Hulp met drogen

Swen94729

Newbie
Hallo ik droog al best vaak pasta (speed). Maar ik vroeg mij dus af wat nouw als ik het zakje pasta in mijn buddy doet van mijn scooter. Het word daar na 10 minuten rijden best wel heet dus ik had het idee om het zakje in mijn buddy te doen.wel met wc papier ee in zodat het vocht niet over heel gaat . Maar is dat een mogelijk heid of niet.

DownUnder

Experimenterende gebruiker
Hallo ik droog al best vaak pasta (speed). Maar ik vroeg mij dus af wat nouw als ik het zakje pasta in mijn buddy doet van mijn scooter. Het word daar na 10 minuten rijden best wel heet dus ik had het idee om het zakje in mijn buddy te doen.wel met wc papier ee in zodat het vocht niet over heel gaat . Maar is dat een mogelijk heid of niet.
Drogen heeft niet echt iets met hitte te maken maar met de luchtvochtigheid, dus ook al is het heet en heb je een hoge luchtvochtigheid, dan krijg je iets niet droog. Dus het beste is dus ergens neer te leggen waar het goed tocht, juist deze tocht zorgt er voor dat iets heel snel droogt, mits luchtvochtigheid maar laag genoeg is.

caninus

Bewuste gebruiker
Dit klopt niet helemaal want bij een hoge luchttemperaruur daalt de relatieve luchtvochtigheid (omdat warme lucht meer vocht op kan nemen)

caninus

Bewuste gebruiker
Het ligt er natuurlijk ook aan wat je probeert te verdampen van je speed. Dit kan methanol zijn (wat vrij snel verdampt (behalve wanneer de maximale hoeveelheid die er bij moet is overschreden) dan duurt het al stukken langer) maar het kan ook water zijn afkomstig van de zwaveloplossing die is gebruikt om er een sulfaat van te maken. Pure zwaveloplossingen van 96% zijn tegenwoordig verboden om te kopen als consument. Het water dat in de verdunde oplossingen zit, duurt echt een eeuwigheid voordat het verdampt is.

HuisbaasBob

Bewuste gebruiker
Gewoon zakje open en een week in de kast leggen, dan is het ook droog. Daarna lekker wassen met aceton

caninus

Bewuste gebruiker
Gewoon tussen een paar a4-tjes leggen en de een paar keer vernieuwen. (En dan hopen dat het methanol is en geen water wat je moet verdampen)

caninus

Bewuste gebruiker
En dat leg je in plastic bakje. Je zou ook koffiefilter kunnen gebruiken en die rechtopzetten met de speed erin. En vervolgens je scooter in de zon zetten

caninus

Bewuste gebruiker
Maar ik neem aan dat hij inmiddels wel droog is anders ben je echt genaaid geweest met je pasta

caninus

Bewuste gebruiker
Iets om over na te denken voor datje 300g pasta koopt
Ik geloof niet dat het zo werkt, op die leeftijd. Anders zou het wel een heel duur grapje worden. En hoe kleiner de hoeveelheid die je koopt, des te minder invloed heb je op de kwaliteit. Want bij iemand die fatsoenlijk materiaal maakt, hoef je niet voor een grammetje aan te komen zetten. En elke persoon die er later tussenkomt haalt of de kwaliteit naar beneden of de prijs omhoog (maar ga maar uit van beiden🤑).

caninus

Bewuste gebruiker
Is het ook mogelijk om een oorspronkelijk bericht te bewerken, want nu moest ik 4 berichten ipv 1 bericht 4x te bewerken

FerdFatoehaus

Badass junkie
Ik geloof niet dat het zo werkt, op die leeftijd. Anders zou het wel een heel duur grapje worden. En hoe kleiner de hoeveelheid die je koopt, des te minder invloed heb je op de kwaliteit. Want bij iemand die fatsoenlijk materiaal maakt, hoef je niet voor een grammetje aan te komen zetten. En elke persoon die er later tussenkomt haalt of de kwaliteit naar beneden of de prijs omhoog (maar ga maar uit van beiden🤑).
?

De Laatste Rohikaan

Belezen gebruiker
Ik heb er geen moeite meer maar het is 300g paste en kan niet echt het in ne kamer laten drogen want woon noch thuis
Goed bezig gap hahaha
Meest wat ik ooit in huis heb gehad was 100g en wist daar al niet wat ik ermee aan moest na een tijdje.
Hoop voor je dat het een redelijk geurloze is :tearsofjoy: Ik zette het altijd bij een oude lamp die kkr heet werd, was het meestal na 30-40 min droog.

Of je bewaard het gewoon in je broekzak?

caninus

Bewuste gebruiker
Lijkt me niet zo verstandig om met 300 gram speed rond te lopen. (Rijden trouwens ook niet)

Bovenaan