houdbaarheid van een papertrip

toepiekloot

Belezen gebruiker
djowzee, ik vroeg mij af hoe lang je dit eigl kan bijhouden, zo een blotter...
ik heb mensen horen zeggen dat ze niets verliezen van hun waarde als ze je dat een tijdje bijhoudt
en anderen zeggen dat je ze niet lang kan bewaren
ik weet niet of het hier al eens gestaan heeft, dus sorry voor de repost dan :)

caatje

Badass junkie
kennisje zeg tdat als je ze lang in t zakje gaat zitten dat van de zegel tegen t zakje gaat plakken en dat zo de werking weg gaat. Kweet er niks van maar vond t een raar verhaal

toepiekloot

Belezen gebruiker
caatje zei:
kennisje zeg tdat als je ze lang in t zakje gaat zitten dat van de zegel tegen t zakje gaat plakken en dat zo de werking weg gaat. Kweet er niks van maar vond t een raar verhaal

ja ma dat is wel waar denk ik, dermee dat ik dat ook nooit in een zakje steek maar wel in foliepapiertje..

toepiekloot

Belezen gebruiker
ik denk dat de stof niet op een zakje kan blijve liggen of erin drenken, dat vervliegt volgens mij, op een papertrip bv kan je het er laten indrenken

Bal0n

Badass junkie
Ik heb zelf blotters nooit langer dan 4 maanden bewaard, en daar merkte ik helemaal niet dat ze zwakker waren geworden. Gewoon uit het licht houden en voorkom temperatuur schommelingen.

megamold

Experimenterende gebruiker
of als er zeer goede in omloop zijn ( zoals op het moment : ying yangskes aka dolfijntjes ) en er een ganse zegel van wil kopen ( 100 stuks dus ) :mrgreen:

toepiekloot

Belezen gebruiker
megamold zei:
of als er zeer goede in omloop zijn ( zoals op het moment : ying yangskes aka dolfijntjes ) en er een ganse zegel van wil kopen ( 100 stuks dus ) :mrgreen:

zijn ze in omloop in belgie? de kanten v gent ofzo? dan gaak der wel kunnen aangeraken, tis gewoon: op het moment is het niet te vet hier in de gebuurte voor zover dat ik weet...

J0rrit

Badass junkie
Dus uit het licht houden, dat heb ik, ze liggen koel op mijn kamer, bewaard in zilverfolie en nog eens in een zluitzakje. Hoelad duurt het voordat de werking minder is geworden?

azgaza

Badass junkie
DarkScope zei:
Dus uit het licht houden, dat heb ik, ze liggen koel op mijn kamer, bewaard in zilverfolie en nog eens in een zluitzakje. Hoelad duurt het voordat de werking minder is geworden?

Hmm.. ik bewaar het zelf ook in zilverfolie in een leeg wietzakje, waar ik dan alle lucht uit knijp in een la in een kamer waar het altijd ongeveer 18 graden is. Bij mij waren zegels na 2 maanden nog niet echt zwakker geworden. Na 3 maanden merk je een kleinv erschil; ik denk dat dat misschien 1/5e van de werking weg is. Langer dan dat bewaar ik het eigenlijk nooit. Ik denk dat het na een paar maanden wel duidelijk zwakker wordt.

Wile-E-Peyote

Badass junkie
Tripreporter
de Vacüvin (dat maffe apparaatje waarmee je de lucht uit een potje kan zuigen) 6 maanden goed. In een beetje alufolie, en dan in een plastic zakje (niet helemaal dicht)

azgaza

Badass junkie
loadrunner zei:
de Vacüvin (dat maffe apparaatje waarmee je de lucht uit een potje kan zuigen) 6 maanden goed. In een beetje alufolie, en dan in een plastic zakje (niet helemaal dicht)

Ik zou denken dat je het op mijn manier ook +- een half jaar kan bewaren, want na 3 maanden neemt de sterkte wat af, dus zal na 6 maande nog wel werken maar lang daarna niet meer echt.

Gewoon een kwestie avn niet zo veel zegels kopen en beetje regelmatig trippen.

Henkfloyd

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Ik bewaar ze lucht en lichtdicht in de vriezer. Dacht dat ze dan wel een jaartje goed moeten blijven. Achja, anders neem je wat meer :)

Bovenaan