• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Horror bad trip na wiet

Barcarvn

Newbie
Dag allemaal,

Het lijkt me fijn om mijn ervaring van mij af te schrijven. Ik heb echt een hele slechte trip gehad van wiet.

Ik ben met 3 vrienden op vakantie, en we zitten de eerste avond in ons huisje wanneer we besluiten te gaan blowen. Ik kan mezelf niet ervaren noemen, sinds mijn 15e blow ik,(nu 26) maar pas de afgelopen jaren ongeveer 1 keer per maand. Soms ook heel lang niet. Niet ervaren dus, ook nooit slechte ervaringen gehad, vaak is het heerlijk relaxend, soms voel ik niks.

Maar die avond besluit ik dat ik het echt goed wil voelen, 1 vriend heeft pure wiet gehaald en draait twee dikke joints. Ik heb 2 of 3 biertjes op en heb nu een colaatje. Ik begin rustig, maar na 5 minuten neem ik een aantal flinke lange hijsen en vol over mn longen, het voelt echt goed, dus ga ik nog lekker door.

Had ik nou maar rustig aan gedaan. Maar ik wist echt niet dat je slecht kon gaan op cannabis.

Opeens merk ik dat ik aan het staren ben. Een vreemde sensatie valt over mij heen. Ik kan het niet beschrijven maar het lijkt alsof ik aan het dromen ben. Daarna voelt het alsof mijn hele lichaam word geprikt door duizenden vingers. Ik voel het overal en begin angstig te worden. Mn vrienden beginnen het door te krijgen maar denken dat ik een geintje aan het maken ben. Ik wil een slok nemen van mijn colablikje maar mijn vingers zijn verstijfd. Ik snap niet wat er met me gebeurd en ik denk opeens dat ik aan het doodgaan ben. Er komt opeens diep van binnen een angst omhoog die ik niet kan beschrijven. Een doodsangst. Mijn vrienden beginnen te lachen en denken dat ik nog steeds aan het geinen ben. Ik ben bang dat ze mij voor de gek aan het houden zijn en word ook bang voor hen. Ik begin over mijn hele lijf te trillen en het stop maar niet.(achteraf vertelden ze dat ik helemaal niet aan het trillen was). Ik loop naar mijn slaapkamer en ik bel mijn vriendin in paniek op. Wanneer ik haar stem hoor word ik rustiger, ondertussen hebben mijn vrienden door dat er wat aan de hand is. Ik lig op bed en ik probeer rustig na te denken. Maar er is iets mis in mijn hoofd, ik heb geen filter meer, alles komt keihard binnen, alle angsten komen bij me naar boven. Ik wil maar één ding, dat dit stopt. Ik ga bij ze zitten in de woonkamer en probeer uit te leggen wat er met me gebeurd. Ze snappen het niet en denken ze dat ik mij aanstel. Wat niet waar was maar ik begon paranoïde te worden. Opeens komen hele pure emoties los. Ik begin te janken als een kind. Ik wil dat helemaal niet, maar het filter is er niet dus het stroomt naar buiten. Ik voel me verschrikkelijk depressief en enorm eenzaam.

Mijn vrienden waren enorm behulpzaam en stelden me gerust en 1 vriend gaf me een knuffel terwijl ik aan het janken was. Ik schaamde me kapot op dat moment maar ik kon het niet stoppen. Er was geen filter en geen rem. Maar het hielp enorm dat ze dat deden want ik kalmeerde wat.

Opeens begin ik wat melig te worden en toen 1 vriend iets deed moest ik er erg om lachen, ik voel opeens diep van binnen een waterval naar buiten komen, ik begin te daveren van het lachen om elk stom ding. Het enge is dat ik nog steeds bang ben, en ik niet wil lachen, maar ik heb er geen controle over. Al snel lig ik op de grond van het lachen, ik heb nog nooit, echt nooit zo knetterhard moeten lachen.

We zijn dan een uur verder, ik probeer het allemaal te relativeren en het uit te leggen aan mijn vrienden, maar volgens mij komt er weinig zinnigs uit mijn mond, wanneer ik op mijn stoel zit voel ik me nog steeds trillen, maak rare handbewegingen, en schaam me enorm. Ik word weer bang voor mijn vrienden en schaam me kapot, ik maak al plannen om mijn spullen te pakken en ze nooit meer te zien. Net als de andere emoties komt de schaamte ook extreem hard aan. Mijn vrienden snappen het niet en zeggen: doe maar rustig. Ik word bang voor ze, gelukkig hebben ze het niet door. Daarna begin ik voor mijn idee wat helderder te worden. De emoties zijn eruit en ik voel me depressief, ik denk over mijn hele leven na en voel me echt heel naar. Ik ga op internet zoeken naar bad trip ervaringen en ben bang dat ik er nooit meer uit kom. Ook word ik bang dat ik een herseninfarct oid heb, en wanneer ik ga slapen nooit meer wakker word. 2 uurtjes na de joint begin ik echt moe te worden en ga op bed liggen. Ik lig nog een hele tijd te piekeren en angstig te zijn. Heb een enorme droge mond. Maar val wel in slaap.

De volgende morgen voel ik me een stuk beter. Nog steeds niet helemaal de oude, voel me bang en mn lichaam tintelt. Nu, na 2 dagen voel ik me eindelijk weer goed. Maar ik heb zo'n diepe angst gevoelt, ik ben bang dat ik die ervaring niet meer kwijt raak.

Ik ben een nuchtere, normale kerel van 26. Nooit andere drugs gebruikt, bijna geen alcoholgebruik. Ik zat ook lekker in mijn vel en de setting met mijn vrienden was ook super chill. Ik dacht dat dit mij nooit zou overkomen. Ook nam ik de verhalen over bad trips met wiet met een korreltje zout.

Geloof me, dit wil je niet mee maken. Doe rustig aan met wiet, want dit is het zeker niet waard. Ik laat de wiet voorgoed liggen.

Het voelt goed dit eruit te hebben!

Groet,

Barca

inner_search

Badass junkie
Welkom op het forum !
En thx om je verhaal ge delen.

Moet wel zeggen dat dit het typische verhaal is van de persoon die af en toe blowed en niet kan omgaan met het te veel nemen van thc (bad trip).

Ademhalingsoefeningen, veel suiker en drinken en op je bed of zetel uit spacen is zowat het enige wat je kan doen in zo een situatie.

Je voelt Je al wat beter , dus ik denk wel dat ja na nog een paar dagen rust je weer helemaal fit voelt.

Moest dat niet zo zijn adviseer ik je vrijdag een afspraak te make bij je ha en je verhaal eerlijk uit te leggen (hij zal je niet raar bekijken of oordelen.)

Eet verder gezond en sport wat.

Veel succes.

CuriousExplorer

DF-koning
Eigenlijk zelf gelukkig maar 1x bad getipt op weed...Ik zag mijn lichaam gedurende 2 dagen voor mij lopen, alsof ikzelf een halve meter achter, en een halve meter hoger liep...

Aan Ts: Sterkte ! Bad trip is nooit leuk, maar dat zijn net degene waar we van kunnen leren.

Laatst bewerkt:

geflipt

Wijs gebruiker
Nog nooit een bad trip gehad op wiet, maar wel één keer een volledige black-out gehad. En ik was een ervaren blower, dus het kan àltijd. Mensen die zeggen 'het is maar wiet', weten niet waar ze mee bezig zijn. Het is een heel sterke drug. Altijd rustig opbouwen als je van plan bent eens meer te gaan blowen dan je gewoon bent...

En bedank die vrienden maar, die hebben je er toch maar (quasi) uitgekregen...

inner_search

Badass junkie
Eigenlijk zelf gelukkig maar 1x bad getipt op weed...Ik zag mijn lichaam gedurende 2 dagen voor mij lopen, alsof ikzelf een halve meter achter, en een halve meter hoger loopte....

Aan Ts: Sterkte ! Bad trip is nooit leuk, maar dat zijn net degene waar we van kunnen leren.
Dit had ik met men eerste half tabletje xtc.
Was zeer naar , was wel maar enkel tijdens de come up.
Daarna nooit meer gehad (behalve op dmt of salvia.)

Martinus

Wijs gebruiker
Ik heb wel eens gelezen dat iemand helemaal flipte op wiet omdat hij zijn hart voelde kloppen en dacht dat hij dood ging..... Als ik mijn hart voel kloppen op wiet dan denk ik. Oh mijn hart klopt, goed bezig hart.

Tis maar net of je vanuit zelfvertrouwen of angst handel.

Ik vind wat jij beschrijf vaak juist fijn (tintelende sensaties, bibberen, openheid, etc). Ik geef me er aan over en dan is vaak het resultaat dat ik in mijn bed onder een deken leg te twitchen in pure euforie.

Laatst bewerkt:

Spyro

DF-koning
Ik heb wel eens gelezen dat iemand helemaal flipte op wiet omdat hij zijn hart voelde kloppen en dacht dat hij dood ging..... Als ik mijn hart voel kloppen op wiet dan denk ik. Oh mijn hart klopt, goed bezig hart.

Tis maar net of je vanuit zelfvertrouwen of angst handel.

Ik vind wat jij beschrijf vaak juist fijn. Ik geef me er aan over en dan is vaak het resultaat dat ik in mijn bed onder een deken leg te twitchen in pure euforie.
“Oh mijn hart klopt, goed bezig hart” ga ik onthouden als hypochonder. 😂 Thanks!

Pace Ley

Experimenterende gebruiker
Wat een bijzonder verhaal, ik ken dit niet van wiet! Bedankt voor het delen. Wat ik me afvraag: als je op deze manier veel te stoned wordt, heb je dan niet tussendoor heel erg tegen je zin in lopen roken? Want ik kan me niet voorstellen dat het je niet gaat tegenstaan tijdens het roken zelf.
Ik ben wel een keer veel te stoned geweest van spacecake maar de ellende daarvan is dat je het al hebt opgegeven voor het effect merkbaar wordt.

Zeelanddude

Badass junkie
Tripreporter
Als ik mijn hart voel kloppen op wiet dan denk ik. Oh mijn hart klopt, goed bezig hart.
Heeeerlijk, maar o zo waar 😂 heb ik op alle substantie’s wel. Halvr hartaanval op uppers...oh hij klopt nog, goed bezig dat ding.
Vind mn hartslag altijd heel comfortabel om naar te luisteren om eerlijk te zijn.

Martinus

Wijs gebruiker
Al mijn gekste ervaringen zijn altijd met wiet.
Ik heb ooit een keer van 34g wiet met zaden wietboter gemaakt en vervolgens daar brownies van gemaakt.
Ik dacht. Oh die wiet is niks. Zaden er in = niet potent.
Nou dat had ik geweten ook. ^^ ik heb het grootste deel nog in de vriezer leggen.
Moet weer eens iemand vinden om dat aan te voeren. Mijn vrienden durven het niet meer.

Wiet op hoge dosis kan heel intens zijn. Ik heb heel veel mensen bad zien gaan op spacecake. Men onderschat het altijd omdat het niet meteen werkt.

Laatst bewerkt:

papahet

Experimenterende gebruiker
Ha barcarvn,sorry voor late reactie. Heel herkenbaar wat je schrijft. Ik word er ook angstig/misselijk van. Paar trekjes kan nog net maar echt blij word ik er niet meer van. Maar 1 x een goede trip gehad,daarna nooit meer. En toch zeker wel 10 x geprobeerd. Voor mij geen downers meer. Wel jammer want een jointje is minder gedoe dan bijvoorbeeld XTC ivm verkrijgbaarheid/3 maanden regel. Op xtc 3-mmc en 4-fma nog nooit een bad trip gehad. Ivm 3 maandenregel wel plezier met wekelijks kratom (5 gram wit) maar kratom moet je echt 'voor gaan zitten' het neemt je niet over. Ik ervaar het als iets pittiger dan koffie en meer ook niet. Kratom extract voel ik niks van....

volgende keer beperken tot 3 trekjes misschien?

Hardcore_frk

Badass junkie
Ik ben zelf ook één keer KO gegaan. Wel al een flink poosje geleden hoor, was 18 jaar denk ik.

De hele middag zitten smoken op zolder met vrienden en opeens super slecht en para geworden. Twee trappen naar beneden gestrompeld om bij de voordeur wat frisse lucht te pakken. Maar daar op de oprijlaan helemaal in elkaar gezakt in de haag ernaast. Vrienden hebben me vrij snel weer wakker gekregen. Denk dat ik 30 tot 60 seconden weg was (weet niet zeker).

Mijn inziens komt dit door een te lage bloedsuikerspiegel of te lage bloeddruk. Ik weet niet of dat ook nog met elkaar in verband kan staan?.. Cannabis verlaagt volgens mij beide zaken en dan niet eten en lang stilzitten/snel opstaan. Je hersenen krijgen heel even te weinig voedingsstoffen en/of zuurstof en dan val je flauw. Daarmee stabiliseren het lichaam en de hersenen zich weer.

Maar daarna nooit meer gehad. Wel na een hele dag smoken, liggen en vreten het misselijke gevoel waar @Ganggang💯 het ook over heeft. Daarbij meestal voor mij ook nog met een goede couchlock erbij.

Verder niet om je af te schrikken, maar ik heb het al bij meerdere personen zien gebeuren dat ze een kleine epileptische aanval kregen. Dus altijd goed om rekening mee te houden, als je er gevoelig voor bent/blijkt.

Bovenaan