Bal0n zei:Ik vroeg mij af wat mensen hier van het aankomende rookverbod vinden? Het liefst een beetje onderbouwde meningen, aan ondoordacht geschreeuw hebben we niks.
-spaceman- zei:Toch ben ik zelf van mening dat dit het beste is voor de mens, omdat is aangetoond (in de UK) dat door het rookverbod minder wordt gerookt per persoon...
Lektroluv zei:Bal0n zei:Ik vroeg mij af wat mensen hier van het aankomende rookverbod vinden? Het liefst een beetje onderbouwde meningen, aan ondoordacht geschreeuw hebben we niks.
Absolute onzin is dit... een stevig staaltje betulleling. Zelf ben ik heel bewust geen roker. Wel ga ik regelmatig uit (waar dus gerookt word), als ik thuis kom stink ik naar de rook, en ja dat vind ik razing. Maar wiens schuld is dat, de roker of mijn eigen schuld? Mijn eigen schuld natuurlijk, ik kies ervoor om naar een plek te gaan waar word gerookt.
Laat mensen lekker zelf kiezen wat ze doen ipv 't van "boven" af te verbieden.
Roker's kroeg versus een niet roker's kroeg, klassiek gevalletje van vraag en aanbod!
Wat ik wel vind dat de overheid moet doen is sigaretten voor kinder onder de 18 verbieden. Een stof die zo slecht en verslavend is moet niet toegankelijk zijn voor kinderen!
Bal0n zei:Even een kleine prikkeling:
Rookvrije kroegen zijn er haast niet, heel weinig iig. Mensen met zware asthma, chronische bronchitis of andere longaandoeningen willen ook uit kunnen gaan, maar dit gaat niet. Hoe wil je dat dan oplossen?
Bal0n zei:So true, maar als je het zo bekijkt wordt het allemaal wel heel plastisch:
"Je bent ziek? Nouja pech, de maatschappij wil roken." Een stuk humaner zou natuurlijk omgekeerd zijn, maar er zijn nu eenmaal meer rokende mensen. Een tweede punt is, wat ik nog niet voorbij heb zien komen, is het feit dat de niet-rokers meebetalen aan het ongeluk van rokers.
En niet alleen met hun gezondheid, maar ook in hun zorg premie. Zoveel doden elk jaar zijn te wijden aan roken, het kost ontzettend veel geld. Zeker iets om in acht te nemen.
Het interesseert mij overigens geen fuck, ik rook zelf niet, maar ondervindt totaal geen hinder aan rokende mensen.
dit vind ik wel een goed alternatief!Mocht ik zelf uitbater zijn, zou ik eens in de (doe eens gek)2 maanden een rookvrije avond houden. Kost wat, maar fok it je maakt mensen blij!
Lektroluv zei:Wat ik wel vind dat de overheid moet doen is sigaretten voor kinder onder de 18 verbieden. Een stof die zo slecht en verslavend is moet niet toegankelijk zijn voor kinderen!
Bal0n zei:En niet alleen met hun gezondheid, maar ook in hun zorg premie. Zoveel doden elk jaar zijn te wijden aan roken, het kost ontzettend veel geld. Zeker iets om in acht te nemen.
Stylish Kid In The Riot zei:In Engeland is het al een tijdje zo, ben daar in clubs geweest en wilde meteen weer weg vanwege de stank. Het ruikt naar zweet en verschraald bier, een soort van riool dus.
azgaza zei:Stylish Kid In The Riot zei:In Engeland is het al een tijdje zo, ben daar in clubs geweest en wilde meteen weer weg vanwege de stank. Het ruikt naar zweet en verschraald bier, een soort van riool dus.
Klopt ja, in engeland zijn ze ook opzoek naar oplossingen voor het stank probleem. Geef mij maar een camoeflerende rook lucht, ook al rook ik zelf niet, ik hoef geen zweet en oud bier te ruiken, en de rokerige sfeer heeft iets gezelligs,