baba zei:
ik ben gaan roken door n "vriendin". Ben r niet blij mee,zit niet in t wereldje en bemoei me er[nog niet] mee. Eeen wereld van liegen en bedriegen,en ikmheb t gevoel dat ik nu ook nog belazerd word ook,maar weet t niet zeker!!! heeft iemand wel eens 140 of 120 betaald,hoe goed de kwaliteit ook is[word me dan verteld]. En dan ook nog 8 a 9 strepen ook,is dit echt foute boel of niet,graag reactie dan kan ik hier wat aan doen,bedankt vast.
Je bent uiteindelijk toch zelf verantwoordelijk voor de keuzes die je maakt? Je geeft je vriendin nu min of meer de schuld van jouw cokeprobleem, terwijl jij destijds ook nee had kunnen zeggen... Ik vind het altijd zo zwak als mensen zeggen dat ze door een ander ergens aan verslaafd zijn geraakt!
Je bent misschien toevallig via je vriendin voor het eerst met dat spul in aanraking gekomen, maar ik neem aan dat zij jou vervolgens niet heeft vastgebonden aan een stoel en je onder dwang die drugs heeft gevoerd toch? Je zegt dat je er niet blij mee bent, maar ondertussen koop je het dus nog wel gewoon. Volgens mij ben je ook helemaal niet van plan om op korte termijn een stoppoging te doen. Namelijk, door te schrijven dat je
(nog niet) in het wereldje zit, laat je wel doorschemeren dat er dus wel een kans bestaat dat je er toch wel in zal belanden! Je zal je daar ook niet tegen verzetten lijkt wel....
Lekker makkelijk om je problemen op een ander af te schuiven, jij bent nu dus het zielige slachtoffer van je vriendin, het is niet jouw schuld dat je een drugsprobleem hebt en dus hoef je er ook niet voor op te draaien. Kom op zeg, je had ook van te voren wel kunnen bedenken dat drugsgebruik nooit zonder risico's is! Jij hebt er blijkbaar voor gekozen om dat risico toch te nemen, anders was je er niet mee begonnen lijkt me. Aanvaard nu dan ook dat de consequenties van jouw keuze onder jouw eigen verantwoordelijk vallen! Probeer te stoppen, of ga er wat mij betreft lekker mee door, maar ga niet zielig lopen doen hier, want daar kan ik dus echt niet tegen!!