Hoeveelheid voor Acid...

Intoxicated

Wijs gebruiker
Kheb nu drie keer lsd gedaan, alle keren 1 zegeltje, van verschillende dealers. Maar ik moet zeggen dat het nog niet echt zo wereldschokkend was als ik verwacht had.. ik las nu laatst ergens iets over dat een echt lsd-trip pas begint vanaf een microgrammetje of 500 en dat er per zegeltje ongeveer 100 microgram gemiddeld op zit. Weet iemand hier misschien meer over, ervaren lsd-gebruikers hier? kwil namelijk wel een keer een full blown acid trip, maar voel me toch een beetje raar om 5 zegeltjes te pakken als mn dealer al zegt dat 1 misschien teveel ius, en een halfje beter is..
help me out please..

Wortel

Bewuste gebruiker
Ligt eraan hoeveel er op is gedaan kan je niet weten en ik zou dan ook echt niet meer als 1 tegelijk doen wachten tot het effect en dan zelf inschatten van zal ik er nu 2 doen of 1

Bal0n

Badass junkie
500 microgram is echt veel te veel voor iemand die niet erg veel ervaring heeft! LSD kan erg vreemd uit de hoek komen, dus wees niet te heldhaftig als je je dosis verhoogt.

Je zou volgende keer 1,5 kunnen proberen, en daarna 2 :). Ik vind 2 iig al een stuk intenser dan 1.

slunse

Bewuste gebruiker
idd, lsd is niet de drug waar je zomaar veel kan van pakken en even op de grond gaan zitten als je te hard. zoals bal0n zegt, snoep gewoon een beetje bij als je merkt dat het wel goed gaat, maar ik vind dit echt een drug die je met respect moet behandelen, onderschat het dus niet..

MarijN

Newbie
ik zit met ongeveer dezelfde gedachtes... het waren opzich wel mooie ervaringen maar ik heb niet echt dingen gezien die er niet waren... 'gewoon' wat ademende muren, figuurtjes op de muur, etc... maar geen energie stromingen... of het kunnen zien van muziek bijv. (al zag ik met gesloten ogen wel patronen voorbij komen en veranderen van kleur op de muziek, weet niet of dat er onder valt?)... voor de rest was het vooral een hele andere en aparte manier van denken (over mijzelf, de wereld, het leven, etc.); ook erg leuk en leerzaam maar ik ben echt nieuwsgierig in een wat heftigere ervaring

ik heb het idee dat ik me altijd wel zou kunnen realiseren dat iets niet echt is; ik zie bijvoorbeeld dingen vervormen enzo maar ik kan me niet realiseren dat ik echt ga denken en geloven dat er ineens slangen over de grond kruipen... of dat bomen door het bos lopen...

Bal0n, misschien kan je wat ervaringen delen over een trip op 2 zegels? :)

Bal0n

Badass junkie
Het zijn, voor mij iig, niet de visuals die het overweldigend maken. Daar zou ik niet zo bang voor zijn, maar soms gaat het zo diep dat je even pause wilt, en als je pause wilt moet je niet bij meneer Lyserg säure diäthylamid aankloppen :wink:.

Intoxicated

Wijs gebruiker
okay, thanks in elk geval.
tklinkt misschien als stoerdoenerij, maar ik ben niet iemand die zn drugsgebruik stoer vind, dus dit moet je niet verkeerd begrijpen, maar tlijkt gewoon alsof k in sommige dingen gewoon een hard hoofd heb. De keren dat ik een zegeltje deed was met vrienden, en die waren dus echt volledig eraan. Met lsa had k precies hetzelfde, iedereen was eraan behalve ik, daarom dat ik een beetje overmoedig overkwam. Maar ik zal de wijze raad aannemen en de volgende keer gewoon 2 zegeltjes pakken.
We'll see what happens.

Bal0n

Badass junkie
Kan heel goed hoor, ik was ook altijd een beetje een hardhead met psychedelica. Maar ik heb het gevoel dat ik na een ontzettend moeilijke ervaring ermee toch een stuk gevoeliger ben nu.

Intoxicated

Wijs gebruiker
okay dan, nah, tzal er binnen n paar weken wel weer een keer van komen, samen met een maatje, voor hem de 1e keer. Wordt vast gezellig. nog bepaalde dingen die je een keer gedaan moet hebben op acid.. kheb al een keer een speeltuintour gedaan, en een volle avond naar de heldere blinkende sterrenhemel zitten staren, iemand nog aanraders?

Dree

Newbie
Standaard trips (medicinale) zijn 250 micro gram. GHet is heel erg afhankelijk van de trip hoeveel erin zit. Gelukkig is een o.d. niet mogelijk met lsd.

Het kan handig zijn om direct bij een dealer wat meer trips ineens te kopen. Dit is wat ik altid deed. Je kan dan rustig experimenteren met eerst een trip om te voelen wat het effect is. De keer erna kan je de dosis eventueel wat hoger maken.

Bal0n

Badass junkie
9 van de 10 keer zit er 100 ug op een blotter. Op The Shroomery zit iemand die laren lang acid heeft gelegd op vellen, erg leuk om te lezen :).

Dree

Newbie
-ToXiC- zei:
okay dan, nah, tzal er binnen n paar weken wel weer een keer van komen, samen met een maatje, voor hem de 1e keer. Wordt vast gezellig. nog bepaalde dingen die je een keer gedaan moet hebben op acid.. kheb al een keer een speeltuintour gedaan, en een volle avond naar de heldere blinkende sterrenhemel zitten staren, iemand nog aanraders?

Thuis zitten, de nacht door. Van te voren muziek uitzoeken, beiden objecten mee nemen die symbolisch zijn, en bedaard blijven (= 4 uur lang je mond houden, vooral als je het even niet ziet zitten). Matrassen op de grond.

Innerspace Deepspace Nospace

Waterpijp

Bewuste gebruiker
Dat is heel mooi om te horen... dit is allemaal weer goede informatie wat in me hersenen opgeslagen zal blijven. Aangezien ik begrijp wat je bedoelt. Ik heb misschien geen lsd gehad, maar zit er al lange tijd over na te denken en als het dan net zoals bij jouw, toxic, niet zo goed aanslaat als dat je dacht, na 3 x tenminste, dat je dan toch maar een tweede neemt.

Vraagje nog, er kan dus meer dan 100 microgram op een zegeltje, maar is het dan niet hartstikke gevaarlijk wanneer je een tweede inneemt... misschien zit er op de eerste 100 microgram en op de 2e wel stukken meer als dat zou kunnen. Dat zou dan meteen een overdosis betekenen. Help please?

matthijs

Badass junkie
Overdosis LSD is praktisch onmogelijk. Ik weet niet hoeveel zegeltjes je dan moet nemen.
In Amerika reisde de "Dead Family" met de band The Grateful Dead mee. Hierbij zaten ook mensen die pure LSD konden maken. Als je bij de Dead Family wilde horen kreeg je een thumbprint. Dit betekende dat iemand zijn duim in pure LSD drukte en die in je handpalm drukte. Dan kreeg je ongeveer 300 (jaja, driehonderd) trips binnen...
Dus ik weet niet hoe hoog je wou beginnen maareuhm..... :P

Intoxicated

Wijs gebruiker
check erowid... ld50 (dodelijke dosis voor 50% van de proefkonijnen) is 12000 microgram... dus als 1 trip gemiddeld 100-150 microgram is.... wat toen echt weinig was.... dan zouden 300 trips 30000-45000 microgram zijn.... kdenk dat het dan toch een beetje een sterk verhaal was.....

Bal0n

Badass junkie
Tuurlijk niet, die zal ook lager liggen dan bij koninen e.d. Maar netto gezien is tot 100 mg zeker geen gevaar, fysiek gezien, voor de persoon.

Waterpijp

Bewuste gebruiker
Bal0n zei:
Tuurlijk niet, die zal ook lager liggen dan bij koninen e.d. Maar netto gezien is tot 100 mg zeker geen gevaar, fysiek gezien, voor de persoon.

Maar hoe weet je zeker dat er 100 mg op een paper zit?

Bal0n

Badass junkie
100 mg past niet op een zegeltje :). Er gaat ongeveeer 2-3 mg op een standaard zegeltje, maar dan krijg je kristal vorming aan de buitenkant wat er dus zo afgeschraapt kan worden als je het in je handen hebt. Beetje zonde van de LSD :).

Er zit eigenlijk nooit meer op dan 200 ug (microgram), en 200 ug is al heel zeldzaam. Als je je ergens niet druk om hoeft te maken is het wel een fysieke overdosis LSD :).

Waterpijp

Bewuste gebruiker
:) fijn antwoord, bedankt! Ik dacht al... 100 mg.. ergens zegt me iets dat er iets niet klopt :wink: maar dat komt waarschijnlijk door staturs :wink:

Bollie

Bewuste gebruiker
heb ook wel zin om eens lsd te proberen ...
Jullie krijgen me altijd zover om iets anders uit te testen he, door al die verhaaltjes... :flushed:

JJJ

Bewuste gebruiker
mathijs zei:
Als je bij de Dead Family wilde horen kreeg je een thumbprint. Dit betekende dat iemand zijn duim in pure LSD drukte en die in je handpalm drukte.
Opname door de huid is denk ik moeilijk te vergelijkgen met opname door de maag. Het zal ook per persoon behoorlijk verschillen hoeveel je er je huid passeert. Belachelijk ritueel trouwens om LSD voor te gebruiken :smilingimp:

Bal0n

Badass junkie
Jup, daarom werd de print ook wel eens op de tong gedaan. Ik vind het btw een ontzettend mooi ritueel. Om mee te doen bij het leggen en verspreiden van LSD moest je karma helemaal schoon zijn, en dit was dé manier dacht zij :).

Intoxicated

Wijs gebruiker
het is wel een mooi ritueel, maar je moet het maar wel even aandurven.
als iemand het je zou aanbieden, zou je het doen BalOn?

spacekonijn

Badass junkie
je moet wel begrijpen dat er op zon concert gigantisch veel mensen om je heen onder de lsd waren.
in zon situatie zou ik het zeker doen ja!

Bal0n

Badass junkie
Die Thumbprints werden niet uitgedeeld tijdens het concert hoor, maar bij de "elders" van de Dead Family. En of ik het zou doen, ik weet het niet. Toevallig stond er laatst een topic over op bluelight waar ik het volgende antwoordde:

I'd be in doubt, but I think I'll eventually take the print.

matthijs

Badass junkie
Bal0n zei:
Ik vind het btw een ontzettend mooi ritueel. Om mee te doen bij het leggen en verspreiden van LSD moest je karma helemaal schoon zijn, en dit was dé manier dacht zij :).

Hmm. ik geloof nooit zo in die drugsgebruikers die het doen uit principe. Er zullen er misschien een paar bijzitten, maar je kan toch ook gewoon toegeven dat het gewoon een hele mooie, leuke ervaring is.

Bal0n

Badass junkie
spacekonijn zei:
je gaat me niet vertellen dat je bij zon concert geen thumbprint kon krijgen

Die kreeg je niet zomaar hoor. Je kon niet even bij de Family aankloppen voor een print. De mensen die de LSD vervoerden en op blotters legden moesten puur van karma zijn (vonden zij), en dat werd getest met een thumbprint.

Intoxicated

Wijs gebruiker
ja, maar er waren vast wel veel meer mensen die vellen acid legden, die het concept thumbprint dan waarschijnlijk ook al wel kenden. neem ik dan aan

Intoxicated

Wijs gebruiker
Ja ik denk ook niet echt na... tegenwoordig kan iedereen met een beetje opleiding in chemie de meeste drugs wel zelf maken zoek op het internet wat je nodig hebt en hoe het moet, dan kom je waarschijnlijk een heel end. Maar die aardige hippies van toen hadden natuurlijk nog geen internet...

Bal0n

Badass junkie
Met een beetje opleiding maak je geen LSD hoor, dan heb je wel een master nodig in organische chemie :) En beschikking tot een groot lab, dat heeft ook zeker niet iedereen.

Bovenaan