hoeveel risico ivm gsm's??

Pepnoize

Belezen gebruiker
ik ben altijd enorm voorzichtig als ik het over dope heb via de gsm. in berichten noem ik nooit de dingen bij naam, en gesprekken zijn altijd zo kort mogelijk.

maar is die shit allemaal wel nodig ?
ken ook dealers bvb dat elke maand van nummer swappen om niet gepakt te worden...

maar kunnen ze nou echt zo jou berichtjes lezen bij de politie , of je gesprekken afluisteren?

hoe staat het eigelijk met al deze dingen.

en liefst enkel antwoorden van mensen die het echt weten, geen "ik denk dat..." want dan heb ik nog altijd geen zekerheid .

thx

grtz

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Eh, ja dat kan? Niet zomaar, ik geloof (shut up) dat er eerst een onderzoek ingesteld dient te worden, maar het kan wel natuurlijk. Maar is dit nieuw?

Wacky

Badass junkie
Als je alleen info wil van mensen die het echt weten zul je geen info krijgen, want zij die het echt weten werken voor de overheid en zullen het hier niet vertellen.

IK DENK dat je alleen risico loopt wanneer je belt met de wat grotere jongens waarvoor ze de moeite doen om een gerechtelijk bevel te krijgen dat nodig is om te mogen afluisteren. En dan moeten die natuurlijk eerst ook al verdacht zijn bij de politie.

Daarnaast, als klant hoef je je nergens druk om te maken, gebruikers vervolgen ze toch niet.

Ga ik ook vanuit. Neemt niet weg dat ik het liever niet over drugs heb via de telefoon en dat als ik iets van iemand wil kopen, dat liever op een andere manier doe.

flashkop

Bewuste gebruiker
Berichtjes opvragen is zo gebeurd, daar hebben ze je sim kaart maar voor nodig en een (snel verkregen) goedkeuring van de Procureur des konings...
Je aftappen gebeurt echt niet zomaar, zels niet met straat dealertjes, dat is voor de hardere kern :wink:
Ze kunnen wel checken naar wie je hebt gebeld en wie jouw met gespreksduur enzo dat is't dus van nummer veranderen is de boodschap!

azgaza

Badass junkie
Er was laatst een nieuwsbericht dat de mogelijkheden om mobiele telefoons af te luisteren vergroot zou worden. Ik pluk hem even van een ander forum:

Mogelijkheden afluisteren mobiel uitgebreid
Gepubliceerd: 14 januari 2008 16:55 | Gewijzigd: 14 januari 2008 16:55
ANP
Den Haag, 14 jan. De mogelijkheden voor opsporingsinstanties om mobieltjes te lokaliseren, af te luisteren en te storen worden verruimd. Dit staat in een voorstel om de telecommunicatiewet te wijzigen, dat morgen in de Tweede Kamer aan de orde komt.

Als deze wetswijziging wordt aangenomen kan een zogeheten IMSI-catcher niet alleen worden ingezet als een zwaar misdrijf is gepleegd, maar ook om dat te voorkomen. Ook kan de apparatuur dienst doen bij het bieden van hulp in levensbedreigende situaties, bijvoorbeeld als een auto te water raakt.

De inzet van de IMSI-catcher, waarbij ongevraagd inbreuk wordt gemaakt op frequenties van anderen, wordt in het wetsvoorstel van staatssecretaris Frank Heemskerk van Economische Zaken omkleed met allerlei eisen.

Het wetsvoorstel regelt ook een zogeheten bel-me-niet-register. Wie zich daarvoor opgeeft mag niet meer ongevraagd worden gebeld met allerlei ongewenste verkooppraatjes.

Ook moeten telecomabonnementen in de toekomst per maand opgezegd kunnen worden, als de oorspronkelijke termijn van een of twee jaar is afgelopen, Ze mogen dus niet langer stilzwijgend met weer een jaar worden verlengd.

Het verbod om ongevraagd spam te versturen wordt uitgebreid van particulieren naar bedrijven. Telecombedrijven zijn verplicht om mee te werken aan een antenneregister, zodat burgers kunnen zien waar in hun omgeving de antennes voor onder meer GSM en UMTS staan.

neti

Badass junkie
Pepnoize zei:
maar kunnen ze nou echt zo jou berichtjes lezen bij de politie , of je gesprekken afluisteren?
grtz

de afluisterwetten worden binnenkort weer uitgebreid... in nederland mag qua afluisteren meer en gebeurt het vaker dan in amerika
de politie kan als ze willen inderdaad alles volgen, waar je je bevindt, wat er gezegd en wat er gesmst wordt, alleen is dat vanzelfsprekend gereguleerd en voor jan lul gaan ze natuurlijk niet volgapp. installeren

Bovenaan