Hoeveel Gram 3MMC gevaarlijk

Goedemiddag Allemaal,

Ben me wat aan het inlezen over doseringen van 3mmc.
Ik heb het een paar keer gedaan en dan niet meer dan +- 125mg per keer slikken, en maximaal 2 innames met een tussentijd van +- 3 a 4 uur ertussen.

Laatst iets meer gebruikt: circa 0.75 gram over een periode van 13 uur ook met steeds minimaal 2 uur ertussen.

Mijn vraag is nu: Hoeveel gram per sessie is echt gevaarlijk en moet je oppassen voor een overdosis?

Ik probeer dit antwoord op het internet te vinden, maar heb nog niet iets concreets kunnen vinden.
Ik lees verhalen op het internet dat er bij sommige sessies gemakkelijk meerdere grammen doorheen kunnen gaan. Terwijl ik in eerste instantie dacht dat dit al aan de hoge kant is.

Blyatman

Badass junkie

De thresholds voor OD durf ik niet te zeggen. Misschien een ander lid. Maar er zijn niet voor niets hier eenheden aangegeven.

HierEnDaarEenFuifje

Wijs gebruiker
Goedemiddag Allemaal,

Ik heb het een paar keer gedaan en dan niet meer dan +- 125mg per keer slikken, en maximaal 2 innames met een tussentijd van +- 3 a 4 uur ertussen.

Laatst iets meer gebruikt: circa 0.75 gram over een periode van 13 uur ook met steeds minimaal 2 uur ertussen.

Mijn vraag is nu: Hoeveel gram per sessie is echt gevaarlijk en moet je oppassen voor een overdosis?

Ik probeer dit antwoord op het internet te vinden, maar heb nog niet iets concreets kunnen vinden.
Ik lees verhalen op het internet dat er bij sommige sessies gemakkelijk meerdere grammen doorheen kunnen gaan. Terwijl ik in eerste instantie dacht dat dit al aan de hoge kant is.
Goed dat je het in ieder geval opzoekt!

Vraag jezelf ook tegelijk af naar wat voor antwoord je zoekt, want je geeft aan meer gebruikt te hebben onlangs. Je komt genoeg verhalen tegen waarin mensen meerdere grammen slikken/snuiven, maar gebruik dit alsjeblieft niet om hiermee voor jezelf goed te praten om meer te gebruiken in sessies.

Sommige grenzen zijn er ook om ze niet op te zoeken:grin:

Spyro

DF-koning
Ik zou het ook echt niet weten. Hier doe ik 24 uur met 0.7 gram ongeveer.

Alles daarboven voelt voor mij ook gewoon héél slecht.

Blyatman

Badass junkie
Ik denk dat vrijwel bijna niemand daadwerkelijk het feitelijke antwoord kan geven omtrent, wanneer is het een overdosis bij 3-mmc. Het is een combinatie van tijdsbestek + hoeveelheid wat je ingenomen hebt, en waar de threshold ligt waarbij je in deze combinatie daadwerkelijk de homeostasis gaat verstoren. Dus wanneer je echt problemen zullen optreden met ziekte of overlijden.

vader

Belezen gebruiker
Overdosis en daadwerkelijk overlijden aan een overdosis zijn 2 verschillende dingen.
Bij opiaten / opioïden, en de old-school barbituraten is een overdosis al gauw dodelijk; alles wordt gedempt, incl. je ademhaling.
En als je stopt met ademen dan is het meteen over en uit.

Bij stims/ amfetamine achtige stoffen zul je bij een overdosis vooral in eerste instantie lichamelijke ongemakken ervaren; sterk verhoogde lichaamstemperatuur, je hart die op hol slaat, afbraak van spierweefsel.
Gevaarlijker wordt het als je nieren en lever een flinke opdonder krijgen, en er in z'n geheel mee uitscheiden en je last krijgt van toevallen / epileptische aanvallen, of in coma raakt.
Wat echt meteen dodelijk kan zijn bij een stim-OD is een hersenbloeding.

3-MMC piekt hoofdzakelijk op de dopamine en noradrenaline receptors, en dan vooral die laatste.
Is onder de stims toch echt wel de king qua noradrenaline.
Eigenlijk helemaal niet zo handig, het is vooral de dopamine die een lekker gevoel geeft.
Als de dopamine begint uit te werken, of de receptors minder gevoelig worden door dat je te lang doorgaat, krijgt de noradrenaline de overhand.
Dit resulteert in gevoelens van onrust/ angst/ paniek, je spieren staan strak, je wordt heel schichtig en schrikachtig.
Je lichaam denkt dat je in een noodsituatie bent, je staat in de 'vecht of vlucht-modus'.
Hier kan je behoorlijk paranoia van worden, het lekkere gevoel is weg maar je lichaam schreeuwt nog steeds dat er een noodsituatie is...
Dan krijg je al gauw het welbekende 'wat heb ik gedaan - ik ga dood' gevoel.
Daarom vind ik 3-mmc inferieure troep.
Maar o zo lekker als je de eerste bom of lijn hebt genomen....
Een instant mood-lift, drugs zoals drugs moeten zijn.
Redelijk uniek, daar komt ook de vergelijking met coke vandaan denk ik.

Ik ga me niet uitlaten over acuut dodelijke hoeveelheden. Maar 4 en 3-mmc staat er om bekend dat men er ongelofelijk grote hoeveelheden van kan innemen zonder meteen om te vallen.

Zeelanddude

Badass junkie
Tripreporter
Daarom vind ik 3-mmc inferieure troep.
Maar o zo lekker als je de eerste bom of lijn hebt genomen....
Een instant mood-lift, drugs zoals drugs moeten zijn.
Ja....zo een geweldige dikke fake mood-lift, kijk me eens happy zijn, omg wat ben jij lief...
geen aanval, just not my style

Over de OD net als de rest al zegt hangt van zoveel dingen af, maar, als iemand zonder grammen per dag gaat doen nemen...riskant.

Green Dude

Belezen gebruiker

En omdat anderen dit doen is dit oké denk je? Meerdere grammen erdoor jagen op een avond is waanzinnig, en de mensen die dit doen moeten zich toch eens goed afvragen waar ze mee bezig zijn. En diegene die dit goedpraten zijn compleet van de pot gerukt. Een 2 à 300 mg is meer dan genoeg, en kun je een superleuke tijd mee hebben. Alles daarboven is overbodig, en als je in grammen begint te spreken met een drug als deze ben je in mijn hoofd niet goed wijs.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
En omdat anderen dit doen is dit oké denk je? Meerdere grammen erdoor jagen op een avond is waanzinnig, en de mensen die dit doen moeten zich toch eens goed afvragen waar ze mee bezig zijn. En diegene die dit goedpraten zijn compleet van de pot gerukt. Een 2 à 300 mg is meer dan genoeg, en kun je een superleuke tijd mee hebben. Alles daarboven is overbodig, en als je in grammen begint te spreken met een drug als deze ben je in mijn hoofd niet goed wijs.
Ts vind grammen juist niet normaal. Daarom ook zijn/haar vraag. Ts dacht dat het eigen gebruik al hoog was. Op zich is dat ook zo maar als je het vergelijkt met die “grammen” wegwerken is max 750 nog geen mega drama. Dat is wat ts bedoeld denk ik.

Green Dude

Belezen gebruiker
Ts vind grammen juist niet normaal. Daarom ook zijn/haar vraag. Ts dacht dat het eigen gebruik al hoog was. Op zich is dat ook zo maar als je het vergelijkt met die “grammen” wegwerken is max 750 nog geen mega drama. Dat is wat ts bedoeld denk ik.
Ik interpreteer het bericht eerder als aftasten waar de grens ligt. Normaal gebruikt hij/zij max. 250 mg per keer wat een prima hoeveelheid is. En na een keer 750 mg genomen te hebben toch eens zien hoeveel je kunt gaan nemen voor het gevaarlijk wordt. 750 mg is gewoon te veel, simpel als dat. Een drama zal het niet zijn, maar als we dit gaan bagatelliseren, neemt de TS zo de volgende keer weer 750 mg, terwijl hij/zij zich daarvoor nog perfect kon amuseren op 250 mg. Wil gewoon niet dat de TS in het zelfde vaarwater komt als andere onverantwoorde gebruikers hier op het forum. :)

Blyatman

Badass junkie
Ik weet dat 3 gram in 24 uur mogelijk is zonder dood te gaan, maar meer als 1 gram raad ik echt ten zeerste af.
3 gram 3-mm op 24uur basis is al 0,9g over de geadviseerde waarden heen. 350mg is namelijk onder de noemer: heavy.
0,350 x 24 uur = 2,1Gram
met de come up tot piek zit je gemiddeld zo’n uur tot 3 uur.
Dus met 3 gram zit je boven zwaar wat dan ook.

CuriousExplorer

DF-koning
Ik interpreteer het bericht eerder als aftasten waar de grens ligt. Normaal gebruikt hij/zij max. 250 mg per keer wat een prima hoeveelheid is. En na een keer 750 mg genomen te hebben toch eens zien hoeveel je kunt gaan nemen voor het gevaarlijk wordt. 750 mg is gewoon te veel, simpel als dat. Een drama zal het niet zijn, maar als we dit gaan bagatelliseren, neemt de TS zo de volgende keer weer 750 mg, terwijl hij/zij zich daarvoor nog perfect kon amuseren op 250 mg. Wil gewoon niet dat de TS in het zelfde vaarwater komt als andere onverantwoorde gebruikers hier op het forum. :)
Er zijn slechts heel weinig mensen die langdurig 3mmc kunnen gebruiken en op max 250mg blijven.
Wat wij ook posten, TS zal zijn eigen keuze moeten maken.

* OT :wat een vraag ook. Dit voelt alsof je uw gebruik probeert goed te praten.

Zelfs een halve gram kan zo verkeerd uitdraaien.

Green Dude

Belezen gebruiker
3 gram 3-mm op 24uur basis is al 0,9g over de geadviseerde waarden heen. 350mg is namelijk onder de noemer: heavy.
0,350 x 24 uur = 2,1Gram
met de come up tot piek zit je gemiddeld zo’n uur tot 3 uur.
Dus met 3 gram zit je boven zwaar wat dan ook.
Niet te vergeten dat 3 mmc een serotonine-slurper is, weliswaar niet zo hard als MDMA maar vond het toch vrij heavy en kwam zeker wel in de buurt ervan. Zelfs al is het maar de helft zo potent als MDMA, dan zou 1 gram 3MMC nog altijd gelijk zijn aan een halve gram MDMA, wat toch gewoon te veel is?
Er zijn slechts heel weinig mensen die langdurig 3mmc kunnen gebruiken en op max 250mg blijven.
Ik ken genoeg mensen die al jaren serotonine-slurpers nemen en nog steeds dezelfde hoeveelheid als hun eerste keer nemen. Hangt gewoon af van je mentaliteit tov drugs. :wink:

CuriousExplorer

DF-koning
Niet te vergeten dat 3 mmc een serotonine-slurper is, weliswaar niet zo hard als MDMA maar vond het toch vrij heavy en kwam zeker wel in de buurt ervan. Zelfs al is het maar de helft zo potent als MDMA, dan zou 1 gram 3MMC nog altijd gelijk zijn aan een halve gram MDMA, wat toch gewoon te veel is?

Ik ken genoeg mensen die al jaren serotonine-slurpers nemen en nog steeds dezelfde hoeveelheid als hun eerste keer nemen. Hangt gewoon af van je mentaliteit tov drugs. :wink:
Het gaat specifiek over 3mmc.
Er zijn er, ik zei alleen dat er maar weinigen zijn.
( zeker als ik wat reports erop nalees)

Blyatman

Badass junkie

Eens eens en eens behalve op het laatste gedeelte. Met stimulerende middelen, bouw je hoe dan ook tolerantie op. Dus het is echter onmogelijk op elk momentum dezelfde hoeveelheid te gebruiken en dezelfde werking te krijgen. Threshold tolerantie naar goed gebruikers waarde zit een groot verschil in. Zeker als zij jaren lang ook sero slurpers gebruiken. Het hangt niet van je mentaliteit tegenover drugs af.
het heeft te maken met de aanmaak van o.a. je serotonine/dopamine en ga zo maar door.
je mentaliteit kan uitstekend zijn maar als jou serotonine op is, is het op en zit daar een heel lichamelijk proces achter ook hoe dit weer geproduceerd wordt. Misschien handig om hier eens verder in te inlezen. Want je bent niet voorzien van de juiste kennis denk ik zo te lezen.

Nihilist88

Badass junkie
Eerst zou ik zeggen, elke drug, rc,...heeft altijd kans op (in)direct gevaar. Maar dat geld voor het leven an sich.

Heb hetzelf paar x gebruikt met 1 x max van 450mg, gestapeld op 1 dag. Zie heel vaak grammen/dag passeren, vaak dan nasaal. Ik zou altijd onder de 1g blijven en het niet als dagelijks iets benutten.
Be safe😉

Green Dude

Belezen gebruiker
Met stimulerende middelen, bouw je hoe dan ook tolerantie op. Dus het is echter onmogelijk op elk momentum dezelfde hoeveelheid te gebruiken en dezelfde werking te krijgen. Threshold tolerantie naar goed gebruikers waarde zit een groot verschil in. Zeker als zij jaren lang ook sero slurpers gebruiken. Het hangt niet van je mentaliteit tegenover drugs af.
het heeft te maken met de aanmaak van o.a. je serotonine/dopamine en ga zo maar door.
je mentaliteit kan uitstekend zijn maar als jou serotonine op is, is het op en zit daar een heel lichamelijk proces achter ook hoe dit weer geproduceerd wordt.
Ik spreek over mensen die serotonine-slurpers 2-jaarlijks gebruiken volgens de 1-1.5 mg/kg regel, en dit enkele jaren. Zij zweren bij hoog en laag dat ze hetzelfde gevoel blijven ervaren, en soms zelfs nog beter dan de keer ervoor. Ik mag er toch vanuit gaan dat als je een half jaar tussen je 'rolls' laat, je serotonine toch weer aangevuld is?

Blyatman

Badass junkie
Eerst zou ik zeggen, elke drug, rc,...heeft altijd kans op (in)direct gevaar. Maar dat geld voor het leven an sich.

Heb hetzelf paar x gebruikt met 1 x max van 450mg, gestapeld op 1 dag. Zie heel vaak grammen/dag passeren, vaak dan nasaal. Ik zou altijd onder de 1g blijven en het niet als dagelijks iets benutten.
Be safe😉
Met 1 gram kan je al de 24 uur rond gaan. Ligt er maar net aan hoeveel je gebruikt, hoe vaak je bij pakt, en wat je tolerantie is.

uit eigen gebruik voorgaande keer zat ik op 0,7 voor circa 24 uur.

Nihilist88

Badass junkie
Met 1 gram kan je al de 24 uur rond gaan. Ligt er maar net aan hoeveel je gebruikt, hoe vaak je bij pakt, en wat je tolerantie is.

uit eigen gebruik voorgaande keer zat ik op 0,7 voor circa 24 uur.
Klopt, zoals bij elke drug.
Gebruik je nasaal? Want ik heb het tot hiertoe enkel in pilvorm en capsules gebruikt. Heeft toch ook meteen andere werking, minder direct effect, mr wat langere werkingsduur.

Dag Allen,

Bedankt voor jullie reacties en wijze woorden :).
Ik denk dat blijkt, na ook een zoektocht op het internet, dat er geen eenduidig antwoord te geven is over wanneer het echt te gevaarlijk wordt.
Maar dat we zeker wel kunnen vaststellen dat je van sommige hoeveelheden kunt zeggen dat het te hoog is.

Hier kwam mijn vraag ook vandaan: Omdat ik het gevoel heb dat de laatste hoeveelheden die ik heb gebruikt zeker aan de te hoge kant zaten.
De vraag is zeker niet als bedoeling om m'n eigen grenzen op te zoeken.

Dat het waarschijnlijk een te grote hoeveelheid voor mij was, blijkt wel aan hoe ik me nu 32 uur later na de laatste inname voel. Ervaar soms nog wel wat lichte space effecten en zeker ook de 'kater' gevoelens die het met zich mee kan brengen. Bij voorgaande gebruiken was ik de volgende dag meestal wel weer scherp, maar dat is nu zeker niet het geval.

Daarnaast heb ik +- 3 uur na de laatste inname een soort van toeval/epileptische aanval gehad die me ook redelijk heeft overvallen. Het duurde slechts enkele seconden, maar was toch even van de wereld en viel er toch van op de grond en maakte me een beetje verward. Enig onderzoek op de psychonautwiki heeft wel doen inzien dat dit soort dingen bij (hevig) gebruik van 3mmc kunnen voorkomen. Dus van absolute paniek is geen sprake, maar om te zeggen dat ik terugkijk op een prettige ervaring is zeker niet waar.

Ik verwacht dat ik me morgen wel weer wat 'normaler/stabieler' zal voelen. Heeft iemand een idee hoeveel dagen er nog effecten merkbaar kunnen zijn na gebruik? Zal wel te maken hebben dat bepaalde gedeeltes in de hersenen helemaal op zijn en weer bijgevuld moeten worden.

Al met al een ervaring om eens goed over na te denken en van te leren.

Blyatman

Badass junkie
Klopt, zoals bij elke drug.
Gebruik je nasaal? Want ik heb het tot hiertoe enkel in pilvorm en capsules gebruikt. Heeft toch ook meteen andere werking, minder direct effect, mr wat langere werkingsduur.
Nasaal, wel pilvorm recentelijk besteld van 150mg de stuk. Keer kijken hoe die werking is en hoe ze gaan vallen.

Blyatman

Badass junkie
Ik spreek over mensen die serotonine-slurpers 2-jaarlijks gebruiken volgens de 1-1.5 mg/kg regel, en dit enkele jaren. Zij zweren bij hoog en laag dat ze hetzelfde gevoel blijven ervaren, en soms zelfs nog beter dan de keer ervoor. Ik mag er toch vanuit gaan dat als je een half jaar tussen je 'rolls' laat, je serotonine toch weer aangevuld is?
Dit verklaar je nu pas uitgebreid nader. Different situation dus. En zeker niet iedereen hanteert de regels zoals ze voorgeschreven staan.

Green Dude

Belezen gebruiker
Dit verklaar je nu pas uitgebreid nader. Different situation dus. En zeker niet iedereen hanteert de regels zoals ze voorgeschreven staan.
Als je mijn reactie aandachtig terugleest merk je misschien wel op dat ik daarin niet spreek over mensen die het misbruiken. "Ik ken genoeg mensen die al jaren serotonine-slurpers nemen en nog steeds dezelfde hoeveelheid als hun eerste keer nemen". Dit was wat ik zei, weet niet hoe je daar misbruik in ziet, same situation dus. Ik heb in het algemeen wel vrienden die verantwoordelijk omgaan met drugs, veel handiger :wink:

Blyatman

Badass junkie
Als je mijn reactie aandachtig terugleest merk je misschien wel op dat ik daarin niet spreek over mensen die het misbruiken. "Ik ken genoeg mensen die al jaren serotonine-slurpers nemen en nog steeds dezelfde hoeveelheid als hun eerste keer nemen". Dit was wat ik zei, weet niet hoe je daar misbruik in ziet, same situation dus. Ik heb in het algemeen wel vrienden die verantwoordelijk omgaan met drugs, veel handiger :wink:
Zei ik misbruik? Ik zei namelijk nergens iets over misbruik. Dus als je aandachtig had gelezen had je dit niet geantwoord (met je dik gedrukte woorden die zeker geen positieve toevoeging geven) De pot verwijt de ketel overduidelijk. 😄 Ik zei alleen: different situation. En dat je verklaring meer informatie gaf. Niet zo zuur reageren nergens voor nodig.

StraatPiraat

Badass junkie
Het gaat specifiek over 3mmc.
Er zijn er, ik zei alleen dat er maar weinigen zijn.
( zeker als ik wat reports erop nalees)
Ik zie hetzelfde, maar dat is denk ik gewoon omdat de drang tot compulsief herdoseren zoveel groter is en de kater veelal minder is als bij MDMA.

Ik raad zelf 3-mmc uberhaupt al af, maar dat is meer omdat ik en veel van mijn vrienden er totaal niet verantwoordelijk mee om kunnen gaan. Dan krijg je dat soort achterlijke doseringen. 3 gram in n weekend is 'normaal' geworden hier in de omgeving lijkt het wel.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Een overdosis is wat dat betreft een beetje een misleidende term, omdat dat suggereert dat er een rechtsreeks verband is tussen de ingenomen dosis en gezondheidsproblemen. Maar er spelen allerlei andere factoren een rol. Daarom kan je beter denken in kans op gezondheidsklachten. En daarover is in het geval van 3-MMC heel weinig bekend.

Wel is duidelijk dat je van een hoeveelheid tot 150 milligram een verhoogde hartslag krijgt, de lichaamstemperatuur wat oploopt, je moeite krijgt met plassen, je hongergevoel verliest en niet meer goed kunt slapen. Vooral de verhoogde hartslag en lichaamstemperatuur zijn risicofactoren omdat die altijd binnen veilige waarden moeten blijven. Als je bijvoorbeeld 3-MMC neemt en flink gaat sporten of te intensief dansen, dan heb je al veel meer kans op acute hartklachten.

Daar komt dus nog een beetje de vraag bij: wat noem je 'echt gevaarlijk'? Hebben we het dan over acuut levensgevaar? Hebben we het over een ziekenhuisopname? Of hebben we het over sluipende gevaren zoals verslaving waar je haast niet meer van af komt?

Ziekenhuisopnames met 3-MMC komen enkele tientallen per jaar voor. Meestal hebben die mensen last van hartkloppingen, overmatig zweten, agitatie, angstklachten en paranoia. Welke dosis ze daarvoor hebben ingenomen wordt meestal niet bekendgemaakt, mede omdat dat heel lastig is om te controleren. (Soms wordt er in wetenschappelijke onderzoeken wel de concentratie in urine of bloedplasma gegeven, maar dan weet je nog niet hoeveel 3-MMC je daarvoor moet innemen).

Om terug te komen op je vraag kan 150 milligram 3-MMC waarschijnlijk in zeldzame gevallen al leiden tot hartklachten. Dan is er meestal wel nog wat anders aan de hand zoals een extreme omgeving (veel te warm, veel te intensief bewogen, ongevallen). Maar het risico van 3-MMC lijkt in acute zin niet zo heel groot. Mensen krijgen meer last van verslaving of depressie, wat meer chronische problemen zijn. Maar dat maakt ze natuurlijk niet minder vervelend.

Wat achtergrondinfo over de beoordeling van risico's van 3-MMC:

Neo-Shulginist

Badass junkie
Ik verwacht dat ik me morgen wel weer wat 'normaler/stabieler' zal voelen. Heeft iemand een idee hoeveel dagen er nog effecten merkbaar kunnen zijn na gebruik? Zal wel te maken hebben dat bepaalde gedeeltes in de hersenen helemaal op zijn en weer bijgevuld moeten worden.
De meest merkbare effecten na lang doorhalen met stimulanten zijn na 5 dagen voorbij. Maar het kan wel twee weken of soms nog wat langer duren voordat dingen als energieniveau, slaap, sekslust en humeur weer als vanouds zijn. Dat soort zaken merk je meestal niet heel goed op het moment zelf, maar wel als je kritisch reflecteert hoe je je in de week na 3-MMC voelt en hoe je je voelt als je een maand niks hebt genomen.

Shitty394

Newbie
Goedemiddag Allemaal,

Ik ben 20 jaar weeg 63kg en ben 1,74 en ik snuif in het weekend 5Gram 3mmc weg in me eentje. Ik snap ook niet dat ik nog leef haha.

Trippy langkous

Badass junkie
Goedemiddag Allemaal,

Ik doseer vaak ook rond 120 mg dus dat zijn wel normale doseringen denk ik. Zie soms dat mensen veel hoger doseren maar dat zou voor mij veelste hoog zijn.

CuriousExplorer

DF-koning
Ik ben 20 jaar weeg 63kg en ben 1,74 en ik snuif in het weekend 5Gram 3mmc weg in me eentje. Ik snap ook niet dat ik nog leef haha.
Skinny pete jom 😅
Ik woog ook ooit 67kg 176cm) en moest toen al extral small shirts en kleinste broekmaat kopen in de winkel. Ik vraag me af hoe jij het doet 😄

MetalGuy

Badass junkie
We zullen hem nog eens spreken over 5jaar.
Ik dacht dat ik 4m misbruikte, maar dit is nog eens ruim het dubbele van wat ik nam.

En ik weeg daarbij nog eens 18kg meer.
5 gram kreeg ik tijdens mijn verslavingsperiode in twee weken nog niet weg. En dat vond ik al veel.

Maar over een jaar of 5 pas? Zal ie dan nog leven? 🤔

Bovenaan