Hoeveel blowen jullie perdag

hoeve jointjes en hoeveel gram paffen jullie per dag op?
Ik koop meestal 2 gram en daar doe ik 2 dagen mee maar soms komt het ook wel voor dat ik bijna 2 gram op rook dat ik nog maar 1 of 2 jointjes de volgende dag er uit kan draaien
En rook ongv 5 jointjes perdag
Als ik veel wiet of hasj heb kan het wel 10 tot 20 jointjes in een dag worden
En jullie????

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Vroeger toen ik nog dagelijks blowde, rookte ik 2 gram per dag. Soms meer soms minder. Ik draaide toen 3 a 4 jointjes uit een gram.
Nu rook ik in het weekend 1 dag. Soms sla ik een weekend over. Dan rook ik op die ene dag ongeveer een halve gram en draai daar 3 jointjes uit.

Als ik het terug lees zeg... Waar haalde ik vroeger de tijd vandaan om 6 tot 8 joints per dag te roken?? :lolol:
Zou er nu niet eens tijd meer voor hebben eigenlijk.

Sprokkie

Bewuste gebruiker
Vroeger toen ik nog dagelijks blowde, rookte ik 2 gram per dag. Soms meer soms minder. Ik draaide toen 3 a 4 jointjes uit een gram.
Nu rook ik in het weekend 1 dag. Soms sla ik een weekend over. Dan rook ik op die ene dag ongeveer een halve gram en draai daar 3 jointjes uit.

Als ik het terug lees zeg... Waar haalde ik vroeger de tijd vandaan om 6 tot 8 joints per dag te roken?? :lolol:
Zou er nu niet eens tijd meer voor hebben eigenlijk.
Vroeger blowde ik ook dagelijks. Meestal 1 gram per dag en als ik met anderen was werd dat meer.
Nu blow ik echt heel sporadisch, 1x in de 2 maanden max. Maar van het ene op het andere moment ging me dat heel erg tegenstaan en ben ik daarmee gestopt.
Vind het effect van wiet vaak te sterk aanvoelen dus rook het liefst wat zachtere/donkere hasj.
Vind wietsoorten als Amnesisa Haze bijna harddrugs achtig effect hebben.

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Per dag? Lol!
Ik blow gemiddeld eens per 3 weken. Nu is het al zeker 6-7 weken geleden maar vanavond ga ik er weer eens van genieten. Lekker relaxed avondje chillen staat op het menu. Ik heb er nu al zo'n zin in!

Mijn totale verbruik ligt denk ik op zo'n 5 gram per jaar...:kissingclosed:

Acidfreakx

Belezen gebruiker
Heb ook 11 jaar aan een stuk elke maand 40-50gr geblowd, nu rook ik enkel nog als ik het geld ervoor heb en al zeker niet als ik nog naar shool moet :)

lysergic bink

Bewuste gebruiker
100 gram ongeveer per maand een zevental jaar lang, nu trek ik het niet meer het blowen, ik wordt meteen para van sterke wiet, een mild hasjsoortje zou ik wrs wel nog aankunnen en van daar opbouwen... ik overweeg sporadisch weer eens te blowen voor een betere nachtrust... ik denk wel dat je dan beter een jointje rookt dan vieze benzooi !

Sprokkie

Bewuste gebruiker
ik wordt meteen para van sterke wiet, een mild hasjsoortje zou ik wrs wel nog aankunnen

Inderdaad dat heb ik ook. Word er zo opgefokt en bijna paranoide van. Een, hoogstens twee trekjes en ik heb echt genoeg.
Kan me niet voorstellen dat ik ooit een Amnesia Haze joint in mijn eentje helemaal zou oproken.
*Geef het als voorbeeld omdat ik denk dat dit een van de sterkste wietsoorten is.
Sorry als het niet klopt ben er niet meer zo mee bezig. Verbeter me alsjeblieft als het niet klopt.
Maar Hasj, oh Hasj. Wat ben jij fijn , ruik je lekker, heb je een tocht gemaakt (is dit echt zo ?) en geef je me een fijn gevoel.
Ook bij de sterkere soorten (Zero, Icelator, iemand ?)heb ik die symptomen helemaal niet (Paranoide en opgefokt) Weet niet waardoor dit komt en vind het altijd heel onlogisch en tegenstrijdig. Uiteindelijk is de werkzame stof hetzelfde dus denk dat het vooral in mijn hoofd zit en/of aan mij ligt. Oftwel ervaren meer mensen dit zo ????

Ps. Heb dit overigens niet met Cannabis eten ;
Spacecake (wiet 2 maal gedaan),
Bang Lassi (Geen idee wat erin zat),
Hasj Brownies (spreekt voorzich),
Hasj Olie (Croutons en sigaret).

lysergic bink

Bewuste gebruiker
Inderdaad dat heb ik ook. Word er zo opgefokt en bijna paranoide van. Een, hoogstens twee trekjes en ik heb echt genoeg.
Kan me niet voorstellen dat ik ooit een Amnesia Haze joint in mijn eentje helemaal zou oproken.
*Geef het als voorbeeld omdat ik denk dat dit een van de sterkste wietsoorten is.
Sorry als het niet klopt ben er niet meer zo mee bezig. Verbeter me alsjeblieft als het niet klopt.
Maar Hasj, oh Hasj. Wat ben jij fijn , ruik je lekker, heb je een tocht gemaakt (is dit echt zo ?) en geef je me een fijn gevoel.
Ook bij de sterkere soorten (Zero, Icelator, iemand ?)heb ik die symptomen helemaal niet (Paranoide en opgefokt) Weet niet waardoor dit komt en vind het altijd heel onlogisch en tegenstrijdig. Uiteindelijk is de werkzame stof hetzelfde dus denk dat het vooral in mijn hoofd zit en/of aan mij ligt. Oftwel ervaren meer mensen dit zo ????

Ps. Heb dit overigens niet met Cannabis eten ;
Spacecake (wiet 2 maal gedaan),
Bang Lassi (Geen idee wat erin zat),
Hasj Brownies (spreekt voorzich),
Hasj Olie (Croutons en sigaret).

Dat verschijnsel lijkt inderdaad vaker voor te komen, die hard blowers die een jaartje ofzo stoppen en dan heel hard para gaan als ze opnieuw proberen te blowen.
Hasj lukt mij inderdaad ook, maar twee hijsjes van de sterkere wietsoorten en de paniekaanvallen vliegen me rond de oren, erna krijg ik (als ik de para wanen doorsperteld heb met een nat washandje op mijn voorhoofd) wel weer dat mellow de wereld mag nu vergaan ik zit hier lekker in mijn cocon gevoel die zo beheerd is !
Maar met hasj ga ik op een vliegend tapijtje de lucht in en wiet wordt ik met een kanon afgevuurd , zo kan je het vergelijken.
Het zou mij heeeeeel veel moeite kosten om mijn oude blowniveau van 25 gram nederwiet per week te halen .

Per dag? Lol!
Ik blow gemiddeld eens per 3 weken. Nu is het al zeker 6-7 weken geleden maar vanavond ga ik er weer eens van genieten. Lekker relaxed avondje chillen staat op het menu. Ik heb er nu al zo'n zin in!

5 gram per jaar????
Dat is echt weinig

Acidfreakx

Belezen gebruiker
Dat verschijnsel lijkt inderdaad vaker voor te komen, die hard blowers die een jaartje ofzo stoppen en dan heel hard para gaan als ze opnieuw proberen te blowen.
Hasj lukt mij inderdaad ook, maar twee hijsjes van de sterkere wietsoorten en de paniekaanvallen vliegen me rond de oren, erna krijg ik (als ik de para wanen doorsperteld heb met een nat washandje op mijn voorhoofd) wel weer dat mellow de wereld mag nu vergaan ik zit hier lekker in mijn cocon gevoel die zo beheerd is !
Maar met hasj ga ik op een vliegend tapijtje de lucht in en wiet wordt ik met een kanon afgevuurd , zo kan je het vergelijken.
Het zou mij heeeeeel veel moeite kosten om mijn oude blowniveau van 25 gram nederwiet per week te halen .
Heb ook een kerel gekend die al 35 jaar elke dag die hard blowde en ook is moeten stoppen doordat hij op den duur constant paranoia werd, lijkt me echt klote om dat aan de hand te hebben gezien ik niet graag sigaretten rook. Komt blijkbaar wel vaker voor bij zulke blowers hoewel ik denk dat het weinig met de wiet zelf te maken heeft :wink:

lysergic bink

Bewuste gebruiker
Heb ook een kerel gekend die al 35 jaar elke dag die hard blowde en ook is moeten stoppen doordat hij op den duur constant paranoia werd, lijkt me echt klote om dat aan de hand te hebben gezien ik niet graag sigaretten rook. Komt blijkbaar wel vaker voor bij zulke blowers hoewel ik denk dat het weinig met de wiet zelf te maken heeft :wink:

Ik vrees ook dat het een soort schokreactie van geest en lichaam is die instant para wegens ernstig misbruik vroeger, tis alsof elke cel in men lichaam dan schreeuwt : o nee niet weer die smerige wiet :tongueout:
Mja tis een soort instant bad trip die ik krijg, maar af en toe zoek ik dat toch nog wel eens op, want er komen veel inzichten uit die soort psychedelische wiethel waar ik dan doorga.
En als de paranoia zachtjes wegebt dan krijg ik weer dat oude gevoel, tis vooral de eerste inslag die me zo para maakt, maar ik rook het dan wel puur en vroeger met tabak.
Want tabak wil ik echt niet meer in mijn systeem.
De inslag van npure wietjoint is wrs te direct en te overweldigend.

Fruitvlieg

Experimenterende gebruiker
Per dag? Lol!

Herkenbaar! Ik rook erg weinig (paar trekjes van een nederweedjointje) en niet frequent, maar kan er ook echt zin in hebben. Lekkere dingen in huis, wierookje, fijne muziek, misschien nog een mooie wandeling als de eerste golf voorbij is. Fijn! Toch kan de eerste golf soms wat onrustig zijn, maar kom erna altijd in een relaxte flow.

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Wow... ik ben wel echt een kleinverbruiker als ik dit zo lees! Ik blow al ruim 20 jaar. Toch best een vreemd idee dat sommigen op dit forum slechts een maandje nodig hebben om weg te roken waar ik al ruim 20 jaar over doe (zo'n goede 100 gram)... Indrukwekkend! :sunglasses:

oortjes

Bewuste gebruiker
Tripreporter
ik rook z'n 1-2 jonkos per dag. ligt eraan of ik alleen ben of met vrienden. in het weekend ligt het op 3-4 jonkos op een dag. gemiddeld zn 0.3G in een jonko?

Acidfreakx

Belezen gebruiker
Ik vrees ook dat het een soort schokreactie van geest en lichaam is die instant para wegens ernstig misbruik vroeger, tis alsof elke cel in men lichaam dan schreeuwt : o nee niet weer die smerige wiet :tongueout:
Mja tis een soort instant bad trip die ik krijg, maar af en toe zoek ik dat toch nog wel eens op, want er komen veel inzichten uit die soort psychedelische wiethel waar ik dan doorga.
En als de paranoia zachtjes wegebt dan krijg ik weer dat oude gevoel, tis vooral de eerste inslag die me zo para maakt, maar ik rook het dan wel puur en vroeger met tabak.
Want tabak wil ik echt niet meer in mijn systeem.
De inslag van npure wietjoint is wrs te direct en te overweldigend.
Heb je dit bij elke wiet of slechts bij bepaalde soorten? Het zou ook kunnen dat het thc gehalte helemaal niet in verhouding is met de cbd's. Sommige kwekers stressen hun plant zo hard in de laatste weken dat het thc gehalte overdreven is gewoon, snap trouwens niet waarom je je plant wil laten geloven dat hij dood aan het gaan is

Gabbertje

Wijs gebruiker
Doordeweeks naar me werk zo 1 a 2 joints. En in het weekend 3 tot 5 joints. En al ben ik met vrienden dan wel een stuk meer.

Geef me mijn pure bonghit voor ik ga slapen en je hebt met mij echt een hele makkelijke.

Wiet roken maakt mij traag en sloom waardoor ik er het liefst zo weinig mogelijk hinder van heb in het dagelijks leven. Ik zou bijna zeggen een downer.

WeAreThe99%

Bewuste gebruiker
2,5 gram per dag rook ik. wiet van middelmatige kwaliteit +- 15%thc en 0,1% CBD.
Uit een gram haal ik ongeveer 3 a 4 jointjes.

Mevrouw Pløp

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Bijna een half jaar met 2 gram! Vaporizer en joints, maar aan max 4 heisjes heb ik genoeg. Evt een keer herhaald op een avond. Met een joint doe ik vaak meerdere weken.

Blaatschaap

Bewuste gebruiker
Meerdere weken met 1 joint? Haha, dat zou mij nooit lukken, gaat de smaak niet heel hard achteruit als je hem zo lang steeds een stukje oprookt?

Laatst bewerkt:

mitchieee

Wijs gebruiker
ik rook er zeker 6-7 op een dag, ben wel sinds deze dagen aan het verminderen en er hopelijk een stop op te gooie

Jbruinsma

Bewuste gebruiker
Ik rookte van n jaar terug zo 9 a 10 op een dag weg dus n paar gram ceker wel eerder.masr nu denk 4 of 5 op n dag al iets minder 🤪

Fugaciouzz

Newbie
Rook al jaren ong 1 a 2 gr per dag en probeer nu ongeveer een maand te stoppen. Wel flink geminderd als in 1 of 2 keer in de week en of alleen in de avond.
Ik rook nu veel meer. Wat ik eig heel vies vind. En mis gewoon die beloning aan het einde van de dag. Het roesje voor het slapen gaan. En het roken zelf van wiet of hasj vind ik gewoon super lekker. Maar ik heb al jaren klachten kwa steeds plotseling ziek worden. En eerst was het om de zoveel maanden een periode ontzettend erg en tussen door redelijk te doen. Maar afgelopen 1 a 2 jaar heb ik maar af en toe een goede dag of dagen en ben ik voor de rest steeds ziek zonder duidelijke reden. Ze denken steeds ptss pf paniekaanvallen enz. Bij de hulpverlening. Maar ik ervaar helemaal geen angst. En het gaat ook bijv niet weg als ik dan alsnog ergens heen ga of blijf. Toen vond ik vorige maand dit artikel; https://www.ntvg.nl/artikelen/canna...r-verschijnsel-dwangmatig-warm-baden/volledig

Veel van mijn kennissen die roken waarvan een met soortgelijke klachten als ik. Doen dit allemaal af als bullshit etc. Maar dit lijkt wel precies op de klachten die ik heb. Ik ervaarde zelf al die tijd dat blowen daar juist bij hielp. Ik vind het nu ook extra moeilijk als ik al dagen gestopt ben en ik weeer stront ziek wordt. Ik niks heb om de ellende direct te verlichten. Ik kon ook met een jointje mee voor als ik ziek werd nog dagjes weg etc en dat wil nu ook allemaal niet.

Ik wil tenminste 2 a 4 weken stoppen om in ieder geval te kijken of mij klachten dan weg blijven. En ondanks de dikke motivatie dat dit me mis al die tijd al strontziek maakt en ik mezelf vergiftig denk ik nu steeds weer minderen is ook al heel wat. Verzin ik weer excuses enz. Ugh iemand nog tips?

Of nog beter (niet dat ik iemand die klachten gun) zelf ervaringen hier mee of in je omgeving?

Bovenaan