Hoevaak xtc/mdma

Simba01

Newbie
Hii,

Toen we nog naar festivals konden ging ik zeker elke maand wel en daar gebruikte ik dan altijd xtc/mdma. Op een gegeven moment vond ik het steeds minder leuk worden. Die drugs kwamen als het ware m'n neus uit hahaha en ik voelde het ook minder dan als eerste keren dat ik gebruikte. Die eerste keren voelde bijna magisch. Nu heb ik al een hele tijd niks meer gedaan en wil het wel eens thuis o.i.d proberen.

Dus nu vraag ik mij af: Als ik weer gebruik voelt het dan weer zoals de eerste keren? of kortom: Heeft hoevaak je gebruikt invloed op de 'trip' zelf. Is het bijvoorbeeld leuker als er lange periodes tussen zitten? Let me know! :)

Spyro

DF-koning
Dat gevoel van je eerste keer ga je niet meer terug krijgen. 3 maanden regel is het normaal gesproken. Maar omdat je dit middel misbruikt hebt zul je de magie nooit meer ervaren.

Spaceil

Experimenterende gebruiker
@Spyro dat is natuurlijk een beetje ongenuanceerd. MDMA werkt veel ingewikkelder dan dit. 'De magie' is een chemische reactie en dus altijd vloeiend. Dat je eerste keer altijd bijzonder blijft ligt dit m.i. vooral aan psychologische redenen. Als je jaren niet meer gebruikt reset je het tolerance level. Mijn advies zou zijn om lang niet meer te gebruiken. Dan voel je vanzelf wel weer die magie. Daarna om de drie maanden zou goed moeten zijn om te blijven genieten. Al bouw je zelfs dan een klein beetje tolerantie op.

Spyro

DF-koning
@Spyro dat is natuurlijk een beetje ongenuanceerd. MDMA werkt veel ingewikkelder dan dit. 'De magie' is een chemische reactie en dus altijd vloeiend. Dat je eerste keer altijd bijzonder blijft ligt dit m.i. vooral aan psychologische redenen. Als je jaren niet meer gebruikt reset je het tolerance level. Mijn advies zou zijn om lang niet meer te gebruiken. Dan voel je vanzelf wel weer die magie. Daarna om de drie maanden zou goed moeten zijn om te blijven genieten. Al bouw je zelfs dan een klein beetje tolerantie op.
Nee hoor. Er zijn hier genoeg mensen op het forum, inclusief mezelf die dit middel zwaar misbruikt hebben en echt nooit meer ‘normaal’ MDMA kunnen gebruiken hoor. Ik word er zelfs ziek van.

MDMAZIING

Badass junkie
Er zijn mensen die na 10 jaar MDMA weer hebben genomen, en ze zeiden dat het nooit meer als de 1e keer voelt. Chasing the dragon

Spaceil

Nooit meer baseer je dan op je ervaring in de afgelopen jaren of op feiten? Hoewel er lange-termijn neurologische schade kan volgen na misbruik is 'nooit' toch iets te definitief als je bekijkt hoe het menselijk lichaam werkt. Ja, het herstel kan zeer lang duren (misschien wel jaren). Maar nooit meer herstellen is echt onzin en zo'n heftige conclusie baseren op anekdotische/persoonlijke ervaring is gevaarlijk. Er is voldoende wetenschappelijk materiaal op gebied van de lange-termijn effecten van MDMA.

Spaceil

@MDMAZING De eerste keer chasen is denk ik nooit goed. Ik gaf ook aan dat ik denk dat een eerste ervaring nooit meer overeenkomt. Al betwijfel ik me of dat aan chemische factoren ligt. Ik denk toch vooral dat de psychologie van een eerste keer hier een rol in speelt.

MDMAZIING

Badass junkie
Nooit meer baseer je dan op je ervaring in de afgelopen jaren of op feiten? Hoewel er lange-termijn neurologische schade kan volgen na misbruik is 'nooit' toch iets te definitief als je bekijkt hoe het menselijk lichaam werkt. Ja, het herstel kan zeer lang duren (misschien wel jaren). Maar nooit meer herstellen is echt onzin en zo'n heftige conclusie baseren op anekdotische/persoonlijke ervaring is gevaarlijk. Er is voldoende wetenschappelijk materiaal op gebied van de lange-termijn effecten van MDMA.
Volgens mij las ik dat hier toen op het forum.

Gebruiker 0012685732

Badass junkie

wat jij dan zegt is minstens net zo'n
gevaarlijke statement

😅

Gebruiker 0012685732

Badass junkie

nonnie klaar..
hij zegt dat er mensen zijn die zeggen
dus hij haalt alleen een subjectieve ervaring aan van andere mensen.. duidelijk toch.
en heeft hij het over neurologische schade?
het zou ook kunnen komen omdat je de eerste keer niet weet wat er gaat komen etc.
dus jij speculeert meer dan MDMAzing.

Laatst bewerkt:

MDMAZIING

Badass junkie
nonnie klaar..
hij zegt dat er mensen zijn die zeggen
dus hij haalt alleen een subjectieve ervaring aan van andere mensen.. duidelijk toch.
en heeft hij het over neurologische schade?
het zo ook kunnen komen omdat je de eesrte keer niet weet wat er gaat komen etc.
dus jij speculeert meer dan MDMAzing.
Er is een post hier op het forum, van iemand.. maar geen idee waar het is. 😜

FerdFatoehaus

Badass junkie
In het geval van OP met een tijdje 1 keer per maand xtc nemen lijkt me de kans wel groot dat je na een lange pauze in ieder geval een leuker effect terug krijgt.

@Simba01 hoe vaak heb je mdma genomen, hoe veel pauze zat daar tussen en wat voor dosissen nam je?

Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Er is altijd maar één eerste keer. Een eerste keer kan je niet weer doen. Niemand kan verwachten dat iets zó goed kan voelen van te voren als je het nooit eerder gehad hebt. Bij alle, maar dan ook alle volgende keren, heb je een verwachting. Die verwachting haalt al een groot deel van de magie weg. Met een beetje mazzel kan je die magie nog een paar keer ervaring maar daarna is de verwachting te hoog. Ook na 10 jaar heb je een soort van verwachting, vooral als je het tijden vaak gebruikt hebt. Het zit nou eenmaal in je geheugen en hoe sterker dat geheugen is, hoe minder de bijzondere magie gevoelt kan worden.
Dat je eerste keer altijd bijzonder blijft ligt dit m.i. vooral aan psychologische redenen.
Ben ik het dus wel mee eens :) .

Wat ik probeer te doen is me op zijn minst aan de 3 maanden regel houden en vooral gewoon tevreden zijn met je lekker(der) voelen. Ontdek je sweet spot met dosis en geniet zo nu en dan met wat het je dán geeft. Dit helpt mij heel erg. De "magie" najagen zal je er juist bij vandaan houden.

Spaceil

Wat ik vooral probeer te zeggen is dat je niet zomaar tegen iemand kunt zeggen op een forum 'omdat je dit middel misbruikt hebt zul je de magie nooit meer ervaren'. Dat is een vrij stevige conclusie die niet samenhangt met het wetenschappelijk materiaal m.b.t. MDMA, een conclusie die dus niet per se gegrond is. Je moet echt voorzichtig zijn als het gaat om conclusies over de long-term effecten van MDMA.

Gebruiker 0012685732

Badass junkie
Wat ik vooral probeer te zeggen is dat je niet zomaar tegen iemand kunt zeggen op een forum 'omdat je dit middel misbruikt hebt zul je de magie nooit meer ervaren'. Dat is een vrij stevige conclusie die niet samenhangt met het wetenschappelijk materiaal m.b.t. MDMA, een conclusie die dus niet per se gegrond is. Je moet echt voorzichtig zijn als het gaat om conclusies over de long-term effecten van MDMA.
het is juist de consensus onder ervaringsdeskundigen.. statistieken zijn ook onderdeel van wetenschap.
wat zegt de wetenschap dan?.. link plz.

edit: magie is ook nogal een subjectieve term.

CuriousExplorer

DF-koning
Heerlijk hoe persoonsgebonden materie altijd eindigt in een discussie.

Ik geloof dat er mensen zijn die na 1x nooit meer de magie hebben gevoeld, en er zijn mensen die zweren het na jaren misbruik wel nog te voelen.

Wat klopt / niet klopt kan nooit een wetenschappelijk gegeven worden, want dan komt het psychologische in beeld.

My 2 cents.

GoldenGrow

Bewuste gebruiker
wacht nog een half jaar en ik garandeer je dat jij dat magische gevoel weer zult ervaren.

ik gebruik zelf 2 keer per jaar xtc en neem dan altijd meteen 1 hele pil. Elke keer dat ik het gebruik voelt het weer als mijn eerste pil 3 jaar geleden.

Simba01

Newbie
@Ganggang💯 ik heb het een aantal maanden gebruikt en dan 1x per maand. Hield het ook altijd bij 1 pilletje per avond. Heb het nu zeker een jaar niet gedaan! Maar naar mijn idee heb ik het nooit 'misbruikt' vroeg me alleen af hoe het invloed heeft op je ervaring als je na een tijd weer eens iets gebruikt :)

BraboF

Badass junkie
Heb zelf vorig jaar en het jaar daarvoor bijna elk feestje X gebruikt....aangezien ik 30 feestjes per jaar had kun je wel nagaan dat het veel te veel is geweest.
Soms wel 4 weken op rij. En vaak ook aantallen van 400/500mg. Heel stom ik weer het en dat gaat ook niet meer gebeuren.

2 weken geleden had ik een feestje en heb hier maar een halfje X op (100mg) na 3 maanden niet gebruikt te hebben.
Daamn wat een goeie ervaring. Het was zeker beter dan wat ik vorig jaar ervaren heb. Dus na een tijdje rust kan ik beamen dat het, bij mij ieder geval, gelijk weer een stuk beter is!

benzzzy

Badass junkie
3x per dag 5mg/kg 7 dagen in de week 4 weken in de maand 12 maanden in het jaar 10 jaren in een Decennium 8 Decennium in een leven.

(sarcasme)

Levensgenieter🌈

Badass junkie
Denk dat het over het algemeen bij iedereen wel zo is dat de eerste 2 a 3 keer de lekkerste keren waren.

Als ik het goed begrijp, gebruikte je pas een half jaar ofzo? En hebt nu al een jaar niet meer gebruikt? 1 x per maand is redelijk veel, al heb ik zwaarder misbruik gelezen op het forum.

Ik verwacht dat je wel een lekkere goede ervaring gaat krijgen na een jaar! Het maakt ook heel veel uit of je met de juiste mensen bent, met mensen waar je echt om geeft. En of je lekker uitgeslapen bent. En de locatie. Als dat allemaal in orde is, denk ik dat het heel leuk gaat worden.

Ik ben wel erg benieuwd hoe het zal gaan. Laat je dat nog ff weten?

Snuffelaar

Badass junkie
Tripreporter
Heb vrij recent opnieuw gebruikt na 14 maanden niet en het gevoel van de allereerste keer niet mogen herbeleven. Denk dat je dat nooit meer kan.

Levensgenieter🌈

Badass junkie
Heb vrij recent opnieuw gebruikt na 14 maanden niet en het gevoel van de allereerste keer niet mogen herbeleven. Denk dat je dat nooit meer kan.
Niet zo lekker als de eerste keer, maar alsnog een heerlijke, intense ervaring? Of viel het toch een beetje tegen, wanwege hoge verwachtingen? Dit is mij wel een aantal keer gebeurd.

FerdFatoehaus

Badass junkie
@Ganggang💯 ik heb het een aantal maanden gebruikt en dan 1x per maand. Hield het ook altijd bij 1 pilletje per avond. Heb het nu zeker een jaar niet gedaan! Maar naar mijn idee heb ik het nooit 'misbruikt' vroeg me alleen af hoe het invloed heeft op je ervaring als je na een tijd weer eens iets gebruikt :)
Zo goed als de eerste paar keer gaat het niet worden. Dat is in mijn ervaring vooral mentaal. Maar je kunt het zeker nog wel leuk hebben. Probeer vanaf nu gewoon 3 maanden pauze per keer te doen dus max 4 keer per jaar. Dan blijft het bijzonder en zal elke ervaring leuker zijn.

Bovenaan