Hoe staat het met de toppen?

Spatzi

Belezen gebruiker
Voor de buitenkwekers: Hoe is het met jullie toppen? Komen ze al een beetje?

Bij mij wil 't maar niet. Ik heb een Thaise dame in de tuin staan waarvan ik weet dat het waarschijnlijk allemaal wat later komt, maar voorlopig is ze nog volop bezig de hoogte op te zoeken. Ik dacht dat na dat donkere en natte weer van de afgelopen weken misschien wel een beginnetje zou komen aan het vormen van de toppen, maar niets is minder waar. Sterker nog, nu de zon weer lekker schijnt neemt haar omvang op alle fronten toe. BLijkbaar wil ze gewoon nog groter worden...

Is er een middel om het vormen van toppen te verspoedigen? (Als in: voeding, ik ga d'r niet in het donker zetten of verplaatsen.) Voor voeding gebruik ik Canna Terra Flores. En eigenlijk maakt het me niet zo veel uit als het wat later wordt, zolang ik maar niet in december sta te knippen. Maar je weet hoe dat gaat; bij vrienden die een andere soort in de tuin hebben staan worden de toppen al redelijk serieus, en dan wil je ook! :wink:

Anyway, voor de gein wat plaatjes. Heb een telefoon die haast antiek is, dus het zijn geen topfoto's maar goed. Ze is nu zo'n 3 meter hoog.

Spatzi

Belezen gebruiker
En omdat het lekker weer is, gelijk nog maar wat zonnige foto's genomen. :) Als je dan toch bezig bent...

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
ik heb een queen special in me tuin staan en die vliegt ook nog de hoogte in, dr kome nu wel al een paar witte haartjes maar duurt nog wel ff denk ik....

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Ik zit nu zo'n 3/4 weken volop in de bloei.
Eerst trichoom vorming is nu ook goed zichtbaar, de reuk blijft wat achter.

Daarnaast ben ik al vanaf eind april autoflowertjes aan het oogsten, ideaal voor als je niet kunt wachten.

Een sativa (zoals die Thai van jou) blijft zeker nog tot 3-5 weken van de bloei doorgroeien.
Een échte sativa gaat hier ook pas in begin november in de bloei.
Dus ja, dat word in december knippen.. Hoewel ik gok dat alles dan al weggerot is..

Soort keuze is enorm belangrijk, en wanneer je niet de mogelijkheid hebt om te verduisteren (enige optie om versneld te laten bloeien*) zou ik nooit zo'n laat bloeiende plant kiezen.
Voeding oid. is er niet om sneller te laten bloeien. Je gebruikt nu flores, wat eigenlijk voor in de bloei is. Het is niet heel erg, maar terra vega zou beter zijn.

Maar weet je zeker dat je plant vrouwelijk is?
Op de foto's namelijk lastig te zien..

*Er is een wat omstreden manier, die ik niet aanraadt, om je plant sneller in de bloei te laten schieten en dat is stressen.
Dus bladeren dieven, takkensplitsen, geen water of heel veel, weinig voeding of heel veel.
Maar dit zou ik ter behouden van je inmens mooie plant, dat wel.

Spatzi

Belezen gebruiker
Ja, ik ben vrij zeker dat het een dame is. Haartjes bij de oksels en alles. Oogt ook iets te gezond voor een mannetje...

Thanks voor de tips! Het was een krijgertje, dus ik wist niet echt waar ik mee aan de slag ging en een gegeven paard, je weet wel. Dit was echt om te proberen maar tot nu toe valt het me hartstikke mee! 't Is echt leuk om je best te doen voor zo'n plantje en dan te zien dat ze het super goed doet.

Ja, jammer als het echt december wordt en er weinig van de toppen over blijft. Maar dan heb ik in ieder geval geleerd hoe ik een plant gezond groot krijg en ga ik volgend jaar voor iets efficiënters. Eentje die iets lager blijft mag dan ook wel... Food for thought voor de komende winter!

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Mannen kunnen net zo gezond zijn hoor :confused:
Maar haren bij de oksels bij de voorbloei (niet die groene sprieten, maar echte witte haartjes) zegt genoeg.

Maar als je uitgaat van zo'n 10-12 weken bloei.. (wat je een buiten sativa echt wel moet geven) zit je nu al in december.. Met dit rotweer..

Je hebt inderdaad gezien hoe je een plantje mooi groot kan brengen!
Voor volgend jaar raad ik je gewoon een Indica aan.
Geen white widow of powerplant, die bloeien nog steeds erg laat.

Deense/Canadeense soorten beginnen erg vroeg met bloeien zoals Danish Gold, New farmers Nepal enz..Deze vereisen wel wat meer zoekwerk om te verkrijgen.

Bekendere buitensoortjes zijn : Early Skunk, Nothern Light, New dame blanche..
Succes met het overpeinzen, zoeken en natuurlijk oogsten van deze plant!

Bovenaan