hoe schadelijk is xtc?

Bal0n

Badass junkie
Ik heb geen preciese cijfers voor je (Marcel misschien wel?), maar wekelijks MDMA doen is echt desastreus voor je hersenen. Sowieso verdwijnt het fijne gevoel ervan, en is het minder leuk om te doen.

Als je veel MDMA neemt raken je serotonine bevoorradingen op, wat wil zeggen dat je steeds minder serotonine vrij kan geven. En aangezien serotonine afgifte resulteert in een blij gevoel, zul je je dus steeds minder goed voelen als je vaak MDMA gebruikt.

Dit zorgt ervoor dat de kans op depressies aanzienlijk wordt vergroot.

J0rrit

Badass junkie
wat is dan een verstnadige hoeveelheid, dus egt op zn meest, maar dat het dan wel ng acceptabel is voor je hersenen?

Jeller

Badass junkie
1 tot 1.5mg per kilo lichaamsgewicht.. dus als je 70 kg weegt mag je 70-105mg mdma gebruiken op een avond.. en dit één keer om de 2 maanden ongeveer

spacekonijn

Badass junkie
niet te zeggen omdat pillen varieren van 20 tot 200mg mdma...

als je verantwoord wilt gebruiken , gebruik je ongeveer 100 a 300 mg
en doe je dit 4 keer per jaar,rust de dagen erna goed uit en eet gezond.

caatje

Badass junkie
misschien onder invloed wat meer of anders bewogen? De dag daarna heb ik meestal ook op de meest vreemde plekken spierpijn van t dansen, in een vreemde houding zitten/hangen en uiteraard in mn kaken en nek :sunglasses:

Trip Unit

Bewuste gebruiker
Ik doe het eens in de 1,5 a 2 maanden en dat vind ik meer dan genoeg.
eens per week vind ik echt veel,maar dat is mijn mening.

J0rrit

Badass junkie
caatje zei:
misschien onder invloed wat meer of anders bewogen? De dag daarna heb ik meestal ook op de meest vreemde plekken spierpijn van t dansen, in een vreemde houding zitten/hangen en uiteraard in mn kaken en nek :sunglasses:

jip, kaken en nek had k ook, hoezo is nek uiteraard? en k had spierpijn in beide armen. Ik had wel gerekend op flinke afdraaiers de dag erna ( zoals veel mensen zeiden ) maar die heb k nie gehad en de dinsdag-dip ook nie, want het is nu dinsdag en voel me perfect

dallandra

Wijs gebruiker
ik heb ook altijd spierpijn in mn onderarm erna,omdat ik nogal hard in mn bekertje sta te knijpen met xtc op..

caatje

Badass junkie
DarkScope zei:
caatje zei:

jip, kaken en nek had k ook, hoezo is nek uiteraard? en k had spierpijn in beide armen. Ik had wel gerekend op flinke afdraaiers de dag erna ( zoals veel mensen zeiden ) maar die heb k nie gehad en de dinsdag-dip ook nie, want het is nu dinsdag en voel me perfect

de dinsadag dip had ik ook niet de 1ste 2 keer. Daarna ging t van vervelend gevoel, naar dikke dip gevoel. (wel gebruikte ik weeklijks van vrijdag t/m zondag) En met uiteraard kaken en nek bedoel ik dat de meeste daar wel last van hebben. Op de een of andere manier is dat t beweeglijkst of beter gezegt op een manier in beweging dat je normaal niet doet

Bal0n

Badass junkie
caatje zei:
DarkScope zei:
caatje zei:

de dinsadag dip had ik ook niet de 1ste 2 keer. Daarna ging t van vervelend gevoel, naar dikke dip gevoel. (wel gebruikte ik weeklijks van vrijdag t/m zondag) En met uiteraard kaken en nek bedoel ik dat de meeste daar wel last van hebben. Op de een of andere manier is dat t beweeglijkst of beter gezegt op een manier in beweging dat je normaal niet doet

..

J0rrit

Badass junkie
caatje zei:
DarkScope zei:
caatje zei:

ik ben van plan om als ik het doe, het maar 1 dag te doen

MarijN

Newbie
Niet vaker dan eens in de 4-6 weken en dan niet meer dan 1-2 mg MDMA per kg lichaamsgewicht. Kortom, weeg je 70 kg dan moet je het tussen de 70 en 140 mg zien te houden. Moet je dus wel weten hoeveel er in je pillen zit.

Wil je het echt iedere keer weer even leuk houden zou ik adviseren het bij 1x in de 3 maanden proberen te houden. Dit kan misschien heel lastig zijn voor mensen die vaak naar feesten gaan maar ik kan je verzekeren dat het werkt. Zo was ik een maand of 4 gestopt met xtc en toen ik het toen weer eens nam was het echt weer een heel speciaal gevoel.

dallandra

Wijs gebruiker
MarijN zei:
Niet vaker dan eens in de 4-6 weken en dan niet meer dan 1-2 mg MDMA per kg lichaamsgewicht. Kortom, weeg je 70 kg dan moet je het tussen de 70 en 140 mg zien te houden. Moet je dus wel weten hoeveel er in je pillen zit.

Wil je het echt iedere keer weer even leuk houden zou ik adviseren het bij 1x in de 3 maanden proberen te houden. Dit kan misschien heel lastig zijn voor mensen die vaak naar feesten gaan maar ik kan je verzekeren dat het werkt. Zo was ik een maand of 4 gestopt met xtc en toen ik het toen weer eens nam was het echt weer een heel speciaal gevoel.

zou dat de reden zijn waarom ik niet zoveel nodig heb??

Frisko

Badass junkie
dallandra zei:
MarijN zei:

duh :rolleyes:

dallandra

Wijs gebruiker
Frisko zei:
dallandra zei:
MarijN zei:

en bedankt :smoke:

Frisko

Badass junkie
dallandra zei:
Frisko zei:
dallandra zei:
MarijN zei:

en bedankt :smoke:
:sunglasses: ik slik ze nu ook alsof het prutpillen zijn,andere mensen worden wasted van dezelfde,ik eet nu alsof het niks meer is etc etc,...begint allemaal wa gewoon te worden :( :( :( tijd voor te stoppen denks :rolleyes: :rolleyes:

cunt

Wijs gebruiker
een gewoonte is geloof ik dat je iets blijft herhalen binnen een bepaalde periode, dus als je het elke 3 maanden 1x doet is het ook een gewoonte :)

maar 1x in de 3 weken zou teveel zijn om het niet schadelijk te laten zijn voor je hersenen. en je hebt het love gevoel niet meer.

Frisko

Badass junkie
cunt zei:
een gewoonte is geloof ik dat je iets blijft herhalen binnen een bepaalde periode, dus als je het elke 3 maanden 1x doet is het ook een gewoonte :)

maar 1x in de 3 weken zou teveel zijn om het niet schadelijk te laten zijn voor je hersenen. en je hebt het love gevoel niet meer.
zo is dat ja,maia,ik mag eigenlijk niet spreken want voor mij is het ook een gewoonte geworden :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:

Miss-Behaviour

Belezen gebruiker
Ik doe het ook zo ongeveer een x in de 3 weken (de laatste tijd ff wat meer... veel feestjes in December, dan krijg je dat). Ik heb trouwens wel het love-gevoel hoor meestal. Hangt een btje van het soort pilletje af ook.

Ik ga trouwens wel minderen, volgend jaar mag ik niet meer dan 1x in de maand van mezelf, om te voorkomen dat het uit het handje gaat lopen.

Sl_Md

Newbie
Me oudejaarsavond gaan ik en een vriendin voor de eerste keer een pil nemen. Ma we zijn al plannen aan het maken omda 2x per maand te nemen. Is dit zeer schadelijk?

cunt

Wijs gebruiker
Sl_Md zei:
Me oudejaarsavond gaan ik en een vriendin voor de eerste keer een pil nemen. Ma we zijn al plannen aan het maken omda 2x per maand te nemen. Is dit zeer schadelijk?
lijkt me een beetje onzinnig om nu plannen te maken daarvoor terwijl je het nog nooit gedaan hebt .. ?

Flashing Moments

Belezen gebruiker
cunt zei:
lijkt me een beetje onzinnig om nu plannen te maken daarvoor terwijl je het nog nooit gedaan hebt .. ?
idd
en 2x per maand xtc nemen is schadelijk
maar dan merk je na een tijd vanzelf wel dat je geheugen achteruit gaat, dat je vage schokken in je hoofd krijgt.. dat je hele rare nachtmerries krijgt etc..
Maar tegen die tijd is xtc ook langniet zo leuk meer als in t begin.. dus waarschijnlijk besluit je dan met je overgebleven hersencellen om tochmaar weer te kappen met de xtc.. :P

Bovenaan