Lang geleden kende ik een oude surinaamse man die de coke uitkookte , met een lepel, zorgvuldig fijngemaakte coke, maagzout en een beetje water, de verhouding is boven al genoemd.
Hij had een klein mesje, of een theelepeltje (van te voren in de vriezer gelegd) , dan de boel verwarmen, tot het net niet kookt, als het echt hard gaat bubbelen meteen de vlam weg. Dan zie je langzaam de gelige olie, de pure base naar de oppervlakte komen drijven en met het koude mesje, of de steel van een theelepel begin je de olie er af te scheppen, gewoon er in roeren, niet te diep in de lepel, en de olie hecht zich meteen aan het koude metaal, en is meteen harde base, blijven roeren, de rest gaat zich aan de harde base hechten, todat je geen olie meer ziet.
Het zout en de versnijdingsmiddelen blijven dan achter in de lepel, en ook nog een beetje coke. Crack is eigenlijk de basecoke met het zout er in, Dan heb je dus ook meer eindproduct, in plaats van minder. Maar door het zout knettert het enorm , vandaar ook de naam Crack.
Hij ging het dan chinezen van folie , pijpje/ plofje was uit den boze. ging hem veel te hard, in 1 keer veel grotere hoeveelheden, komt harder aan, veel verslavender.
Zijn grootste truuk was dat hij zo'n gele stick-it memo papiertje helemaal inpakte met alufolie, en daar een zuig/ rookbuisje van rolde.
Aan het eind van zijn sessie had hij zijn toetje, hij kneep wat en rolde wat met het rookbuisje , en de gele aanslag in de binnenkant vielen er uit en dat was de sterkste / beste base.
En wat niet van de alufolie afging, werd alsnog ge-chineest. Met ammoniak gekookte base zou ik dit niet doen. sowieso rotzooi, brand als de hell in je keel.
Maar eigenlijk helemaal niet aan beginnen, coke basen. Ik heb geluk gehad dat ik het wereldje kon ontvluchten maar de cravings daarna, niet normaal.
Heb ook later ook gehoord dat mijn gebruikersgroepje/vrienden bijna allemaal binnen no time, naar de kloten gingen. stelen van je familie, of oude mannen klaarpijpen terwjl ze 100% hetero zijn. en vaak ook aan de bruin gingen, om het opgefokte gevoel na de korte ,dure base-rush te dempen.
Kap er mee kerel.