Hoe draai jij je tip?

0penmindeD

Belezen gebruiker
Altijd in een M van Marihuana natuurlijk :stoned:
En tipjes maak ik gewoon van tipjes, daar heb ik er standaard genoeg van in houz, maar zou ik zonder zitten dan ga ik knippen in papier wat goed rolt en niet te dun is :mrgreen:

ImmortalTech

Bewuste gebruiker
Ik draai meestal een Gtje van mn voornaam :stoned: Mn eigen kenmerk :P
Soms draai ik ook een M of een spiraal.

En mn tippies draai ik gewoon van een tipboekje.

TrippyShit

Badass junkie
M-etje.. Gewoon van tip uit een tipboekje. Alleen toen ik elke dag blowde en mn tip vaak op of kwijt was maakte ik het overal van :P De beste vond ik het karton-achtige van een cd/dvd/game hoesje, dat onder het plastic zit en daar knipte ik dan een tipje uit :P

cropp

Badass junkie
een m-etje of een w-tje, maar net hoe je kijkt.

meestal van een tipboekje, anders van een trein of buskaartje of een foldertje of zo.

het hoeft niet eens stevig papier te zijn, je kunt het ook dubbel vouwen

iraqio

Belezen gebruiker
M-etje meestal gwoon tip uit de shop anders van het vloepakje, foldertje, treinkaartje of iets stevigs.

blu

Bewuste gebruiker
Ik draai ook altijd een M-ettje, waarbij ik ongeveer 1 cm van het uiteinde van de tip afscheur.

Een tip voor iedereen die tipjes draait (no pun intended): als je je tip hebt gedraaid en tussen je vingers hebt, blijft hij erg goed zitten als je hem kort verwarmt met je aansteker. Je joint draaien gaat dan ook makkelijker.

dirtbag

Bewuste gebruiker
ik draai V-tjes, ik draai ook redelijk dun, met tip meestal, anders een treinkaartje, tot aan het oranje streepje knippen(er overheen)

DrippTone

Badass junkie
Tripreporter
Ik heb me eigen tipjes gemaakt, gewoon van heel dun karton, of heel dik papier. Het is maar hoe je het bekijkt. Zijn stukjes van 1cm bij 2,5cm, en dan draai ik een heel dun spiraaltje. Rookt naar mijn mening het best en dr komt nooit rotzooi doorheen. :stoned:

PaRa[NL]

Bewuste gebruiker
Ik scheur altijd een driehoekje van het tipje af e ndan rol ik em op als een spiraaltje.
Mijn tipjes komen altijd uit een tipboekje zorg altijd dat ik er genoeg heb.

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Gewoon oprollen joh. Tip (pun intended): Laat 'm een beetje uitsteken ten opzichte van je vloeitje, ik zie nog te vaak mensen die 'm tegen het randje of zelfs wat naar binnen toe neerleggen. Dan als de joint gedraaid is dat stukje vloei afbranden waardoor het bruin/zwart wordt bij de tip. Of dat ze het zelfs laten zitten en het bruin en nat wordt. Ik ben toch niet de enige die dat goor vind?

Amaranth

Bewuste gebruiker
ExceptionalInsight zei:
Gewoon oprollen joh. Tip (pun intended): Laat 'm een beetje uitsteken ten opzichte van je vloeitje, ik zie nog te vaak mensen die 'm tegen het randje of zelfs wat naar binnen toe neerleggen. Dan als de joint gedraaid is dat stukje vloei afbranden waardoor het bruin/zwart wordt bij de tip. Of dat ze het zelfs laten zitten en het bruin en nat wordt. Ik ben toch niet de enige die dat goor vind?
Als je dat stukje afgebrand hebt, veeg je gewoon alle zwarte stukjes weg, en dan houd je inderdaad een heel dun klein zwart randje over, waar je helemaal niks van merkt als je de joint rookt en die ook niet afgeeft (mits je het goed afbrandt).

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Amaranth zei:
Als je dat stukje afgebrand hebt, veeg je gewoon alle zwarte stukjes weg, en dan houd je inderdaad een heel dun klein zwart randje over, waar je helemaal niks van merkt als je de joint rookt en die ook niet afgeeft (mits je het goed afbrandt).
Natuurlijk merk je er niets van (die had ik ook nog niet eerder gehoord, thanks :þ), maar het ziet er wel goor uit. Zo veel moeite is het niet om het tipje net een paar milimeter uit te laten steken :þ

PipstothePoX

Bewuste gebruiker
toen ik nog jong was kwam ik eens een gast van een jaar of 25 tegen die heel wetenschappelijk deed over zijn tipjes.
Zijn claim was dat hij het helemaal had berekend om een vortex te laten ontstaan tijdens het inhaleren waardoor je tig keer meer rook in 1 keer binnen zou krijgen met dezelfde zuigkracht.

zn uitvoering was uit mn hoofd een m-etje of een s-je met kleine rechthoekige balkjes uitgeknipt op elke vouw, en een klein beetje dichter aan de kant die in de joint eindigd.. zoiets dus.
Code:
----------------------------------------------------------------
             |                     |         
             |                     |
          -------               -------                 
             |                     |

..en of het werkt?... vast niet :grin:

underworld

Wijs gebruiker
PipstothePoX zei:
toen ik nog jong was kwam ik eens een gast van een jaar of 25 tegen die heel wetenschappelijk deed over zijn tipjes.
Zijn claim was dat hij het helemaal had berekend om een vortex te laten ontstaan tijdens het inhaleren waardoor je tig keer meer rook in 1 keer binnen zou krijgen met dezelfde zuigkracht.

zn uitvoering was uit mn hoofd een m-etje of een s-je met kleine rechthoekige balkjes uitgeknipt op elke vouw, en een klein beetje dichter aan de kant die in de joint eindigd.. zoiets dus.
Code:
             |                     |         
             |                     |
             |                     |

..en of het werkt?... vast niet :grin:

hier heb je me wel even aan het lachen gemaakt :')
snap alleen niet precies hoe je bedoeld

PipstothePoX

Bewuste gebruiker
de 2 verticale streepjes zijn de normale vouwen die je in een tipje maakt, en die verticale onderbrekingen zijn de balkjes die je eruit knipt... vervolgens rol je hem op als een normaal tipje

underworld

Wijs gebruiker
PipstothePoX zei:
de 2 verticale streepjes zijn de normale vouwen die je in een tipje maakt, en die verticale onderbrekingen zijn de balkjes die je eruit knipt... vervolgens rol je hem op als een normaal tipje
ahh oke.
volgens mij had die gozer tijd teveel :P

ExceptionalInsight zei:
Gewoon ff met tip kant aan je broek afvege ofzo :)
Lukt aardig goed :wink:

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Gino Pietermaai zei:
Waaarom dan? Zijn jullie echt zo stom? Nee toch? Tipje enkele milimeters uit laten steken.. het kost geen geld, geen moeite, geen tijd.. en je hebt een wit tipje in plaats van eentje met een zwarte rand/bruine natte ranzigheid. Het zal wel aan mij liggen.

Funky Monkey

Badass junkie
underworld zei:
een dun spiraaltje met een klein stukje tip eraf gescheurd zodat het lekker dun is.

Edit: Ik laat hem trouwens wel iets taps toelopen zodat die precies met de joint mee vormt, ik leeg hem meestal gelijk met me vloeitje en als je de joint vervolgens roled zit het tipje muur vast en hoef je niks af te fikken.

Zazuu.

Bewuste gebruiker
ExceptionalInsight zei:
Gino Pietermaai zei:
Waaarom dan? Zijn jullie echt zo stom? Nee toch? Tipje enkele milimeters uit laten steken.. het kost geen geld, geen moeite, geen tijd.. en je hebt een wit tipje in plaats van eentje met een zwarte rand/bruine natte ranzigheid. Het zal wel aan mij liggen.

bij het aantikken komt ie perfect te zitten. :stoned:

Bovenaan