High van wiet

Twee jaar geleden had ik op vakantie geblowt met een vriend, het was een joint met 1/2 gram wiet en ik had daar niet meer dan een kwart van. Ik had nog geen alcohol of andere drugs op.

Gelijk nadat ik terugliep naar onze tent liep ik alles in tijdvakken in te delen. De weg van de brug naar de eerste bocht, de bocht naar de ingang, de ingang naar het veldje, het veldje naar de tent, van de tent naar een stoel pakken. Alles zag ik als een nieuw hoofdstuk in me hoofd.

Toen ging ik een boterham eten. Het mes pakken en het snijden was een hele opgave en toen ik een hap nam was het superdroog. Niet te eten terwijl er een hele berg vruchtenhagel op zat. Ik ging op zoek naar boter want geloofde heilig dat dat de missing ingredient was. Ik denk dat ik er zo'n 10 minuten over deed om boter te pakken want het moest via allemaal constructies van vrienden (moet je ff aan hem vragen etc.) en te bedenken hoe ik moest smeren zonder brood te laten vallen. Met een grote laag boter smaakte het nog steeds droog en ik begreep er niks van aangezien het normaal me favoriete maaltijd is.

Nadat een vriend vroeg aan mij en de medeblower: hebben jullie soms gesmoked? Keken we elkaar aan en gingen allebei stuk. Alles wat de medeblower zei vond ik supergrappig en ging ik stuk om en als iemand anders wat zei vond ik het totaal niet grappig. Ik dacht die andere proberen grappig te zijn en hij niet, hij is het gewoon.

Ook sloeg me fantasie op hol, steeds bedacht ik nieuwe theoriën in me hoofd van waarom hij zo grappig is en hoe gedachtes in elkaar zitten. Ik kon me totaal niet concentreren. Ik had om de seconde een nieuwe gedachte en twee seconden later dacht ik fuck wat was het ook alweer maar hoe ik ook probeerde ik kon het niet terughalen, ik wist dan alleen nog dat het diepzinnig was. Al kwam ik weer op een zelfde soort gedachte dacht ik weer owja, dat was het, om het even later weer te vergeten.
Dit was vervelende shit. Ik had vijf wereldverbeterende theoriën in me hoofd en ik dacht hier heeft de mensheid wat aan. Het gaf een supergoed gevoel dat ik zo slim was en zo diep kon nadenken en binnenkort waarschijnlijk erg bekend zou worden met me nieuwe theoriën, mits ik ze kon onthouden.

Toen kwam ik met het ingenieuze idee (weer een eureka moment zeg maar, zo'n gevoel van YES ik heb het!!!) om in ieder geval een theorie op te schrijven. Ik pakte een papier en liep heel hard na te denken wat het ook alweer was. Ik probeerde me te concentreren op een van mijn diepzinnige gedachtes en ik koos voor mijn nieuwe theorie over gedachtes en herinneringen.

De theorie kwam er op neer dat je elke herinnering kan zien als een balkje (een tijdvak (zie begin)), dit balkje wordt steeds kleiner met de tijd. Het balkje werd langer als je de herinnering of gedachte weer ophaalde. Dus hoe groter dat balkje hoe langer je iets onthield. Als een balkje groter was dan je levensduur zou je het nooit vergeten.De gedachtes die ik had waren superkleine balkjes.

Vrij logisch allemaal elke mongool kan zoiets bedenken. Maar ik dacht dus dat niemand ooit zoiets had gedacht. Dat deze theorie de hele aardbol op zijn kop zou zetten en ik moest en zou hem goed noteren.

Ik had een papier en een potlood en begon het onder woorden te brengen. Steeds als ik een paar woorden had geschreven was ik weer vergeten wat ook alweer mijn theorie was, dus ik ging denken en toen zag ik weer die tijdvakjes in me hoofd en dacht ik OWJA en ging ik verder met me zinnen.
Nadat ik mijn theorie wel best vond ging ik even een wandeling maken en controleerde ik steeds of ik de theorie nog wel in me zak had. Op het toiletgebouw keek ik in de spiegel. Ik kon niet goed naar mezelf kijken, ik herkende me niet echt. Ik leek superwit omdat ik me niet goed op me hoofd kon concenteren, de rest was wel scherp. Toen probeerde ik maar te slapen alleen dit lukte niet omdat ik steeds liep na te denken. Na ongeveer vier uur (vanaf het begin) was alles weer back to normal.
Toen ik na afloop de theorie na las waren het allemaal halve zinnen, overal tekeningen van scheve rechthoeken (tijdvakken) en een aantal losse woorden.

Deze had ik in me zwembroek laten zitten en in de wasmand gegooit. Me moeder heeft hem er uit gehaald :wave: en op me bureau gelegd.

Toen ik een andere joint rookte met nogsteeds dezelfde soort wiet kreeg ik gewoon het normale stonede effect. Er zat absoluut niks anders in (de vriend waarmee ik rookte had hem gedraaid waar ik bij was (en is sowieso fel tegen andere drugs)).

Het was superchill om steeds te denken dat ik de nieuwe Einstein was en de lachkicks waren ook geen kattepis. Was denk beste drugservaring die ik ooit heb gehad (alcohol is ook altijd lachen maar dat maak ik elke week mee dus is niet zo bijzonder meer).

Nu is mijn vraag: hoe kwam dit en hoe krijg ik weer dit effect?

J0rrit

Badass junkie
dat is naar mijn weten tog gewoon het normale " high ' effect van wiet. Je wordt er stoned van ( heel zwaar etc. ) en je wordt er high van ( licht in je hoofd, fantasieprikkelingen etc.), wat jij had was gewoon dat je fantasiegeprikkeld werd door de thc, hetgeen ook high genoemd wordt. Het is heel normaal dat je heel veel gedachtes krijgt van wiet, maar k denk dat dat eraan ligt dat je de 1e keer n stuk gaarder was dan de 2e keer.

miss had je de 1e keer n stuk minder gegeten of had je t allang niet meer gdaan waardoor het effect heftiger was

RandomDude123

Bewuste gebruiker
Leuk verhaal om te lezen! :smoke:

Als ik ga smoken terwijl ik high ben, dan word ik ook vaak heel stoned. Dus tegenwoordig smoke ik niet (of minder) wanneer ik high ben en dan geniet ik lekker van het moment.

BacingsPen

Badass junkie
Dat heb ik ook heel erg gehad! Heb nu nog steeds dat ik in het eerste uur dat ik knetter ben op een dag, altijd wel tot nieuwe inzichten kom!

Wat je kunt doen om hetzelfde effect terug te krijgen, is een tijdje te stoppen. (soms heb je het na een week weer, soms pas na een jaar!)

Ik heb het maar één keer zo erg gehad. Wel een beetje inzichten maar niet zo achterlijk erg. Zijn er geen manieren naast dat stoppen (zit soms een gat tussen van drie maanden) om het te bereiken. Bijvoorbeeld met pure wiet of spacecake???

BacingsPen

Badass junkie
mja, je zou een flinke dosis cake kunnen gaan eten, en dan daarna een pure wiet/hasj joint :)

Denk dat het wel werkt :)

RandomDude123

Bewuste gebruiker
1234hoedjevan zei:
Ik heb het maar één keer zo erg gehad. Wel een beetje inzichten maar niet zo achterlijk erg. Zijn er geen manieren naast dat stoppen (zit soms een gat tussen van drie maanden) om het te bereiken. Bijvoorbeeld met pure wiet of spacecake???

Afwissel! De ene week gewoon joints roken, de andere week waterpijp, de andere week cake/koekjes/whatever. Tenminste, dat helpt bij mij!

Jeller

Badass junkie
haha die theorieën kwamen er vroeger ook veel hoor, das iets leuk aan wiet :)

jouw theorie is nog zo slecht niet eigenlijk.. het zou nog goed zijn om de geheugenwerking uit te leggen aan kleine kinderen

ik had ff gevraagd aan vriend die dagelijks blowt: ik kon me slecht voorstellen dat hij dat alleen deed om sloom/ontspannen aka stoned te worden. hij zei koop K2 maak een superdun jointje inside out met een minuscuul laagje tabak op de grond

gisteravond moest ik afwasse (werk) had paar kleine tegenslagen gehad daarvoor waar van ik baalde maar dacht, vriend als jij het zo kan vouwen als hij zegt dan moet je wel vrolijk zijn. naja halfuur verder had ik eindelijk iets in elkaar geflanst was 5 cm lang en superdun met 0,4 g en stond versteld van mezelf.

allereerst het smoken voelde ik niks van, als ik sigaret rook (bijna nooit) dan voel ik dat erg in me longen, t irriteert, zelfde voor normale joint + dat ik erg gevoelig ben voor tabak denk (werkt wiet tegen wiet=upper tabak=downer). als ik gwoon een sigeratje rook dan voel ik me ook sloom en zwaar.

naja iig kwartiertje na t smoken was ik aan t werk en dacht begin ik nu weer btje te denken??? toen kwam dit: zon hulpkok daar legt een bak naast me neer en zegt pas op deze is koud, je handen blijven er aan vast zitten. dus ik dacht holyfuck dat is stikstof. dus ik zeg: ECHT???!?!?! en toen dacht ik ownee tuurlijk niet gwoon ijs en kreeg ik lachkick. was wel balen maar gelukkig had ie niet echt door.

toen begon ik weer na te denken en vergat ik t weer steeds. ik dacht dit moet je opschrijven (sommige gedachtes). dus was naar beneden gelopen had papier en pen gepakt en had iets van 10 minuten in de wc alles opgeschreven. toen ik weer boven was liep ik om het kwartier naar buiten om me goeie gedachtes op te schrijven.

hun moesten egt gedacht hebben wtf doet hij steeds. ook als ik bijv iets was vergeten en er weer aan dacht deed ik zo me hoofd omhoog van OWJA!. dus alles wat ik dacht zag je ook aan mezelf dmv stuiptrekkingen.
ik was trouwus ook fucking paranoide, dacht steeds dat ze het over me hadden (was mss ook zo) maar dan ging ik goed luisteren en wist zeker dat het over mij ging maar bleek dat het over het darten ging bijv.

naja was dus weer lekker denken geblazen: bedacht wat ik later wil worden (nergus motivatie voor en nu aan iets gedacht wat me egt supervet lijkt). en nog wat 'wijze' zinnen:

hecht je bij het high zijn meer waarde aan gedachtes of heb je ook echt meer gedachtes. haal je meer uit het onderbewustzijn naar boven? het is niet voor niks onderbewust dus het is crap

waarom schaam je je soms voor dingen waar je veel waarde aan hecht (bijv. wat je interesseert).

naja was dus wel weer chill alleen kon het beter terughalen gedachtes die ik al was vergeten. de vorige keer was dus superstuk erger maar dit was wel het dichtstbji wat ik ooit ben gweest vergeleke met dat. t voelde wel een btje druk op me hoofd af en toe net als met normaal stoned zijn of tabak en dat vind ik niet echt chill (liever het lichte gevoel).

Sweet_Shadow

Badass junkie
Tripreporter
Mooi verhaal weer, komisch :)

Dingen opschrijven als ik high ben lukt mij echt nooit. De gedachten en beelden gaan te snel en zijn meestal onsamenhangend, haah.

Jeller

Badass junkie
SpacingBen zei:
mja, je zou een flinke dosis cake kunnen gaan eten, en dan daarna een pure wiet/hasj joint :)

een pure hasj joint? dat gaat toch niet, behalve in een pijpje..

BacingsPen

Badass junkie
Jeller zei:
SpacingBen zei:

een pure hasj joint? dat gaat toch niet, behalve in een pijpje..

er staat een pure hasj/wiet joint. En ik snap waarom je het niet snapt want / betekent OF?

ik bedoelde dus een pure wiet&hasj joint...

Bovenaan