Het Whisk(e)y draadje

Wat voor soort whisk(e)y vind jij het lekkerste?

• Single malt.

Stemmen: 13 56,5%
  • Blend.

Stemmen: 0 0,0%
  • Bourbon.

Stemmen: 1 4,3%
  • Lowland.

• Highland.

Stemmen: 2 8,7%
  • Speyside.

Stemmen: 0 0,0%
  • Islay.

Stemmen: 9 39,1%
  • Island.

• Irish whiskey.

Stemmen: 6 26,1%
  • Andere streek.

• Totaal aantal stemmers
    23

ragnarok

Wijs gebruiker
Oom Klaas zei:
Zelf heb ik vaak dat m'n whisky een beetje warm word omdat ik een glas zonder dat ik het doorheb zo 10 minuten vast kan hebben :grin:

Warm of kamertemperatuur?
Whisky mag namelijk op kamertemperatuur komen want dan komen de aroma's beter vrij als ik het goed onthouden heb :)

Oom Klaas

Badass junkie
ragnarok zei:
Oom Klaas zei:
Zelf heb ik vaak dat m'n whisky een beetje warm word omdat ik een glas zonder dat ik het doorheb zo 10 minuten vast kan hebben :grin:

Warm of kamertemperatuur?
Whisky mag namelijk op kamertemperatuur komen want dan komen de aroma's beter vrij als ik het goed onthouden heb :)

Het is al op kamertemperatuur, in m'n hand word het nog wel iets warmer wat ik dan weer niet zo smakelijk vind. Maar zo'n glas voelt zo goed om vast te hebben.

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Oom Klaas zei:
Ik vind de bowmore heel erg lekker maar ik vind het erg moeilijk om te drinken op een of andere manier. M'n mond droogt compleet uit en de smaak blijft ontzettend lang hangen, 't is er niet eentje die ik regelmatig zal drinken. Ook qua rokerigheid is het voor mij wel de max denk ik, meer dan dit zou ik nog echt niet trekken.
Best maar niet verder gaan met Bowmore dan. Ik vond de twaalfjarige echt heel lekker, maar wat een verschil met de vijftienjarige! Die vind ik moeilijk te drinken. Hele sterke houtsmaak en inderdaad dat hele droge.

DrippTone zei:
Dat is de volgende die ik ga proberen.

Nu heb ik deze nog voor de helft liggen:

Bevalt prima, maar ik vind 'm niet per se beter dan de tienjarige.

Oom Klaas

Badass junkie
Alles boven de lijn van de bowmore (op die kaart) wil ik ook echt niet meer proeven nu.
Dat rokerige is mijn smaak (misschien helaas) niet, binnenkort wil ik voor de glen moray 16 gaan. De 12 beviel me al heel erg goed.

Glenlivet ben ik ook benieuw naar.
Er is nog zoveel te ontdekken voor me :grin:

Aalpoepert

Badass junkie
Ik heb me van het weekend voor het eerst gewaagd aan een wat meer rokerige whisky, Talisker.

Ik was niet ontevreden, ik vind de smaak eigenlijk best aangenaam :)

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Een blended met laphroaig erin en dat is te smaken. Zeker leuk iets voor maar 20 euro.

Chris Pontius

Badass junkie
Ik kan me niet eens meer herinneren wanneer ik voor het laatst whisky heb gedronken.
Niet dat dat altijd wat zegt, maar volgens mij is het wel een tijdje geleden.

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Ik drink de laatste tijd steeds meer whisky in plaats van bier. Ben echt blij dat ik dit ontdekt heb. :P

DrippTone

Badass junkie
Tripreporter

Benromach Peat Smoke maar weer eens uit de kast getrokken. Beste peated whisky van het Potstill festival 2008 imho. :hearteyes:

Aalpoepert

Badass junkie
Laatst had ik dus de Talisker die ik heerlijk vond. Iemand een advies voor een zelfde soort rokerige whisky in dezelfde prijscategorie?

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Aalpoepert zei:
Laatst had ik dus de Talisker die ik heerlijk vond. Iemand een advies voor een zelfde soort rokerige whisky in dezelfde prijscategorie?
Coal ila 12, bowmore 12. De coal ila vind ik er zelf het meeste van de twee op lijken.

Aalpoepert

Badass junkie
Petrovic zei:
Aalpoepert zei:
Coal ila 12, bowmore 12. De coal ila vind ik er zelf het meeste van de twee op lijken.
Ik zat zelf idd al aan een bowmore 12 te denken :)

Aalpoepert

Badass junkie
Nu heeft onze slijter niet zo'n supergroot assortiment, heb ik me laten adviseren door de slijter. Een flesje Laphroaig laten aansmeren. Flesje jodium noemde hij het ook. Gatverdamme wat lekker zeg! Jeetje das echt een smerige smaak die mij heel erg bevalt!

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Aalpoepert zei:
Nu heeft onze slijter niet zo'n supergroot assortiment, heb ik me laten adviseren door de slijter. Een flesje Laphroaig laten aansmeren. Flesje jodium noemde hij het ook. Gatverdamme wat lekker zeg! Jeetje das echt een smerige smaak die mij heel erg bevalt!
Haha, welke heb je? :P

Oom Klaas

Badass junkie
Maar hoe weet je nou hoe jodium smaakt?
Ik heb dat nog nooit geproefd eigenlijk.

Ik zit al weer veel te lang zonder whisky, klote antibiotica :(

Oom Klaas

Badass junkie
Chris Pontius zei:
Oom Klaas zei:
Maar hoe weet je nou hoe jodium smaakt?
Ik heb dat nog nooit geproefd eigenlijk.

Ik zit al weer veel te lang zonder whisky, klote antibiotica :(

Ik heb stiekem een heel klein flesje Glenfiddich gekocht :$

Goeie zaak, alhoewel ik geen flauw benul heb hoe 't smaakt. Ben er toch wel benieuwd naar, al zoveel mensen over gehoord.

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Iemand al eens bunnahabhain en highland park 12 gedronken? Ik ben daar wel benieuwd naar.

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Aalpoepert zei:
EI ik had een laphoaig moeten kopen. Die smaak.. Fuck.. Heerlijk!
Laphroaig vind ik ook bijzonder fijn. Ik ben er alleen nog niet over uit of ik de overweldigende smaak van de 10 jarige, of de ietwat subtielere van de 18 jarige prefereer.

Eerste indruk van The Balvenie: Zacht, vrij simpele smaak, licht zoet. Hij is wel lekker, maar ik ben niet overtuigd.

Bovenaan