Het Whisk(e)y draadje

Wat voor soort whisk(e)y vind jij het lekkerste?

• Single malt.

Stemmen: 13 56,5%
  • Blend.

Stemmen: 0 0,0%
  • Bourbon.

Stemmen: 1 4,3%
  • Lowland.

• Highland.

Stemmen: 2 8,7%
  • Speyside.

Stemmen: 0 0,0%
  • Islay.

Stemmen: 9 39,1%
  • Island.

• Irish whiskey.

Stemmen: 6 26,1%
  • Andere streek.

• Totaal aantal stemmers
    23

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Oom Klaas zei:
Net een bowmore 12 gekocht, vanavond zal ik 'm wel eens goed proeven :grin:
Die heb ik vorige week gekocht, erg lekkere balans van smaak en rook. :) Ik vind hem erg makkelijk weg drinken voor een islay.

Oom Klaas

Badass junkie
Op de kaart sprak hij mij wel aan :tearsofjoy:
Het leek me een mooie opstap na die glen moray, even wat rokeriger gaan.
De 8 jarige bowmore is trouwens echt heerlijk, je proeft zelfs iets citroen-achtig :hearteyes:

DrippTone

Badass junkie
Tripreporter
Oom Klaas zei:
Wauw :hearteyes:

Ik proef een veel te lekkere zee ofzo :tearsofjoy:

Als je die lekker vindt moet je ook zeker eens deze proberen:

Bowmore gaat niet zo diep, de fijnste whisky is voor mij dat je elk glas weer iets nieuws ontdekt in de complexe smaak. Bij de Finlaggan heb je dat wel.

En als je dat lekker vindt kan ik nog maar 1 aanraden die nog dieper gaat en erg veel lijkt op de bowmore en de finlaggan. En dat is de Machrie Moor, zeldzame whisky van the Isle of Arran. Echt een pracht whisky die ik toevallig nu in huis heb.

Wanneer kom je langs? :beer:

Oom Klaas

Badass junkie
DrippTone zei:
Als je die lekker vindt moet je ook zeker eens deze proberen:

Bowmore gaat niet zo diep, de fijnste whisky is voor mij dat je elk glas weer iets nieuws ontdekt in de complexe smaak. Bij de Finlaggan heb je dat wel.

En als je dat lekker vindt kan ik nog maar 1 aanraden die nog dieper gaat en erg veel lijkt op de bowmore en de finlaggan. En dat is de Machrie Moor, zeldzame whisky van the Isle of Arran. Echt een pracht whisky die ik toevallig nu in huis heb.

Wanneer kom je langs? :beer:

Ik vind de bowmore heel erg lekker maar ik vind het erg moeilijk om te drinken op een of andere manier. M'n mond droogt compleet uit en de smaak blijft ontzettend lang hangen, 't is er niet eentje die ik regelmatig zal drinken. Ook qua rokerigheid is het voor mij wel de max denk ik, meer dan dit zou ik nog echt niet trekken.

De komende tijd ga ik trouwens helemaal nergens heen, ik ben bezig om te stoppen met deze mate van blowen die alweer uit de hand begon te lopen. Sinds maandag ben ik voor een onbepaalde tijd deeltijd kluizenaar geworden :beer:

Maar ik ga echt een keer bij je langskomen, hoe-dan-ook :grin:
Waar zit je nu eigenlijk? Heb je weer een eigen stek gevonden?

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Die smaak blijft inderdaad lekker lang hangen. Als ik bijvoorbeeld Ardbeg 10 heb gedronken dan heb ik altijd nog iets rokerigs in mijn mond op een of andere manier. :P

MIA-1985

Wijs gebruiker
Ik vind Bowmore altijd wel lekker.

Lekker dubbele in een mooi groot whisky glas en er dan één druppeltje water in doen!
Dan pas komen de smaken écht tot z'n recht :hearteyes:

Elohtibbar

Badass junkie
Ik drink niet veel whisky want ik vind 40% eigenlijk te sterk, maar af en toe een klein slokje gaat er wel in, want vind de smaak heel lekker. Vooral zo'n rokerige, ik vind het echt heerlijk als het daarna proeft alsof je de BBQ hebt afgelikt. :hearteyes: Volgens de whiskykenner die onze Islay whiskyproeverij hield hoorde het ook zo te smaken, hij vond m'n omschrijving redelijk accuraat. :P Ach ja, 40% brandt toch al in je mond, dan kan er ook nog wel wat turfsmaak bij!

Dreuge

Badass junkie
Rabbithole zei:
Volgens de whiskykenner die onze Islay whiskyproeverij hield hoorde het ook zo te smaken, hij vond m'n omschrijving redelijk accuraat.

Dit bevestigt het beeld dat ik van jou heb zo hard :tearsofjoy:

MIA-1985

Wijs gebruiker
Rabbithole zei:
Ik drink niet veel whisky want ik vind 40% eigenlijk te sterk, maar af en toe een klein slokje gaat er wel in, want vind de smaak heel lekker. Vooral zo'n rokerige, ik vind het echt heerlijk als het daarna proeft alsof je de BBQ hebt afgelikt. :hearteyes: Volgens de whiskykenner die onze Islay whiskyproeverij hield hoorde het ook zo te smaken, hij vond m'n omschrijving redelijk accuraat. :P Ach ja, 40% brandt toch al in je mond, dan kan er ook nog wel wat turfsmaak bij!

Haha, ik moet ineens lachen om een blonde vriendin van mij. Die zei ook van ik vind 40% te sterk. Toen deed ze de helft van de normale hoeveelheid in het glas en zei toen...zo nu heb ik 20% dat kan ik wel! :tearsofjoy: :grin:

Elohtibbar

Badass junkie
Dreuge zei:
Rabbithole zei:
Volgens de whiskykenner die onze Islay whiskyproeverij hield hoorde het ook zo te smaken, hij vond m'n omschrijving redelijk accuraat.

Triest teringjong, vanaf nu sta jij in mijn vijandenlijst. Ik word schijtziek van jouw hufterige hypocriete gedrag, beetje andere mensen dingen verwijten die je zelf ook doet. Ga wat nuttigers doen met je tijd i.p.v. op elke slak zout te leggen.

Aalpoepert

Badass junkie
Rabbithole zei:
Dreuge zei:
Rabbithole zei:

Triest teringjong, vanaf nu sta jij in mijn vijandenlijst. Ik word schijtziek van jouw hufterige hypocriete gedrag, beetje andere mensen dingen verwijten die je zelf ook doet. Ga wat nuttigers doen met je tijd i.p.v. op elke slak zout te leggen.
Ik snap deze niet, hoe is die opmerking van dreuge beledigend?

De op elke slak zout leggen opmerking vind ik trouwens wel grappig :grin:

tomz0r

Badass junkie
Ik had trouwens nooit gedacht dat Rabbithole zou ontploffen. Dat is meer iets voor mensen als Drientje. No offence. Of eigenlijk wel, dit is best een grote belediging, maar ook weer niet in die mate bedoeld. :sunglasses:

DrippTone

Badass junkie
Tripreporter
Godverdomme kanker op met die bullshit, hou dat lekker in onzin.

Hier praten we over whisky en niet jouw obsessie met prarawijven. Ga dat lekker ergens anders van de daken schreeuwen. :rolleyes:

Oom Klaas zei:

Arnhem randje centrum, klein appartementje. Wel weer antikraak maar wel goede voorruit zichten. :)

tomz0r

Badass junkie
DrippTone zei:

Hier praten we over whisky en niet jouw obsessie met prarawijven. Ga dat lekker ergens anders van de daken schreeuwen. :rolleyes:

Oom Klaas zei:

Arnhem randje centrum, klein appartementje. Wel weer antikraak maar wel goede voorruit zichten. :)

Ga nou eens ontopic man, waar slaat dit op? :angry:

OT: Doe mij maar een biertje :sunglasses:

DrippTone

Badass junkie
Tripreporter
Dreuge zei:
DrippTone zei:
Oom Klaas zei:

offtopic..

Ja ik ben gewoon nou eenmaal hypocriet, kan ik ook niks aan doen. Ben ik mee geboren. :sunglasses:

tomz0r zei:
DrippTone zei:

Oom Klaas zei:

Ga nou eens ontopic man, waar slaat dit op? :angry:

OT: Doe mij maar een biertje :sunglasses:

Het is een antwoord op een vraag, dat je dat niet begrijpt. Dom parawijf. :sunglasses:

tomz0r

Badass junkie
Doe eens normaal Dripptone, post die antwoorden in een ander topic, hier gaan we gewoon ontopic, dat is de bedoeling, ok? :angry:

OT: Wat is jullie favoriete whiskey?

Karhu

Wijs gebruiker
Ik vond smokehead wel echt een goede. Niet zo duur en een super sterke rook/turf smaak. :hearteyes:
Sindsdien ben ik ook wel van de rokerige whisky's.

verneukeratief

Badass junkie
Rabbithole zei:
Dreuge zei:
Rabbithole zei:

:confused:

Jij bent volgens mij typisch zo'n vrouw die direct onbeho0rlijk gaat schelden als je het niet met wo0rden kan winnen.

tomz0r

Badass junkie
verneukeratief zei:
:confused:

Jij bent volgens mij typisch zo'n vrouw die direct onbeho0rlijk gaat schelden als je het niet met wo0rden kan winnen.
:tearsofjoy: :tearsofjoy: :tearsofjoy: Scherp!!!!!!
Haha, nu ik erover nadenk is het nog grappiger. Hoe ze tekeer ging op Dreuge omdat hij 1 keer een scheldwoord gebruikte, en dan het zelf doen. En dan ook nog Dreuge hypocriet noemen. :sunglasses:

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
De volgende die offtopic gaat krijgt een waarschuwing (behalve tomz0r, die krijgt vakantie :sunglasses: ).

OT: Ik heb zelf ook zo'n soort glas, al vind ik zo eentje toch fijner vasthouden:

Karhu

Wijs gebruiker
Ik heb alleen zo'n vierkante staan, maar ik gooi het met het zelfde gemak... in een long drink glas!

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Xeloc zei:
Ik heb alleen zo'n vierkante staan, maar ik gooi het met het zelfde gemak... in een long drink glas!
Veel maakt het ook niet uit. Ik vond het gewoon leuk om te hebben. Ziet er leuk uit, houdt fijn vast.

DrippTone

Badass junkie
Tripreporter
Flameon zei:
DrippTone zei:
Flameon zei:
Experimenteren met meerdere soorten whiskey's meende ik

Ja maar wat doe je er dan mee? Of heb je het over uitproberen van verschillende whisky's?

:wink:

Wat ik ermee doe? Opdrinken, alleen opdrinken :grin:

Wat is daar dan zo experimenteel aan? Ik drink mijn whisky namelijk ook op.

Om maar even mee te doen aan de glazen discussie.

Ik heb deze 3:
Proef glas met deksel, dan blijft de geur hangen.

Tumbler. Drinkt erg fijn.

En nog deze:

Ik drink het meest uit de tumbler omdat die zo fijn drinkt. En als ik in de bui ben om whisky wel te proeven maar niet echt echt drinken dan pak ik dat proef glaasje erbij. Dankzij het dekseltje gaat er geen alcohol en aroma's verloren. Dus kan je uren over je glaasje doen, soms even weg zetten, half uur later weer een nipje. :hearteyes:

Oom Klaas

Badass junkie
Ik geloof graag dat het glas boven mij erg lekker vasthoudt door de dikke bodem.
Zelf heb ik vaak dat m'n whisky een beetje warm word omdat ik een glas zonder dat ik het doorheb zo 10 minuten vast kan hebben :grin: Daarom vond ik zo'n steeltje wel een goed idee.
Maar eerlijk gezegd vind ik een tumbler ook het lekkerste drinken!

@dripp:
Dat dekseltje had ik er maar niet bijgekocht, vond ik weer teveel van het goede :beer:

Bovenaan