Het Whisk(e)y draadje

Wat voor soort whisk(e)y vind jij het lekkerste?

• Single malt.

Stemmen: 13 56,5%
  • Blend.

Stemmen: 0 0,0%
  • Bourbon.

Stemmen: 1 4,3%
  • Lowland.

• Highland.

Stemmen: 2 8,7%
  • Speyside.

Stemmen: 0 0,0%
  • Islay.

Stemmen: 9 39,1%
  • Island.

• Irish whiskey.

Stemmen: 6 26,1%
  • Andere streek.

• Totaal aantal stemmers
    23

Oom Klaas

Badass junkie
Ik ben vandaag even langs de gall geweest, en heb net de whiskey gekozen die niet in de aanbieding was :P

Glen Moray 12 jaar, ipv de 16 die Exceptional had aangeraden.

Vanavond eens proeven ^^

ragnarok

Wijs gebruiker

een 5cl flesje voor 19 euro (ik had de prijs niet gezien voordat ik ging afrekenen :flushed: )

de grote fles kost 133 euro kom ik net achter :openmouth:
Na het weekend maar eens rustig proeven. Ik moest een paar druppeltjes water toevoegen van de expert achter de toonbank anders zou ik te weinig proeven door het hoge alcoholpercentage, het schijnt iig allemaal heel bijzonder te zijn. :P

Chris Pontius

Badass junkie
Tering :tearsofjoy:

Ik had net ook bijna weer whisky gehaald, maar daar heb ik eigenlijk het geld niet voor. :openmouth:
Gelukkig op het laatste moment toch maar veilig 2 vodka flessen gehaald. :)

Oom Klaas

Badass junkie
Glen Moray 12 smaakt goed, lekker zacht en een beetje honing ( ? ) achtig
Wel een stuk minder vol van smaak dan de macallen 10 maar wel dezelfde zachtheid.

Lekker spul, misschien dat ie morgen beter smaakt (ik heb nog niet zo lang geleden gegeten).

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Oom Klaas zei:
Wel een stuk minder vol van smaak dan de macallen 10 maar wel dezelfde zachtheid.
Die van zestien jaar is ook heel zacht en wellicht wat voller van smaak. Die Macallen heb ik vorige week geprobeerd, maar dat is net wijn met een hoog alcohol percentage. Degene die dat whisky noemt, moet zich schamen.

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Normaal heb ik mijn flessen altijd op de grond staan, redelijk rommel. Kwam ik gisteren thuis van werk hebben ze dit gemaakt. Wat heb ik toch toffe ouders. :)

Flameon

Badass junkie
Toffe ouders ja, ik denk dat de mijne me zouden vragen wat ik met zoveel whiskey moest haha. Of is je vader ook whiskey fanaat? Je hebt in iedergeval smaak pet

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Mijn vader dronk vroeger veel whisky, is nu meer bezig om niet rood te staan. Ik drink vaak een glaasje met hem.

Flameon

Badass junkie
Whiskey is inderdaad duur spul, maar voor kwaliteit betaal je!
Ik krijg bij whiskey wel altijd zin om me vol te snacken haha

Oom Klaas

Badass junkie
Exceptional Insight zei:
Oom Klaas zei:
Die van zestien jaar is ook heel zacht en wellicht wat voller van smaak. Die Macallen heb ik vorige week geprobeerd, maar dat is net wijn met een hoog alcohol percentage. Degene die dat whisky noemt, moet zich schamen.

:openmouth:

Het is heerlijk, die macallen!
Ik schaam me niet voor een goede smaak :beer:

Maar ik wil die 16 toch wel proberen, ik vind deze een beetje saai eigenlijk.

ragnarok

Wijs gebruiker
Van de goede sint een fles Bowmore 12 yrs old gekregen, rook + chocolade was mijn eerste indruk :grin:

Wat is de oude Spanjool toch een lieve man :rock:

Lief van je ouders, en dan stiekem de black label achteraan zetten in de hoop dat hij niet opvalt he :P

mijn whisky plank wordt te klein moet ik straks nog iets nieuws gaan verzinnen :/ (of ik moet doordrinken, dat kan natuurlijk ook :P)

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
ragnarok zei:
Lief van je ouders, en dan stiekem de black label achteraan zetten in de hoop dat hij niet opvalt he :P
Black label is nog best lekker vind ik. Zag je niet eens mijn Player rum? :(

ragnarok

Wijs gebruiker
Petrovic zei:
ragnarok zei:
Black label is nog best lekker vind ik. Zag je niet eens mijn Player rum? :(

Ik had hem wel gespot, maar die was te makkelijk :sunglasses:

Chris Pontius zei:
Als je hulp nodig hebt.. :sunglasses:

Je hebt me vorige week nog geholpen :P Maar ik geloof niet dat mijn whisky's vrouwelijk genoeg voor je zijn :wink:

ragnarok

Wijs gebruiker
Exceptional Insight zei:
Hoe bevalt je Bowmore?

Rokerig en (pure) chocolade dus niet heel zoet, en dat bevalt me wel ja. Om het verder uit te kunnen leggen moet ik hem nog wat vaker drinken denk ik :)

Maar je bent altijd welkom om een keer te komen proeven natuurlijk :)
(dat gaat natuurlijk ook op voor CP :P )

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
ragnarok zei:
Ik zal maar niet zeggen dat ik 'm ken, anders ben ik straks niet meer welkom. Sterker nog, hij staat vrij hoog op m'n lijstje favorieten. Als ik zo'n lijstje zou hebben dan.

ragnarok

Wijs gebruiker
Exceptional Insight zei:
ragnarok zei:
Ik zal maar niet zeggen dat ik 'm ken, anders ben ik straks niet meer welkom. Sterker nog, hij staat vrij hoog op m'n lijstje favorieten. Als ik zo'n lijstje zou hebben dan.

De deuren ( zowel het washok als het appartement) staan altijd voor je open.. :P

Het is dat ik nu geen zin heb in whisky maar anders zou ik er weer een glaasje van pakken, ik ben benieuwd wat voor smaken ik de volgende keer zal ontdekken :)

Ik ben trouwens gewoon bang om mijn Highland Park open te maken, bang dat hij tegen valt aan de ene kant, en bang dat hij TE lekker is aan de andere kant. Ik wacht nog op het juiste moment..

Oom Klaas

Badass junkie
Kunnen jullie, de posters hier boven mij, eentje aanraden die toegankelijk rokerig is?
Binnenkort wil ik voor m'n verjaardag weer een fles halen en m'n smaak wat uit te breiden.

ragnarok

Wijs gebruiker
Oom Klaas zei:
Kunnen jullie, de posters hier boven mij, eentje aanraden die toegankelijk rokerig is?
Binnenkort wil ik voor m'n verjaardag weer een fles halen en m'n smaak wat uit te breiden.

Ik kan je sowieso aanraden om op de whisky map te kijken die ik in dit topic heb gepost.

Ik denk sowieso wel aan de hierboven genoemde Bowmore dan, en wellicht ook talisker of lagavulin..

Puur asbak happen, Ardbeg.
Iets minder asbak iets meer overig Laphroaig.

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Oom Klaas zei:
Caol ila 12 en lagavulin 16. Ik zou voor de coal ila gaan, die is wat lichter en qua prijs stuk beter te doen.

Of koop deze: http://www.whiskysite.nl/nl/Geschenkset ... ssic-Malts
3 flesjes van 20cl voor 37 eypo. Die heb ik ook gekocht en dat is wel een leuke inkomer. :)

Laphroaig 10 en ardbeg 10 moet je echt van houden, stuk rokeriger en droger. Die zou ik niet nemen voor het eerst.

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Exceptional Insight zei:
Petrovic zei:
Laphroaig 10 en ardbeg 10 moet je echt van houden, stuk rokeriger en droger. Die zou ik niet nemen voor het eerst.
De eerste single malt die dronk, ever, was Laphroaig 10 en ik was op slag verliefd.
Dat had ik dus ook, ik had zo'n 20cl flesje gekocht voor maar 9,50. :) Al is caol ila 12, talisker 10 en lagavulin 16 toch toegankelijker voor de eerste keer denk ik. Talisker vind ik zelf wat tegenvallen, de nasmaak vooral, doet me op een of andere manier aan marshmallows denken. :P

Hierna ga ik de Big peat halen, die heb ik al geproefd en lijkt me zeker het kopen waard. Dat gaat denk ik mijn favo worden.

Oom Klaas

Badass junkie
Petrovic zei:
Oom Klaas zei:
Caol ila 12 en lagavulin 16. Ik zou voor de coal ila gaan, die is wat lichter en qua prijs stuk beter te doen.

Of koop deze: http://www.whiskysite.nl/nl/Geschenkset ... ssic-Malts
3 flesjes van 20cl voor 37 eypo. Die heb ik ook gekocht en dat is wel een leuke inkomer. :)

Dat is wel een goed idee!
Iedereen bedankt voor de ideeën, ik heb weer genoeg op m'n to-do lijstje staan :grin:

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Vandaag Big Peat gekocht, deze is echt goed. Erg rokerig, beetje zoals ardbeg 10 maar dan veel peperiger. :) Aanrader!

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Chris Pontius zei:
Voor dat label alleen al moet je hem halen. :grin:

Hoe duur was hij?
Bij mij 47 euro. Maar online is hij wel voor 43 te halen (leiden). Ik zou hem zeker eens proberen als je van wat peat houdt. :)

Karhu

Wijs gebruiker
Verdorie... nu ben ik daar ook nog in geïnteresseerd, ik houd wel van rokerige... nu moet ik het doen met wat in de kast staat, een famous grouse!

Bovenaan