Het verhaal van een speedjunkie....

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
OK iedereen denkt dat ik veel uit mijn nek lul, uiteraard doe ik dat ook, dat is mijn grootste hobbie.

Dit forum bezocht ik voor het eerst in 2005, ik wou toen met de pep een afval programmaatje opzetten.
Ik ben toen geen lid geworden, heb toen alleen gelezen.
Ik heb gedurende een 6 maanden iedere ochtend 0m 07.00 Am een amfetamine capsule genomen, van 0,333 mg.
Het gevolg is dat je dan verslaafd raakt en moet afkicken.
Naast alle lichaamlijke bijverschijnselen kan ik nu met enige zekerheid vertellen wat speed met je doet. De gevolgen zijn nooit positief, je maakt geen vrienden op de speed, je wint geen terrein op de speed.
Je totale karakter wordt gesloopt en je wordt langzaam geisoleerd in je eigen wereld. Vrienden verliezen is er een groot risico van.

Spuiten en snuiven doe ik niet, van de orale inname nooit maag perforaties opgelopen, nooit geen een enkel probleem gehad met mijn maagdarm kanaal.
Daarnaast nam ik ook nooit bij, slapen en eten komen uiteindelijk gewoon weer terug, ook je ontlasting komt uiteindelijk gewoon weer op gang.
De spieren en pezen krompen met de maand in, mijn lichaamsgewicht zakte gestaag maart ik at ook gewoon iedere dag zoveel mogelijk, wel veel gezonde shit en weinig vet. Het krimpen van mijn aanhechtingen vond ik bijzonder vervelend, de krampen en de stuiprtrekkingen waren onplezierige nadelen van de amfetamine.
Dus ik dook iedere dag om 12.00 am erin en k stond om 06.00 Am weer op ik werkte 6 dagen per week.

Op Zondag was ik altijd peploos, voor mij een geestelijk aanknoopspunt dat ik niet verslaafd zou zijn. Wel dus ....

De afkick was zoals alle afkicks geen plezierig iets, na 2 weken van slapen en niets doen kreeg ik mijn eigen energie weer terug. 2 weken niets doen dus vooral niet werken en wanneer je slaap had gewoon gaan slapen. voor de rest was de afkick een peuleschilletje in vergelijking met de nicotine. Trillen en psychoses had ik dus ook niet, het slapen en het etern weerhouden deze symptonen. Huilen en zeuren dat ik me zo ziek en zo moe en zo kut voelde heb ik nooit gedaan, het stoppen met de speed was een opluchting, ik was er helemaal klaar mee.

Misschien dat er vragen zijn of opmerkingen ...

Ik luister.

Stonie

^_^

Bewuste gebruiker
Het is heel goed van je het is lastig speed los te laten tot op het moment dat je het niet meer wil die speed. Vanaf dan lukt het je wel als je even doorzet. Ben nu zelf ook 2 maanden 100% vrij van speed, leven is beter zonder die zooi.

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
Nou ik gebruik nog steeds pep capsules maar niet op die manier, 1 x per week en als er heel hard gewerkt moet worden iedere ochtend 1.
Maar per week geen 7 dagen 24 uur nonstop.
Ook na zoveel jaar maar is laten testen wat ik erin mieter.
PEP vrij was ik toen ook een aantal maanden maar ondertussen ....

PEP is inderdaad echte rotzooi, daarom neem zo min mogelijk en geniet zo lang mogelijk.

:hearteyes:

Lana

Wijs gebruiker
Eigenlijk wel een mooie afkick. Dat is zeker een goed gevoel als je nokt omdat je er helemaal klaar mee bent voor je gevoel. Dan is het idd een bevrijding.

Mijn afkick van speed verliep heel gek. De eerste tijd sliep ik me natuurlijk een slag in de rondte. En daarna had ik continue de slappe lach. Om alles schoot ik in een onbedaarlijke lachbui. Het sloeg helemaal nergens op. Misschien kwam de spanning van al die jaren eruit ofzo. Ik besefte toen ook dat ik al heel lang niet echt heb gelachen zeg maar.
Dat heeft wel een maand geduurd denk.

Imke

Badass junkie
Droopy zei:

Das niet zoveel hoor, toen ik 'verslaafd' was, nam ik iedere dag zo'n 1-3 gram en dat voor bijna een jaar.

@lysergine25: Je was er helemaal klaar mee, waarom ben je dan herbegonnen?

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
Tsja ik ben en blijf altijd een junkie .....

Nou ik gebruik de pep functioneel, bijna niet tot nooit recreatief.

Voor het werk en de langere autoritten en soms om me te doen ontwaken uit de lsd.

JewCookie

Wijs gebruiker
Saivy zei:
Droopy zei:

Das niet zoveel hoor, toen ik 'verslaafd' was, nam ik iedere dag zo'n 1-3 gram en dat voor bijna een jaar.

@lysergine25: Je was er helemaal klaar mee, waarom ben je dan herbegonnen?

veel of niet veel, toch kan een kleine hoeveelheid je lichaam veel verder uitputten als een grote hoeveelheid.. Het ligt er maar net aan op welke manier / momenten je gebruikt en hoe je leven eromheen eruit ziet. :)

Voor de één kan een kleine dosis van bijvoorbeeld 0,1 gram per dag net zo verslavend zijn als een ander die 1 gram per dag gebruikt. Juist hoe erg je mentaal verslaafd bent aan het stofje, ongeacht de hoeveelheid, bepaald hoe moeilijk het voor diegene word om er mee te stoppen.

Lappenpopje

Bewuste gebruiker
lysergine25 zei:

Voor het werk en de langere autoritten en soms om me te doen ontwaken uit de lsd.

Sorry hoor maar wat belachelijk..
pep functioneel gebruiken.. Het is een drug! Het is niet functioneel!
Functioneel voor energie is genoeg slapen en een gezond leven!

JewCookie

Wijs gebruiker
Lappenpopje zei:
lysergine25 zei:

Waar drinkt de gemiddelde mens een kop koffie voor?

Supervlieg

Wijs gebruiker
Geeft een prestatie die je bereikt hebt dmv speed je een voldaan gevoel?

Ik zou maar eens goed nadenken over wat jouw doelen zijn in het leven en wat je nou daadwerkelijk gelukkig maakt....

Lana

Wijs gebruiker
Supervlieg zei:

Ik zou maar eens goed nadenken over wat jouw doelen zijn in het leven en wat je nou daadwerkelijk gelukkig maakt....

Wel een interessante vraag eigenlijk.. Ik ben benieuwd hoe mensen hier over denken.
Mij geeft een prestatie die ik op de pep heb behaald zeker zo´n voldaan gevoel als wanneer ik nuchter zou zijn geweest. Je bent het toch allemaal zelf, aan de pep of niet. Een kwaliteit die je totaal niet in je hebt, komt er op de pep ook niet uit.
Net als bijv. een examen, om maar wat simpels te noemen. Gehaald is gehaald.

Supervlieg

Wijs gebruiker
Lana zei:
Supervlieg zei:

Wel een interessante vraag eigenlijk.. Ik ben benieuwd hoe mensen hier over denken.
Mij geeft een prestatie die ik op de pep heb behaald zeker zo´n voldaan gevoel als wanneer ik nuchter zou zijn geweest. Je bent het toch allemaal zelf, aan de pep of niet. Een kwaliteit die je totaal niet in je hebt, komt er op de pep ook niet uit.
Nee, je behaald een prestatie die je nuchter niet zou kunnen halen, je hebt pep dus NODIG om op een bepaald niveau te komen wat ertoe kan leiden dat je nuchter onzeker wordt..

JewCookie

Wijs gebruiker
Lana zei:
Supervlieg zei:

Sluit ik me helemaal bij aan.

Om als voorbeeld een verslag te nemen:
Als je op speed een verslag schrijft dan tik je een lap tekst in mum van tijd, welke na enige opmaak en zinsopbouw correcties verbazingwekkend lijkt. Maar dat betekend niet dat je zonder speed geen formele brief kunt schrijven of een verslag kunt schrijven alsof je er verstand van hebt. De formele woorden die je in een tekst op speed uit je mouw klopt ken je nuchter ook. Je verzint die dure taal immers niet ter plekke..

De reden dat je nuchter niet zo'n tekst in zulke taal op papier spuwd is enkel omdat het gewoon een andere manier van schrijven en denken is. Een nuchter persoon die normaalgesproken als een gemiddelde scholier schrijft moet bewust een knop omzetten om bijvoorbeeld een brief in nette taal te schrijven. Je gebruikt hiervoor een hele andere schrijfstijl, zinsopbouw en als belangrijkste hele andere woorden als dat je een informeel verslagje zou schrijven.

Wat mensen altijd denken is dat teksten die m.b.h.v. speed geschreven zijn door diegene nuchter niet geschreven had kunnen worden. Toch kan iedereen dezelfde taal uitslaan op papier, je moet alleen bewust een knop omzetten en natuurlijk een woordenschat die het toelaat maar deze is bij iedereen een stuk groter als je zelf denkt!

JewCookie

Wijs gebruiker
Lappenpopje zei:
Ook zo lekker te vergelijken, een kof koffie en pep.

Ik maak de vergelijking omdat pep en koffie niet alleen erg veel overeenkomsten hebben, maar de redenen om het te gebruiken ook veel overeenkomen. Pep en koffie behoren beiden tot de wekaminen wat betekend dat ze stimulerend werken op het centrale zenuwstelsel.

Jij zegt dat je het gebruik van speed als functioneel hulpmiddel belachelijk vind. Amfetamine en caffeïne hebben niet alleen veel overeenkomsten in de effecten ervan (het zijn allebij wekaminen wat betekend dat ze stimulerend werken op het centrale zenuwstelsel) maar ook de redenen waarom mensen amfetamine of caffeïne gebruiken komen redelijk sterk overeen.

Om een voorbeeld te noemen; hoeveel mensen drinken er wel niet redbull (of koffie) voordat ze naar een discotheek gaan en hoeveel mensen nemen een lijntje speed voordat ze naar een discotheek gaan?
in beide gevallen worden de beide drugs voor dezelfde reden gebruikt, voor wat extra energie om gemakkelijker te kunnen feesten of gemakkelijker te praten. Kortom allemaal redenen om met behulp van één van deze middelen een leukere avond te hebben, recreatief gebruik dus.
In beide gevallen is de reden van gebruik hetzelfde, alleen gebruiken ze een ander middel om dit te bereiken.

Een ander voorbeeld; hoeveel mensen drinken koffie om caffeïne als recreatie middel te gebruiken en hoeveel mensen drinken koffie voor extra concentratie tijdens studeren / werken of hier langer mee door te kunnen gaan?
Het overgrote deel van alle koffie die gedronken word dient niet als recreatief middel maar als een zetje in de rug, dus effectief gebruik. Dit betekend dat caffeïne vooral als prestatie middel dient. Een gemiddeld koffie verslaafde drinkt het meestal niet om zich beter te vermaken maar om beter te kunnen presteren op werk of school.
Bij speed ligt dit deels anderzom, men begint bijna altijd om het als recreatief middel te gebruiken. Deels door de heftige inbreng van de amfetamine in je dopamine systeem waardoor een avond al snel gezellig en leuk is maar vooral omdat speed in het maatschappelijk oogpunt een hard-drug is. Daardoor staat het in elke opvoeding te boek als een enorm verslavend en lichaamsvernietigend middel waar je nooit en te nimmer mee in aanraking moet komen. Koffie daarentegen groeit elk kind mee op, opgroeiende kinderen ontwikkelen beeld van koffie dat het normaal is, er bij hoort en veilig is. Dit gebeurt deels onbewust (bijv. zo goed als iedereen heeft een koffiezetapparaat zichtbaar in huis en bijna ieder kind heeft een ouder die dagelijks (veel) koffie drinkt) en deels bewust (bijv. ouders vertellen kinderen wat koffie doet en wat het effect / gevaren ervan is / zijn).

Speed is een drug en caffeïne is een drug. De werking van beide drugs komt redelijk overeen met elkaar alleen staat speed bekend als een drug en koffie als een eerste levensbehoefte. Caffeïne word in zeer kleine dosis met een wettelijk geregeld maximum hoeveelheid overal in de maatschappij verkocht. Speed daarentegen word geleverd in poedervorm met een grote hoeveelheid van de stof waardoor het aan de gebruiker is om het te doseren. Daardoor kan je de hoeveelheid zo groot maken als je wil alleen is het heel moeilijk om het te houden bij een kleine dosis zoals je bij caffeïne in een kop koffie krijgt, voor caffeïne is het weer heel moeilijk om een hoge dosis te nemen omdat je de dosis enkel kan verhogen door een drankje te drinken waar een kleine hoeveelheid in verwerkt zit. Natuurlijk is het mogelijk caffeïne in poedervorm te kopen in een smartshop maar ik heb hier het alleen over een algemene koffie drinker, die weten niet eens dat je caffeïne in poedervorm kunt kopen.. De meesten weten waarschijnlijk niet eens dat het bestaat..

Ik heb het idee dat ik misschien hier en daar een klein beetje doorgedraafd ben, maar beter teveel informatie dan te weinig! xD

Lappenpopje

Bewuste gebruiker
Ten eerste vind ik ook niet je koffie/red bull nodig moet hebben om je dag door te komen..
Ten tweede vind ik het nog steeds een belachelijke vergelijking.
End of discussion for me..

TechNora

Wijs gebruiker
Tripreporter
Ik heb zelf een aantal prestaties geleverd onder pep/ andere drugs waarvan ik daarvoor niet wist dat ik ze in me had. Door de drugs wist ik dus ineens dat ik meer kon dan ik daarvoor dacht, en nu presteer ik hetzelfde zonder drugs.
Ik ben niet minder trots op die drugsprestaties, zolang je weet dat je het zonder ook kan is het alleen maar een kans om je mogelijkheden te ontdekken en verruimen.

Lappenpopje

Bewuste gebruiker
TechNora zei:
een kans om je mogelijkheden te ontdekken en verruimen.
Dit hoor je ook te kunnen zonder drugs.. Alleen zonder drugs ben ik werkelijk trots op mezelf.
Dat is hetzelfde als meer loskomen en vertellen door pep.. Het is geen echte eerlijkheid..
Alles is meer waard als het nuchter is en uit jezelf komt!

TechNora

Wijs gebruiker
Tripreporter
Lappenpopje zei:
TechNora zei:
Dit hoor je ook te kunnen zonder drugs.. Alleen zonder drugs ben ik werkelijk trots op mezelf.
Dat is hetzelfde als meer loskomen en vertellen door pep.. Het is geen echte eerlijkheid..

Tuurlijk kan dat ook zonder drugs, en dat gebeurt ook genoeg, maar ik heb gemerkt dat onder drugs soms werelden opengaan die voor een nuchter persoon gesloten blijven. De ideeen die je dan opdoet zijn onwerkelijk, maar laten je altijd meer inzicht krijgen in de 'echte' wereld. Hieruit put ik creativiteit, juist ook wanneer ik in nuchtere staat terugkijk. Dit vind ik zeker niet minder waard, of minder echt. Geniet jij minder van een nummer gemaakt door een drugsgebruikende rocker? Geniet je minder van een schilderij gemaakt door een ''junk', of een boek geschreven door een auteur onder invloed?

Doodkapje

Wijs gebruiker
er zijn lichamelijke prestaties die ik zonder speed niet gedaan krijg omdat ik niet sterk genoeg ben, of ik heb te weinig tijd voor veel dingen te doen dan mag het ook. voor rest zou speed recreatief moeten zijn maar merk dat ik de laatste weken een beetje losgeslagen ben... :rolleyes:

handrem optrekken dus!!!

boterkoek17

Bewuste gebruiker
Lappenpopje zei:
lysergine25 zei:

volgens mij is de functie van pep nog altijd om langer door te kunnen gaan, of je het nu recreatief gebruikt of op welke manier dan ook.

ik snap niet waar je je druk om maakt, neem een bak koffie. :wink:

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
Nou als jullie op de LSD nog even een 12 uur kunnen werken met deadlines dan wens ik je veel plezier ..

Op de 2C- B 2000 km rijden is onmogelijk ...

Op de XTC mijn helddesk functie voldoen is vragen om ontslag.

Op de pep kan ik werken en auto rijden en dat noem ik functioneel.
Pep gebruiken en in een gebouw hangen voor 3 dagen noem ik recreatief gebruik.

Dat je er wakker van blijft staat er buiten.

Groet

Stonie

Doodkapje

Wijs gebruiker
lysergine25 zei:
Nou als jullie op de LSD nog even een 12 uur kunnen werken met deadlines dan wens ik je veel plezier ..

Op de 2C- B 2000 km rijden is onmogelijk ...

Op de XTC mijn helddesk functie voldoen is vragen om ontslag.

Op de pep kan ik werken en auto rijden en dat noem ik functioneel.
Pep gebruiken en in een gebouw hangen voor 3 dagen noem ik recreatief gebruik.

Dat je er wakker van blijft staat er buiten.

Groet

Stonie

volkomen mee eens. maar bij deze las ik toch maar ff een pauze in... speed is nice but sneaky...

Brandon

Bewuste gebruiker
Lappenpopje zei:
TechNora zei:
Op het moment dat je dat ervaart en voelt, dat je druk bezig bent met je werk, Daar ben jij toch zeker wel mee bezig? Nuchter of niet, dat is op dat moment voor jouw van belang maar het komt uit jouw handen. De Amfetamine voegt niets toe aan je capaciteiten, hij maakt ze alleen toegankelijker.

Jewcookie zijn betoog over caffeine en amfetamine's is lastig te vergelijken omdat amfetamine gewoonlijk word gebruikt in een veel hogere dosis dan dat je gangbaar je caffeine naar binnenkrijgt.
Als je een nacht heb geleerd op de amfetamine en je haalt een 7 ben je minder tevreden dan dat je op de redbull dus ' caffeine' een 6 haalt?

De ene drug, caffeine is sociaal aanvaard en verwerkt in onze maatschappij zodat je gecontroleerd en gedoseerd toegang hebt tot deze drug,
De andere amfetamine is een hard drug en word vermeden door de maatschappij.
Het gaat er dan om hoe jij erover denkt en wat je bij deze stoffen ervaart en voelt. Maar dan wel wat jij erover denkt en niet wat je in word gegoten met de paplepel van Balkenende.

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
lysergine25 zei:
Nou ik gebruik nog steeds pep capsules maar niet op die manier, 1 x per week en als er heel hard gewerkt moet worden iedere ochtend 1.
Maar per week geen 7 dagen 24 uur nonstop.
Ook na zoveel jaar maar is laten testen wat ik erin mieter.
PEP vrij was ik toen ook een aantal maanden maar ondertussen ....

PEP is inderdaad echte rotzooi, daarom neem zo min mogelijk en geniet zo lang mogelijk.

Ik denk dat je nog steeds verslaafd bent... Misschien dat je daarom wel zo "schreeuwt" tegen mensen die aan het stoppen zijn en hier op het forum komen "uitjanken".... Misschien zijn je boodschappen voor jezelf bedoelt, omdat je er zelf maar niet van af kan blijven. In plaats van dat reageer je je woede op anderen af. 1 x per week gebruiken en in drukke tijden iedere dag, is gewoon nog steeds veel. Gewoon helemaal ermee kappen is de beste manier om van je verslaving af te komen. Ik weet dat het moeilijk is, zit momenteel in hetzelfde schuitje. Sinds mijn laatste terugval ruim twee en een halve week geleden, echter wel nog steeds clean. Soms nog wel wat labiel met een hevig verlangen naar een dikke vette lijn, maar mijn lief en ik willen begin volgend jaar ons eerste kindje gaan maken. Voor die tijd wil ik dat mijn lichaam helemaal schoon is natuurlijk. Ik heb nu echt een doel voor de toekomst en het moet me dus ook gaan lukken om die troep te laten liggen voor wat 't is. Stel ook doelen voor jezelf Lysergine, misschien kom je er helemaal vanaf, want je bent nog steeds een speedjunkie. Uit je verhaal maak ik op dat je het namelijk nog steeds (wekelijks!) nodig hebt om je goed te voelen en te kunnen presteren. Zonde!!!!!!

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
Nou Marla ik ben verslaafd aan de THC en daar gaan we mee stoppen.

Ik ben niet nog niet verslaafd aan de speed gelukkig, maar ja eens een junk altijd een junk he.

Stonie

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
lysergine25 zei:
Ik ben niet nog niet verslaafd aan de speed gelukkig

Stonie

Ik bedoelde ook niet "nog niet", maar nog steeds... Je spreekt jezelf nu tegen. Eerst schrijf je in dit topic een heel mooi verhaal over hoe verslaafd je WAS en vervolgens antwoord je een paar stukjes verderop dat je nog steeds wekelijks en soms dagelijks capsules met 0,33 gr. slikt! Dan ben je er in mijn ogen dus nog niet vanaf en heb je deze drug nog steeds geestelijk voor jezelf nodig. Waarom steeds zo in de verdediging? Je komt op mij boos over en voelt je telkens aangevallen (gevolg van speedgebruik??).
Maar goed, ik ken je verder niet, wil je helemaal niet aanvallen, ben ook geen psycholoog of verslavingsdeskundige. Ik kan me wel een ervaringsdeskundige noemen, ben zelf een (en nu hopelijk ex-)gebruikster en ken om mij heen ook genoeg speedfreaks. Ik herken jouw gebruikersgedrag en ik persoonlijk zie wekelijks "functioneel" gebruik als een verslaving.
Hoop dat het je lukt om te stoppen met blowen, die joints zullen je nu nog wel helpen om te kunnen slapen op de speed. Alles heeft een wisselwerking namelijk. Als jij speed blijft gebruiken en stopt met blowen, zul je al gauw merken dat slapen ook moeilijker voor je wordt. De verleiding om dan toch te blijven blowen, is dan groot en stoppen zal heeeel moeilijk zijn. Ook zal je als je stopt met blowen, meer voelen wat die pep die je wekelijks nog inneemt nou daadwerkelijk voor effect op je heeft. Als je wilt stoppen met blowen, moet je ook minderen of stoppen met de pep denk ik. Ik wens je succes en dat meen ik echt!

Carlitos

Badass junkie
Oke ik heb een vraagje tussendoor even past wel hierbij.
Ben je ook een junk als je veel gebruikt maar niet verslaafd bent zoals lysergine25 ?

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
@ Marla,

Nou je hebt er wel een punt, want ik gebruik wel vaak speed.
Maar nooit veel en nooit weken achter elkaar.
Alleen toen een half jaartje .ff junkie .. en nu een liefhebber.

Kijk ik kan wel zeggen ik ben geen junk maar ik kan geen maand zonder.

:wave:

Bovenaan