het stoppen van slechtgaan

stel nu, je vriend/vriendin gaat plots slecht vanwege het onbewust drinken van vloei dat in zijn/haar drinken gekapt is. ik weet al enkele bepaalde dingen die je moet doen om hem/haar beter te laten voelen, maar ik vroeg me af
toen ik slechtging tijdens het smore een keertje snoof ik een klein lijntje speed, eve later voelde ik me natuurlijk kiplekker en ik had geen afkick omdat het zo een klein lijntje was.
helpt dat bij meerdere dingen waar je vriend/vriendin op slecht gaat ?
ik zou mijn vrienden graag zo snel en veilig mogelijk terug beter wille late voelen mochte ze eens een bad trip van iets hebbe ofzo :wink:

Tufnut

Badass junkie
i am hurricane zei:
je vriend/vriendin gaat plots slecht vanwege het onbewust drinken van vloei dat in zijn/haar drinken gekapt is
Huh? Vloei?

Verder kan speed wel bij meer dingen helpen, maar je begeeft je wel op glad ijs. Een combi kan onverwachte effecten geven en is bovendien ongezonder voor je lichaam.

Je wilt weten wat te doen bij een bad trip. In het algemeen gesteld is dat rust, ruimte en wat te drinken. Soms wil wat eten wel helpen, maar het komt allemaal vooral neer op uitzitten. Bekijk het niet te negatief.... een bad trip kun je ook zien als een unieke trip.

Wil je meer tips? Dan zul je iets specifieker moeten zijn over welke situatie en over welk middel je wilt weten hoe met bad trips om te gaan. Echter zal je niet veel meer tips krijgen, want het bovenstaande is echt het belangrijkste.

Tufnut zei:
i am hurricane zei:
je vriend/vriendin gaat plots slecht vanwege het onbewust drinken van vloei dat in zijn/haar drinken gekapt is
Huh? Vloei?

Verder kan speed wel bij meer dingen helpen, maar je begeeft je wel op glad ijs. Een combi kan onverwachte effecten geven en is bovendien ongezonder voor je lichaam.

Je wilt weten wat te doen bij een bad trip. In het algemeen gesteld is dat rust, ruimte en wat te drinken. Soms wil wat eten wel helpen, maar het komt allemaal vooral neer op uitzitten. Bekijk het niet te negatief.... een bad trip kun je ook zien als een unieke trip.

Wil je meer tips? Dan zul je iets specifieker moeten zijn over welke situatie en over welk middel je wilt weten hoe met bad trips om te gaan. Echter zal je niet veel meer tips krijgen, want het bovenstaande is echt het belangrijkste.

ja als zo van die rotjochies stiekem vloei in meisjes hun drinken doen omdat het wel grappig is die meiden te zien slechtgaan, snap je?
dan wil ik mijn vriendin haar avond terug probere recht te trekken

en bedankt

cropp

Badass junkie
Volgens mij gaat er niemand ``slecht`` van een vloeitje, die kots je hooguit uit.

Ouderwetse ghb, daar ga je pas out van :rock:

gamezz

Bewuste gebruiker
dat van drugs in iemands drinken gooien is dikke BS, alsje vriend(in) raar doet en niet meer op haar benen kan staan, bel de alarmdienst dan maar vast. Zoiets noemen wij alcohol intoxicatie :wink:

T.Lien

Newbie
i am hurricane zei:
stel nu, je vriend/vriendin gaat plots slecht vanwege het onbewust drinken van vloei dat in zijn/haar drinken gekapt is.
ik zou mijn vrienden graag zo snel en veilig mogelijk terug beter wille late voelen mochte ze eens een bad trip van iets hebbe ofzo :wink:

Bedoel je daarmee dan ghb ofzo? Ik neem aan dat je het niet hebt over vloeibare paddo's in je cola :tearsofjoy:

Dakkie

Experimenterende gebruiker
Ik vraag altijd aan mensen of ze wat in m'n drinken (willen) gooien, maar niemand doet het ooit... Meestal gaan ze lachen en passen keurig op m'n drankje :grin:

Het is een beetje lastig om te zeggen wat je moet doen als je vermoedt dat er iemand vloeistof (ghb?) in d'r drankje heeft gegooid. Waarschijnlijk hebben jullie dan alcohol op, en je weet niet wat er in zit, hoeveel etc...
Gewoon hopen dat het niet gebeurt :wink:

Scralemonkey

Experimenterende gebruiker
Om dat toch iemand een serieuze reactie moet geven.

In België staat de term vloei voor GHB.
Het fenomeen van drugs in iemands drinken doen gebeurt hier wel vaker. Echter moet je niet vrezen dat het echte GHB is dat ze er inkieperen maar wel GBL, en dan kan het wel eens menens worden.

De reacties die je hier krijgt zijn van mensen die dat drankje met plezier ontvangen. Echter zijn er ook mensen die dat liever niet wensen.

Kijk, als het om een vriend/vriendin gaat die nooit drugs doet bel je best een ziekenwagen. Daar doe je niets mis mee.

Als het om iemand gaat die vaker drugs doet ligt het anders. Hij / zij heeft dan meestal schrik om naar het ziekenhuis gebracht te moeten worden omdat ouders het druggebruik dan ontdekken.

- Blijf zelf rustig, ga zelf niet beginnen flippen want dan maak je het slachtoffer alleen maar banger. Begin dus ook niet direct te vragen of je een ambulance moet bellen of niet.
- Suikers toedienen (cola).
- Voorhoofd nat maken/koel houden.
- Zo snel mogelijk naar buiten/huis gaan. Het slachtoffer moet zo snel mogelijk weg uit de plaats waar het slecht gaan begonnen is. Breng hem/haar ergens waar hij/zij zich zelf veilig voelt.

Ga geen andere drugs liggen toedienen om het slecht gaan te verminderen. De avond is sowieso dan toch al verpest voor het slachtoffer, en hoogstwaarschijnlijk ook voor jou !

Scralemonkey zei:
Om dat toch iemand een serieuze reactie moet geven.

In België staat de term vloei voor GHB.
Het fenomeen van drugs in iemands drinken doen gebeurt hier wel vaker. Echter moet je niet vrezen dat het echte GHB is dat ze er inkieperen maar wel GBL, en dan kan het wel eens menens worden.

De reacties die je hier krijgt zijn van mensen die dat drankje met plezier ontvangen. Echter zijn er ook mensen die dat liever niet wensen.

Kijk, als het om een vriend/vriendin gaat die nooit drugs doet bel je best een ziekenwagen. Daar doe je niets mis mee.

Als het om iemand gaat die vaker drugs doet ligt het anders. Hij / zij heeft dan meestal schrik om naar het ziekenhuis gebracht te moeten worden omdat ouders het druggebruik dan ontdekken.

- Blijf zelf rustig, ga zelf niet beginnen flippen want dan maak je het slachtoffer alleen maar banger. Begin dus ook niet direct te vragen of je een ambulance moet bellen of niet.
- Suikers toedienen (cola).
- Voorhoofd nat maken/koel houden.
- Zo snel mogelijk naar buiten/huis gaan. Het slachtoffer moet zo snel mogelijk weg uit de plaats waar het slecht gaan begonnen is. Breng hem/haar ergens waar hij/zij zich zelf veilig voelt.

Ga geen andere drugs liggen toedienen om het slecht gaan te verminderen. De avond is sowieso dan toch al verpest voor het slachtoffer, en hoogstwaarschijnlijk ook voor jou !

Allejezus dankjewel, hier zat ik al een eeuwigheid op te wachten!
echt, dankjewel. dit is de eerste reactie waar ik eigenlijk écht iets mee doen kan. zoals je al zei, er moet toch iemand een serieuze reactie geven. dankjewel voor je raad, met jou raad kan ik een vriendin het beste vooruit helpen, al was het maar voor in het geval dat. dankjewel !

Een lijntje speed of coke zal altyd wel helpen dan denk ik, maar toch maar gewoon hopen dat ze niets in je vrienden hun drinken doen hehe :)

kaasbaas

Badass junkie
Uppers en downers combineren is nogal een slecht idee... vooral als iemand al bad gaat op GHB (downer), dan moet je er niet nog is pep (upper) bij gaan gooien. Hierdoor stress je het lichaam veel te veel en kunnen er (onder andere) serieus hartklachten ontstaan, vooral als iemand's hart al 200km per uur gaat omdat ie bad gaat :P.

Zoals als gezegd is, het slachtoffer rustig houden, suiker toedienen etc. Zorg dat zij/hij zichzelf niet bezeerd en als het echt heel erg fout gaat twijfel dan niet om een ambulance te bellen. Tenslotte, het gaat hier om het leven van je vriend(in)!

Bovenaan