Het Solstice 2008 topic.

azgaza

Badass junkie
20-21 juni is er weer Solstice op Ruigoord. Veel is er nog niet bekend, behalve de datum en locatie. Ik ben sowieso van plan te gaan nadat vorig jaar zo onzettend leuk was, en ik vroeg me af of er meer DF's van plan zijn te gaan.

Drientje

DF-koning
Mijn solstice van vorig jaar is verknald door een ex die veel te para was om te blijven en die ik naar huis gebracht heb. Geen geld meer om terug te rijden dus dit jaar REVANCE!!! Ruigoord here i come!!!

X

azgaza

Badass junkie
Laten we er een grote solstice-meet van maken, vorig jaar zat ik er zo goed als alleen en dat wil ik nu voorkomen.

Misschien tegen de tijd dat solstice wat dichterbij komt een tijd en een plek bedenken om te meeten?

Argulas

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Ik ga men best doen te komen. Ik kan mss dan nog ne lift bieden aan andere belgische DF'ers. Ik laat nog iets weten :)

Supervlieg

Wijs gebruiker
Ik heb een grafhekel aan GOA dus ik ga er niet heen.. :mrgreen:

Ik denk, ik meld het even voordat mensen met valse verwachtingen een kaartje gaan kopen ofzo.. :wave:

azgaza

Badass junkie
Hans zei:
Misschien...... kan ik als 17 jarige naar binnen?

Geen enkel probleem, er lopen ook gewoon kinderen rond en.. ik was er vorig jaar, en toen was ik ook nog maar 17. Veel controle is er verder niet zo. Houd er wel rekening mee dat de gemiddelde persoon daar toch wel zo'n 10 jaar ouder is.

BlackRobBlunt
BerichtGeplaatst: 24 Mrt 2008 17:28 Onderwerp:
Waar ligt dat ergens?

Vlak bij Amsterdam; in het dorp Ruigoord. Als je vannuit Amsterdam bus 82 neemt (denk ik, zoek maar na) kom je op een bepaald punt ergens onderweg in Ruigoord. www.ruigoord.nl ; daar hebben ze denk ik wel een kaartje.

azgaza

Badass junkie
lysergine25 zei:
wel als de zon schijnt ... laatste jaar was koud en nat

:cry:

Had ook wel wat, voor mij althans. Maar regen gaat mij niet tegen houden, desnoods sleep ik weer ruim 24 uur met een paraplu, vorig jaar was het grappig genoeg..

Hoe dan ook.. het lijkt mij ook geweldig om mensen te meeten op aankomende Solstice, het is een mooi feest, en nog mooier als je in goed gezeldschap bent.. dus.. ik kijk er al helemaal naar uit.

Drientje

DF-koning
Ik heb nog helemaal niemand van dit forum in levende lijve ontmoet(ja onbewust op een feest misschien)en het lijkt me een toffe omgeving om eens wat mensen te ontmoeten!!! Ik bid voor mooi weer!!! :hearteyes:

azgaza

Badass junkie
Ik ben trouwens nieuwsgierig naar wat voor live dingen ze weten te regelen voor dit jaar.. en of ik deze keer wel de rootwitte tent in durf als het feest daar begonnen is.

Serenity

Badass junkie
Net het boek geleden Tijdgeest van Mischa de Vreede, waarin Ruigoord ook uitvoerig in wordt beschreven; lijkt me dus ontzettend leuk om daar eens een kijkje te nemen.. Ligt er voor mij ook aan hoe duur de kaartjes zijn. En of ik op dat moment niet met m'n eventuele herexamen zit..

azgaza

Badass junkie
Serenity zei:
Net het boek geleden Tijdgeest van Mischa de Vreede, waarin Ruigoord ook uitvoerig in wordt beschreven; lijkt me dus ontzettend leuk om daar eens een kijkje te nemen.. Ligt er voor mij ook aan hoe duur de kaartjes zijn. En of ik op dat moment niet met m'n eventuele herexamen zit..

Kaartjes zijn 20 euro voor Solstice. Kleine feestjes op Ruigoord zijn er elke maand en die kosten 10 euro. En ja het is een hele bijzondere plek, je voelt de sfeer die er 15 jaar geleden was nog steeds, en de feesten zijn overwegend heel goed.

Um

Belezen gebruiker
eerste keer xtc gedaan op solstice, dus dat festival vergeet ik nooit meer

maar hopelijk is de muziek dit jaar wat harder en beter dan die slappe progressive van vorig jaar

Drientje

DF-koning
Um zei:

maar hopelijk is de muziek dit jaar wat harder en beter dan die slappe progressive van vorig jaar

Old skool progressive kan echt wel beuken, maar ik vind full on meestal fijner om op te dansen... En was pas op een feestje waar ze een fijne middenweg hadden gevonden tussen progressive en full on, en net als je bedacht dat de muziek écht niet beter kon, werd de muziek weer beter. :hearteyes: (Komt allen met Koninginnedag naar Eindhoven. Daar organiseert metatron een outdoor feest, en die gasten weten wel wat feesten is!!!) Kijk ook op: www.metatron.nu

X

Um

Belezen gebruiker
Drientje zei:
Um zei:

Old skool progressive kan echt wel beuken, maar ik vind full on meestal fijner om op te dansen... En was pas op een feestje waar ze een fijne middenweg hadden gevonden tussen progressive en full on, en net als je bedacht dat de muziek écht niet beter kon, werd de muziek weer beter. :hearteyes: (Komt allen met Koninginnedag naar Eindhoven. Daar organiseert metatron een outdoor feest, en die gasten weten wel wat feesten is!!!) Kijk ook op: www.metatron.nu

X

ik vind dit ideaal

20.00 - 22.00: psybient
22.00 - 24.00 : progressive (antix, tegma, ace ventura style)
24.00 - 2.00 : full on
2.00 - 4. 00 : old school
4.00 - 6.00 : acid old school en overgang maar suomi
6.00 - 8. 00 suomi tot dark
8.00 tot 10.00: vette rusische dark, parasense tot kindzadza
en vdan van 10.00 tot 12.00 terug euforisch afgin achtige melodieuze old school

en niet eerst 8 uur slappe progressive, dan wat fake full on en dan weer wat progressive

daar zit geen WAANZIN in, van die astrix achtige full on, dat is geen psychedelica meer

Drientje

DF-koning
Ja daar heb je gelijk, je moet een avond wel opbouwen. Van mij mag het beginnen met goede vette progressive, die stiekem en heel sneaky over gaat in snoeiharde full on. Ik hou niet van dark dus daar houdt het op. Ik vind het leuk als de dj de overgang tussen progressive en full on op een ongemerkte manier laat gaan. Meestal gebeurt dit niet omdat er gewoon een andere dj komt die meteen alle registers open trekt. :(

Ik heb veel vrienden in de Psyscene met veel dj's en sommige zijn echt master in het bespelen van het publiek. Ik heb veel bewondering voor Yucka, die beslist echt op het moment, dat hij draait, welke platen(lang leve de cd speler)hij gaat draaien. Bemmel bijvoorbeeld(acid dj) maakt van te voren een playlist omdat hij met lp's draait, en om nou je hele euvre mee te nemen als je moet draaien, nee das geen doen.

Ik heb ook een hekel aan dj's die gewoon alleen maar hun 'ding' doen en verder niet geinterreseerd zijn in het publiek. Je komt in eerste instantie voor de muziek, maar je komt toch ook om een dj te horen. Anders kun je net zo goed thuis een cd'tje opzetten...

Maar ik ga het wel horen als het zo ver is...

Nog even een kleine aanpassing op de datum het is : Zaterdag 21 en zondag 22 juni. In het allereerste bericht stond volgens mij 20 en 21... :wave:

Um

Belezen gebruiker
Drientje zei:
Ja daar heb je gelijk, je moet een avond wel opbouwen. Van mij mag het beginnen met goede vette progressive, die stiekem en heel sneaky over gaat in snoeiharde full on. Ik hou niet van dark dus daar houdt het op. Ik vind het leuk als de dj de overgang tussen progressive en full on op een ongemerkte manier laat gaan. Meestal gebeurt dit niet omdat er gewoon een andere dj komt die meteen alle registers open trekt. :(

Ik heb veel vrienden in de Psyscene met veel dj's en sommige zijn echt master in het bespelen van het publiek. Ik heb veel bewondering voor Yucka, die beslist echt op het moment, dat hij draait, welke platen(lang leve de cd speler)hij gaat draaien. Bemmel bijvoorbeeld(acid dj) maakt van te voren een playlist omdat hij met lp's draait, en om nou je hele euvre mee te nemen als je moet draaien, nee das geen doen.

Ik heb ook een hekel aan dj's die gewoon alleen maar hun 'ding' doen en verder niet geinterreseerd zijn in het publiek. Je komt in eerste instantie voor de muziek, maar je komt toch ook om een dj te horen. Anders kun je net zo goed thuis een cd'tje opzetten...

Maar ik ga het wel horen als het zo ver is...

Nog even een kleine aanpassing op de datum het is : Zaterdag 21 en zondag 22 juni. In het allereerste bericht stond volgens mij 20 en 21... :wave:

ik zit in de belgische scene

in nederland vind ik feesten nogal kort duren en ook zeer weinig grote namen, in belgie gaat het altijd wel door tot 10.00 uur s morgesn

terwijl in belgie het heel veel feesten zijn met grote internationale namen en dat ontrbeekt jammer genoeg ook vaak in nederland, en ook weinig live acts maar vooral djs in nederland, terwijl live acts toch het meest interessant is want dan stelt iemand zijn eigen muziek voor op zijn eigen manier (hoewel je het begrip live niet moet verwarren met live als bij een rockconcert)

zo kon je de laatste maand (enkel laatste maand) in vlaanderen onder andere infected mushroom, azay syndrome, artifakt, california sunshine, afgin, sensifeel, xenomorph, fungus funk, cosmo en nog veel meer moois live zien

en over twee weken vibe tribe met een van de uitvinders van goa trance dimension 5

en twee weken later kindzadza, het tweede europese optreden van osom uit rusland, parasense, cosmosis,...

echt niet normaal

en morgen klein bosjesfeest met 300 mensen met ka sol uit zweden (suntrip records) en taiki kim uit finland, lekker tot s morgens zweven

jammer dat dat allemaal niet zo gaat in nederland, maar jullie hebben dan wel meer acid en tekno feesten

jammer dat dat allemaal niet zo gaat in nederland

oja, en eind juni juno reactor :hearteyes:

en daar tussen nog gataka, shiva joerg, switch, u-recken, ...heel israel draait in belgie

shokora

Wijs gebruiker
Solstice 2008

Wie gaan er allemaal naar Solstice 2008?

Voor de mensen die niet weten wat het is. Het is een outdoor psytrance festival op hippie-eiland Ruigoord naast Amsterdam :P Het wordt 21 en 22 juni 2008 gehouden.

Wat ik alleen niet kon vinden, is hoeveel het gaat kosten? Dat lijkt me toch wel redelijke vitale informatie :P

Hans

Wijs gebruiker
Re: Solstice 2008

Dit is niet het eerste topic.

Ik twijfel nog. Lijkt me wel heel leuk!!

pythregius

Bewuste gebruiker

ik ben erbij, lekker gek doen op een geweldig feest :hearteyes: shokora ik wil nog wel lol beleven daar met jou!

zomertje39

Experimenterende gebruiker

Ik ga ook, maar waar can ik daar vinden DF gangers?in een plek met hindu thee rokwierok en fruit? :confused:

shokora zei:
Wie gaan er allemaal naar Solstice 2008?

Voor de mensen die niet weten wat het is. Het is een outdoor psytrance festival op hippie-eiland Ruigoord naast Amsterdam :P Het wordt 21 en 22 juni 2008 gehouden.

Wat ik alleen niet kon vinden, is hoeveel het gaat kosten? Dat lijkt me toch wel redelijke vitale informatie :P

pinheadlarry

Bewuste gebruiker

"psytrance" "Ruigoord" klinkt goed :hearteyes:
alleen jammer dat ik dan al op een festival ben..
mja,,have fun.

:wave:

De Sjeik

Bewuste gebruiker

Ik ben wel van plan te gaan, maar 't hangt er een beetje van af of er mensen meegaan en of ik zowiezo wel geld ga hebben..

Een kaartje kost btw 20,- in de voorverkoop, anders 25,-

Bovenaan