Het ideale drankje

&joy

Experimenterende gebruiker
Hoy allemaal, :wave:

Spacecake maken en dergelijke is mogelijk doordat de werkzame stof in wiet, THC, zich vermengt met apolaire stoffen zoals vetten en alcoholen. :sunglasses:
Onder deze alcoholen valt ethanol, dit bracht me op een idee: ik wil het ideale drankje creëren. :rock:

Hoofdingrediënten:

1. alcohol: 'fake' absinth, deze bevat 89,9% ethanol :beer:
2. THC: Knipafval van 2 lowriders :stoned:
3. Creativiteit: Toegang tot dit forum :hearteyes:

Ik zou dus van jullie graag ideeën hebben over de volgende aspecten:

- hoeveel % kan het uiteindelijk drankje best zijn? Ik dacht iets van 30?
- knipafval gewoon in de absinth dumpen en hoelang laten trekken? eventueel verwarmen?
- met wat verdunnen? De absinth heeft een extreem gore anijs-achtige smaak, ik heb dus iets sterks nodig om mee te verdunnen, de bedoeling is dat het drankje LEKKER wordt
- wat voor crazy shit kan ik er nog mee doen zodat het NOG exclusiever wordt?

:grin: No limits :kots:

Bedankt

&joy

Dit is al een mooi idee!
Ik moet echter ook nog ideeën hebben over de hoeveelheid knipafval...

Ik heb ooit spacepannekoeken gemaakt, ongeveer 3 gram gebruikt en zo'n 10g boter ofzo..
Hier hebben we met z'n vijven van gegeten en het resultaat was er. Dit komt dus neer op 2g boter per man met ongeveer 0.3 gram wiet per gram boter, 0,6 gram per man.

Als ik 1/3 liter 'absinth' van 90% pak, dit is 300ml alcohol, en deze verdun tot 1 liter, krijg ik een drankje van 30% alcohol.

Ik stel 1 gram boter gelijk aan 1ml alcohol:
Stel dat er per keer 100ml van het drankje wordt genuttigd, met dus 30ml alcohol in. Voor hetzelfde effect als bij de pannenkoeken moet er dus per 30ml alcohol 0.6gram wiet in mn drankje.
Dit komt dus neer op 6 gram wiet voor 1/3 liter absinth.. :sunglasses:

Klopt mijn redenering? En weet iemand iets af van hoelang het duurt voordat de THC zich met de alcohol vermengt heeft? En of hierbij verwarmd moet worden? :confused:

Andere suggesties voor drankjes zijn nog steeds welkom! (misschien nog wat truffeltjes derbij?) :hearteyes:

Thanks! :rock:

Fidge

Bewuste gebruiker
Waarom gebruik je absinth als je niet van anijs houdt??
Neem dan vodka of jenever daar zit niet zoveel smaak aan en kun je er zelf een smaakje aan toevoegen. Ik denk dat kruidenbitter wel goed past bij de smaak van wiet.

poison drink

Belezen gebruiker
Ethanol is chemisch gezien inderdaad een alcohol. Hieronder vallen alle organische verbindingen die verbonden zijn met één of meerdere hydroxylgroepen (-OH).

De polariteit en bijgevolg ook de waterstofoplosbaarheid van een organisch molecule wordt bepaald door de verhouding van het aantal polaire en apolaire groepen.

Ethanol = CH3-CH2-OH;
CH3-CH2- heeft een apolair karakter, maar -OH een polair.

De combinatie van het kleine apolaire koolstof-skelet en de polaire hydroxylgroep zorgt ervoor dat ethanol naar een polair karakter neigt, en dus wateroplosbaar is.

Jammer genoeg is THC weinig oplosbaar in hydrofiele solventen (bv: water, ethanol).

Sommigen zullen bijvoorbeeld hasj laten oplossen in melk. Melk is een emulsie (water + vetten) De THC zal dus worden opgenomen door het apolaire vet.

Hoe langer de koolstof-keten wordt, hoe meer apolair een alcohol zal worden. Deze alcoholen zijn inderdaad wél hydrofoob (bv: fenol).

Fidge

Bewuste gebruiker
Gelukkig lost THC genoeg op voor een lekker drankje, je zegt het alleen zo lullig.....

Dr Gonzo

Wijs gebruiker
Er is wel wiet/THC-tinctuur. Die maak je heel simpel door knipafval samen met alkohol in een pot te stoppen en een halve tot en hele minuut te schudden. Daarna filteren en met héle kleine beetjes uitproberen. Als de tinctuur te zwak is kun je in een bain marie ( in een pan met heet water) inkoken waardoor deze sterker wordt.

poison drink

Belezen gebruiker
Fidge zei:
Gelukkig lost THC genoeg op voor een lekker drankje, je zegt het alleen zo lullig.....

Exuseer me Fidge, maar ik heb binnen enkele dagen mijn herexamen chemie. Vandaar de nogal scheikundige uitleg. :)

Het zal inderdaad mogelijk zijn om THC te extraheren met behulp van ethanol. Het beste is volgens mij om met zo zuiver mogelijke ethanol te werken, en daarna eventueel aanlengen met water en smaakstoffen. Je kan even googelen op "cannabis tinctuur".

Je kan hierna eventueel de ethanol gedeeltelijk laten verdampen, zodat de concentratie THC toeneemt. Blijkbaar kan je dit dan op een aluminiumfolie laten verdampen en de damp inhaleren door een rietje. Je zal dan volgens mij best een zo hoog mogelijk percentage ethanol gebruiken, want water zal traag verdampen.

Ook kan je de ethanol volledig laten verdampen. Het resultaat zal dan een geconcentreerde olie zijn, zoals hierboven al vermeld.

Maar als je THC oraal wilt toedienen, is het toch het beste om de wiet op voorhand te verhitten. Ik zal je de chemische uitleg besparen, maar het komt erop neer dat THC pas "geactiveerd" wordt bij verhitting. Dit is een toepasselijk topic: http://www.drugsforum.nl/viewtopic.php?f=1&t=10794&p=584000

Verhit trouwens je ethanol niet (met vuur), want z'n kookpunt is maar 78,37°C, en het is licht ontvlambaar.

Ook las ik dat een alkalisch milieu de THC kan "activeren", maar er werd niet vermeld bij welke pH-waarden. Ethanol is opzich al basisch, maar je zou bijvoorbeeld kunnen kiezen voor een basische smaak. Dus best geen citroenlikeur maken. :grin:

Veel succes ermee!

Fidge

Bewuste gebruiker
Je hoeft me niet uit te leggen hoe ik hash-olie kan maken.

Knipafval in een pot, spiritus erbij (jaja met methanol en al) twee weken laten trekken, zeven en in laten dampen. (niet boven open vuur idd). Dan krijg je een vieze plakkerige olie. waar ik persoonlijk niet veel mee kan. Maar het ging de TS over een lekker drankje....

Wat een verschil tussen theorie en praktijk, jou uitleg lijkt me voor een examen toch beter .

poison drink

Belezen gebruiker
@ Fidge: Cannabis tinctuur is toch een drank? Gewoon basic THC-ethanol + eventueel water. En inderdaad, het laten verdampen op aluminiumfolie is geen drankje. Maar ik dacht hierop nog een voorstel te doen:

&joy zei:
- wat voor crazy shit kan ik er nog mee doen zodat het NOG exclusiever wordt?

:grin: No limits :kots:

Heeft iemand trouwens al eens sterk uitgedampte Cannabis tinctuur gechineesd met aluminiumfolie?

Fidge zei:
Wat een verschil tussen theorie en praktijk, jou uitleg lijkt me voor een examen toch beter .

Welk verschil? Om de THC te "activeren" is verhitting de belangrijkste factor. Maar volgens deze site http://www.cannabis-med.org/index.php?tpl=faq&red=faqlist&id=101&lng=nl zal een alkalisch milieu (= basische pH) ook een rol hierin spelen. Daarom mijn voorstel om een basische smaak te kiezen i.p.v. een zure, zoals bijvoorbeeld citroen. Kwestie van het zekere voor het onzekere te nemen.

Ik probeerde enkel een praktische oplossing te bedenken voor hetgeen ze op die site beweren.

Fidge

Bewuste gebruiker
Als ik jou was zou ik een flinke slok nemen anders ga je overgeconcentreerd je examen in, of praat je altijd in chemische termen als je over eten, drinken en genotsmiddelen hebt??

poison drink

Belezen gebruiker
Fidge zei:
praat je altijd in chemische termen als je over eten, drinken en genotsmiddelen hebt??

Natuurlijk niet, maar om de werkingsmechanismen van genotsmiddelen op ons lichaam te kunnen verstaan, zal men toch kennis moeten hebben van natuurwetenschappen. Om nog maar te zwijgen over de synthese-processen enz.

En het idee van de TS om een THC-bevattende alcoholische drank te produceren is een mooi voorbeeld van een vaste stof-vloeistof extractie.

Fidge zei:
Als ik jou was zou ik een flinke slok nemen anders ga je overgeconcentreerd je examen in

Alcohol gaat niet goed samen met studeren, zit een heel werkingsmechanisme achter! :grin:
Maar nu serieus:

OT: Waarom heb je niet veel aan jou hasj-olie? Geen effect, of vind je de smaak tegenvallen, of.. ? En wat zou jij aanraden aan de TS? Volgens mij heb je al een paar experimenten achter de rug. :)

Fidge

Bewuste gebruiker
Hash-olie vind ik erg onpraktisch. Voordat ik er uberhaupt iets van binnen krijg heb ik het overal zitten waar het niet hoort. Mijn vingers, de tafel, mijn kleren, dus doe mij maar gewoon wiet.

Om er een lekker drankje van te maken vind ik wel een aardig idee, niet perse verstandig. Ik zat me eigenlijk af te vragen wat lekker is kwa smaak met wiet of hash. Ik denk niet dat er veel goed combineert en ook nog lekker smaakt. Ik denk citroen en iets van kruidenbitter ofzo, meer schiet me echt niet te binnen. Hmmm nog een. campari met wiet.

poison drink

Belezen gebruiker
Iemand heeft hier ooit eens op het forum foto's geplaatst van z'n hasj-olie. Volgens mij gebruikte ie een soort van klein "verfborsteltje" zeg maar. Zo smeerde hij het uit op z'n vloeitje. Misschien kan je het ook even in de microgolf of heteluchtoven plaatsen. Maar echt handig lijkt het me dan ook weer niet om dat in die pot te krijgen.

Persoonlijk zou het mij weinig aanspreken, een drank met én alcohol én THC in. Dan zit je goed door te drinken omdat je toch nog niet zat bent na één drankje, en er zo'n droge bek van krijgt. Plots besef je dat er nog een shitload cannabis tinctuur "onderweg" is. :grin:

Als je dan toevallig die dag eens goéd hebt gedineerd, kan je nog wel een (paar) uurtje(s) wachten vooraleer de THC begint te werken. Dan zal het effect ook langer duren dacht ik? En sowieso vind ik THC + alcohol een gewaagde combi. Durft wel eens serieus tegen te vallen.

Moest de TS geïnteresseerd zijn, kan hij misschien proberen om een geconcentreerde cannabis tinctuur te pluggen. Maar daar moet je uiteraard voor te vinden zijn dan.. (Kwestie van alle opties "open te houden" - letterlijk en figuurlijk)

Voor de smaak van zo'n drankje kan je misschien kijken naar blunts?

&joy

Ik wil het drankje vooral maken als experiment, en ik wil ook de 'space' ervan ervaren. Het is niet de bedoeling dat ik zat ga worden van dit drankje..
Pluggen ligt me (nog) niet :grin:

Back on topic:

Ik heb wat research gedaan en de thc (en andere psychoactieve stoffen) worden daadwerkelijk opgenomen door de ethanol. Ik gebruik absinth 90% en geen wodka 40% omdat bij een hogere concentratie aan ethanol het opnameproces véél efficienter gebeurt. Ook duurt deze opname wel langer als 5 minuutjes..

Wat nog het probleem is: het grootste deel van de THC in wiet bevindt zich in de vorm van THCA dit wordt langzaam omgezet naar THC, een decarboxylatie reactie waar O2 (zuurstof) voor nodig is. Zuurstof is beperkt aanwezig in alcohol (en water) en daarom moet de wiet eerst geactiveerd worden alvorens hem te laten trekken in de absinth.
De omzetting gebeurt sneller bij hoge temperatuur, Daarom wordt je wel stoned als je wiet rookt (eerst verwarmt) en niet (of bijna niet) als je het opeet.

Je kan de wiet 'activeren' door hem eerst op te warmen, vanaf 106° C gebeurt deze omzetting op ongeveer 5-10 minuten.

Zou je de wiet hierna opeten, zou je wel stoned worden. Ik ga mijn wiet dus eerst activeren en daarna laten trekken in de absinth, hierna filter ik de stukken eruit en leng hem aan met citroenschillen en suiker (misschien nog wat grenadine) en laat dit nog een poosje trekken..

Ik heb ook een blad van een daturaplant (granaatappel) misschien deze er ook bij laten trekken? :grin:
Ik heb al redelijk wat over datura gelezen, en volgens mij zijn er meerdere bladeren nodig om een hele trip te krijgen, misschien dat 1 blad op een hele fles dus ongevaarlijk is? Misschien doet het niks af maar het blijft een experiment..

&joy

Fidge

Bewuste gebruiker
Of je veel gelezen hebt betwijfel ik, maar ach de bladeren van de granaatappel zullen je niet veel dommer maken. Datura daarintegen is wat anders, gewoon van afblijven, dat spul is echt levensgevaarlijk. Kijk maar eens op deze site bij de tripreports.....

electergie

Belezen gebruiker
1 blad zal niet veel uithalen, mss een lichte droomwereld, vaag hoofdje...
datura is doornappel en niet granaatappel!
Een paar zaden gebruiken om darm/maag problemen op te lossen is ideaal als je geen cannabis hebt in de wintermaanden (uit ervaring sprekende vriend van mij heeft mij dit gezegd)
2-3 zaden hadden geen effect op hem.

En jij hebt er al veel over gelezen? waar lees je die dingen en hoe lees je ze, dat is 't belangerijkste!

poison drink, goed bezig, succes met die examen

Fidge

Bewuste gebruiker
Van lezen is geen sprake. Hij heeft het over de bladeren van de granaat-appel, kan lekker zijn maar doet echt niets. Die leest alleen maar de leuke zaken en slaat voor het gemak alle waarschuwingen over datura maar over. Voordat je met geestelijke en lichamelijke gezondheid gaat spelen wil je toch wel weten waar je mee bezig bent, datura is rotzooi. Probeer eerst dit avontuur met alcohol en wiet tot een goed eind te brengen....

poison drink

Belezen gebruiker
Je moet hier toch eens goed over nadenken, want je moet zien dat je een goeie dosis van beide stoffen binnenkrijgt. Als er té veel ethanol in je mengsel zit, zal je die moeten afdampen en terug aanlengen met water. Indien teveel THC, kan je water of ethanol toevoegen. Stel:

10cL absinth 90% => 9cL ethanol; 25cL bier 4,5% => 1,125cL ethanol gemiddeld per glas.
DUS: 10cL absinth 90% zal ongeveer 8 flesjes gemiddeld bier zijn

Op deze site: http://www.tocris.com/dispprod.php?ItemId=5265 staat de maximum concentratie THC per liter ethanol:

50mM (millimolair)= 50mmol per liter
=> maximum concentratie = 0,05mol THC per liter ethanol

Ook via deze site: THC weegt 314,46gram per mol => 0,05mol THC = 15,723 gram THC

DUS: een liter ethanol kan maximum 15,723gram THC bevatten. ( hier spreekt men ook
van een zuiverheid hoger dan 95%; in TS z'n mengsel zal het waarchijnlijk nog iets
lager liggen dan)

10cL is 0,1L (dus 10 centiliter is 1/10e van een liter)
=> 15,723 gram THC per liter ethanol x 10%

DUS: 10cL absinth bevat ongeveer 1,5723 gram THC in ideale omstandigheden.

Er moet ook nog rekening gehouden worden met het verdunde ethanol (90% absinth i.p.v. 95% of hoger ethanol), de biologische beschikbaarheid van THC (10-35% bij inhalatie, en "maar" 6-20% bij orale toediening), niet ideale omstandigheden (bv: ook andere moleculen kunnen oplossen in ethanol, en zo een delta9-THC plaats innemen), ...

Dus 10cL absinth lijkt me wel een redelijk mooie dosis. Misschien een beetje te weinig THC, maar dit is moeilijk te berekenen.

poison drink

Belezen gebruiker
Je moet die berekeningen trouwens niet 'zo maar' geloven. Waarschijnlijk heb ik nog een hoop fouten over het hoofd gezien. Chemische reacties worden altijd voorgesteld onder ideale omstandigheden, maar dit valt in werkelijkheid niet te realiseren.

O ja, Datura behoort tot de Nachtschadefamilie. Het is deze familie plantjes die onder andere de stofjes scopolamine en atropine aanmaakt. Granaatappel behoord tot een andere familie (Kattenstaartfamilie). Volgens mij bedoel jij de Doornappel.

Moest je wél in contact komen met de plantjes van de Nachtschadefamilie, zou ik je toch aanraden om ze NIET te proberen. Lees maar eens wat hierover, denk dat je toch van gedacht zult veranderen. :grin:

Fidge

Bewuste gebruiker
Knap werk!!!
Doe dat ook nog eens voor Datura :)
Ghehe, je naam heb je alvast mee, datura is echt vergif

poison drink

Belezen gebruiker
Fidge zei:
Doe dat ook nog eens voor Datura :)

Extractie van Nachtschadefamilie-alkaloïden? Dacht dat je het vergif vond.

Zal ik er ook een bijkomende 'How To' voor schrijven? "How to secretly administer Scopolamine/Atropine/Hyoscyamine to strangers, and take total control over them"

electergie

Belezen gebruiker
heerlijk, poison drink

ik zou toch niet teveel lezen over datura, meer praten met mensen die ervaring hebben.
Die vertellen je vaak ''the real deal'' en niet die internet standaard het is gevaarlijk verhalen.

veel succes met 't nuttigen van 't drankje, laat weten hoe 't smaakt
ik heb binnekort ook een distilator om vodka te maken, wat er verder zal gebeuren... vertel ik lekker niet..

poison drink

Belezen gebruiker
electergie zei:
ik zou toch niet teveel lezen over datura, meer praten met mensen die ervaring hebben. Die vertellen je vaak ''the real deal'' en niet die internet standaard het is gevaarlijk verhalen.

Hier is ooit een video gepost van een of ander land (kan me niet meer herinneren) waar vrouwen het stiekem in "aanbidders" hun drankje deden, en zo hun rekening konden plunderen, zonder enig verzet... Zag er toch behoorlijk echt uit :)

Is ook al gestest als waarheidsserum. Lijkt mij toch niets wat ik even aan mezelf zou toedienen. En heb hier ook al eens een tripreport zien passeren dat vrij heftig was.

electergie

Belezen gebruiker
zoals chemie, en alcohol reclames

dosseer met kennis,... drink onze vakmanschap met maten

mensen moeten maar leren doseren, en niet zomaar 20 zaden in hun keel rammen
en dan zonder een 6l voorraad water wat rondlopen, thuis of in de stad,..
ga slapen!
(niet naar jouw bedoelt)

poison drink

Belezen gebruiker
Die van de US zijn altijd het meest geloofwaardig vind ik :grin: Scientology geeft ook splendid info ^^

Maar heb jij al ervaring met deze stoffen dan?

&joy

Poison drink, bedankt voor je berekeningen!

En over die doornappel (inderdaad niet granaatappel :grin: )
Ik ben er weliswaar van op de hoogte dat zo goed als alle ervaringen ivbm datura onaangenaam zijn.

Toen ik zei dat ik er wel een blaadje datura (het is werkelijk datura, vanuit de kruidentuin in leuven) in wou gooien, was dit eerder voor de grap bedoeld maarja zoiets komt moeilijk over in tekst..

Voor de rest nog bedankt allemaal, ik hou jullie op de hoogte

Fidge

Bewuste gebruiker
&joy zei:
Poison drink, bedankt voor je berekeningen!

En over die doornappel (inderdaad niet granaatappel :grin: )
Ik ben er weliswaar van op de hoogte dat zo goed als alle ervaringen ivbm datura onaangenaam zijn.

Toen ik zei dat ik er wel een blaadje datura (het is werkelijk datura, vanuit de kruidentuin in leuven) in wou gooien, was dit eerder voor de grap bedoeld maarja zoiets komt moeilijk over in tekst..

Voor de rest nog bedankt allemaal, ik hou jullie op de hoogte

Owkee, we komen allemaal een keertje proeven.

Granaatappel is trouwens ook geen slecht idee. Vrij zuur, tikje kruidig, past misschien kwa smaak best bij wiet, succes!!!

Dr Gonzo

Wijs gebruiker
poison drink zei:
Heeft iemand trouwens al eens sterk uitgedampte Cannabis tinctuur gechineesd met aluminiumfolie?

Ik heb wel eens hasjolie gechineesd die ik met buta-gas gemaakt heb...is best te doen...apart dat wel...maar geef mij maar gewoon een lekkere snaak met wiet....

poison drink

Belezen gebruiker
&joy zei:

Ik moet blijkbaar nog eens een wandelingetje gaan maken :grin:

Fidge zei:
Owkee, we komen allemaal een keertje proeven.

Granaatappel is trouwens ook geen slecht idee. Vrij zuur, tikje kruidig, past misschien kwa smaak best bij wiet, succes!!!

Count me in :tearsofjoy:

Bovenaan