Het grote HPPD TOPIC (oogruis,bewegend beeld etc)

Flut

Belezen gebruiker
Omdat ik verschillende topics over dit onderwerp heb zien staan, en er voor veel mensen veel onduidelijkheid is over hppd heb ik besloten 'Het grote HPPD topic te openen'

Dit topic is voor mensen die HPPD en VISUAL SNOW klachten ervaren. Ik ervaar deze klachten al een behoorlijke tijd, hoelang weet ik niet precies, maar ik heb hier een tijd mee rond gelopen zonder te weten dat ik HPPD had.

Wat is HPPD:
http://en.wikipedia.org/wiki/Hallucinog ... n_disorder

Speciaal HPPD forum

http://www.hppdonline.com/forum/

HPPD Symptomen lijst + meer info:
http://www.erowid.org/psychoactives/hea ... l#symptoms

Info over de oogruis die wij ervaren.
http://en.wikipedia.org/wiki/Visual_snow

Visual Snow forum

http://p210.ezboard.com/bthosewithvisualsnow

http://www.migraine-aura.org < = mensen met migraine die last van sneeuw hebben.

Visual Snow Simulator (voor alle mensen die zich afvragen hoe mensen met vs zien)
http://www.thevisioncommunity.com/index ... Itemid=171
http://www.hkj.se/vs.html

En dan hier een lijst met tips hoe je je symptomen kan verminderen ( ik heb dit van het hppd forum, erg goeie lijst! )

1. dont over sleep.. getting to much sleep will make you feel extremly dp/dr the next day...

2. try waking up at the same time everyday and going to bed at a reasonable hour. the way i sleep has made my days great or a total nightmare

3.things will get better even if sometimes they get worse.

4. try not to dwell on your symptoms. i know it hard to keep looking at your afterimages and what not but try not to do it.

5. this is a long shot but.... move to a place that is warm and has lots of sunny days. cloudy and rainy days with cold weather will make you feel like shit, when you go outside on shitty days it makes you feel worse. I am almost normal during sunny warm days.

6. if you are room bound try to take down posters on your walls or random objects that make no use.. To many things in your enviroment create excessive visual stimulation.

7. excersise, eat healthy and quit smoking, really helps. try to improve your self image, it will make you feel better.

8. for me taking naps in the afternoon make things worse.... i can go from having a great day and then ill take a nap, when i wake up i am extremly dp/dr

9. get a hobbie, find something to do that you enjoy.. i work on my car and now i just bought a RC-Car, they are fun to tinker with and drive around.

10. get a girlfreind or a boyfreind that will support you and try to understand your problems. My girlfreind is the backbone to all of my accomplishments. I would not be alive today if it wasnt for her.

11. get off the computer, try not to use the computer so much

12. stay active and buzy, if you sit in your room all the time you are bound to get anxiety. even people with no anxiety will get anxious if they are stuck in a room all day. sitting on the computer does not count as keeping buzy.

13. meds suck, they may fix some of your problems but they will create other. I just came off zoloft after 3 years... i am getting such bad bodys jolts/ brain zaps.

14. again i can not stress enough how important sleep is.. I found it better to not get enough sleep then too much sleep. Id say try not to sleep more than 9 hours a day.

15. dont drink alcohol

16. keep your head up guys, there are lots of people worse than us...
and if you are ever thinking about killing yourself just remember you may end your own pain but there is always someone else that loves you, and killing yourself will just begin there pain. Rip your eyes out of your head first before you kill yourself :wink:
--------------------------------------------------------------------------------------
Beantwoord iig deze vragen in je eerste post in dit topic (op deze manier krijgen we een nette overzichtelijke lijst, hieruit kunnen we bv connecties vinden tussen verschillende soorten drugs die de HPPD veroorzaakt hebben)

Ik hou het tot zover even hierbij, hebje nog opmerkingen of dingen die aan de vragenlijst kunnen toegevoegd worden, ik hoor het graag!

Het topic is hierbij geopend! :wave:

TimeKiller

Bewuste gebruiker
1) Welke drugs heb je gebruikt voordat je HPPD begon?
mdma, speed, datura, wiet, coke

2) Hoelang loopje al met je klachten rond?
4 jaar, heb het gekregen na een zware datura badtrip in combinatie met speed.
heb ook visual snow, after images, kleuren vlekken en ook kunnen dingen lichtelijke bewegen etc. maar mijn voornaamste klacht is niet HPPD, maar chronische depersonalisatie/derealisatie, maar dit schijnt ook vaak voor te komen samen met HPPD.

3) Wat heb je er al aangedaan om je klachten te verminderen?

Risperdal gebruikt (anti psychoticum) hielp niet, verder de anti depressiva: seroxat en zoloft.

4) Gebruik je nog steeds drugs/worden je klachten erger?

Ik gebruik alleen nog wiet en alcohol. Ik ben al 2 maanden gestopt met alle harddrugs en hou dit ook zo.
(depersonalisatie klachten & HPPD klachten namen dan inderdaad toe)

5) Hebje enig idee wat de HPPD getriggerd kan hebben?
denk voornamelijk de datura, maar gebruikte in die tijd ook veel mdma/xtc, zal er vast ook wel aan bijgedragen hebben.

azgaza

Badass junkie
Ik had zelf een paar maanden lang constante flashbacks/HPPD door de ziekte van pfeiffer te krijgen vlak na een tijd veel trippen op paddo's, na de ziekte van pfeiffer weg is gegaan is de HPPD nooit teruggekomen. Het bestond vooral uit het zien van paddoaachtige patronen in bijna alles, muren, vloeren en ook volledig effen gekleurde dingen. Verder bewegingen van stilstaande objecten, lichte vorming van nabeelden, vooral in het donker het zien van felle kleuren.

Voor de HPPD alleen wiet en paddo's, maar paddo's dan wel om de week, eigenlijk altijd als de tollerantie het toestond, dat was de zomer van 2005 waardoor het begon. Ik heb later nog veel vaker paddo's gedaan toen het al weg was en het kwam er nooit door terug; ook heb ik daarna nog LSD gedaan meerdere keren, wat het niet terug heeft gebracht (wel lichte flashbacks af en toe, maar niet constant en het is zeker niet storend)

Ik heb ze nu niet meer, ik had ze van +- zomer 2005 tot winter 2005-2006, in de tijd dat ik de ziekte van pfeiffer had en een periode lang elke paar dagen paddo's deed.

Eigenlijk niks, ik probeerde er gewoon maar mee te leven, en het te accepteren wat redelijk lukte, en toen het wegging met het weggaan van de moeheid was dat een zware meevaller.

Ik gebruik nu meer dan toen ik de HPPD had, ik blow nog steeds regelmatig en neem om de paar weken/maanden nog steeds LSD of paddo's, het is nooit teruggekomen door die drugs tot nu toe en ik verwacht ook niet als ik tenminste niet weer de ziekte van pfeiffer krijg dat het niet terugkomt. Door de LSD heb ik wel een paar keer per week, vooral bij zware stonedheid of erge vermoeidheid lichte visuele vervormingen (diingen die ik zie bewegen die niet kunnen bewegen met name) maardat is meer bij uitzondering en valt ook onder het kopje flashbacks opgewekt door blowen en niet onder HPPD.

Ja, de combinatie van te vaak in een te korte tijd op paddo's trippen en vlak daarop de ziekte van pfeiffer krijgen. Door de moeheid vielen mijn hersens steeds terug in het niet goed filteren van mijn visuele waarneming, waardoor ik bv. groene lichtbanen door mijn kamer zag stromen in het donker, alles constant patronen had, dingen leken te bewegen, ik heb zelfs patronen over kleden zien trekken, en het was vergezeld van een algemeen onprettig gevoel. Zodra de moeheid minder werd werd de visuele vervorming minder, toen de ziekte weg was was het HPPD ook weg. Alleen bij hele zware vermoeidheid komt het soms terug dus.

Ik denk ook eigenlijk dat het gewoon flashbacks waren die door moeheid getriggered kunnen worden, en omdat ik 24 uur per dag doodmoe was waren de flashbacks ook in die mate aanwezig, want meestal gaat HPPD niet na een paar maanden van zelf weg en het gelijkverloop met de ziekheid maakt het extra opvallend.

Wat ik trouwens wel heb sinsd ik ooit getript heb zijn vrij constante CEV's, met mijn ogen dicht zie ik altijd wel een patroon; een vreemd gekleurd blok.. niet te vergelijken met de mooie dingen die je met ogen dicht op bv. lsd kan zien, maar wel duideiljk patronen en dingen die mensen die nooit getript hebben niet zullen zien met hun ogen dicht.

Northawke

Wijs gebruiker
Ik heb zelf dus schijnbaar een lichte versie, al sinds ik me kan herinneren. Ik gebruik pas vanaf m'n 22ste drugs, dus daar kan het niet aan liggen. Ik wil het ook geen klachten noemen, want het komt en het gaat en het is vaak zo mild dat ik het gewoon vergeet. Ik ben er ook aan gewend, zeg maar. Drugs hebben verschillende effects. Na langdurig gebruik kan het ietswat intenser worden, maar ik heb ook wel eens gehad dat het dan compleet wegviel. Ik zal wel gewoon een of andere rare kronkel in m'n hoofd hebben. :mrgreen:

Carlitos

Badass junkie
Euhm, in principe alleen xtc tot die tijd dat de klachten begonnen.
Na een mislukte zelfmoordpoging met 22 risperdal,en 7 conterta ben ik het een stuk beter gaan merken.Na die tijd nog een paar keer redelijke hoeveelheden mdma naar binnengewerkt (meestal wel 500 mg mdma).Soms paddo's en wiet.
Toen werd het zo duidelijk,dat ik ben gaan stoppen.Want soms werd zelfs een muur groen / paars als ik keek.

Paar maanden / 0,6 jaar (vanaf dat ik het wist)

Geen drugs meer gebruiken (al 2,5 maand niet).
Behalve toevallig wat speed en merk dat het weer iets erger word.
Verder goed slapen,want als ik moe ben heb ik er veel meer last van.

Toevallig wat speed paar dagen geleden en gisteren.
Ja werd erger.

Zo ie zo Xtc want toen ik alleen dat gebruikte heb ik er al iets van gemerkt.Verder zeker de contera en risperdal.En wiet en speed.
De mexicaantjes niet ( :grin: ) maar de truffels wel.

Hier nog wat info van een vraag die ik op site stelde ;

Beste vraagsteller

, Wij waarschuwen op deze site uitsluitend als het echt nodig is. Routinematige waarschuwingen met het opgeheven vingertje zul je niet vinden. Maar nu wil ik je heel duidelijk waarschuwen. Je klachten worden HPPD genoemd. Die letters staan voor Hallucinatory Persistent Perception Disorder. HPPD is een ernstige door drugs veroorzaakte hersenafwijking HPPD kan ontstaan na het gebruik van XTC, LSD, amfetamine. Soms worden paddo\'s ook als oorzaak genoemd. Zeer versimpeld komt de oorzaak van de klachten er op neer dat visuele prikkels in de hersenen niet goed meer worden gefilterd. Dat geeft overprikkeling met de daaruit voortvloeiende problemen met het zien. Als jij deze klachten vanuit jezelf hebt, bestaat de kans dat je het drugs als XTC, amfetamine, LSD en misschien ook paddo\'s verergert. Als jij klachten hebt die op HPPD lijken, moet je weten dat deze aandoening zeer ernstig kan worden en je leven zeer langdurig / zelfs levenslang kan verpesten. In ernstige gevallen kun je niet meer duidelijk zien. Je hebt dan trillende beelden, schaduwen, flitsen, bewegingen met een staart (zoals met een computermuis als je dat zo instelt), vervormingen. Kortom het dagelijks leven wordt een enorme opgave. Wanneer mensen aan deze aandoening lijden, is er wel medicatie. De resultaten van de behandeling zijn echter onzeker. Je weet dus nu dat jij een ongelofelijk groot risico loopt bij het voortzetten van je gebruik van XTC. Nogmaals: realiseer je ook dat wij uitsluitend in uitzonderingssituaties duidelijk waarschuwen. Deze waarschuwing is menens. Je vult in dat je jonger bent dan 16 jaar. Op die leeftijd zijn de hersenen nog kwetsbaarder omdat ze volop in ontwikkeling zijn. Als je nu al dit soort klachten hebt, zie ik dit als een signaal dat jij je hersenen grondig kapot maakt. Als de klachten niet minderen, kun je contact opnemen met het landelijke medische spreekuur dat Brijder Verslavingszorg heeft opgericht. Je vindt een link naar meer informatie over dit spreekuur in de balk van www.drugsinfoteam.nl. Met vriendelijke groet, Martin Sijes

Er is dus weldegelijk medicatie ga binnenkort vragen aan hun hoe die medicijnen dan heten.Mischien ga ik ze dan ook wel halen en kijken of ze aan slaan.

Volgens mij ben ik hoop vergeten te vertellen maar dat doe ik er dan wel weer bij later.

Wacky

Badass junkie
Van die ronddrijvende vlekjes heb ik al zeker 10 jaar. 10 jaar geleden wist ik amper wat drugs zijn. Ik denk dat ik er wel oud mee ga worden :)

Flut

Belezen gebruiker
Midway zei:
Ik heb dat al heel mijn leven, drugs heeft er bij mij niks mee te maken

Besef wél dat er een verschil is tussen normaal sneeuw zien en 'visual snow'. Iedereen ziet een soort sneeuw in het donker, visual snow is anders dan normaal sneeuw zien.

Het kan natuurlijk altijd dat mensen hun hele leven al VS hebben, dus ik zeg niet dat je het niet kan hebben, maar het komt zeer zelfde voor dat mensen VS zien zonder dat het te maken heeft met drugs.

SpacePack

Belezen gebruiker
Flut zei:

ziekelijk, ik heb dit beeld ook, ik wist nooit wat het was :confused:

hier ook iemand met hppd dan :rolleyes:

heb dit trouwens alleen buiten, en idd als ik naar de wolken kijke, binnen heb ik er nooit last van en ook nooit last van flitsen of vlekken maar wel die floaters en soms ook een beetje sneeuw achtig :rolleyes:

let er eigenlijk nooit zo op en vind het zelf ook niet echt storend

moet ik hier toch mee naar de dokter offuh?? :confused:

Flut

Belezen gebruiker
Ik ben er ook pas een paar maanden achter dat de klachten die ik ervaar, visual snow heten. Nee, nar de dokter gaan zal geen zin hebben, de meeste dokters zullen niet eens weten dat deze klachten bestaan. Ik raad je aan eens op het visual snow forum rond te snuffelen. Op dit moment is er geen echte genezing voor deze klachten. Er lopen wel onderzoeken in amerika, het is daarom aan te raden dit forum in de gaten te houden = >

http://p210.ezboard.com/bthosewithvisualsnow

deadlock

Badass junkie
HPPD is overrated en eenvoudig te negeren. Ik heb het ook gehad.

Probeer maar eens migraine lichtflitsen en hallucinaties op klaarlichte dag, waarvan je niet kan onderscheiden wat echt is en wat niet, te verdrukken.

SpacePack

Belezen gebruiker
deadlock zei:
HPPD is overrated en eenvoudig te negeren. Ik heb het ook gehad.

Probeer maar eens migraine lichtflitsen en hallucinaties op klaarlichte dag, waarvan je niet kan onderscheiden wat echt is en wat niet, te verdrukken.

migraine lichtflitsen, wat moet dat voorstellen dan :confused:

deadlock

Badass junkie
In mijn geval betekent dat, dat mijn hele beeld de hele dag aan en uit flitst (knipperdeknipper) maar ook dat het opeens fel wordt (beeld wit) en dan weer teruggaat naar normaal.

SpacePack

Belezen gebruiker
deadlock zei:
In mijn geval betekent dat, dat mijn hele beeld de hele dag aan en uit flitst (knipperdeknipper) maar ook dat het opeens fel wordt (beeld wit) en dan weer teruggaat naar normaal.

zo ernstig heb ik het gelukkig nog niet :rolleyes: :openmouth:

Flut

Belezen gebruiker
Bij mij begon het toen ik in sommigen dingen de trip kleurtjes groen en paars kon terug zien of bv muren. Het was toen nog zeer mild, daarna kreeg ik een heftige ervaring met 2cb in combo met meth en is de visual snow gekomen, misschien had ik het al maar de sneeuw is bij mij paars dus ik denk dat het daardoor iets meer op valt. Ik ben gewoon drugs blijven gebruiken, nu is het zo dat bepaalde shit in zeer licht beweegd als ik me er op concentreer, lettertjes bewegen dus ook heel licht. Het KAN dus erger worden! oppassen dus.

Leiny

Belezen gebruiker
ik begin me nu af te vragen of ik het ook heb, want veel dingen die in het lijstje staan heb ik last van. die sneeuw achtige dingetjes heb ik eigenlijk al m'n hele leven, vooral als ik naar de lucht kijk en naar witte oppervlakken. dat van die plaatjes die blijven hangen heb ik ook last, maar dacht dat het normaal is. verder heb ik van tijd tot tijd ook last van die hele felle flikkertjes, maar dat trekt ook wel weer weg. die flikkertjes krijg ik trouwens ook met migraine aanvallen maar dan wat heftiger.
en overal patronen en gezichten in zien heb ik ook, maar ook daar heb ik m'n hele leven al last van. Dus of ik het nou heb geen idee..

TimeKiller

Bewuste gebruiker
SpacePack zei:
het is dus gewoon een teken van hersenbeschadiging :( :openmouth:

soort van, je hersenen filteren de zintuigelijke input niet meer correct.
Hieronder n tekstje voor de liefhebbers :P

----
the visual system in the brain has six different layers which detect different types of visual stimulus (horizontal bars excite one layer, vertical bars excite a different layer, for example). These different layers work together to process information from your eyes and pick out important details for your attention.

The amount of attention your brain pays to the signals from the various layers is based on the strength of the signal from those neurons. One theory of HPPD is that the neurons in some of these layers start overreacting to stimuli. The result is that HPPD subjects become very sensitive to things that they would normally not notice. The layers fail to filter out some of the 'noise' in the lower visual systems and the higher, more meaning- and pattern- oriented layers in the visual system interpret the incoming signals as useful data and send the signals on further into the brain and conscious mind.

For example, the edge detection systems may find too many edges resulting in halos around objects. Coordination problems between layers result in processing happening out of sync or time-delayed, resulting in tracers. Motion detection systems may cause things to look like they are moving when they are not. Face and pattern recognition area may see shapes that do not exist in complex backgrounds.

Flut

Belezen gebruiker
Ik denk dat het geen beschadiging te noemen is, je moet je hersenen gewoon als een pc zien, ze staan bij een hppd gebruiker gewoon anders gingeprogrammeerd :smoke: (en ja in de meeste gevallen zal dit storend zijn)

SpacePack

Belezen gebruiker
Flut zei:
Ik denk dat het geen beschadiging te noemen is, je moet je hersenen gewoon als een pc zien, ze staan bij een hppd gebruiker gewoon anders gingeprogrammeerd :smoke: (en ja in de meeste gevallen zal dit storend zijn)

volgens mij zit je fout,

dit is een stukje uit japi's tekst van hierboven

Maar nu wil ik je heel duidelijk waarschuwen. Je klachten worden HPPD genoemd.HPPD is een ernstige door drugs veroorzaakte hersenafwijking HPPD kan ontstaan na het gebruik van XTC, LSD, amfetamine. Soms worden paddo\'s ook als oorzaak genoemd. Zeer versimpeld komt de oorzaak van de klachten er op neer dat visuele prikkels in de hersenen niet goed meer worden gefilterd. Dat geeft overprikkeling met de daaruit voortvloeiende problemen met het zien. In ernstige gevallen kun je niet meer duidelijk zien. Je hebt dan trillende beelden, schaduwen, flitsen, bewegingen met een staart (zoals met een computermuis als je dat zo instelt), vervormingen. Je weet dus nu dat jij een ongelofelijk groot risico loopt bij het voortzetten van je gebruik van XTC. Nogmaals: realiseer je ook dat wij uitsluitend in uitzonderingssituaties duidelijk waarschuwen. Deze waarschuwing is menens. Je vult in dat je jonger bent dan 16 jaar. Op die leeftijd zijn de hersenen nog kwetsbaarder omdat ze volop in ontwikkeling zijn. Als je nu al dit soort klachten hebt, zie ik dit als een signaal dat jij je hersenen grondig kapot maakt

je hersenen beschadigen dus weldegelijk :wink:

Flut

Belezen gebruiker
Ik heb dat stukje ook gelezen, hun zeggen idd dat het beschadiging is, maar het is denk ik maar net hoe je het ziet. Als ik aan beschadiging denk dan denk ik aan bv geheugen verlies door drugs.

SpacePack

Belezen gebruiker
Flut zei:
Ik heb dat stukje ook gelezen, hun zeggen idd dat het beschadiging is, maar het is denk ik maar net hoe je het ziet. Als ik aan beschadiging denk dan denk ik aan bv geheugen verlies door drugs.

dat is inderdaad een ander soort beschadiging ja.
Er word gezegd dat je hersenen die visuel prikkels niet goed meer kunne filteren, dan is er toch iets beschadigd in je hersenen waardoor je dus slecht gaat zien :wink:

Osi`

Bewuste gebruiker
Heb soms last van electrische draadjes die mijn oog waarneemt. Natuurlijk is da er nie echt, want da ligt aan m'n oog ofzoiets ..
Soms ook zo heel lichte ruis.
Of verkleurde vlekjes, maar ook in lichte vorm.

Maar tis heel wa minder dan dat zu, kan me wel de kleurweergave van m'n beeld van vroeger niet meer herinneren, denk dat ik nu iets feller/lichter zie.

Zelf gebruik ik vaak wiet, 2 lsd gedaan, 2x speed en paar pillen per seizoen.
Vind er zelf nie veel last van :)

Carlitos

Badass junkie
Speed heeft het wel weer bevorderd.
Gisteren al ik telkens onder brug vaarde (in een keer donker).
Werd de boot groen / paars.

Ik heb trouwens altijd groen of paars als het kleurt op een muur,tafel,randje van deur.

En als ik S'avonds op me hand kijk in het donker lopen er wel gekleurde lijnen over me hand zoals rood,groen,blauw.

En iid toen ik er bij de dokter mee was zei die,dat gaat weer weg binnenkort in een keer enzo.

deadlock

Badass junkie
Osi` zei:
Heb soms last van electrische draadjes die mijn oog waarneemt. Natuurlijk is da er nie echt, want da ligt aan m'n oog ofzoiets ..
Soms ook zo heel lichte ruis.
Of verkleurde vlekjes, maar ook in lichte vorm.

Maar tis heel wa minder dan dat zu, kan me wel de kleurweergave van m'n beeld van vroeger niet meer herinneren, denk dat ik nu iets feller/lichter zie.

Zelf gebruik ik vaak wiet, 2 lsd gedaan, 2x speed en paar pillen per seizoen.
Vind er zelf nie veel last van :)
Lees eerst de gegeven info over HPPD eens aub?

Wat jij hebt is iets anders. Kan prima vuiligheid in je oog zijn, of iets anders niet ergs.

azgaza

Badass junkie
Die drijvende dingen op je zichtveld die wegbewegen als je zelf ook wegkijkt hebben niks met drugs te maken en zitten in je oog zelf.

Nog even een maal voor zij die dat niet weten.

SpacePack

Belezen gebruiker
azgaza zei:
Die drijvende dingen op je zichtveld die wegbewegen als je zelf ook wegkijkt hebben niks met drugs te maken en zitten in je oog zelf.

Nog even een maal voor zij die dat niet weten.

je bedoeld die floaters van dat plaatje?? :confused:

CyberMonkey

Experimenterende gebruiker
idd, heb ik ook soms en ik heb nog nooit psychedelische drugs gebruikt. Is gewoon een stofje op je oog denk ik, en je kan het manipuleren door oogbewegingen te maken.

Als ik nu naar de blauwe lucht kijk zie ik ook veel "artifacten", oplichtende puntjes, snel rondbewegende stipjes, enzovoort. Nog nooit aandacht aan besteed omdat ze volgens mij het normale gevolg zijn van imperfecties in je oog en waarneming, zo'n beetje alsof je ruis hebt op een fotocamera als je de isowaarde te hoog zet.

Ik vermoed een beetje dat dit fenomeen zich natuurlijk voordoet maar dat de waarneming ervan bij sommige mensen versterkt wordt na het nemen van psychedelische drugs, die vaak inspelen op je vermogen patronen te herkennen. Of misschien had je er voordien domweg nog nooit op gelet (maar waren ze er wel), lette je er tijdens een trip opeens wel op, en blijf je er nu op letten. Zo'n beetje als mensen die een kapotte pixel in hun scherm wekenlang niet opmerken, tot iemand anders hen erop wijst en ze zich er vanaf dan mateloos gaan aan ergeren.

edit: zo'n beetje hetzelfde als wikipedia vertelt, blijkbaar. Weer overbodig typwerk gedaan :)

TechNora

Wijs gebruiker
Tripreporter
Kan het zijn dat die sneeuwdingetjes met blowen te maken hebben? Mijn vriend ziet het wel, maar ik niet. Hij blowt al vele jaren elke dag, en ik heb nooit geblowed, wel gebruiken we beiden regelmatig harddrugs...

azgaza

Badass junkie
http://en.wikipedia.org/wiki/Floater

^
Ja die dingen bedoelde ik, veel mensen denken dat dat het is.

Ik denk trouwens niet dat visuele sneeuw van blowen komt, ik blow al ruim twee jaar elke dag, en ik heb nergens last van op visueel front, hoewel mijn beeld niet altijd even stabiel is al sik moe ben, maar dat is flashbacks, geen visuele sneeuw.

SpacePack

Belezen gebruiker
azgaza zei:
http://en.wikipedia.org/wiki/Floater

^
Ja die dingen bedoelde ik, veel mensen denken dat dat het is.

Ik denk trouwens niet dat visuele sneeuw van blowen komt, ik blow al ruim twee jaar elke dag, en ik heb nergens last van op visueel front, hoewel mijn beeld niet altijd even stabiel is al sik moe ben, maar dat is flashbacks, geen visuele sneeuw.

dus die floaters hebben dan niks temaken met Hppd waarom zie je dan wel zo'n floater op de (hppd)foto...

worden ze dan misschien nog groter als je echt hppd hebt??

spacekonijn

Badass junkie
die streepjes en losvliegende stipjes die je in je beeld ziet is weefsel wat los zweeft achter je oog.
deze gaan uiteindelijk wel weer vast kleven maar dit kan jaren duren.
een vrij groot percentage van de mensheid heeft hier last van.

ik heb het zelf ook al een paar jaar en volgens mij oogarts is het heel normaal.

edit : oke, bovenstaand voorbeeld was al duidelijk gemaakt door azgaza dat dit los van drugs staat.

Flut

Belezen gebruiker
VISUAL SNOW IS ANDERS DAN NORMALE FLOATERS LAAT IEDEREEN DAT BESEFFEN! DE FLOATERS OP HET PLAATJE ZIJN DUS GEEN NORMALE FLOATERS, MAAR FLOATERS DIE 24/7 HET HELE GEZICHTSVELD BEDEKKEN, DUS OOK WANNEER ER NIET NAAR DE LUCHT GEKEKEN WORD. DE TERM VISUAL SNOW IS ER NIET VOOR NIKS. (de mensen die echt deze sneeuw ervaren, ik dus.. zullen weten waar ik het over heb)

Hopelijk is het nu duidelijk voor iedereen.

Visual snow simulator:

SpacePack

Belezen gebruiker
Flut zei:
VISUAL SNOW IS ANDERS DAN NORMALE FLOATERS LAAT IEDEREEN DAT BESEFFEN! DE FLOATERS OP HET PLAATJE ZIJN DUS GEEN NORMALE FLOATERS, MAAR FLOATERS DIE 24/7 HET HELE GEZICHTSVELD BEDEKKEN, DUS OOK WANNEER ER NIET NAAR DE LUCHT GEKEKEN WORD. DE TERM VISUAL SNOW IS ER NIET VOOR NIKS. (de mensen die echt deze sneeuw ervaren, ik dus.. zullen weten waar ik het over heb)

Visual snow simulator:

het is volledig duidelijk voor mij dat ik geen hppd heb :mrgreen: :wave:

Imke

Badass junkie
Flut zei:

Visual snow simulator:

Dat heb ik de hele dag door, en ook is het bij mij alsof ik elke dag in een droomwereld zit, het is allemaal zeer helder, maar toch zie ik alles als een droom. Precies alsof ik vastzit in een lichaam die mijn lichaam niet is ofzo. Moeilijk uit te leggen, maar is dat dan ook zoiets? :confused:

pepito

Bewuste gebruiker
Saivy zei:
Flut zei:

Visual snow simulator:

Dat heb ik de hele dag door, en ook is het bij mij alsof ik elke dag in een droomwereld zit, het is allemaal zeer helder, maar toch zie ik alles als
een droom. Precies alsof ik vastzit in een lichaam die mijn lichaam niet is ofzo. Moeilijk uit te leggen, maar is dat dan ook zoiets? :confused:

lang leve de helderheid!? lijkt me geen prettige beleving. Hoe lang heb je dat al dan?

Flut

Belezen gebruiker
Dat heb ik de hele dag door, en ook is het bij mij alsof ik elke dag in een droomwereld zit, het is allemaal zeer helder, maar toch zie ik alles als een droom. Precies alsof ik vastzit in een lichaam die mijn lichaam niet is ofzo. Moeilijk uit te leggen, maar is dat dan ook zoiets? :confused:

Je bent iig niet de enige met deze klachten :) Zou je misschien de vragen lijst kunnen invullen in het begin van de pagina, op deze manier zal er meer duidelijkheid komen voor iedereen met deze klachten.

Imke

Badass junkie
Paddo's, LSD, speed, coke, mdma, wiet/hasj, crack, heroine,.. eigenlijk vanalles een beetje.

Dat zou ik eigenlijk niet kunnen zeggen, al zeker een paar jaar.

Niks

Ja ik neem nog wel drugs, maar ik let daar zo niet op als het erger word of niet, ik denk het wel.

Nee niet echt.

Maar het feit dat ik alles zie alsof er niks echt is, dat ik een droom leef, enz.. is dat dan ook een symptoom daarvan?

xcrement

Belezen gebruiker
@saivy: heb dat 4j geleden zelf ook gekregen, ik weet niet zeker ofdat samenhing met de hppd, gedeeltelijk wel iig. Eerst ging alles altijd in schokken.
5seconden: Ik droom, dit is niet echt, alles is nep
/2seconden: verschieten, hoe kan dit nu?
/1second: verheldering, 'toch realiteit'?
zo constant vast zitten in die 'loop'

Maar ik ben er niet zeker van ofdat dat een gevolg is van heel het beeld dat totaal niet meer klopt, iets wat je echt niet verwacht, niet kan aannemen dat zoiets kan, het niet geloven, en zo jezelf zodanig afvragen of je nog wel in de realiteit zit.

iig, Lees eens wat over 'derealisatie' en 'depersonalisatie'
wat jij beschrijft omvat beiden.
Die derealisatie heeft zeker 2jaar geduurd, 2jaar constant denken dat niets nog echt is, dat het allemaal gewoon 1 droom is.
Toen hebik het begrip 'derealisatie', een 'ziekte'/stoornis/..., ontdekt en ben ik beginnen beseffen dat ik niet de enige ben die zoiets heeft, en dat het gewoon een aandoening is. Vanaf dat je dat goed beseft, moet je aanvaarden dat het gewoon iets in je hoofd is, en dat je niet écht droomt ofdat de realiteit écht niet meer bestaat. (wat ik toen ook écht dacht). De hppd heeft er zeker ook wel een grote invloed op, omdat dat je beeld (letterlijk en figuurlijk) op alles, ook echt zo dusdanig verandert, dat het ook niet meer echt lijkt. Maar mijn visuele stoornissen waren echt 20x zwaarder dan gewoon wat stomme 'sneeuw'. Die sneeuw is echt niets.Je moet voor jezelf gewoon goed beseffen dat het gewoon een visuele stoornis is, en beseffen dat het niet kan dat je droomt, je bent en leeft nog steeds, net als iedereen, in de realiteit. Alles is echt, ookal lijkt het niet zo. Dat moet je voor jezelf heel duidelijk maken, om je erover te zetten. Zoek maar eens achter 'derealisatie" en "depersonalisatie", je zal hoogstwaarschijnlijk veel van de symptomen herkennen, en dat kan je zeker verderhelpen, om je er gewoon over te zetten.
Ik besef nu grotendeels wel dat alles wél echt is, dit alles is realiteit, maar ergens blijft dat dromerige/neppe gevoel nog wel lichtjes hangen...

Imke

Badass junkie
Ja dat lijkt er wel erg goed op, maar het is niet dat ik er een probleem van maak, ik ben het intussen wel al gewend, eerst dacht ik dat het normaal was, en dat iedereen zo is, maar dat vond ik eigenlijk wel een beetje raar. Toen ik het vroeg aan een paar mensen lachten ze me min of meer uit en zeiden dat ik gestoord was. :beer: Misschien ben ik dat ook wel. :confused:

Bovenaan