Hersenschade

--89

Newbie
kan je bij een jaar vrij intensief cokegebruik (gemiddeld 3 x per week, soms enkele weken tot een maand niet) hersenschade oplopen en is dit dan herstelbaar als je stopt of heeft dit levenslang gevolgen

Laatst bewerkt:

N3K0

Badass junkie
Ja voor altijd schade en word alleen maar erger als je blijft gebruiken.
Dus beter stop je nu het nog kan. 😇

Niemand kan in jou hoofd kijken natuurlijk en schade zal eerst op kwantumniveau zijn wat dan langzaam meer word en groter...(In het begin zal het lichaam zich nog kunnen herstellen) En het zal waarschijnlijk niet alleen bij hersenshade blijven denk ik.

Ik denk dat je het zelf stiekem al wel weet.

Just my thoughts.. Ik ben geen dokter ofzo he... Dus mij niet geloven.

• Like
Waarderingen: --89
Ja, zeker bij zulk veelvuldig gebruik is hersenschade zeker niet uitgesloten, om van andere orgaanschade ed nog te zwijgen. Zo is leverschade niet uitgesloten, alsook nierschade door versnijdingsmiddel. En natuurlijk ook de neus en keel die immens aangetast worden door het snuiven. Probeer dus zeker te minderen of te stoppen zoals N3K0 al aangaf.

• Like
Waarderingen: --89

Zweevteev

Wijs gebruiker
Chronisch cocaïnemisbruik kan de hersenen vatbaar maken voor de ontwikkeling van neurodegeneratieve aandoeningen (vermoed wordt dat parkinsonisme daaruit kan resulteren, aangezien daarbij ook sprake is van breinschade door een toxische hoeveelheid dopamine), wat permanente schade met zich meebrengt. Er wordt gehypothetiseerd dat dit te maken heeft met dat cocaïne de bloed-hersenbarrière ontregelt en dat daar neurotoxiciteit uit voort komt, door o.a. een te hoge dopamineconcentratie en veranderingen o.g.v. de glumaattransmissie in het brein.

Handige wetenschappelijke artikelen hierover:
Cocaine as a Neurotoxin
Cocaine-induced breakdown of the blood-brain barrier and neurotoxicity
A Comprehensive View of the Neurotoxicity Mechanisms of Cocaine and Ethanol
Could Cocaine Cause Parkinson's Disease?

Bovenaan