heroine

robrealm

Newbie
ik en mijn maat zijn aan het afkicken van heroine ik ben teruggevallen naar een onderhoudsdosis van 20ml meet,
maar mijn maat is al 3 weken heftig aan het afkicken op een extreme manier alsof elke dag cold turkey is.
zo ging het nij ook daarom weer die methadon.
we hebben allebei afgebouwd met temgesing.
wie heeft er tips of soortgelijke ervaring. graag snel want anders valt hij ook terug

speeseend

Wijs gebruiker
je dosis (laten) verhogen en afleiding zoeken. meer dan afleiding en onderdrukking kan je op het moment van afbouwen niet aan doen, volgens mij.

psych-out

Bewuste gebruiker
doe aan sport, lees een boek als je maar je gedachten op iets anders kan zetten zodat je je eigen niet overhaald om weer te gebruiken.
succes ermee

MetaalKonijn

Badass junkie
psych-out zei:
doe aan sport, lees een boek als je maar je gedachten op iets anders kan zetten zodat je je eigen niet overhaald om weer te gebruiken.
succes ermee

Dat geldt toch voor alles of niet dan? Tuurlijk is het wijze raad, maar kan me voorstellen dat niet iedereen 1-2-3 wil gaan sporten, of zomaar een boek gaat lezen terwijl dat normaal niet aan de orde is. Vooral niet als je af wil kicken van zoiets als heroine.

Nathaniel

Wijs gebruiker
Even een n00b vraagje tussendoor hoor,wou eerst een topic dr voor maken maar wellicht is het antwoordt in een paar zinnen te zeggen

Wat is het voordeel van methadon ten opzichte van hero? Ik snap het voordeel tegenover coldturky, maar is meet niet even verslavend en schadelijk?

speeseend

Wijs gebruiker
^Methadon is nog meer verslavend en sloopt je lijf definitief, indien je het voor jaren gebruikt.

Het voordeel van Methadon is dat je geen geld meer aan dope uit hoeft te geven, waarmee je dan een 'normaal' leven kan opbouwen.

Methadon werkt ook langer, zo een vier-en-twintig uur, waardoor je minder snel je volgende dosis nodig zou hebben dan wanneer je Hero gebruikt.

psych-out

Bewuste gebruiker
Dat geldt toch voor alles of niet dan? Tuurlijk is het wijze raad, maar kan me voorstellen dat niet iedereen 1-2-3 wil gaan sporten, of zomaar een boek gaat lezen terwijl dat normaal niet aan de orde is. Vooral niet als je af wil kicken van zoiets als heroine.

ja, heb je wel gelijk in.
wou gewoon een paar voorbeelden geven, misschien iets te basic voorbeelden maja.

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
de methadon heeft me broer getransformeerd in een schizofrene kasplant.

als ik president zou zijn zou ik de meet op de verboden lijst zetten en de inbeslaggenome heroine van de grijze wolven lekker uitdelen aan via je huisarts geregistreerde nederlandse langdurige heroine verslaafden. Onder begeleiding met schone spullen.

OT:

ik wens je heel veel sterkte ouwe !!

W.F.L.

Badass junkie
lysergine25 zei:
de methadon heeft me broer getransformeerd in een schizofrene kasplant.

als ik president zou zijn zou ik de meet op de verboden lijst zetten en de inbeslaggenome heroine van de grijze wolven lekker uitdelen aan via je huisarts geregistreerde nederlandse langdurige heroine verslaafden. Onder begeleiding met schone spullen.

OT:

ik wens je heel veel sterkte ouwe !!

Ik wou dit ook al zeggen, ik vind methadon echt krom. Heb ook wel eens met 'n psychiater gesproken die weigerde het voor te schrijven omdat hij van mening was dat methadon nog grotere troep is dan smack. Nog iets, dan beginnen er verslaafden methadone en heroine te combineren. Ben zwaar tegen het gebruik/voorschrijven van dit middel.

Diamorfine (Heroine) wordt volgens mij in NL, GB en Zwitserland al voorgeschreven aan langdurige heroineverslaafden voor wie methadon geen nut had. Het is toch al een stap in de goede richting, en ik dacht dat er ook wel andere alternatieven zijn (Ibu.. dinges? Iemand die meer duidelijkheid kan scheppen?).. Ik begrijp dat er ook voordelen zijn verbonden aan het gebruik van methadon (Bijvoorbeeld dat het oraal ingenomen wordt) maar toch..

Succes ermee in elk geval!

Lees mijn boek er maar eens op na. jaren lang intraveneus heroine en cocaine gebruikt. Nu 18 jaar clean. Mijn boek Heroine, het dorpje Stigma geeft welicht enig houvast. Eenmalig terugvallen staat niet gelijk aan weer verslaafd zijn!!!

heel veel succes Peter :wave:

PeterDerks zei:
Lees mijn boek er maar eens op na. jaren lang intraveneus heroine en cocaine gebruikt. Nu 18 jaar clean. Mijn boek Heroine, het dorpje Stigma geeft welicht enig houvast. Eenmalig terugvallen staat niet gelijk aan weer verslaafd zijn!!!

heel veel succes Peter :wave:

Ik ben dan geen verslaafde pur sang maar het was op een gegeven moment zo erg dat na een halve of hele te hebben gerookt je bij het wakker worden al die kleine symphtonen krijgt, speeksel slikken gapen dan de rug pijntjes en van kwaad naar erger en dat na zo'n 10-12 uur na mijn laatste .2gr.
Alleen nu ik inzie hoe funest het is zo'n lichamelijke verslaving wil ik echt niet weer terugvallen, het vervelende is dat ik niks kan doen qua activiteiten met mijn been int gips en dat 7 weken lang.
Nu wil ik in 4 dagen ervanaf en voor mij lijkt het nog steeds het makkelijkste om zonder meta maar met genoeg valium en tema en oxazepam met wat goede films of iets anders waarbij je lekker kunt weg'zonen' die dagen door te komen,
Ik bedoel voor 15 strips diazepam 20mg van roche betaal je 150 euro en dat staat in schril contrast met de kosten van de bruin die zo 'n 25-30 per gr. kost
met 150 van die pillen doe je zo een maand heel relaxed en niet echt last van de afkick verschijnselen, en veel soepen enzo eten/drinken.

Greetz & Succes
W.S.

Bovenaan