Beanhead zei:Weg met youtube!
De miami bass vond ik wel geweldig, heel die raggamuffin/"britcore" periode ook wel. G-funk in de 90's was ook nog wel lache. 2000 en later is rommel
Deltron plaat is heerlijk idd...Dopezilla zei:Allejezus, hoe kon ik Atmosphere vergeten?
Mos Def is hier ook al genoemd zie ik.
Oh, Deltron 3030 is ook zeker de moeite waard. En nog veel meer natuurlijk, maar m'n geheugen weigert mee te werken op het moment.
Olle
alcoholist zei:eminem is de beste rapper van de wereld,mischien niet jouw style,waar wat deze gozer met woorden kan ,doet, en hoe die de gekste situaties maakt in tracks,is gwn gruwelijk
Eminem is idd niet mijn stijl, maar de beste man heeft zeker skills, vond zn eerste album ook best wel dik... Maar de beste rapper haha NO WAY...alcoholist zei:eminem is de beste rapper van de wereld,mischien niet jouw style,waar wat deze gozer met woorden kan ,doet, en hoe die de gekste situaties maakt in tracks,is gwn gruwelijk
Welk "eerste" album bedoel je ?yaaaw zei:Eminem is idd niet mijn stijl, maar de beste man heeft zeker skills, vond zn eerste album ook best wel dik... Maar de beste rapper haha NO WAY...
Lauu zei:alcoholist zei:eminem is de beste rapper van de wereld,mischien niet jouw style,waar wat deze gozer met woorden kan ,doet, en hoe die de gekste situaties maakt in tracks,is gwn gruwelijk
alcoholist zei:met die vaage stemmetjes,daar heb je indd gelijk in mn,
maar ik vind Relaps en Relaps(refill) zeker master ,er zitten genoeg tracks tussen die ie gwn met zn normale stem rapt. ik vind persoonlijk Eminem-Underground , de beste track, een beat waar je U tegen zegt,en texten die gwn niet normaal zijn, hoe ie der bij komt.
Lauu zei:alcoholist zei:eminem is de beste rapper van de wereld,mischien niet jouw style,waar wat deze gozer met woorden kan ,doet, en hoe die de gekste situaties maakt in tracks,is gwn gruwelijk
Eminem was vroeger meesterlijk, zijn oude nummers zaten vol met haat, waar hij heel goed mee om kan gaan als vocalist in zijn nummers. Ook zijn freestyles en Disses waren geniaal, zoals de Benzino Diss die er tussen staat. Nu probeert hij grappig te zijn, met vage stemmetjes en nog vagere video's, hij deed dat vroeger al een beetje en dat was ok af en toe maar hoe het nu gaat, gaat het nergens over.
De tweeling van "Clipse" zijn ook een van de beste vocalisten die ik heb gehoord op het nummer "Grindin" is ook een van de meest geliefde beats te horen in de hiphop scene, zo simpel maar zo goed in elkaar gezet door Pharelll.
B-real van Cypress Hill & Method Man waren twee van de beste vocalisten in de oldschool hiphop scene door hun fast flowing texten en hun geniale beats toendertijd.
A Tribe Called Quest & The Fugees waren meesterlijk omdat ze orgineel waren qua texten, ze rapten niet waar iedereen al over aan het rappen was, en de geniale beats maakten het compleet.
Hier is de klassieker der klassiekers qua hiphop
![]()
Ken ongeveer de helft van namen, maar ben meer van die 90's boombap sound en underground van de laatste 10 jaar, als ik namen als BDP en DerekB zie denk ik toch wat meer aan het ruigere werk eind jaren 80...Beanhead zei:Demon boyz, Boogie down productions, Derek B, Paul mulhearn, cash crew, hardnoise/son of noise, maggotron, mc wac.
Ringt er een van deze namen een belletje bij iemand? Ik vind het altijd zo raar dat het lijkt of ik alleen maar hiphop luister waar NOOIT iemand van heeft gehoord en dat de rest altijd maar dezelfde namen naar boven halen, graaf eens dieper mensen!
yaaaw zei:Ken ongeveer de helft van namen, maar ben meer van die 90's boombap sound en underground van de laatste 10 jaar, als ik namen als BDP en DerekB zie denk ik toch wat meer aan het ruigere werk eind jaren 80...Beanhead zei:Demon boyz, Boogie down productions, Derek B, Paul mulhearn, cash crew, hardnoise/son of noise, maggotron, mc wac.
Ringt er een van deze namen een belletje bij iemand? Ik vind het altijd zo raar dat het lijkt of ik alleen maar hiphop luister waar NOOIT iemand van heeft gehoord en dat de rest altijd maar dezelfde namen naar boven halen, graaf eens dieper mensen!
Immortal Tech...goede smaak gast...
Nog ff 3 harde favorieten...
Nine=Baas
Gruwelijk harde track
most underrated

Nathaniel zei:Snap echt niet wat er gebeurt is![]()
Nathaniel zei:Misschien aan de pijp van Fergie gelurkt?