Help..Zorgwekkende vraag..

toxico

Newbie
Hallo allemaal,
hm ik maak me ergens toch wel zorgen over en dacht wel dat jullie er wel raad op zouden wisten.

Ok ik heb een vriendin, net 18 jaar, maar die heeft een soort van slaapstoornis.
Nu moet zij een anti-depressivum nemen genaamd "Ledivon".
Nu ik ben eigenlijk zwaar tegen al die pijnstillers, kalmeermiddelen, slaappillen, anti depressiva.
Nu is mijn vraag is dit een betrouwbaar product? Is er geen kans op verslaving? Zijn er geen neveneffecten?
Oja ze gebruikt het dagelijks, elke avond 1.
Nu, is er ook niets anders als het slecht zou wezen. Want maak me best zorgen.

Alvast bedankt.
Mvg.

Flameon

Badass junkie
Als een product op de europese markt kom mag je er van uitgaan dat het uitgebreid getest is en in die zin betrouwbaar is.
De naam Levidon zegt me echter even vrij weinig. Weet je er nog een andere naam van?

Bij iedere medicatie horen bijwerkingen, de ene persoon heeft er echter meer last van dan de ander.
Hetzelfde geldt voor verslaving. De een is sneller verslaafd aan een medicatie dan de ander. Ook aan AD kun je verslaafd raken, maar de kans is toch minder groot dan bv aan valiums (echter niet onmogelijk).

Wacky

Badass junkie
Flameon zei:
Als een product op de europese markt kom mag je er van uitgaan dat het uitgebreid getest is en in die zin betrouwbaar is.

Ja betrouwbaar dat je er geen acuut leverchirose ofzo van krijgt, maar ik denk ook weldegelijk dat antidepresiva, en ritalin enzo toch vaak iets te luchtig worden voorgeschreven en de verslavingsrisicos en bijwerkingen te weinig worden onderkent.(en andere dingen ook wel trouwens, artsen hebben er ook bijvoorbeeld een handje van om maar even een antibiotica kuurtje te geven voor er een goede diagnose is gestelt, als dat dan niet helpt kijken ze verder)

Nu is dat misschien ook maar een gevoel van mij, ik weer er te weinig van om TS hier te kunnen helpen.

toxico

Newbie
Nee, heb helaas niet echt een andere naam. Weet er ook niet het fijne van.
Maar ik vind het gewoon nogal vreemd om een anti depressivum voorgeschreven te krijgen om in slaap te geraken. En of dit wel verantwoord en gezond is..

T-men

Bewuste gebruiker
Hmm, toch maar even mijn eerdere post aanpassen...

a- Naam=totaal onbekend, dus aub ff checken. (Werk in Psychiatrie)
b- Anti-depri's zijn niet verslavend maar mogelijk wel langere tijd nodig.
c- Als ze het krijgt is het betrouwbaar genoeg bevonden.
d- Neveneffecten zijn er bij psychofarmaca helaas (vrijwel) altijd.
e- Elke avond '1' is té vaag; 1 mg, 1 tablet (hoeveel mg's), 1 strip, 1 kopje warme melk.
f- Maak je maar geen zorgen, ze krijgt ze niet voor niks. Ze heeft het nodig, soms moet dat

acidboy

Badass junkie
Ook mij zegt de naam ledivon echt totaal, maar dan ook totaal, niets.

Hehe, het deed me denken aan levodopa, maar da's een middel tegen parkinson... hebben we niet zo veel aan dus.
Verder: zie reacties van Flameon/T-men

Flameon

Badass junkie
Ook het farmaseutisch kompas kent de naam levidon niet, en in het lijstje van AD komt die naam ook niet voor :openmouth:
Ben dus eigenlijk wel eens benieuwd wat voor AD je vriendin dus krijgt.

Spor

Wijs gebruiker
toxico zei:
Hallo allemaal,
hm ik maak me ergens toch wel zorgen over en dacht wel dat jullie er wel raad op zouden wisten.

Ok ik heb een vriendin, net 18 jaar, maar die heeft een soort van slaapstoornis.
Nu moet zij een anti-depressivum nemen genaamd "Ledivon".
Nu ik ben eigenlijk zwaar tegen al die pijnstillers, kalmeermiddelen, slaappillen, anti depressiva.
Nu is mijn vraag is dit een betrouwbaar product? Is er geen kans op verslaving? Zijn er geen neveneffecten?
Oja ze gebruikt het dagelijks, elke avond 1.
Nu, is er ook niets anders als het slecht zou wezen. Want maak me best zorgen.

Alvast bedankt.
Mvg.

Wil niet vervelend doen ofzo, maar waarom vraag je dat op een drugsforum... ? :)

AD vallen niet echt onder de medicatie met een recreatieve werking. De mensen die hier zitten die er vanaf weten spreken in de meeste gevallen uit gebruikerservaring. Als ik jou was zou ik dit bij een dokter vragen of een medische instelling. Die kunnen je over dit soort dingen juiste informatie geven. (Ik denk) wij niet.

Psilo

Bewuste gebruiker
toxico zei:
Nee, heb helaas niet echt een andere naam. Weet er ook niet het fijne van.
Maar ik vind het gewoon nogal vreemd om een anti depressivum voorgeschreven te krijgen om in slaap te geraken. En of dit wel verantwoord en gezond is..

De naam heb ik ook niet eerder gehoord.
Sommige antidepressiva hebben slaperigheid als "bijwerking" waardoor ze bij depressie met slaapproblemen uitermate geschikt zijn.
( niet toevallig Remeron/Mirtazepine?, is hier o.a. veel voor gebruikt)

Bovenaan