HELP!!! Nu!! problemen ouders

Drache20

Newbie
Hallo iK heb nu hulp nodig mzijn vader heeft voor de 4x wiet en wat speed gevonden ik had belooft dat niet meer te doen maar nu ish ij super boos maar hij zij dat hij mij er uit ging gooien als ik niet zou stoppen en daar ben ik nu dus egt bang voor maar nu komt mijn vraag. Want ik hoor hem met smam praten en schreeuwen maar ik heb dus nog tot morgen om te kijken wat ik ga zeggen verzinnen om me er uit te lullen. iemand tips? Groeten. PS. Ze zijn niet dom.

Drache20

Newbie
Oja en trouwens hij heeft nu voor de eerste x pep gevonden. Hij weet nog niet wat het is maarja het is witte poeder dus word nog klote morge

willemv

Wijs gebruiker
Tripreporter
Wat wil je zelf? Denk dat je dat eerst goed moet bedenken. Hoe oud ben? Ben zelf jong begonnen met gebruiken de eerste keer dat ze erachter kwamen was toen ik 16 was. Blowen wisten al op mijn 14e maar stond bekend als probleemkind dus kwam met veel weg. Eerlijk zijn dat zullen je ouders het liefste zien maar dat is vaak niet een optie. Wat ik nog weet was dat ik vanaf toen ook veel opnames heb gehad gedwongen en vrijwillig. Als je zelf echt wilt stoppen zou ik dat gewoon proberen daarmee heb je ook een grotere kans dat je ouders het gaan zien zoals het is. Meestal denken ze aan het begin dat het niet erg is dat het wel bijtrekt maar vaak is het niet zo. Drugs moet je bestrijden als je ervan af wilt maar je moet het zelf ook echt willen.

Ben eerlijk praat erover in het begin zal het veel ruzie zijn, zelf heb ik zo erg gehad dat ik een paar weken bij een vriend ben gaan wonen. Nu weten mijn ouders alles zelfs dat ik net methadon heb opgehaald en wiet heb gehaald. Het heeft wel 10 jaar geduurd voordat ze er mee om konden gaan zoals nu. In het begin is het vaak een hoop ruzie en je zal een hoop verboden krijgen en je pa gaat dingen verwachten. Als je wat dieper op je situatie in kan gaan kan ik je misschien wat tips geven want heb het zelf allemaal meegemaakt met een hoop domme fouten. En zeg het nog een keer bedenk heel goed wat je zelf wilt laat je niet teveel door anderen sturen dat werkt vaak averechts.

Smokey046

Bewuste gebruiker
Ik denk dat Willem je het beste advies heeft gegeven,
Eerlijkheid.
Je moet niet de kant op proberen te gaan om ze het te laten accepteren,
Mits je leeftijd lijkt me dat nog redelijk uitgesloten.

Ik zou eerlijk zijn, als je ouders dat zien zal dat ook al helpen,
Op het begin misschien niet, maar later gaan ze er ook wel iets mee doen.

harry123

Bewuste gebruiker
Mijn ouders hebben ook een keer mijn pillen gevonden..
Het beste, tenminste wat voor mij werkte, is eerlijk zijn. De risico's opnoemen, hoe jij de risico's beperkt, en overtuigen dat het dan als je het verstandig gebruikt, een stuk minder risico's oplevert en misschien nog wel minder dan een avondje bier drinken.
Verder weet ik niet hoe vaak je gebruikt? Maar als je alleen op feestjes doet spreek je met hun af dat je het daar bij laat, dus niet zomaar met uitgaan gebruikt alleen op speciale gelegenheden.

Heel veel succes, ik weet hoe je je voelt..

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
Je uit het huis gooien....zo'n vaart zal het wel niet lopen.
Zou me verbazen dat ouders hun de kinderen de straat op schoppen voor een beetje wiet/pep.
Ze dreigen er wel mee omdat ze ECHT willen dat je zulke dingen niet doet, maar ze weten evengoed als ze je de straat op flikkeren dat de ellende dan pas echt begint.

Grts

fly--

Bewuste gebruiker
mandragora zei:
Je uit het huis gooien....zo'n vaart zal het wel niet lopen.
Zou me verbazen dat ouders hun de kinderen de straat op schoppen voor een beetje wiet/pep.
Ze dreigen er wel mee omdat ze ECHT willen dat je zulke dingen niet doet, maar ze weten evengoed als ze je de straat op flikkeren dat de ellende dan pas echt begint.

Grts

Mijn moeder heeft weleens echt de deur op slot gedraait, terwijl ze wist dat ik geen huissleutel had.
Toen kwam ik dus een tijdje niet binnen.
Laatst wou ze me er weer uit gooien, maar gelukkig was mn pa nog zo redelijk om in te zien dat dat eigenlijk toch niet kon. Maar oh, wat had ze het graag willen doen. En dat was alleen nog maar toen ze erachter kwamen dat ik had geblowd 1x. Dus de rest moet ze maar niet weten.

OT: Eerlijkheid helpt wel. Het is wel moeilijk maar uiteindelijk is het wel beter. Anders groei je echt uit elkaar. En dat is zonde.

harry123

Bewuste gebruiker
Toch jammer om te zien wat drugs allemaal kapot maakt.. Hoewel dat helemaal niet hoeft als de maatschappij gewoon wat toleranter wordt tov drugs. En daadwerkelijk weten hoe schadelijk wat is.. Aan cijfers heeft niemand wat, het geeft geen duidelijk perspectief. Helaas is er geen goede maat staaf.

Ntronaut

Experimenterende gebruiker
harry123 zei:
Toch jammer om te zien wat drugs allemaal kapot maakt.. Hoewel dat helemaal niet hoeft als de maatschappij gewoon wat toleranter wordt tov drugs. En daadwerkelijk weten hoe schadelijk wat is..
Mee eens. Het wordt hoog tijd dat er eens een maatschappelijke herevaluering komt van "drugs". Bijvoorbeeld vanuit een door de overheid ingestelde commissie van psychologen, neurologen en medici, die de positieve kanten (en risico's) van drugs duidelijk omlijnen. Het moet eens afgelopen zijn met die demonisering, want daar schiet niemand iets mee op, en het is bezijden de waarheid.
Aan de andere kant moeten ook jongeren wat verantwoordelijker met die stofjes omgaan, want wat ik af en toe hier lees... :openmouth: :openmouth: Sommige jongeren helpen hun lichaam behoorlijk de vernieling in.
Openheid, voorlichting, kwaliteitscontrole, en (helaas) leeftijdsbeperking, werken veel beter dan botweg verbieden.

harry123

Bewuste gebruiker
Precies. En gewoon duidelijk zijn, laten we daar mee beginnen. Want overal staat van KAN dit veroorzaken, of KAN dit als gevolg hebben. Ja maar hoe groot is de kans dan? Ik KAN vanavond ook wel op mijn hoofd vallen en sterven bij wijze van spreken..

Wawa

Belezen gebruiker
harry123 zei:
Precies. En gewoon duidelijk zijn, laten we daar mee beginnen. Want overal staat van KAN dit veroorzaken, of KAN dit als gevolg hebben. Ja maar hoe groot is de kans dan? Ik KAN vanavond ook wel op mijn hoofd vallen en sterven bij wijze van spreken..

zouden er bij moeten zetten

kan sociaal voordelig zijn
kan je een super gevoel geven
kan je een kleinere kater dan alcohol geven
kan je kijk veranderen op het leven in een positieve zin
kan resultaten op school verbeteren
pas op! gezelligheid

Mja, aan de andere kant is het ook wel slim dat ze er zoveel tegen doen moet je na gaan; stel je gaat stappen en iedereen is helemaal van de wap. Er zijn genoeg idioten die niet met drugs kunnen omgaan kijk maar naar drank. Helaas informeert het merendeel (integenstelling tot wss ons) zich niet goed en dat is waar het slechte vandaan komt :(

harry123

Bewuste gebruiker
Ja dat is waar.. Wat ik soms hoor op feesten en van vrienden, laatst had iemand op een feest dat om 12 uur begon, om 3 uur al 5 pillen achter de kiezen.. Kom op man, dat gaat toch veel te ver, en dan later de xtc te schuld geven want het is ooh zo'n slechte drug..

Drache20

Newbie
Heej guy,s
Bedankt voor jullie reacties jammer dat het niet mocht helpen.
Ik lïg nu op de bank bij een vriend van mij. Eerlijkheid duurt dus niet het langs.
Svader vroeg alleen doe je dat vaker en al lang. Uhm ja opzich wel.
En 5min later sta ik buiten. Mijn broer joelend uit het raam. Maar ik heb nog hoop ons smam staat
Nog achter mij. Maar even ter informatie. Ik köm uit een boerendorp svader ziet wiet als hard drugs en alcohol als soft dus ja. En hij is vrij streng/strikt zit nu toch weer lekker te blowen ik wil ook niet met alles stoppen maar dat snappen ze niet ze zien me als een junk.

willemv

Wijs gebruiker
Tripreporter
Daarom was het allereerste wat ik ook zei wat wil je zelf? Dat moet je je eens af gaan vragen en ik vind het niet gek dat je ouders in eerste instantie van je verwachten dat je ermee kapt. Het gaat er uiteindelijk om wat je er zelf mee wilt als je stopt voor iemand anders dan kun je het net zo goed niet doen.

harry123

Bewuste gebruiker
Ahh kut man.. Sorry maar ik snap jouw ouders niet.. Weet niet hoe oud je bent? Maar ik was 16 toen mijn ouders van mijn pillen wisten, en die vonden het ook niet leuk, willen liever ook niet dat ik het doe, maar zo lang ik het niet te vaak doe en laat testen, accepteren ze het.

Hoop dat het snel weer goed komt. Je bent en blijft hun zoon.

Whitesnow

Experimenterende gebruiker
Boy
That escalated quickly!
Ik werd op mn 12e al 3x gepakt met roken, keertje met drinken. Heeftvme in totaal 2 weekjes huisarrest opgeleverd. Op me 13e met blowen+dealen en vier keer roke. Ofzo, alleen weekendje niet weg voor het blowe
Ben vorige week gepakt met drinken(ben14) en nu wel 3 wdken huisarresst waarvan 2 zonder mobiel:( dit is de ipod va. Me zusje:tongueout:

Maar misscchien omdat ik een oudere neef heb die ook veel drinkt en alles en ik uit m't gooi kom is het allemaal wat minder erg?

willemv

Wijs gebruiker
Tripreporter
Whitesnow zei:
Boy
That escalated quickly!
Ik werd op mn 12e al 3x gepakt met roken, keertje met drinken. Heeftvme in totaal 2 weekjes huisarrest opgeleverd. Op me 13e met blowen+dealen en vier keer roke. Ofzo, alleen weekendje niet weg voor het blowe
Ben vorige week gepakt met drinken(ben14) en nu wel 3 wdken huisarresst waarvan 2 zonder mobiel:( dit is de ipod va. Me zusje:tongueout:

Maar misscchien omdat ik een oudere neef heb die ook veel drinkt en alles en ik uit m't gooi kom is het allemaal wat minder erg?

Met je laatste zin bedoel je toch omdat je uit het gooi komt en je neef veel drinkt dat het voor jou ouders minder erg is. Zo komt de zin bij mij binnen maar zo werkt het niet denk dat het meer te maken heeft met wat hun standpunt tegenover drugs is. Stel je had een neef die problemen heeft met gebruik dan kijken ze er waarschijnlijk heel anders tegen aan. Je ouders moeten zich nog eerst ontwikkelen hoe ze er nu over denken wordt hun definitieve standpunt, het zal zich nog moeten ontwikkelen straks als je 18 bent kijken ze er waarschijnlijk heel anders na. Hoe jij ermee omgaat zal een groot deel van hun uiteindelijke beeld bepalen. Ga je dealen en misbruik maken van middelen dan gaan ze zich er flink tegen afkeren. Probeer je het 1 keer en laat je het dan een paar jaar liggen dan zullen ze er zich minder druk over maken. Hoe meer je gaat gebruiken hoe meer afkeer ze zullen krijgen lijkt mij.

daderf

Newbie
als je pa wiet als hard drugs ziet. dan heeft niemand zn hele leven hem kunnen overtuigen dat het niet klopt.. dus of dat zin heeft ben bang van niet
en denk ook na over wat je zegt en doet.. als hun zeggen we gooien je eruit, en jij zegt nee ik stop niet.. dan zullen je ouders achteraf denken: de situatie is zo erg dat drugs boven een normaal leven staat..(alsof alles ten einde raad is)

en jah.. mijn huis mijn regels.. bah wat doe je eraan he?

ZERO-

Badass junkie
Emeritus Mod
Ik snap niet dat mensen hun kinderen uit huis zetten bij zo'n soort probleem in plaats van er over te praten. Als ze serieus naar je verhaal zouden luisteren (en jij naar dat van hen, uiteraard), zou het een stuk makkelijker zijn.
Kun je niet alsnog met ze gaan praten? Evt. met je moeder als je vader nog te boos is. Het heeft weinig zin om te zeggen: nee ik ga niet stoppen, ja dit is wat ik doe, deal er maar mee. Probeer ook een beetje te snappen dat zij dit echt erg vinden, als je daar keihard tegenin gaat gaan zij hun mening niet bijstellen. Ze zijn wellicht een beetje kortzichtig, maar zo zijn veel ouders.
Maar wat kan helpen: rustig uitleggen wat je doet, waarom je het doet en wat het met je doet. Praten vanuit ik-vorm is altijd een pro, gooi er hier en daar een zin uit met dat je begrijpt hoe boos ze zijn. Als jij begrip toont doen ze dat hopelijk ook bij jou.
Maar misschien helpt het ook wel om ze even niet te zien hoor, even afkoelen?

willemv

Wijs gebruiker
Tripreporter
Enne hoe gaat het nu? Denk dat meer mensen dat zich hier wel afvragen dus als je een kans hebt om wat te posten. Greetz Willem

Drache20

Newbie
Re: HELP!!! Nu!! problemen UUouders

Heej guy,s
Ik heb weer nieuws na een hele langen moeilijke tijd ben ik nu eindelijk weer thuïs ik heb voet.bij stuk gehouden em we zijn ttot een compromis gekomen ik mag het jaja.zolang ik niet te overdreven.gaar.thuïs.köm. Maar als er nog maar.1 puntje HD wordt gevonden dan hoef ik echt niet.terug. Te komen. De sfeer is nog wel mega grimmig maarjA. Als het aan spap had gelegen was ik nu kraker gelukkig heb ik een super moeder. maar ik hen wel weer een boer geleerd dat wiet niet zö schadelijk os als. Coke of.xtc. Yeah!!

willemv

Wijs gebruiker
Tripreporter
Mooi voor je dat je weer thuis bent. Denk niet dat coke en xtc slechter voor je is omdat je een boer bent. Over het algemeen is coke en xtc slechter voor je al cannabis al valt over xtc volgens mij nog wel te discuseren. Maar ben blij dat je ouders het een beetje begrijpen en misschien doet je vader zo tegen jou maar denk dat hij van binnen toch je vader blijft. Iedereen voelt wel op een bepaalde manier. Wat wil je zelf omtrent de hard drugs? Wil je zelf ook die rommel weglaten of doe je het voor je ouders? Als je het voor je ouders doet wordt het heel moeilijk om het werkelijk te doen.

harry123

Bewuste gebruiker
Mooi om te horen dat je nu thuis bent inderdaad. Die grimmige sfeer gaat vanzelf weg, had ik thuis ook toen ik m'n ouders vertelde dat ik wel eens een pilletje gebruik. heel af en toe een keer een opmerking van ja dat komt door die pillen, als ik bijvoorbeeld iets doms doe. Maar ach daar kan ik wel mee leven. Hopelijk gaat het ook nog een keer zo bij jou.

willemv

Wijs gebruiker
Tripreporter
Ja maar harry hoelang gebruik je nu? In de loop der jaren zullen ze steeds vaker drugs als de oorzaak van dingen zien. Totdat het net als bij mij thuis gaat echt alles wat er gebeurt komt volgens mijn ouders door de drugs en het blowen de medicijnen. Mag het gebruiken maar probeer ik iets goed te praten dan krijg ik de wind van voren. Gaat nooit weg is erger geworden zelfs veel erger maar ze laten het wel gewoon toe tot op zekere hoogte. Verbieden werkt averechts.

harry123

Bewuste gebruiker
2 jaar nu. Maar ik gebruik echt met mate. Tuurlijk willen m'n ouders het liever niet, maar wat je zegt, verbieden werkt ave rechts..

willemv

Wijs gebruiker
Tripreporter
Verbieden werkt idd meestal averechts maar in twee jaar heb je denk ik nog niet zo heel veel nadelen ervaren. Ik gebruik nu al meer dan 10 jaar en toen ik pas 2 jaar drugs nam hadden mijn ouders een heel ander beeld dan nu. Toen werd het me wel verboden en werd ik zelfs gedwongen opgenomen als ik niet zou stoppen. Zolang je ouders alleen maar voordelen zien met drugs zal hun beeld misschien niet veranderen. Na 2 jaar is het te kort om te oordelen over je ouders uiteindelijke beeld. De vormgeving daarvan heeft vooral met je eigen acties te maken dus doe het slim en bespaar je een hoop ellende.

Maar stel middelen nemen de overhand je leven draait nergens anders meer om dan denk ik dat hun visie erover snel veranderd. En blijf met mate gebruiken maak er geen gewoonte van.

harry123

Bewuste gebruiker
Thx voor het advies willem!

Nee wil het ook geen gewoonte maken, wil het toch wel speciaal houden zeg maar. Dan gniet je er ook meer van toch? :P
We zullen zien, denk niet dat als ik niet meer echt naar feesten ga dat ik nog gebruik. Ja misschien een keer een pilletje met vrouw/vriendin of wat lsd of zo maar daar blijft het bij :P

Drache20

Newbie
willemvaag zei:
Maar ben blij dat je ouders het een beetje begrijpen en misschien doet je vader zo tegen jou maar denk dat hij van binnen toch je vader blijft. Iedereen voelt wel op een bepaalde manier. Wat wil je zelf omtrent de hard drugs? Wil je zelf ook die rommel weglaten of doe je het voor je ouders? Als je het voor je ouders doet wordt het heel moeilijk om het werkelijk te doen.

Nou weet je het probleem mijn ouders zijn 5 jaar gescheden geweest en zijn sinds kort weer bij elkaar er is het een en ander gebeurt in ons gezinnetje. mijn moeder heeft mijn vader kunnen vergeven over wat er gebeurt en gezecht is. ik heb daar nog wat gemengde gevoelens over. ik heb altijd voor de volle 100% achter ons mam gestaan dus dat zit nog niet lekker tussen ons dus dit zal ook wel even duren voor wij elkaar weer helemaal liggen. en ik gebruik eigenlijk (vortaan sinds anderhalfjaar) alleen op feesten. maar ik ga er gewoon voor zorgen dat ik niks meer mee naar huis neem. en dat ik zowiezo naa een feestje niet thuis slaap voor de zekerheid. ik neem aan dat als ik zeg dat ik naar Masters ga dat ze dan bijv. wel twijfelen maar gelukkig ga ik dan altijd met mijn neefje dus dat zit dan meestal wel goed want niemand verwacht dat hij dat doen :P pluspunt.

harry123 zei:
Mooi om te horen dat je nu thuis bent inderdaad. Die grimmige sfeer gaat vanzelf weg, had ik thuis ook toen ik m'n ouders vertelde dat ik wel eens een pilletje gebruik. heel af en toe een keer een opmerking van ja dat komt door die pillen, als ik bijvoorbeeld iets doms doe. Maar ach daar kan ik wel mee leven. Hopelijk gaat het ook nog een keer zo bij jou.

En harry ik weet precies wat je bedoelt ben afgelopen 2dagen ziek geweest elke keer als ik moest hoesten. JA jongen komt door dat blowen he! ik ben zowiezo al van mezelf vergeet achtig elke x als ik iets vergeet JA komt door dat blowen nu vindt ik dat niet erg maar ze doen dat dus ook waar familie bij is en dat heb ik liever niet. maarja nu begint iedereen dat te weten en sommige doen heel moeilijk met junk of buitenlander (ja sorry boeren hiero) en somige doen er heel neutraal over -ach het is maar wiet zeggen ze dan de eerste x schoot ik in de lach toen ik ons pap zun gezicht zag was zijn broer die dat zei haha:) maarja hou jullie nog op de hoogte

ik vindt het mooi om te lezen hoe dat toch bij iedereen thuis verschilt toch zou ik wel willen weten woon je in een dorp pf in een gat (net als mij we hebben 8 straten in totaal) of in de stad en welke dan?

harry123

Bewuste gebruiker
Ik woon ook in een dorp :P. Maar niet echt een dorp met goede naam. Van vroeger uit al niet.. Maar goed denk niet dat het per stad/dorp verschild eerder qua ouders.

willemv

Wijs gebruiker
Tripreporter
Same here, woon zelf ook in een kleine plaats of beter gezegd boerengat aka dorp. Hier kent iedereen mij en werd toen ik nog met een pepkop rondliep veel over mij gepraat. Heb mezelf een beetje goed gepraat bij Nu we er toch zijn maar dat is denk ik nog voor de mensen die het niet wisten een bevestiging geweest. Tegenwoordig rook ik midden op straat me joint met mijn hondje als ik wandel. Mensen moeten het maar accepteren kijken ze te lang dan roep ik moet je ook een trekje! Maar denk dat menig ouder tegen zijn kind zegt als je maar niet daarmee thuiskomt.

Nathaniel

Wijs gebruiker
Voor mijn en, op wat hardcore-hippies na, de meeste ouders, waren wiet en hash al zeer exotisch en gevaarlijk/avontuurlijk klinkende drugs. Kun je nagaan hoe het scala aan substanties wat er tegenwoordig bestaat op hun overkomt..

Daarnaast hebben zij geen enkele objectieve educatie gehad op het gebied van drugs, alleen maar demoniserende propaganda.
Dankzij de generatie voor ons hebben wij die wel. In de vorm van een programma als Spuiten&Slikken, drugs-info organistaties als Unity, talloze websites met discussies en onderzoeks resultaten zoals ons eigen drugsforum..

Respecteer hun denkbeeld door te begrijpen hoe het gevormd is. Respecteer jezelf door voldoende kennis en verantwoordelijkheid te hebben in je druggebruik.

Dan bouwen we samen een brug over de generatie-kloof :wink:

harry123

Bewuste gebruiker
Precies wat Nathaniel zegt! Gebruik met mate en maak het niet te gek. Dan komt alles goed, als ze zien dat je er verstandig mee kan omgaan gaan ze het ook steeds meer accepteren. Als ze zien dat je gewoon nog goed doet op school en niet echt ander gedrag gaat vertonen en geen misbruik van het feit dat je het nu "mag" maakt, dan komt het goed :)

willemv

Wijs gebruiker
Tripreporter
Nathaniel mag ik vragen over welke generatie je het hebt als je over de generatie voor ons praat.

ZERO-

Badass junkie
Emeritus Mod
Ik kom uit een dorp met stadsrechten, maar toen ik 16/17 was had ik een aantal vrienden van werk bij de AH en die zaten ook aan de speed, coke en xtc. Best bizar, want toen was ik er totaal niet van onder de indruk, ik had zoiets van ah prima, maar ik hoef niet. En nu ben ik volop nieuwsgierig, haha.

Toen ik 12 was kwam ik mijn moeder vragen wat spacecake was omdat mijn broers het er blijkbaar over hadden gehad. En mijn jongste broer vertelde drie jaar terug dat hij wel eens paddo's had gedaan, haha, terwijl we uit eten waren notabene. M'n moeder was wel een beetje in shock, maar ze is echt niet gek, ze weet heus wel dat mijn broers het één en ander gedaan hebben. Of ze het van mij doorheeft, geen idee.
Ik denk trouwens dat ik van alle drie mijn broers wel een flinke opdonder zou krijgen als ik zou zeggen dat ik naast blowen ook wat andere dingen heb geprobeerd :mrgreen:

harry123

Bewuste gebruiker
Geloof me je moeder heeft altijd alles door. Je moeder komt altijd overal achter, vroeger of later..

willemv

Wijs gebruiker
Tripreporter
Dat zeker of ze komt er achter of met de tijd ga je het zelf vertellen. Bij wisten ze een hele hoop maar nu durf ik ook dingen te vertellen lieg niet meer tegen mijn ouders over mijn gebruik. Heb heel lang alles ontkent maar je de meeste ouders zijn niet achterlijk. Wat je wel veel ziet is dat ouders het liever ontkennen zelfs alles er op wijst.

ZERO-

Badass junkie
Emeritus Mod
Nou mijn moeder is, om eerlijk te zijn, best naïef. Ik betwijfel echt of ze het door zou hebben, als ik nog bij haar zou wonen dan. Heerlijk al 3 jaar op kamers, lekker makkelijk :P

willemv

Wijs gebruiker
Tripreporter
Denk dat het ook wel van de mate waarin je gebruikt afhangt en hoe erg het opvalt. En wat je zelf verteld uiteraard.

Nathaniel

Wijs gebruiker
willemvaag zei:
Nathaniel mag ik vragen over welke generatie je het hebt als je over de generatie voor ons praat.

Ja dat is een beetje vaag zonder duiding inderdaad. In dit betoog bedoelde ik de eerste moderne "Party-generatie", bij de opkomst van de house..

Uiteraard hebben mensen als bijvoorbeeld de Shulgin's ook zeer veel betekend in de verspreiding van waardevolle eerlijke informatie.

Bovenaan