help moeder met zware speed drang

misskitty

Newbie
Je schrijft dat je nu nergens zin in hebt. Had je dat ook voor speed gebruik? If so..er kunnen ook depressieve klachten zijn geweest. Bezoekje aan je huisarts kan nooit kwaad
Dat je lusteloos bent, moe, nergens zin in.
Stel je krijgt anti depressiva, je huisarts heeft geheimhoudingsplicht en aangezien dit je kind niet in gevaar brengt gaat hij het echt niet melden. Eerder word het positief gezien.

Ik herken het wel hoor. Mijn exvriendin heeft ADHD en slikte daarvoor dexamfetamine..Dan waren de mogelijkheden eindeloos

Huishouden doen,.meer geduld met dochter of als ze een driftbui had
Ze ging fluitend en genietend naar de speeltuin en kinderboerderij.

Ze was uiteindelijk gestopt met dex. En is een lange periode heel vlak geweest, somber. Ze moest echt leren weer nuchter te leven en op een andere manier energie te werven.
dat lijkt me idd heel moeilijk het is bij mij maar 3 keer geweest. en constant in me hoofd als ik nou maar pep had dan was dit mooi en dat mooi bah spookt de hele tijd in me hoofd

Neo-Shulginist

Badass junkie
ik heb een kind van bijna 3.. heeft iemand tips zodat die extreme drang af komt...!
Eerlijk gezegd is dit de allerbeste motivatie die je kan hebben. Als je trek hebt in speed, denk gewoon aan je kind. Dat doe je al en het werkt :wink:

Dat je in de dagen/weken na speed nergens zin in hebt, futloos voelt, angstig bent of dat je misschien zelfs depressieve gevoelens hebt, dat is eigenlijk heel 'normaal'. Dat is wat speed met je doet als het is uitgewerkt. Het is dus belangrijk om die effecten erbij te bedenken als je zin hebt in speed. Het is namelijk makkelijk om te verlangen naar de zorgeloze piek. Maar het diepe dal hoort er ook bij. Dus probeer het geheel van de speed te zien en bedenk erbij welke keuze je voor je kind wil maken. Dan denk ik dat die zin zo gevlogen is.

misskitty

Newbie
Eerlijk gezegd is dit de allerbeste motivatie die je kan hebben. Als je trek hebt in speed, denk gewoon aan je kind. Dat doe je al en het werkt :wink:

Dat je in de dagen/weken na speed nergens zin in hebt, futloos voelt, angstig bent of dat je misschien zelfs depressieve gevoelens hebt, dat is eigenlijk heel 'normaal'. Dat is wat speed met je doet als het is uitgewerkt. Het is dus belangrijk om die effecten erbij te bedenken als je zin hebt in speed. Het is namelijk makkelijk om te verlangen naar de zorgeloze piek. Maar het diepe dal hoort er ook bij. Dus probeer het geheel van de speed te zien en bedenk erbij welke keuze je voor je kind wil maken. Dan denk ik dat die zin zo gevlogen is.
Dankje voor de tips/info.

Syl

Badass junkie
Nou ik ga een poging wagen..

Je verteld dat jullie al instanties op jullie dak hebben.
Er is dus al het een en ander wat er speelt..
Zijn jouw partner en jij samen en zoja gebruikt hij ook drugs?.

Wat anderen ook al aangaven, dat je het onderliggende probleem moet aanpakken.
Dus voel je je depressief ga naar de huisarts.
Heb je zo veel aan je hoofd en voel je je lusteloos en uitgeput, ga naar je huisarts.

Ben zelf moeder van 2 kinderen (19 & 21) en ben ruim 8 jaar zwaar verslaafd geweest aan speed.
Mijn relatie was slopend (geestelijk en lichamelijk geweld).
Ik was uitgeput en had mezelf wijsgemaakt dat ik alleen met speed op het zou doorstaan.
We hadden ook veel financiële problemen wat ook nog eens extra veel stress erbij gaf.
Heb destijds wel meerdere pogingen gedaan te stoppen.
Als je een partner hebt die ook gebruikt en niet wil stoppen gaat dit een zware opgave worden.

Speed geeft je wat energie en het vlakt je gevoelens en emoties af.
Je gaat op een gegeven moment in een soort bubbel leven.

Blijf geloven in je eigen kracht!!.

Heb je schulden, zoek hulp
Voel je je depressief of lichamelijk op, ga naar je huisarts.

Zoek hulp voor de onderliggende klachten.
Speed is niet de oplossing!!.

Uiteindelijk worden je emoties afgestompt en krijg je op den duur een depressie die ongekend is.

Ik had het geluk dat mijn dochter op een leeftijd was dat ze aardig zelfstandig was toen ik ging afkicken.
Zodra ze na school was kon ik slapen want veel meer dan dat kon ik niet.
Jouw kind is niet zelfstandig en red zich zekers nog niet alleen.

Blijf er vanaf nu het nog kan !!!.
Nogmaals speed is geen oplossing want alle achterliggende problemen blijven gewoon.
Je zult steeds meer nodig gaan hebben en er steeds minder uit halen.
Probeer de problemen hoe moeilijk ook nu nuchter aan te pakken.
Schaam je niet om hulp te vragen bij instanties, daar zijn ze voor.
Geloof mij, uit ervaring kan ik zeggen..
Als je zwaar verslaafd bent komen al die problemen dubbel zo zwaar en hard aan.

Focus je op de problemen die er nu zijn en pak die aan.
Vertrouw op je eigen innerlijke kracht.
Je kind is het allerbelangrijkste en heeft niks aan een verslaafde ouder.

Onthoud dat jij sterker bent dan de speed!!.
Kijk elke x dat je zon zin hebt in speed naar je kind.
En besef dan dat je je kind er ook bij schaad!!.

De Zandman

DF-koning
Gaan denken aan "hoe lekker speed wel was", en aan de leuke details uit die tijd, is het voorportaal van een terugval triggeren.
Voor mij zeer zeker, omdat je de donkere periodes vergeet en je alleen maar aan de "positieve" details denkt.
Dat is zeker in het begin van een nuchter leven echt een ( in mijn beleving) minder goede zaak.
Gaan ronddraaien in die materie moet je zien te doorbreken.
Je maakt het jezelf ontzettend moeilijk zo.
Mocht je tegen zo'n moment aanlopen, dan probeer om met een klusje doen je aandacht te verzetten naar dat klusje.
Dit werkte bij mij zeer goed.
Iig niet op de bank gaan zitten prakkedenken!

Rivalrie

Badass junkie
de energie en vooral de levenslust overal zin aan hebben. bijvoorbeeld knutselen of schilderen met mijn zoon maak ik van die bakjes met allemaal lekkers in. geweldig vond ik dat. en nu nergens zin aan hebben
Klinkt als een depressie... Dat los je niet op met speed. Probeer eens met je huisarts te praten. Antidepressiva zou beter passen denk ik.

misskitty

Newbie
Nou ik ga een poging wagen..

Je verteld dat jullie al instanties op jullie dak hebben.
Er is dus al het een en ander wat er speelt..
Zijn jouw partner en jij samen en zoja gebruikt hij ook drugs?.

Wat anderen ook al aangaven, dat je het onderliggende probleem moet aanpakken.
Dus voel je je depressief ga naar de huisarts.
Heb je zo veel aan je hoofd en voel je je lusteloos en uitgeput, ga naar je huisarts.

Ben zelf moeder van 2 kinderen (19 & 21) en ben ruim 8 jaar zwaar verslaafd geweest aan speed.
Mijn relatie was slopend (geestelijk en lichamelijk geweld).
Ik was uitgeput en had mezelf wijsgemaakt dat ik alleen met speed op het zou doorstaan.
We hadden ook veel financiële problemen wat ook nog eens extra veel stress erbij gaf.
Heb destijds wel meerdere pogingen gedaan te stoppen.
Als je een partner hebt die ook gebruikt en niet wil stoppen gaat dit een zware opgave worden.

Speed geeft je wat energie en het vlakt je gevoelens en emoties af.
Je gaat op een gegeven moment in een soort bubbel leven.

Blijf geloven in je eigen kracht!!.

Heb je schulden, zoek hulp
Voel je je depressief of lichamelijk op, ga naar je huisarts.

Zoek hulp voor de onderliggende klachten.
Speed is niet de oplossing!!.

Uiteindelijk worden je emoties afgestompt en krijg je op den duur een depressie die ongekend is.

Ik had het geluk dat mijn dochter op een leeftijd was dat ze aardig zelfstandig was toen ik ging afkicken.
Zodra ze na school was kon ik slapen want veel meer dan dat kon ik niet.
Jouw kind is niet zelfstandig en red zich zekers nog niet alleen.

Blijf er vanaf nu het nog kan !!!.
Nogmaals speed is geen oplossing want alle achterliggende problemen blijven gewoon.
Je zult steeds meer nodig gaan hebben en er steeds minder uit halen.
Probeer de problemen hoe moeilijk ook nu nuchter aan te pakken.
Schaam je niet om hulp te vragen bij instanties, daar zijn ze voor.
Geloof mij, uit ervaring kan ik zeggen..
Als je zwaar verslaafd bent komen al die problemen dubbel zo zwaar en hard aan.

Focus je op de problemen die er nu zijn en pak die aan.
Vertrouw op je eigen innerlijke kracht.
Je kind is het allerbelangrijkste en heeft niks aan een verslaafde ouder.

Onthoud dat jij sterker bent dan de speed!!.
Kijk elke x dat je zon zin hebt in speed naar je kind.
En besef dan dat je je kind er ook bij schaad!!.
Dankje voor je tips je hebt gelijk. gelukkig is het die 3 keer bij hem niet goed gevallen dus hij wil er niks meer van weten.

misskitty

Newbie
Gaan denken aan "hoe lekker speed wel was", en aan de leuke details uit die tijd, is het voorportaal van een terugval triggeren.
Voor mij zeer zeker, omdat je de donkere periodes vergeet en je alleen maar aan de "positieve" details denkt.
Dat is zeker in het begin van een nuchter leven echt een ( in mijn beleving) minder goede zaak.
Gaan ronddraaien in die materie moet je zien te doorbreken.
Je maakt het jezelf ontzettend moeilijk zo.
Mocht je tegen zo'n moment aanlopen, dan probeer om met een klusje doen je aandacht te verzetten naar dat klusje.
Dit werkte bij mij zeer goed.
Iig niet op de bank gaan zitten prakkedenken!
Dankje voor de tip jij hebt helemaal gelijk. en idd dat is moeilijk van" ik weet hoe het was" moet ik idd even verzetten

Bovenaan