Helaas onmogelijk

Careless

Experimenterende gebruiker
Ik zit met een dilemma, 2 maanden geleden ben ik een heel leuk meisje tegen gekomen het kliktte heel goed en na 2 weken hadden we een relatie.
Nou had een bandlid van haar haar verjaardagsfeest en hier werd geblowed, dus ik dacht hey lekker een jointje kan er wel bij. Dus ik neem 3 teugen kijk naar mn vriendin en jah hoor ram sago..

Zegt vervolgens een tijd niets tegen me en krijg ik een sms : ik wil niet dat je rotzooi gebruikt.

Ik vond dit nogal kut, ze dacht dat ik alleen blowde, maar in de periode voor haar deed ik : xtc , DXM, Speed en heel af en toe coke.

Hier was ik al mee aan het stoppen en dit ging me goed af, dus beloofte ik haar te stoppen (jah idd hele stomme zet)
2 weken later kreeg ik een enorme terugval, ze heeft er niets van gemerkt maar toch ga ik het haar zeggen het nadeel is dat ik weet dat ze zo bij me weggaat.

Maar mijn hoofdprobleem is dat ik haar als motivatie had te stoppen, en ik niet bijv mn gezondheid als motivatie kan pakken. Heeft iemand ooit hetzelfde gedaan, of iemand tips?

Flugeltje

Wijs gebruiker
Zo zijn er duizenden als jouw man.

En je verhaal is zo vaag.... ze ziet je blowen en je begint plots over het feit dat je harddrugs gebruikt

Careless

Nou als je het goed las of had geinterpeteerd rooktte ik op dat feestje een joint waarop zij aannam dat ik alleen blowde, terwijl ik dus nog meer had gedaan..

ik weet dat er helaas meer zijn als mij, en heb er ook spijt van...

maar toch vind ik 1 ding hypocriet... als het er om gaat mag ik dus niet gebruiken, maar diezelfde avond ligt ze strontlazerus op een bank.. ik heb toch meer mensen kapot zien gaan aan de drank dan aan drugs

Maar al om al ik snap haar punt wel en die van jou ook, maar er zijn ook een hoop kerels die dan niet de ballen hebben er voor uit te komen.

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Je vriendin moet je gewoon nemen zoals je bent, anders is ze je niet waard....

Drientje

DF-koning
+1 Marla, mijn lief moet ook niet zeiken als ik wat gebruikt heb op een feestje anders kan hij gewoon lekker thuis gaan zitten huilebalken. Hoe leuk ik hem ook vind...

Careless

De ene kant van mij zegt inderdaad ze moet me nemen als wie ik ben maar ik snap dat iemand met 0,0 drugservaring denkt dat drugs ''de duivel'' is.
Het is ook meer dat ik mezelf niet meer neem voor wie ik ben, en haar zie als de ultime reden om te stoppen.

Mijn angst hierbij is wel dat het ook mijn reden word weer te beginnen als het voorbij is.

Solidius

Badass junkie
@ Careless, wil jij drugs gebruiken of niet? Zo ja, dan heeft ze dat gewoon te accepteren. Er zijn, zoals je zelf aan aangaf, ook dingen waar jij je aan ergert - b.v. haar overmatige alcoholgebruik.
Zeik jij hierover tegen haar met "ik wil niet dat je drinkt" of iets dergelijks? Ik ga ervan uit dat dat niet het geval is, dus ze heeft geen enkel recht om dat tegen jou wél te doen.

Je zegt dat je haar als drijfkracht gebruikt om van de drugs af te komen. Let me tell you something; dat kan enkel en alleen uit jezelf komen. Je moet het echt ZELF willen om geen drugs meer te gebruiken, daar zal / kan zij geen excuustruus voor zijn.

In wat voor soort band zit ze trouwens? Dat iemand van een orthodox zondagmiddag kerkbandje anti-drugs is zou ik best kunnen begrijpen, maar wtf...

needlefreak

Bewuste gebruiker
Careless zei:
Maar mijn hoofdprobleem is dat ik haar als motivatie had te stoppen, en ik niet bijv mn gezondheid als motivatie kan pakken. Heeft iemand ooit hetzelfde gedaan, of iemand tips?

Ik herken dit. In het verleden heb ik ook nog voor m'n ouders of voor meisjes willen stoppen met drugs gebruiken. Maar dat hou je niet vol. Zoals al eerder gezegd kun je enkel definitief stoppen met drugs als het echt uit jezelf komt. Als je maar sporadisch gebruikt kan ik me voorstellen dat je niet echt gemotiveerd bent om te stoppen. Omdat je dan weinig of geen problemen ondervind. Mijn druggebruik is wel problematisch te noemen. Ik ben verre van een weekend of gelegenheidsgebruiker. Daardoor heb ik al veel 'gezeik' over me gekregen dat ik moest stoppen. Maar diep vanbinnen wou ik dat nooit echt. Ik zocht altijd motivaties om te stoppen bij anderen. Met als gevolg dat ik altijd weer herviel in m'n oude gewoonten.

Als jij geen kwaad ziet in je druggebruik en er gewoon af en toe wilt van genieten, dan moet je dat gewoon doen. Doe wat jij zelf wilt. Als je haar neemt als motivatie, dan hou je jezelf voor de gek. :wink:

EDIT: je beloofd haar te stoppen en zelf zeg je erbij 'stomme zet'. Beloof het dan niet hé. :wave:

Flameon

Badass junkie
Careless zei:
2 weken later kreeg ik een enorme terugval, ze heeft er niets van gemerkt maar toch ga ik het haar zeggen het nadeel is dat ik weet dat ze zo bij me weggaat.

Je moet inderdaad eerlijk tegen haar zijn en zeggen dat je een terug val hebt gehad. Is het meisje echt voor jou geschikt, dan hoeft ze het nog niet te accepteren maar kan ze wel begrip tonen en jou steunen.
Zet ze je zomaar de deur uit zonder blikken of blozen dan moet je je afvragen of het echte liefde was.

Uiteindelijk ben jij degene die ooit heeft bepaald om drugs te gebruiken. Wil je nu wat gebruiken dan maak jij zelf die keuze en niemand anders. Wil jij stoppen dan moet jij die keuze maken uit de grond van je hart .... je moet het zelf willen, anders gaat het je niet lukken!
Stop jij voor een ander, dan word je daar afhankelijk van en dat is ook weer niet goed. Dan ligt helaas een terugval vroeg of laat toch weer op de loer.

In de tijd dat ik nog student was en met de studentenclub een paar keer per week op stap ging heb ik heel wat drank en drugs voorbij zien komen. Ik heb destijds veel stelletjes uit elkaar zien drijven door met name drank, omdat men niet kon kiezen tussen het leven van de feesten of het leven van de serieuze dingen (oa relatie). M.a.w. geniet waarvan jij wilt, of drugs of relatie!

VidaLoCa

Bewuste gebruiker
Inderdaad mijn ex ging ook zo beginnen. Ik gebruikte xtc en coke en wiet toen.
Ik heb een beetje geminderd voor haar dat kan ik begrijpen maar toen zei ze ; kies voor mij of de drugs. Wel ik hield van haar maar fck die shit :) ze kon buitengaan. Een meisje moet je niet veranderen ik bedoel je bent wie je bent. En inderdaad zo hypocriet ik vind alcohol ook een harddrugs, echt waar.

Gaya

Newbie
Hallo Careless,

Stoppen met drugs/ nicotine/alc. of wat dan ook moet je in eerste plaats altijd voor jezelf doen ! Nooit voor een ander, want dan is de kans op terug val bijzonder groot. Een ruzie of onenigheid zou hier al snel voor kunnen zorgen als je niet sterk in de schoenen staat.

Welke reden je pakt om te stoppen, tja die is moeilijker.... welke reden had je om met de hard drugs te stoppen?? Trouwens ik vind het knap van je dat je dit gedaan hebt, het is vast een harde en moeilijke weg geweest. Dus moet het wiet gebruik een makkie zijn voor jou !
Succes hoor, hou je ons op de hoogte??

groetjes Gaya

Oww btw, alc is een smerigere drug dan heroine of cocaine, sociaal aanvaard maakt gebruik hier van TE makkelijker, maar super moeilijk om er van af te komen ...

Mindgamer

Badass junkie
Gaya zei:
Hallo Careless,
Oww btw, alc is een smerigere drug dan heroine of cocaine, sociaal aanvaard maakt gebruik hier van TE makkelijker, maar super moeilijk om er van af te komen ...
Qua schade; kun je misschien wel gelijk hebben, maar de verslaving van alcohol, is zo moeilijk, omdat er overal alcohol word geschonken. Dat was eigenlijk het enige; wat ik wou zeggen :grin: Dus je hebt gewoon gelijk....

TrippyShit

Badass junkie
Denk eerst eens even goed na. Is een meisje die 'zomaar' bij je weg gaat, jou wel waard?

Edit: En als je die vraag gestelt hebt aan jezelf kan je kijken wat je verder doet..

cropp

Badass junkie
ik zou zo`n meisje laten vallen, maar ik zou eerder van te voren peilen of ze anti drugs is en is dat zo dan begin ik er niet eens aan

caatje

Badass junkie
Dit topic is oud.....ik denk dat ze al heeeeeel wat maandjes of uit elkaar zijn of zwanger zitten te wezen. Laat het gaan..... :wave:

Vrouwtje_Amsterdam

Bewuste gebruiker
Marla Singer zei:

+1!!! Ja en als ze zelf net zo goed dronken wordt moet ze niet de pot verwijten dat ie zwart ziet (zo gaat dat spreekwoord toch of niet?) Ik vind dat mensen die dronken zijn vaak sneller buiten hun boekje gaan (niet onder controle) dan wanneer je speed of pillen op hebt (meer controle)

Ik zou lekker een pil in d'r bek douwen... :hearteyes:, samen avondje doorbrengen, doet een relatie goed! :wave:

cropp

Badass junkie
Vrouwtje_Amsterdam zei:
Marla Singer zei:

+1!!! Ja en als ze zelf net zo goed dronken wordt moet ze niet de pot verwijten dat ie zwart ziet (zo gaat dat spreekwoord toch of niet?) Ik vind dat mensen die dronken zijn vaak sneller buiten hun boekje gaan (niet onder controle) dan wanneer je speed of pillen op hebt (meer controle)

Ik zou lekker een pil in d'r bek douwen... :hearteyes:, samen avondje doorbrengen, doet een relatie goed! :wave:
ik zou mijn anti drugs vriendin bij een ruzie over mijn drugsgebruik nooit met geweld drogeren met het idee dat het nog ooit goed komt...

misschien ben ik daarom wel vrijgezell

Mindgamer

Badass junkie
Je vriendin met geweld dwingen om een xtc pil te vreten, is doodnormaal.
Geweld, drugs, vreemdgaan en een pak slaag op zn tijd, doet een relatie goed!!

cropp

Badass junkie
Mindgamer zei:

houd wel leven in de brouwerij én je sexleven

Vrouwtje_Amsterdam

Bewuste gebruiker
cropp zei:
ik zou mijn anti drugs vriendin bij een ruzie over mijn drugsgebruik nooit met geweld drogeren met het idee dat het nog ooit goed komt...

Was ook een geintje gozer! Ik weet alleen uit m'n eigen ervaring dat samen met je vriend op die manier genieten, erg leuk kan zijn!

Funky Monkey

Badass junkie
Mindgamer zei:
Inderdaad! Wie niet luisteren wil moet maar voelen! Mocht ze hierna nog steeds moeilijk doen kan je der altijd nog geestelijk kleineren en aan een pimp verkopen! :stoned:

OT: Ze moet je gewoon accepteren om wie je bent, lukt dat niet dan heeft het sowieso geen zin een relatie aan te gaan. Je kan jezelf niet zijn, hierdoor raak je alleen maar meer gefrustreerd en krijg je alleen nog maar meer zin in drugs, waardoor je beloftes weer verbreekt en nog meer gezeik krijgt etc. etc. etc.

@Caatje: En het valt nog wel mee toch? Soms word er op een topic gereageerd van 2 a 3 jaar oud :beer:

cropp

Badass junkie
Vrouwtje_Amsterdam zei:
cropp zei:

Was ook een geintje gozer! Ik weet alleen uit m'n eigen ervaring dat samen met je vriend op die manier genieten, erg leuk kan zijn!

listen to the sarcasm in my voice, vrouwtje :P

Bovenaan