• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Heftige ervaring Spacecake

Hallo iedereen,
ik heb samen met mijn beste vriend Spacecake genomen. Het was voor ons beide onze eerste keer, we deden het op een rustige plek, namelijk zijn kamer. Wij hebben tot nu toe eigenlijk alles samen voor het eerst gedaan, en dat verliep tot nu toe goed. (Alcohol, wiet(blowen) en speed, verder zijn we nog niet zo ervaren.) Ook omdat wij tot nu toe bij alle (soft)drugs ongeveer dezelfde effecten ervaren op dezelfde momenten.

Ik lees me altijd in voordat ik iets gebruik, om te weten wat de gezondheidsrisico’s zijn, wat te doen als het fout gaat, maar ook wat ik moet verwachten natuurlijk.

Oh ja, wij zijn ook niet heel ervaren met blowen, we hebben het weleens gedaan, maar niet vaak. Lang genoeg gekletst, hier volgt mijn rapport!

• 20:30 hebben wij beiden een half plakje genomen, nadat we deze hadden genomen zijn wij naar de winkel gegaan om eten in te slaan. En we hadden hier 2 uur niet gegeten. Voor het geval we honger kick zouden krijgen en/of bad gaan, hebben we dus ook producten met suiker en vitamine C gehaald.

• 21:30 Hier denken we de eerste effecten al te voelen, maar het is nog redelijk licht, hier kregen we ook al de lachkick.

• Verder heb ik de tijd slecht bijgehouden helaas. Maar rond 15-30 min hierna werd ik ineens extreem blij voor 15 min lang, alsof ik xtc op had ik begon me te verbazen over alles en hoe mooi alles wel niet was. Mijn vriend had dit ook, alleen dit was dan ook het allerbeste van de spacecake vond ik. Na deze gelukkige 15 min begon het wel erg heftig en overweldigend te worden. Ik keek naar mijn vriend en hij had net als ik een angstige blik op zijn ogen. We voelden ons lichaam golven, en random plekken op mijn lichaam werden super warm en gingen tintelen. Dit gevoel was in vlagen, het was even heftig, daarna ietsjes rustiger, dit bouwde zich langzaam op tot de piek die er nog lang niet was.

• Na nog eens 15 min, werd mijn borst heel erg warm en voelde ik mijn hart sneller kloppen, dit vond ik een beetje verontrustend, maar ik probeerde deze gedachten uit mijn hoofd te zetten. Hier begon bij elke hartslag mijn lichaam te golven, ik voelde ook dat het bloed door mijn lichaam gepompt werd. Dit was een erg raar gevoel, in het begin vond ik dit alles maar heftig en overweldigend. Hier begon mijn lichaam ook erg zwaar te voelen. Ik wou dat het overging, dus ik ben extra suiker gaan eten in de hoop dat het hielp, ik heb er verder niks van gemerkt. Dus we hebben maar muziek aangezet ter afleiding, en die muziek voelde toch lekker zeg. We hebben 2 uur lang gedanst, ik merkte zelfs dat ik ongemerkt door bleef dansen wanneer de muziek stopte, het dansen ging gewoon vanzelf. En toen ik mijn ogen dichtdeed ontstonden er allemaal figuren, spiralen, kleuren en tekeningen gevormd door de muziek.

• Ik kan me nog herinneren dat ik op de klok keek tijdens het dansen en dat het 22:45 was en ik was al een stuk beter gewend aan het gevoel dat ik eerst zo overweldigend vond. Ik moest gewoon meegaan met de flow, en dan voelde alles een stuk fijner, ik merkte nu ook pas hoe rustig ik eigenlijk in me hoofd was. Ik was hier ook al zo stoned dat ik af en toe ging zitten mijn ogen dichtdeed en in een hele andere dimensie werd gezogen. Maar ik wou niet slapen of out gaan dus ik stond met moeite op en ging door met dansen. Ook merkte ik dat ik soms zo verbaasd was over alles en bezig met alles verwerken, dat ik soms eventjes vergat te ademen.

• Dat dansen voelde super fijn, ik voelde de muziek gewoon door me heen gaan, mijn vriend had dit ook, we hebben tussendoor gepraat nog af en toe hoe we ons voelden en hoe lekker alles wel niet was, maar ook dat het wel echt anders is dan we ons ooit hebben gevoeld.

• Rond 24:00 zijn we toch in bed gaan liggen, lekker gaan spacen, en af en toe korte gesprekken, want lange gesprekken lukte niet. We zullen na een uurtje wel in slaap zijn gevallen. Ik kan me nog herinneren dat als ik ging zitten het soms extra fijn voelde, het voelde alsof het bed/dekens ging tintelen en we er langzaam in gezogen werden.

• 7:00 Werden we beide tegelijk langzaam even wakker, en de effecten waren zo goed als weg, ze waren er nog wel lichtjes. We zijn hierna wel weer kort in slaap gevallen en werden we om 8:30 toch echt wakker, hier hebben we nog even in bed gelegen en kort nagedacht over alles wat er is gebeurd de avond ervoor en erover gekletst. We werden wakker zonder hoofdpijn, kater, dip of wat dan ook, alleen ben ik wel de hele dag rustiger in me hoofd en lichaam geweest, maar dat voelde wel rustgevend.

• Al met al was het een heftige maar leuke ervaring. In het begin toen het in kickte vonden we het iets te heftig, maar dat was een kwestie van wennen en de knop omdraaien. Leren met de flow mee te gaan en toen was alles super fijn en prima. Ik wil over een tijdje misschien weer Spacecake proberen, dezelfde dosis. Nu we weten wat er gebeurd, kunnen we er beter mee omgaan denk ik en wordt het ook leuker.

Mijn tip aan iedereen is dus: Laat het over je heenkomen en ga mee met de flow.

Heeft iemand nog tips, voor de volgende keer? Of andere verhalen die zij hebben meegemaakt? Ben ik ook erg benieuwd naar om te horen :)

Neo-Shulginist

Badass junkie
Heeft iemand nog tips, voor de volgende keer?
De dosering is met spacecake altijd heel lastig. Ik maak daarom liever koekjes, zodat ik per koek precies de hoeveelheid wietboter kan bepalen. Dan moet je alles ook opschrijven om te weten hoeveel gram wietboter er per gram koekbeslag zit. Kost dus wat experimenteren en wat rekenwerk, maar dan kan je wel prima gedoseerde edibles krijgen. Ik hield voor mezelf meestal 0,2 tot 0,3 gram knipafval per portie aan. Als je te maken hebt met onervaren blowers dan kan je beter de eerste keer met 0,1 gram beginnen en dan kijken of een dubbele dosis wel een goed idee is.

Verder zijn edibles altijd wel heel anders dan blowen inderdaad. Dat komt omdat je lever de THC afbreekt tot 11-hydroxy-THC voordat het in je bloed komt, als je de cannabis opeet in plaats van rookt.
Een nadeel is dat je er heel zwaar stoned van wordt: het is echt bank liggen en niks meer doen. Een voordeel is dat het daardoor top werkt als slaapmiddel. :wink:

De dosering is met spacecake altijd heel lastig. Ik maak daarom liever koekjes, zodat ik per koek precies de hoeveelheid wietboter kan bepalen. Dan moet je alles ook opschrijven om te weten hoeveel gram wietboter er per gram koekbeslag zit. Kost dus wat experimenteren en wat rekenwerk, maar dan kan je wel prima gedoseerde edibles krijgen. Ik hield voor mezelf meestal 0,2 tot 0,3 gram knipafval per portie aan. Als je te maken hebt met onervaren blowers dan kan je beter de eerste keer met 0,1 gram beginnen en dan kijken of een dubbele dosis wel een goed idee is.

Verder zijn edibles altijd wel heel anders dan blowen inderdaad. Dat komt omdat je lever de THC afbreekt tot 11-hydroxy-THC voordat het in je bloed komt, als je de cannabis opeet in plaats van rookt.
Een nadeel is dat je er heel zwaar stoned van wordt: het is echt bank liggen en niks meer doen. Een voordeel is dat het daardoor top werkt als slaapmiddel. :wink:
Ja haha, ik was inderdaad zwaar stoned, ik vind high zijn toch echt veel leuker eerlijk gezegd. Bedankt voor de tip nog ik zal eens proberen die edibles te maken zoals jij zegt ja en gewoon experimenteren wat een goede dosis is. thx

Raver

Badass junkie
Herkenbare ervaring hoor.

Ik heb me heel vaak verbaasd over de fysieke en mentale effecten van spacecake. Zo intens dat ik me afvroeg of het wel verstandig was om dat te verkopen in een coffeeshop.

Ik zou een hoge dosering spacecake eerder een harddrug noemen dan softdrugs. Niet vanwege de schadelijkheid maar gewoon qua beleving haha. Het was voor mij altijd meer een soort psychedelische ervaring. Met de nodige mindfucks en angsten om niks. Maar idk het zat hem voor mij altijd in het accepteren van deze gevoelens en gedachten. Lekker laten meevaren op de space van de sterkere variant van THC. Dat is hierboven al uitgelegd.

Er is immers nog nooit iemand overleden na gebruik van cannabis. Die gedachten gaf me rust en moest dan soms gewoon lachen om de dingen die ik meemaakte haha.

Als ik spacecake at was dat altijd de sterkste variant van de coffeeshop. +- 1gr.

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
Inderdaad, spacecake is heel anders dan een jointje roken.
Ik heb het éénmaal gedaan en doe het nooit meer, het effect kwam pas na 2uur aanzetten en heb er ongeveer 10uur van onder invloed geweest.
De eerste uurtjes waren fijn maar ik kreeg echt genoeg van het effect. Voelde heel zwaar allemaal en tripperig, maar niet echt de tripeffecten die ik fijn vind.
Duurt me veel te lang en te oncomfortabel. Het wakkerde op z'n tijd ook wat paranoia aan en bedrukte emoties.

Herkenbare ervaring hoor.

Ik heb me heel vaak verbaasd over de fysieke en mentale effecten van spacecake. Zo intens dat ik me afvroeg of het wel verstandig was om dat te verkopen in een coffeeshop.

Ik zou een hoge dosering spacecake eerder een harddrug noemen dan softdrugs. Niet vanwege de schadelijkheid maar gewoon qua beleving haha. Het was voor mij altijd meer een soort psychedelische ervaring. Met de nodige mindfucks en angsten om niks. Maar idk het zat hem voor mij altijd in het accepteren van deze gevoelens en gedachten. Lekker laten meevaren op de space van de sterkere variant van THC. Dat is hierboven al uitgelegd.

Er is immers nog nooit iemand overleden na gebruik van cannabis. Die gedachten gaf me rust en moest dan soms gewoon lachen om de dingen die ik meemaakte haha.

Als ik spacecake at was dat altijd de sterkste variant van de coffeeshop. +- 1gr.
Haha ja dit had ik ook, gelukkig was mijn beste vriend erbij die wist me gerust te stellen, en de gedachte dat er nog nooit iemand is overleden aan spacecake/wiet hielp mij ook heel erg. Maar wat mij nog het meeste hielp was om niet te veel te denken aan alle enge gedachtes of te gaan zitten, want dan merk je echt hoe heftig het is. Mij hielp het heel erg om te dansen en mee te gaan in de muziek, toen ik dit ging doen werd het allemaal een stuk fijner. En idd de effecten van spacecake voelden niet als softdrugs nee, gelukkig is het qua schadelijkheid niet zo :)

Inderdaad, spacecake is heel anders dan een jointje roken.
Ik heb het éénmaal gedaan en doe het nooit meer, het effect kwam pas na 2uur aanzetten en heb er ongeveer 10uur van onder invloed geweest.
De eerste uurtjes waren fijn maar ik kreeg echt genoeg van het effect. Voelde heel zwaar allemaal en tripperig, maar niet echt de tripeffecten die ik fijn vind.
Duurt me veel te lang en te oncomfortabel. Het wakkerde op z'n tijd ook wat paranoia aan en bedrukte emoties.
Ik snap je helemaal, het eerste half uurtje voor mij was fijn, dat was mentaal. lekkere lachkick en super blij voelen, daarna sloeg het om en werd het niet fijn, ik dacht dat ik doodging en wou dat het zo snel mogelijk ophield. Maar na een tijdje lukte het mij met moeite om mee te gaan met de flow en alles laten gebeuren, en toen pas werd het een beetje fijn. Ik had van te voren ook al gelezen dat veel mensen spacecake onderschatten, dus ik was wel een beetje voorbereid maar dit was nog veel heftiger dan ik had verwacht. Voor mij was het dus heel erg de juiste mindset zoeken, zodra je je gaat verzetten wordt het alleen maar erger.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Ik zou een hoge dosering spacecake eerder een harddrug noemen dan softdrugs. Niet vanwege de schadelijkheid maar gewoon qua beleving haha.
Het onderscheid tussen hard- en softdrugs is vrij arbitrair dus je kan van elk middel wel beargumenteren dat je het een harddrug of softdrug vindt.

Ik bedoel.. Mescaline is een vrij mild psychedelicum met heel weinig lichamelijke, geestelijke of maatschappelijke risico's. Maar het is een harddrug.
3-MMC is best verslavend, geeft flinke katers, kan ernstige problemen met de bloedsomloop veroorzaken en kan leiden tot agressie. Maar dat is dan weer een softdrug.

Volgens de wet zijn morfine en heroïne harddrugs, maar de meeste benzo's zijn softdrugs.

Khat is ongeveer net zo gevaarlijk als koffie, maar de werkzame stof in khat is een harddrug.

Hennep inclusief bladeren en stengels is een softdrug, en hasj ook. Terwijl je vermoedelijk niks voelt als je op de bladeren en stengels gaat kauwen. Tegelijkertijd is hasjolie (met dezelfde werkzame stoffen als hasj) ineens een harddrug. Je kunt natuurlijk ook heel weinig hasjolie nemen, of veel hasj, waardoor je veel sterker onder invloed zou zijn van hasj. Maar dat blijft desondanks een softdrug.

Dus je kan net zo goed veronderstellen dat methamfetamine een softdrug is en koffie een harddrug. Zolang je maar een verhaaltje eromheen hebt waarom je het een erger vindt dan het ander.

Laatst bewerkt:
Het onderscheid tussen hard- en softdrugs is vrij arbitrair dus je kan van elk middel wel beargumenteren dat je het een harddrug of softdrug vindt.

Ik bedoel.. Mescaline is een vrij mild psychedelicum met heel weinig lichamelijke, geestelijke of maatschappelijke risico's. Maar het is een harddrug.
3-MMC is best verslavend, geeft flinke katers, kan ernstige problemen met de bloedsomloop veroorzaken en kan leiden tot agressie. Maar dat is dan weer een softdrug.

Volgens de wet zijn morfine en heroïne harddrugs, maar de meeste benzo's zijn softdrugs.

Khat is ongeveer net zo gevaarlijk als koffie, maar de werkzame stof in khat is een harddrug.

Hennep inclusief bladeren en stengels is een softdrug, en hasj ook. Terwijl je vermoedelijk niks voelt als je op de bladeren en stengels gaat kauwen. Tegelijkertijd is hasjolie (met dezelfde werkzame stoffen als hasj) ineens een harddrug. Je kunt natuurlijk ook heel weinig hasjolie nemen, of veel hasj, waardoor je veel sterker onder invloed zou zijn van hasj. Maar dat blijft desondanks een softdrug.

Dus je kan net zo goed veronderstellen dat methamfetamine een softdrug is en koffie een harddrug. Zolang je maar een verhaaltje eromheen hebt waarom je het een erger vindt dan het ander.
Het is idd allemaal een beetje krom, maar kwam erop neer dat ik de effecten als nogal heftig heb ervaren. Vooral de lichamelijke effecten. De mentale effecten ervoer ik als erg fijn.

Beste leden,

mij ben zojuist lid geworden op dit forum vanwege mijn vreemde ervaring met spacecake en 3mmc combineren.

ik zit momenteel in deze trip. Het voelt voor mij alsof ik constant deja vu s heb. Ook kan ik mezelf niet goed meer bewegen. Het grootste effect is echter wel de paranoïde. Ik heb constant het idee dat er mensen in m’n kamer zijn. Ik krijg dat hallucinaties dat er echt iemand naast me staat, en het is levensecht.

ik zag jou ervaring met xtc en spacecake als een deja vu.

TheRealJJ79

Belezen gebruiker
spacecake met 3mmc..... creabea! ff een xanaxje erbij en we paranoja!

1 sc gedaan en nog nooit van mn leven zo kkhard stoned geweest - was ook de laatste x trouwens :) hhahahh

Goedemorgen zeg, ben net wakker maar wat een ongelooflijke ervaring ben ik rijker. Ik raad het niemand aan om de combinatie 3M met spacecake te proberen, maar met tripsitter raad ik het ook niet af. De hallucinaties zijn echt onvoorstelbaar. Leek erg veel op een ketamine trip. Hier ben ik wel mee bekend namelijk

Bovenaan