Heel lang duren van inwerken XTC?

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Gister had ik een feestje, goed feest trouwens!
Maar na 80mg ongeveer (halve van een +/- 160mg XTC pil duurde het een uur en 3 kwartier eer ik wat merkte! Het is de juiste hoeveelheid voor mijn gewicht. Ik houd mij daar zo goed als altijd aan. En normaal voel je binnen een half uur tot een uur het dan flink "inslaan". Maar gister duurde het dus heel lang voor we wat merkten en het werd ook niet zo een heftige lekkere ervaring. 2,5 uur na de eerste helft nog een halve van +/- 80mg genomen. Het "strak" staan en de energie was er wel maar het echte lekkere gevoel bleef slapjes.
Qua mg moet het (bijna) erg veel zijn voor mij. Ik had een half jaar niks gebruikt en over de dag bekeken iets te weinig gegeten. Hoe ka dit? :confused:

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
Je pil is getest... of hebben ze je gewoon verteld dat'ie 160mg bevat?

Is inderdaad vrij lange inwerktijd voor mdma...

Fool

Badass junkie
Door heel veel verschillende lichamelijke omstandigheden kan het goed gebeuren dat de pil later wordt opgenomen dan normaal. Had je ervoor nog gegeten?

Waarschijnlijk is je tweede halfje ook na 1 uur en 3 kwartier ingeslagen, waardoor hij al zo laat aankwam dat je je meeste reserves al verbruikt had. Hierdoor zul je er niet heel veel meer van gemerkt hebben.

Jefferson420

Experimenterende gebruiker
Dunnetjess33 zei:
en over de dag bekeken iets te weinig gegeten.
De kans is groot dat het hieraan ligt, ik heb ook eens gehad dat het meer dan 2 uur duurde, en daarna sloeg 'ie alsnog in. Ik had die dag ook weinig gegeten, en nadat de pil niet insloeg had ik wat patatjes met iemand meegegeten, en daarna sloeg 'ie in. Mijn logica hierachter is dat als je maag leeg is, dat zo'n klein pilletje niet (goed) wordt verteerd en opgenomen. En als je een klein beetje gaat eten, dat je maag dan op gang komt en het pilletje hierin wordt meegenomen. Ik heb hier geen bronnen van, misschien kan iemand dit nog aanvullen.
Als het nu gebeurd dat ik naar mijn mening te lang moet wachten tot ie inslaat, ga ik even een hapje eten. Ook al is het maar een koekje of een paar M&M's, het helpt wel altijd bij mij. Dus dit zou je de volgende keer kunnen proberen.
:wave:

Fool

Badass junkie
Als je eet komt je spijsvertering op gang, dat klopt inderdaad. Het beste is om 3 uur voordat je je pilletje popt een fatsoenlijke maaltijd te eten.

Daarbij, XTC maakt geen energie maar werkt op reserves. Deze reserves komen uit je eten, dus minder eten is minder reserves op te verbruiken. :)

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
Bij mij hakt een pil der nooit zo laat in, met eten in me pens of zonder... heb meer de indruk als ik niks in me maag heb dat het net harder erin hakt dan met eten erin.

Frenzel

Experimenterende gebruiker
Ik zorg er altijd voor dat ik van te voren goed gegeten heb, zodat ik tijdens de trip zeker weten geen honger meer krijg, want ik vind het a-relaxed om tijdens xtc-rush te eten.
Ben het er ook mee eens dat een pil heftiger inslaat wanneer je hem op een lege maag dropt (gemengd met eten komt de inslag geleidelijker opzetten en wordt het totale resultaat iets minder heftig).
Wat ik doe is: eerst goed eten, dan minimaal een uur wachten zodat de maag weer leeg is en daarna de pil.

Met koffie of cola doorslikken kan ook helpen omdat cafeïne een stof is die de snelheid van de spijsvertering doet verhogen.
Gelijktijdig innemen met een heel klein snuifje pep is bij mij bevorderlijk zolang de pep maar eerder inwerkt dan de xtc, want wanneer dit andersom is merk ik dat pep de werking van xtc doet onderdrukken wat teleurstellend is omdat xtc veel lekkerder is.
Vitamine B1 en B3 schijnen er ook voor te zorgen dat andere stoffen sneller en beter in het lichaam worden opgenomen en worden daarom aan allerlei medicijnen (die op de markt te vinden zijn) als hulpmiddel toegevoegd.

Bovenaan