Heb ik 3MMC verslaving?

solemnsam

Newbie
Hallo iedereen

Ik heb nu 2 avonden achter elkaar en overdag 3MMC gebruikt ongeveer 3-4 gram verdeeld over de 2 avonden en overdag wat. ik heb amper geslapen tussendoor maar ik kreeg constant de neiging om bij te pakken.

Ik ging door andere threads heenkijken en schrok best van hoeveel mensen er verslaafd aan raakten en hoe snel dit gebeurd. Ik heb nu alles weggegooid en door de gootsteen gemikt. Ik zie heel veel berichten van mensen die al weken gebruiken etc. Bij die verhalen duurt de kater erg lang en duurt het soms wel meer dan een week om er weer helemaal bovenop te komen. Aangezien ik het nu al bijna voor 48 uur gebruik, ben ik nu al verslaafd? (het voelt wel alsof ik constant bij wil nemen) En hoe lang gaat het duren om die mogelijke verslaving weg te werken? Ga ik er echt een week last van hebben? Ga ik uberhaupt van dingen last hebben?

Ik hoop wat wijzer te worden van jullie antwoorden...

hansie24

Belezen gebruiker
Met stimulanten kan je in 1x stoppen.. zo te horen heb jij lang weekend gebruikt .. morgen en of overmorgen ga je je kut voelen goed eten en drinken en nooit meer doen... Je bent niet verslaafd na 2 nachten doorgaan maar pleur alles weg en ga lekker op tijd slapen en nuchter verder!!

_shikantaza

Badass junkie
Hallo iedereen

Ik heb nu 2 avonden achter elkaar en overdag 3MMC gebruikt ongeveer 3-4 gram verdeeld over de 2 avonden en overdag wat. ik heb amper geslapen tussendoor maar ik kreeg constant de neiging om bij te pakken.

Ik ging door andere threads heenkijken en schrok best van hoeveel mensen er verslaafd aan raakten en hoe snel dit gebeurd. Ik heb nu alles weggegooid en door de gootsteen gemikt. Ik zie heel veel berichten van mensen die al weken gebruiken etc. Bij die verhalen duurt de kater erg lang en duurt het soms wel meer dan een week om er weer helemaal bovenop te komen. Aangezien ik het nu al bijna voor 48 uur gebruik, ben ik nu al verslaafd? (het voelt wel alsof ik constant bij wil nemen) En hoe lang gaat het duren om die mogelijke verslaving weg te werken? Ga ik er echt een week last van hebben? Ga ik uberhaupt van dingen last hebben?

Je gooit drugs weg omdat je niet kunt stoppen. Dat is verslaving. Hoe je kater wordt, geen idee. Maar het gaat weer over. Zoek hulp, alleen kom je er niet vanaf.

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
Is dit de 1ste keer dat je gebruikt?
In tegenstelling tot bovenstaande reacties ben je niet na 1malig gebruik verslaafd.
De hoeveelheid en de duur van jouw sessie is best intens maar dat je het weggooit en beseft dat het niet de beste kant op gaat is al top.
Als je er nu ook komende periode kan afblijven zal je waarschijnlijk niet meteen verslaafd worden.
De kater zal morgen en overmorgen zeker aanwezig zijn.
Goed eten, drinken en voldoende rust nemen gaat snel beterschap bieden.
Trap gewoon niet in de valkuil van nog eens te gebruiken binnen de kortste periode anders gaat je brein snel het gebruik accepteren als iets dat wel regelmatig kan.

De Zandman

DF-koning
Ik heb ooit eens 3 dagen 3 mmc gebruikt, en sind de kater erna, niet meer.
In een kort tijdsbestek van gebruik word en ben je niet verslaafd.
De reden waarom je steeds hebt willen bijnemen is waarschijnlijk deze, 3 mmc heeft die eigenschap bij gebruik, al helemaal als je nasaal hebt gebruikt.....Dat gaat vanzelf weer over.
Her gaat erom om nu niets meer te nemen.
De craving gaat voorbij!

Manu76

Badass junkie
Je kunt best met verslaving leven, maar je moet waarschijnlijk geen 3mmc meer gebruiken, of in ieder geval begrijpen dat je niet kunt stoppen. (De rest van je leven waarschijnlijk)
Lekker slapen en misschien valt het wel mee en kun je nu even niet met drugs omgaan omdat je onderliggende problemen eerst moet aanpakken.

Take care!

Neo-Shulginist

Badass junkie
Hallo iedereen

Verslaving kun je zien als een leerproces in het brein. Het begint met incidenteel en recreatief gebruik, en neemt dan langzaam steeds meer aspecten van je leven over, net zolang tot drugs je belangrijkste motivatie worden voor alledaagse zaken. Een belangrijk onderdeel van verslaving is vaker en meer gebruiken dan dat je van plan was, en veel tijd besteden aan (denken aan) gebruik.

Maar er zijn nog meer kenmerken van verslaving, zoals doorgaan ondanks lichamelijke problemen, minder goed presteren op werk/school door drugsgebruik, financiële problemen, geen of weinig hobby's, ruzie met vrienden, moeite met het onderhouden van liefdesrelaties.

Je kan weinig last hebben van die andere criteria, en dan heb je mogelijk een lichte stoornis met middelengebruik. Als je je herkent in veel van die klachten, dan heb je misschien een matige tot zware stoornis met middelengebruik.

Als je het wil weten dan kun je op de website van Jellinek een zelftest doen. In jouw geval is de zelftest voor cocaïne het meest relevant (want verslaving aan die drug lijkt op verslaving aan cocaïne).

Laatst bewerkt:

solemnsam

Newbie
Is dit de 1ste keer dat je gebruikt?
In tegenstelling tot bovenstaande reacties ben je niet na 1malig gebruik verslaafd.
De hoeveelheid en de duur van jouw sessie is best intens maar dat je het weggooit en beseft dat het niet de beste kant op gaat is al top.
Als je er nu ook komende periode kan afblijven zal je waarschijnlijk niet meteen verslaafd worden.
De kater zal morgen en overmorgen zeker aanwezig zijn.
Goed eten, drinken en voldoende rust nemen gaat snel beterschap bieden.
Trap gewoon niet in de valkuil van nog eens te gebruiken binnen de kortste periode anders gaat je brein snel het gebruik accepteren als iets dat wel regelmatig kan.
Ja was de 1e keer dat ik het deed, moet ook zeggen dat ik niet zeker weet waarom maar ik kreeg het van iemand mee om hier te bewaren. toen kon ik idd even niet meer stoppen. heb de afgelopen dagen eigenlijk 0 intentie meer gevoeld om te gebruiken. voelde me 2 dagen wel even ruk maar ben nu weer prima.

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
Ja was de 1e keer dat ik het deed, moet ook zeggen dat ik niet zeker weet waarom maar ik kreeg het van iemand mee om hier te bewaren. toen kon ik idd even niet meer stoppen. heb de afgelopen dagen eigenlijk 0 intentie meer gevoeld om te gebruiken. voelde me 2 dagen wel even ruk maar ben nu weer prima.

3-mmc of cathinones in het algemeen zijn er berucht voor.
Eens je begint is stoppen moeilijk of is het meestal door gaan tot het op is.
Goed dat je terug volledig de oude bent en hou rekening met dit soort stofjes in de toekomst.
Beter niet bij je hebben of als je het ooit nog eens wil gebruiken enkel een bepaalde hoeveelheid bij hebben die je die avond wil gebruiken want op gaat het sowieso.

Raver

Badass junkie
Je gooit drugs weg omdat je niet kunt stoppen. Dat is verslaving. Hoe je kater wordt, geen idee. Maar het gaat weer over. Zoek hulp, alleen kom je er niet vanaf.

Kan ook gewoon uit voorzorg zijn. Of
schrik. :)

Ik zou me vooral zorgen maken als je nu met jezelf afspreekt dat je het niet meer wilt gebruiken en/of eens per whatever. Iemand die niet verslaafd is zou dat moeten kunnen volhouden. Al blijft dit wel een verslavende drug waar de trek groot naar kan zijn. Dus of je het ooit weer moet willen tja..

Aartsbok

Bewuste gebruiker
@solemnsam Lijkt me dat je jezelf hebt gered van een verslaving die lag te loeren op zijn weerhaan in jou te slaan. Als je de drang tot opnieuw kopen kan weerstaan…. Er zin in hebben is niet verslaafd zijn. Als de zin sterker is dan je wil en je maakt offers om aan het spul te geraken, zoek dan hulp.

Ik was ooit verslaafd aan zolpidem. Cold turkey gestopt maar insomnia brak me lekker verder af. Nu neem ik ze opnieuw, enkel op en volgens voorschrift. Het kan wel degelijk! Maar eenmaal verslaafd. Altijd verslaafd. The most important detail is and will be: can you manage/control the urge. Obsession vs compulsion. ALS je dat laatste de baas kunt is er geen gevaar :) believe in you, you did so right so early already x

Bovenaan