Ik had eerst de Senheisser HD 595. Echt super geluid. Ik had hem aangesloten op een hoofdtelefoon-buizenversterker. Maar omdat ik geld nodig had heb ik die set verkocht.
Toen een jaar zonder hoofdtelefoon. Twee weken geleden heb ik toch maar weer is eentje gekocht (HD 201- voor 21 euro bij de media markt) onder het motto ´hoe slecht kan een goedkope sennheiser zijn?´ Het antwoord: heel erg slecht. Na twee liedjes is het al net of mijn oren beginnen te bloeden. Maar misschien heb ik wel een ´maandagochtend product´ want op bol.com zie ik alleen maar positieve recensies (
http://www.bol.com/nl/p/elektronica/sen ... index.html ) Maar misschien zijn mijn oren ook wel te verwend met die HD 595, want die is wel een aantal keren duurder. Dus misschien zou het ook best wel vreemd zijn als ik tevreden zou zijn met een instapmodel.
Het enige voordeel van deze goedkope sennheiser is dat het een zogenaamd gesloten model is (geldt voor de meeste hoofdtelefoons), zodat niet iedereen kan meeluisteren. Die HD 595, wat een zogenaamd open model is, is dus ook totaal niet bedoeld om op straat te gebruiken.
Naar muziek luisteren op straat doe ik trouwens al jaren niet meer. Je mist dan zoveel.