Hawaiaanse

Tietmans

Newbie
Zaterdag heb ik een hele porsie mexicaanse genomen en een hele leuke trip beleefd!

Nu is mijn vraag. Ik wil volgende maand aan de hawaiaanse, maar wat is precies het verschil tussen mexicaanse en hawaiaanse?

L

Lid 3285

Gast
Hawaianse zijn de sterkste zoort paddo's die je kan krijgen denk ik. :confused:

Jpilot

Experimenterende gebruiker
Azurescens zijn inderdaad sterker.

De hawai paddenstoelen zijn net wat steker dan de mexicaanse, en vaak ook wat duurder. De vorm is ook anders, langer en dunner, met een heel klein hoedje.

deamonique

Azurescens zijn idd sterker, ik vond het echt een ander soort trip dan hawaiiaanse..denk dat ik toch liever hawaiiaanse doe

J0rrit

Badass junkie
deamonique zei:
Azurescens zijn idd sterker, ik vond het echt een ander soort trip dan hawaiiaanse..denk dat ik toch liever hawaiiaanse doe

waarin verschillen ze dan een beetje als je dat kan uitleggen?

deamonique

DarkScope zei:
deamonique zei:

waarin verschillen ze dan een beetje als je dat kan uitleggen?

ik vind de hawaiiaanse trip wat ontspannender..daar krijg ik een heel slaperig, warm en gelukkig gevoel van, ik zie veel patroontjes,voel me alsof ik in een warm en veilig nestje zit en beschermd wordt..

bij de azurescens was de trip heftiger, ook wat korter, ik zag minder patroontjes, maar had het idee dat er "geesten" ofzo boven me zweefden, ik was ook wat para, beetje angstig zelfs, dat iemand aan zou bellen (terwijl het midden in de nacht was). de trip was wat "harder"minder liefelijk en warm, ja, dat is eigenlijk de enige manier hoe ik het kan beschrijven..

hoop dat je er wat aan hebt! Ik wil steeds ook tripreports enzo schrijven, maar het verwoorden van een trip vind ik ZO moeilijk!

Jpilot

Trips zijn altijd met elkaar te vergelijken kwa effect, maar aan de andere kant ook weer totaal niet. Er hoef maar dit te gebeuren en jou hawaiaanse trip kan net zulke "effecten""hebben als bij azures.
Mexicaanse en hawaiaanse worden binnen gekweekt in grote hallen, vaak met de nodige chemicalien om foute schimmeld buiten te houden. Net zoals bij champignons bijvoorbeeld.
Azures zijn nog meer heel weinig succesvolle kweken van gedaan binnen. De opbrengst is extreem laag. Buiten komen ze echter in enorme getalen op als je op tijd je bed hebt geprepareerd. Alles wat je in de shop vind komt dan nagenoeg van niet commerciele personen die ze uit eigen tuin hebben. Maar dat heeft dan weer even niks te maken met jou trip, sorry :P

deamonique

wat je zegt klopt ook hoor!
die azurescens die ik had kwamen ook van buiten, op hout gekweekt, zeiden ze in de shop. En de effecten waren ook wel te vergelijken, en inderdaad, trips zijn altijd anders! Ik zou wel aanraden om niet met hawaiiaanse of azurescens te beginnen, maar eerder met mexicaantjes, die komen bij mij meestal wel minder hefitg aan :)

hoe dan ook, paddo's is altijd een beleving!

Jpilot

Op hout klopt niet helemaal, en toch ook weer wel.

In het voorjaar maak je een zogenaamd bed klaar, een klein gat met daarin beukenhoutsnippers met het mycelium van de azure paddenstoel. Om de paddenstoel wat beschutting te geven gooit men er wat aarde op, een beetje graszaadjes ( die natuurlijk gaan groeien ) Misschien wat takjes, of onder een boom. De paddenstoelen groeien dus niet op hout, maar gewoon op de grond, hun voeding halen ze echter uit het hout. Ze leven in een soort simbiose :)

psilocybine

Bewuste gebruiker
Jpilot zei:

De hawai paddenstoelen zijn net wat steker dan de mexicaanse, en vaak ook wat duurder. De vorm is ook anders, langer en dunner, met een heel klein hoedje.

pardon ? "NET" wat sterker :confused: hawaiiaanse zijn de sterkste in die er zijn ..
en die aze.. waar ik de naam niet tegoei van kan zijn de sterkste in de cubenis soort .. maar er zijn VEEL soorte die tusse mexicaanse en hawaiiaanse ligge :wink:

paupie

Bewuste gebruiker
psilocybine zei:
Jpilot zei:

pardon ? "NET" wat sterker :confused: hawaiiaanse zijn de sterkste in die er zijn ..
en die aze.. waar ik de naam niet tegoei van kan zijn de sterkste in de cubenis soort .. maar er zijn VEEL soorte die tusse mexicaanse en hawaiiaanse ligge :wink:

volgens mij haal je het door elkaar. Onder de cubensis vallen volgens mij de mexicanen, colombiaanse, filipijnse enz. Azurescens is een heel andere soort die niet onder de cubensis valt. En of bijv. hawaiaanse of azurescens sterker zijn......... bij de smartshop werd mij verteld dat de azurescens de meest hevige trips opleveren. En het lijkt mij wel dat zo iemand er verstand van heeft.

psilocybine

Bewuste gebruiker
paupie zei:
psilocybine zei:
Jpilot zei:

volgens mij haal je het door elkaar. Onder de cubensis vallen volgens mij de mexicanen, colombiaanse, filipijnse enz. Azurescens is een heel andere soort die niet onder de cubensis valt. En of bijv. hawaiaanse of azurescens sterker zijn......... bij de smartshop werd mij verteld dat de azurescens de meest hevige trips opleveren. En het lijkt mij wel dat zo iemand er verstand van heeft.

in de smartshop waar ik ga verkopen ze de azurescens niet meer (het is het seizoen er niet meer voor of zo iet ? ) kan het misschien daaraan liggen ?

Bovenaan