Hasholie is een thc-alcohol tinctuur
Hasholie word normaal gesproken gemaakt door een lading wiet of knipsels in een gesloten pot pure alcohol te doen, een flinke periode te laten weken, vervolgens de boel te filteren en de alcohol te laten verdampen tot het punt van de gewenste dikte.
Alcohol koop je bij de apotheek. het kost 3.55 per 100 ml.
De apotheek zal je in eerste instantie gedenaturaliseerde alcohol willen verkopen, maar die is niet geschikt voor consumtie.
Dus geef aan dat het voor een etherische olie alcohol tinctuur is, voor oraal gebruik.
Alcohol is zeer brandbaar. Als je het verdampt, doe dit dan in een goed geventileerde ruimte.
Het nadeel van een alcohol tinctuur, oftewel de originele hash olie is, dat het niet alleen de thc eruit filtert, maar ook de stof (shit, ik vergeet steeds hoe die stof heet, maar het zit ook in gras, en is de reden dat gras naar gras ruikt, en tijdens het droogproces word deze stof omgezet in suikers)
Naja..iig is het gevolg dat een product van een slechte, of niet goed gedroogde wiet, ook slecht gaat zijn, althans, minder lekker.
------------------------------
Dan heb je idd de butaanextractie methode.
Het is een Heel erg linke methode, dus ondanks het feit dat ik ga proberen om volledig te zijn, lees zeker nog zon 10 extra forums voor je het doet, of doe het gewoon lekker niet.
Zoals de vorige persoon reeds beschreef, gaat dit met een buis of cylindervorm die aan 1 kant een klein gaatje heeft, en aan de andere kant een filter.
Het gaatje moet van zon formaat zijn, dat als je het gasstuk van de aanstekergasvulfles ertegenaan houdt, hij begint te spuiten.
Het filter is meestal een koffiefilter, en een grof filter om het koffiefilter op zn plaats te houden.
Het gebruik is als volgt:
men pakke een schaaltje, vult het stukje buis met wiet tot het Helemaal vol zit met goed vermalen droge wiet, maar stamp het niet aan. Plaats het filter in de buis, en hou de buis rechtop boven het schaaltje met het kleine gaatje naar boven.
Pak de aanstekergasvulfles en zet het op de kop op het gaatje en spuit net zolang tot er vocht onder uit de buis, in het schaaltje druppelt.
Het vocht is eerst bruin, en word dan steeds doorzichtiger, spuit nog even door, en leg dan de fles weg, het heeft soms nog zin om het laatste beetje gas uit de buis te blazen.
In het schaaltje zit nu vloeibaar butaangas + thc. Pak nu een diep bord, en vul het met handwarm water. Zet het schaaltje in dit water en het butaan begint te koken. Til het weer even uit het water zodat het niet overkookt. Als er nog een dun laagje butaan in het schaaltje is, moet je het niet verder 'uitkoken'.. dat zou niet goed zijn volgens velen.
Als al het butaangas op lijkt te zijn, wil je het thc uit het schaaltje krijgen, maar dat lijkt een onmogelijke taak. Hier gebruik ik 100% alcohol voor, dan gaat het echt heel gemakkelijk.
Als je dr meteen een redelijke zwik alcohol bij gooit,
Heb je hasholie

anders is het thc, of honingolie, althans, in het engels word dat zo genoemd (honneyoil)
Waarschuwing: Tijdens het gebruik van die buis, werk je dus met een low presure staafbom. Een bakje vloeibaar gas gaat ook in 1 keer de lucht in. Dit is Levensgevaarlijk!! Doe dit dus Alleen buiten, waar je zeker weet dat er geen onverwachte peukjes langs komen lopen ed. En wees er gedurende het Hele indamp proces bij. Laat het schaaltje Nooit alleen verdampen. Ook raad ik je af dit in korte broek en blote bast te gaan creeren, of instant flame synthetische kleding.
De materiaalkeuze is volgens sommigen ook van belang. Omdat het gas zo koud is, zou het met sommige plastic ed kunnen reageren, lees dat dus eerst ook even in.
Butaangas kan (en is waarschijnlijk meestal) verontreinigd. Neem bijvoorbeeld lachgas met 3 gradaties van puurheid. industry, food, medical waarbij industry echt vol met lood en weetikveel wat zou zitten.
Butaangas heeft deze verschillen niet, dus het zou mij niets verbasen als al die shit daar Ook in zit.
Een paardemiddel truucje is om het butaangas op een spiegel te spuiten en te kijken of er troep overblijft. Als dit zo is, is het vervuilt en niet te gebruiken.
-----------------------------------
Als je slechts nieuwschierig bent in hasholie, zoals ik in het begin, zou ik superklein beginnen. Mijn eerste extractie was van 2 gram superdroge verkruimelde wiet, in het dopje van een potje odol (zeg maar 2.5 cm hoog, 1 cm breed. Mijn filter was een kleine plastic munt, waar ik gaatjes in had geprikt en een stukje koffiefilter op had gelegd, en dit kon ik in de dop duwen,(voor 2 gram was de dop zelf veel te lang, het moet echt precies passen). Dan hou je ongeveer 2 druppels Pure thc over, beetje op een naald, buisje in je mond, verwarm een mes boven het gasfornuis, hou het warme mes vlak onder de naald met de druppel THC, en vaporize maar door het buisje

) KABOEM!

dat was dan 1 gram / suck
-----------------------------------
ter volledigheid als laatste nog even dan...je kunt ook een lading wiet in vodka mieteren..ik weet niet meer hoe het heet, maar het is wel populair..filter het er na een maandje weer uit en Proost!
(genoeg gelult)
*http://www.youtube.com/watch?v=hz7m3KTDWE4