Hasjolie

Waterpijp

Bewuste gebruiker
Een kameraad van me kan aan hasjolie komen en hij zegt dat als je het goed gebruikt ( en dat kan al van 1 druppeltje ) je 3 dagen stoned bent --> hij bedoelt dus waarschijnlijk dat je in ieder geval knetter wordt.

Zijn er mensen die ervaring hebben met hasjolie?

Mac...

Badass junkie
Nee geen ervaring, maar heb iemand me ooit eens laten vertellen om een klein flesje in een bad warm water te doen. Je gaat dan in bad liggen en je poriën nemen dan de THC in je lichaam op. Als je stoned begint te worden ga je er uit, dan ga je ff een uurtje of 3 out en daarna ben je nog 2 dagen stoned.

Maar of het waar is :confused:

Jeller

Badass junkie
een ex-leider van mij heeft zo'n 139 kilogram van dat spul liggen op zijn werk (labo), hij wil mij niets geven spijtig genoeg :(

en naar schijnt is u saf daarin doppen met de top al genoeg om superscheef te zitten

BombSki

Bewuste gebruiker
saf..?
139 kilo van dat spul.. lijkt me een sterk verhaal eerlijk gezegd, daar heb je zeker toch wel 500kilo wiet voor nodig namelijk

Audio Scum

Belezen gebruiker
Ik had laatst een vriend bij me die had een flesje met van dat spul bij zich. Je word er erg stoned van maar niet zoals een blow (komt door de tabak maar dat wisten jullie wel). 1 druppel is genoeg idd maar geen 3 dagen hoor. :mrgreen:

Mindless1985

Badass junkie
Ik heb wel eens een site gezien waar beschreven stond hoe je dat zelf kan maken met wat standaard dingen zoals een PVC buis. Die manier was niet heel efficiënt maar kreeg je wel hele hoge doseringen THC van. Het kwam er op neer dat je er echt X euro aan hasj in moest stoppen voor een paar druppels, maar dat het wel een aparte ervaring moest zijn.

Frisko

Badass junkie
hier onder kun je lezen hoe je op 2 manieren makkelijk hasjolie kan maken.

1.volgens Manfred Fankhauser:
Oude formules voor het maken van cannabis als medicijn verwijzen naar de volgende procedure (als je geen speciale apothekersuitrusting hebt):
Cannabistinctuur: neem ongeveer 3 tot 5 delen alcohol (bijv. cognac of ethylalcohol van de apotheek, 40-70 %) en 1 deel cannabisbladeren / bloemen (bijv. 25 gram marihuana en 100 ml alcohol). Bewaar het op een donkere en koele plaats voor een 10-tal dagen. Schud het zo nu en dan. Filter het door een zeef. Bewaar de tinctuur op een donkere en koele plaats (bijv. in je koelkast), zodat de werkzaamheid optimaal blijft gedurende enkele weken of maanden.
Cannabisolie: neem een beetje gedroogde cannabis, maak het heel fijn en voeg wat keukenolie toe (bijv. olijfolie), net genoeg om de cannabis volledig te bedekken met de olie. Bewaar het op een koele en donkere plaats voor een 3-tal weken. Schud het elke dag een beetje. Filter het d.m.v. een zeef. Deze olie kan dienen voor zowel inwendig als uitwendig gebruik.

2.volgens José T. Gállego:
Het is gemakkelijk om van cannabis een tinctuur of olie te maken waarin de actieve componenten van de plant worden geconcentreerd. Hiervoor heb je marihuana nodig (eender welke kwaliteit, goed of slecht, bladeren of bloemen), ethylalcohol 96-99 % (bijv. van de apotheek), een glazen pot die kan afgesloten worden (bijv. een jampot), een koffiefilter of een stukje stof (bijv. van een t-shirt), een diep bord of braadpan, en een flesje met druppelteller.
Maal de cannabis in kleine stukjes en leg deze in de jampot. Overgiet het met genoeg alcohol. Bewaar het op een koele en donkere plaats voor ongeveer een week. Schud het elke dag een beetje. Filter het daarna door een koffiefilter of een stukje textiel. Pers het plantenmateriaal uit tot de laatste druppel. Je kan dit proces meerdere keren herhalen, tenminste één keer, beter twee keer: doe de cannabis weer in de jampot en giet er opnieuw alcohol over. Uiteindelijk giet je al de alcohol (hij zal groen van kleur zijn) in een diep bord. Bewaar het bij een zachte temperatuur op een verluchte plaats zodat een deel van de alcohol kan verdampen en aldus de concentratie aan cannabinoïden verhoogt. Dit kan circa 10 dagen duren. Als genoeg alcohol verdampt is, giet je het extract in het druppelflesje.
De cannabistinctuur kan onmiddellijk gebruikt worden, in een drank of in voedsel, of gevaporiseerd. Voor het verdampen van de tinctuur kan een commerciële verdamper gebruikt worden of gewerkt volgens de oude aluminiumfolie-methode. Vorm een theelepeltje van aluminiumfolie en doe er enkele druppels tinctuur in. Verwarm het voorzichtig met een kaars tot de alcohol verdampt. Inhaleer met een buisje (bijv. een rietje).
Voor de vervaardiging van hasjolie moet men al de alcohol laten verdampen tot het extract in een donkere pasta verandert (bijna als teer). Je kan het glas ook op een warme plaats zetten om het verdampingsproces te versnellen. Je mag het wel niet in de zon plaatsen omdat de werking van de THC vermindert. Je mag het ook niet verhitten, teneinde een explosie van de alcohol te vermijden.

BombSki

Bewuste gebruiker
@topmanockie: ehm, kan je niet vinden? mijn 1e post in deze thread is een link naar mijn thread waar ik uitleg hoe je makkelijk een butaangas extractie kan doen.

@Dzy: ik weet niet waar je dat hebt gezien, maar als het een butaangas extractie is geweest mag het zeker GEEN PVC zijn geweest. butaangas tast PVC aan en dan komt er troep in je olie te zitten wat je niet wilt. en je hoeft er geen hasj in te stoppen (kan wel) maar wiet/knipafval

@Frisko:
nou het probleem met een alcohol extractie is dat je ook het 'groen' meeneemt. deze blijft dus ook in de olie zitten. een extractie met butaan gas is schoner.
bovendien is er iets erg belangrijks vergeten in deze 2 methodes, ALCOHOL IS VLUCHBAAR! KIJK UIT MET VUUR!
een vonkje is al genoeg voor een kleinschalige explosie. het beste is om het buiten te doen.

Jeller

Badass junkie
BombSki zei:
saf..?
139 kilo van dat spul.. lijkt me een sterk verhaal eerlijk gezegd, daar heb je zeker toch wel 500kilo wiet voor nodig namelijk
het is een labo hé, tis daar nog legaal ook dus waarom niet..
die gast gaat er trouwens niet over zeveren hoor, was zelfs niet stoefend bedoelt van hem want is ie beetje te oud voor en tis geen blower

Jadi

Bewuste gebruiker
kun je van hasjolie ook spacecake maken?
ben van plan dat eens te proberen, dan post ik het wel eens in trip reports, als dat gewenst is.

Frisko

Badass junkie
Jadi zei:
ben van plan dat eens te proberen, dan post ik het wel eens in trip reports, als dat gewenst is.
hmmz,in theorie zou het moeten gaan,maar of het ook zo is??? :confused: :confused:

BombSki

Bewuste gebruiker
Jeller zei:
die gast gaat er trouwens niet over zeveren hoor, was zelfs niet stoefend bedoelt van hem want is ie beetje te oud voor en tis geen blower
in theorie zou je verhaal misschien kunnen kloppen maar toch moet ik zeggen dat ik er niets van geloof.
geef me 1 reden waarom er in een lab 139liter hasjolie zou zijn en waarom hij dat zou vertellen..

@Jadi: waarom zou je er een spacecake van willen maken?
eerst haal je de THC uit de wiet om een zo puur mogelijke hasj te krijgen en daarna gooi je het in een cake.. had je beter de toppen die je gebruikt hebt voor de olie in de cake kunnen doen!
ik snap echt niet waarom je dit zou doen.. maar ja, het kan wel

MethodZen

Experimenterende gebruiker
Jadi zei:

lijkt me extreem naar om te verdelen in een hele cake...

Jadi

Bewuste gebruiker
heb het al gehoord, geen cake dus :)
wat raden jullie dan aan? gewoon op een sjekkie smeren? of op een puur sticky? joint?

Waterpijp

Bewuste gebruiker
het schijnt dat als je het op een gewone sigaret alleen op het begin wat doet, dat je al behoorlijk scheef ging..

Mac...

Badass junkie
Pff is echt bijna niet aan te komen, so don't bother.
Is echt maar een hele selectieve groep die het gebruikt (en er aan kan komen) en denk dat het voor de meeste mensen ook een beetje te heftig zal zijn. Weet ook niet of ik erop zou zitten wachten om zo snel zo gaar te worden.

J0rrit

Badass junkie
Mac... zei:
Pff is echt bijna niet aan te komen, so don't bother.
Is echt maar een hele selectieve groep die het gebruikt (en er aan kan komen) en denk dat het voor de meeste mensen ook een beetje te heftig zal zijn. Weet ook niet of ik erop zou zitten wachten om zo snel zo gaar te worden.
zkr wel, hier verkopen ze het gewoon in de smartshop :grin:

Jeller

Badass junkie
BombSki zei:
Jeller zei:
in theorie zou je verhaal misschien kunnen kloppen maar toch moet ik zeggen dat ik er niets van geloof.
geef me 1 reden waarom er in een lab 139liter hasjolie zou zijn en waarom hij dat zou vertellen..

@Jadi: waarom zou je er een spacecake van willen maken?
eerst haal je de THC uit de wiet om een zo puur mogelijke hasj te krijgen en daarna gooi je het in een cake.. had je beter de toppen die je gebruikt hebt voor de olie in de cake kunnen doen!
ik snap echt niet waarom je dit zou doen.. maar ja, het kan wel
Hij vertelde het mij omdat er juist over weed of hasj werd gepraat en het is een oud-leieder van mij en ook een beetje een vriend.. die hasjolie ligt daar omdat het wordt gebruikt voor medicinaal gebruik voor zijn verdovende werking.. er liggen daar genoeg dingen waar je zwaar kan van trippen hoor, het is ook een labo hé :confused:

mss geloof je mij niet maar ik ga er niet om liegen en hij dat kan ik niet zeker weten, maar daar is hij niet het type voor dus kben wel zeker dat het geen zever is

BombSki

Bewuste gebruiker
Jeller zei:
die hasjolie ligt daar omdat het wordt gebruikt voor medicinaal gebruik voor zijn verdovende werking.. er liggen daar genoeg dingen waar je zwaar kan van trippen hoor, het is ook een labo hé :confused:
ja 139liter hasjolie verdooft wel!
het is een illegale stof, deze wordt nergens medicinaal gebruikt, er zijn voor zover ik weet nog nooit onderzoeken geweest die ook maar iets met hasjolie te maken hebben gehad.
je lijkt ook te geloven dat alle laboratoria volgepakt zijn met dmt, lsd, hasjolie en dergelijken? :rolleyes:
get real

Jeller

Badass junkie
kerel er liggen daar genoeg illegale drus voor onderzoek etc..
Voor officiële labos gelden wss wel andere regels dan voor de doorsnee mens.. nog nooit over nagedacht dat er genoeg verdovende middelen bij de arts en veearts liggen zoals ketamine en zo.. denk je nu ech dat ketamine legaal is :confused:

trouwens het gaat hier over belgië en daar is hasjolie niet (il)legaler dan gewone weed ofzo..

en ten slotte: geef mij een reden waarom die gas er over zou liegen?
lieg jij ook tegen je vrienden over zo'n dingen.. nee toch

en moest ik er zelf over liegne dan zou ik wel een geloofwaardiger getal opplakken dan 139 liter.. van de meeste mensen zou ik dat ook niet geloven hoor, maar iemand van 25 (die gast dus) die drugs niet stoer vind heeft wel beter dingne te doen volgens mij

Mac...

Badass junkie
Ik geloof niet dat het maken van hasjolie zo simpel is, meen zelfs dat het best wel een heel proces is en moeilijk is om te maken en heel veel nodig hebt om maar een paar ml te vergaren van dat goedje.

ja zkr weten, 100 % zkr dat ze die hier verkopen en als je t weer us niet glft dan kom je na Heerle en dan zoek je de smartshop op waar blunts 1 euro zijn

Nja wil best wel een keer naar Heerlen komen daarvoor, wanneer spreken we af?? Woon er niet zo gek ver vanaf.. :tongueout:
Kan me gewoon echt niet voorstellen dat het zo is, maar geef je de kans om me te overtuigen.. :)

Jadi

Bewuste gebruiker
van wiet kun je blijkbaar ook een soort olie maken... weet niet of dat minder heftig is, maar heb op inet een paar recepten gevonden om het te maken.

cannabos

Newbie
Jeller zei:
kerel er liggen daar genoeg illegale drus voor onderzoek etc..
Voor officiële labos gelden wss wel andere regels dan voor de doorsnee mens.. nog nooit over nagedacht dat er genoeg verdovende middelen bij de arts en veearts liggen zoals ketamine en zo.. denk je nu ech dat ketamine legaal is :confused:

trouwens het gaat hier over belgië en daar is hasjolie niet (il)legaler dan gewone weed ofzo..

en ten slotte: geef mij een reden waarom die gas er over zou liegen?
lieg jij ook tegen je vrienden over zo'n dingen.. nee toch

en moest ik er zelf over liegne dan zou ik wel een geloofwaardiger getal opplakken dan 139 liter.. van de meeste mensen zou ik dat ook niet geloven hoor, maar iemand van 25 (die gast dus) die drugs niet stoer vind heeft wel beter dingne te doen volgens mij

Hoi man,je hebt groot gelijk dat je je vriend niet laat uitmaken voor een
leugenaar,maar geef toe,'tklinkt wel erg veel die 139 liter....Dit is een
aardige inhoud en je vriend zou er zich serieus aan kunnen verrijken....
139 x 25000€ = ..... Pas op,de stof staat bij de hard-drugs gecatalogeerd
en is dus een fantastisch produkt!Laat je vriend maar wat ml. voor je meeritselen,liters genoeg niet? :stoned: :smoke: :stoned: :wave:

BombSki

Bewuste gebruiker
Mac... zei:
Ik geloof niet dat het maken van hasjolie zo simpel is, meen zelfs dat het best wel een heel proces is en moeilijk is om te maken en heel veel nodig hebt om maar een paar ml te vergaren van dat goedje.
dan zou ik nog wat meer studie/onderzoek doen :)
www.icmag.com is een goede plaats om te beginnen.

en @ jeller: ketamine heeft een nut buiten recreationeel gebruik, hasjolie wordt nergens voor gebruikt behalve om daarboven te komen.
maarja als je die gast wil geloven moet je het zelf weten, ik in ieder geval niet.

Jeller

Badass junkie
hasjolie heeft een verdovend effect en kan gebruikt worden voor kankerpatiënten als pijnstiller bijvoorbeeld..
maar kga je niet blijven proberen overtuigen want je gelooft he wss toch sowieso niet.

@cannabos, het zou wel uitkomen moest hij dat verkopen hé en dat hij mij een klein beetje zou willen geven was het eerste dat ik hem vroeg hehe, maar hij wou nit want ja zo riskeert hij zijn werk hé + uit de scouts gesmeten worden

cannabos

Newbie
Jeller zei:
hasjolie heeft een verdovend effect en kan gebruikt worden voor kankerpatiënten als pijnstiller bijvoorbeeld..
maar kga je niet blijven proberen overtuigen want je gelooft he wss toch sowieso niet.

@cannabos, het zou wel uitkomen moest hij dat verkopen hé en dat hij mij een klein beetje zou willen geven was het eerste dat ik hem vroeg hehe, maar hij wou nit want ja zo riskeert hij zijn werk hé + uit de scouts gesmeten worden

Klopt gelijk een hamer op het aambeeld,je job riskeren voor enkele mili-
liter moet-ie niet doen,maar als-ie het hele boeltje in 1 keer voorbereid
kon verplaatsen van A naar B,moet-ie niet echt meer gaan werken.....,
je zult in deze maatschappij ook niemand horen roepen van de patiënten
dat de OLIE IS VERSCHWUNDEN...hehe.... :wink: canna-bos :stoned: :smoke: :stoned:

Jaman

Newbie
heb een keer die troep gerookt in zuid spanje. misschien dat het door de zon kwam (ik denk het niet), maar ik spacede 'm zo kk hard dat ik niet meer wist wat boven of onder was.

ik gebruik die troep dan ook nooit weer.

Jeller

Badass junkie
naart schijnt is het al genoeg om je topje van je sigaret te doppen in de olie dus mss heb je wat te veel gehad

Bovenaan