Hasj

Tarantula

Newbie
Ik heb nog nooit hasj gebruikt wel al weed en dergelijke, maar ik heb dus hasj nu en vraag me af of het wel echt hasj is en niet een of andere rotzooi
het is een zwart propje en plastic folie, kunne jullie mss de kenmerken van hasj geven dat ik kan vergelijken?

azgaza

Badass junkie
Een foto zou handiger zijn. Hasj hoort iniedergeval niet zwart te zijn, maar verschillende tinten bruin. Als de buitenkant zwarter of gewoon donkerder is is het meestal zo dat de binnenkant (die niet is geoxideert) gewoon bruin is.
Ook hoort hasj níet groenig te zijn, dan is het waarschijnlijk gemengt met wiet-bladeren-prut.
Hasj kan vrij zacht zijn, en buigzaam op kamer temperatuur maar het kan ook droger, harder en brokkeliger zijn. Droge hasj is ouder geloof ik, en bevat minder olie in de hasj. De smaak is heel herkenbaar ook al zijn er verschillen.
Je hebt wel verschillende soorten hasj. Marrokaanse hasj is meestal licht tot midden bruin, vrij hard maar vaak op kamertempreatuur net te brokkelen zonder aansteker. Je hebt ook afgaanse hasj, deze is veel donkerder en over het algemeen ook een stuk zachter. De smaak van beide soorten is logisch gewijs anders.

Maar post ff een foto, er kan namelijk behoorlijk wat troep in je 'hasj' zitten.

Willemijn

Bewuste gebruiker
Tarantula zei:
Ik heb nog nooit hasj gebruikt wel al weed en dergelijke, maar ik heb dus hasj nu en vraag me af of het wel echt hasj is en niet een of andere rotzooi
het is een zwart propje en plastic folie, kunne jullie mss de kenmerken van hasj geven dat ik kan vergelijken?

Smoke that shit
en ge zult wel voelen wat het is :)

Osi`

Bewuste gebruiker
Breek de hasj in 2 en hou uw aansteker eens aan dat gebroken stukje. Als dat blijft vlammen (in vuur steken) dan is dat Opium dacht ik. Maar als daar zo'n eigenaardig hasj geurtje vanaf komt (barbecue achtig, ruikt helemaal niet olie achtig ofzo) zal't wel hasj zijn.

Als ge het in de shop gekocht hebt, zal het wel geen opium zijn hé.
Mijn maten kopen soms ook is hasj en als ze dan rollen, zit dat soms ook in een plastiek folieke helemaal opgerold. Blijft geweldig spul! Met momenten veel lekkerder en heerlijker dan wiet.

azgaza

Badass junkie
Ik heb wel eens bijna zwarte hasj gehad die meteen vlam vatte; die voelde ook anders. Ik wilde het toen voor de zekerheid niet meer roken, maar uiteindelijk is het blokje van 3 gram toch opgegaan. Geen idee eigenlijk of dat opium was, of misschien gedeeltelijk, ik btetwijfel het, maar het idee is wel onprettig.

Osi`

Bewuste gebruiker
azgaza zei:
Ik heb wel eens bijna zwarte hasj gehad die meteen vlam vatte; die voelde ook anders. Ik wilde het toen voor de zekerheid niet meer roken, maar uiteindelijk is het blokje van 3 gram toch opgegaan. Geen idee eigenlijk of dat opium was, of misschien gedeeltelijk, ik btetwijfel het, maar het idee is wel onprettig.
Kheb vaak genoeg zwarte hasj gerookt. Die ook ff een seconde lang bleef fikken. Maar twas toch nog altijd hasj hoor. Hasj vindt ge gewoon in veel kleuren. Kan geel - zwart eruitzien. Net zoals wiet ook een beetje anders uitziet. Maja, Hasj .. wa ge daar niet mee kunt instoppen. Soms is het goed opletten. idd :wink:

Wile-E-Peyote

Badass junkie
Tripreporter
(google)

zwarte hajs, meestal afghaan, lekker zacht, en erg geschikt voor koken (cake en chocomel etc)

Bovenaan