Hasj maken

lolzornated

Experimenterende gebruiker
Beste leden,

Vorige week heb ik een poging gedaan om hasj te maken, alleen dit is uiteindelijk mislukt. Ik heb het geprobeerd op de huis-tuin&keuken manier:

Wiet gezeefd tot er wat groene (?) poeder over was. Dit in het cellofaan van een sigaretten pakje gedaan, met plakband dicht gemaakt en een natte krant eromheen. Vervolgens op 175 graden 10 minuten in de over gelegd. Na het uit de oven te hebben gehaald heb ik het nog met een deegroller tot een plat stuk 'geperst'.

Het resultaat was een groen/bruin achtige plak welke uit elkaar viel als ik 'm aanraakte. Het stonk ook enorm.

Vandaag ga ik nu een tweede poging wagen. De eerste keer had ik de wiet niet ingevroren, dit wil ik vanavond wel gaan doen. Ik heb de wiet gister in de vriezer gelegd en deze gaat er vanavond weer uit. Kan het hier aan liggen dat het de vorige keer is mislukt?

Volgens mij is het bij het zeven ook verkeerd gedaan, als ik zo op internet kijk heeft iedereen na het zeven een bruin achtig poeder over, wanneer ik bij mezelf keek was dit poeder groen. Heeft iemand nog tips hoe ik het beste kan zeven met huis tuin en keuken middelen? Kan ik een panty gebruiken?

Wat ik ook las is dat het bruine poeder dat overblijft helemaal niet in de oven moet, als het goed is zo dit met lichaamstemperatuur al geperst kunnen worden. Klopt dit? En lukte dit vorige keer niet omdat ik het verkeerd had gezeefd?

Ik ga vanavond aan de slag, en zal een paar foto's van het resultaat posten wanneer alles is gelukt.

Alvast bedankt voor de antwoorden en tips! :stoned:

Tripper

Wijs gebruiker
Hajh makers gebruiken de termen, 1e klop, 2e klop of 3e klop. Hoe hoger de klopjes van de zeef, hoe groener het uiteindelijk wordt. Je hebt een hoop wiet nodig of beter gezegd blad afval om hasj te kunnen maken.

Pizza Haze

Belezen gebruiker
175 graden om te drogen in de oven lijkt me ook wel vrij warm.

Sowieso heb je op internet rondgekeken naar handleidingen?
Voor de Gumby hasj manier heb je geen zeef nodig. Hoef je je moeders panty ook niet te lenen.

Oom Klaas

Badass junkie
Dat spul van een pakje sigaretten gaat toch wel smelten bij 175 graden?
Dan heb je plastic in je hasj...

SmokeMe

Belezen gebruiker
Heb wel vaker stukjes plastic van mn hasj afgeplukt en in elke shop als ik er dan mee terugloop naar de dealer zeggen ze allemaal dat er plastic op hasj hoort te zitten, zou de normaalste zaak van de wereld zijn?

Vind het een beetje vreemd allemaal

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
SmokeMe zei:
Heb wel vaker stukjes plastic van mn hasj afgeplukt en in elke shop als ik er dan mee terugloop naar de dealer zeggen ze allemaal dat er plastic op hasj hoort te zitten, zou de normaalste zaak van de wereld zijn?

Dat is echt niet de normaalste zaak van de wereld.
Eerst praat je over een shop, daarna terug gaan naar de dealer?

Koop je die hasj met plastic bij de shop, en ze geven je dat antwoord: Nooit meer komen daar.
Is het bij de dealer: Nooit meer kopen daar:P

Het lijkt mij toch logisch dat er in hasj geen plastic HOORT te zitten.
Dat het er soms in zit, is een teken dat de hasj op een beun manier gemaakt is.
En dat de afkomst ervan niet betrouwbaar is.

Om over de schadelijkheid nog maar te zwijgen...

Als je hasj maakt op die manier ( met cellofaan en kranten er rond in de oven) moet je er altijd voor zorgen dat het plastic niet smelt. ( extra veel kranten, oven niet te warm, of speciaal hittebestendig plastic). Maar er zijn alternatieven genoeg.

Oom Klaas

Badass junkie
Ik ben er nog nooit ziek van geworden, en rook toch alleen maar goede hasj.

Maar wiet is gewoon sowieso beter :openmouth:

Zalmpy

Belezen gebruiker
PepTalk zei:
SmokeMe zei:

Dat is echt niet de normaalste zaak van de wereld.
Eerst praat je over een shop, daarna terug gaan naar de dealer?

De verkopers van drugs heten dealers. zowel in als buiten de coffee shops :wink:

De Sjeik

Bewuste gebruiker
Even voor de duidelijkheid, cellofaan wordt daarvoor gebruikt omdat het juist niet smelt bij zo'n temperatuur, i.t.t. normaal plastic.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
StonerSmile zei:
De verkopers van drugs heten dealers. zowel in als buiten de coffee shops :wink:

De verkopers zijn in loondienst bij iemand die er vergunningen voor heeft.
Verkopers dus, geen dealers.

Natuurlijk koopt de shop wel van dealers, maar een goede inkoper ziet toch wel of er plastic in de hasj zit of niet.

De wiet en hasj die je in de shop koopt komt dus wel van dealers, maar is enig sinds gecontroleerd.

De Sjeik zei:
Even voor de duidelijkheid, cellofaan wordt daarvoor gebruikt omdat het juist niet smelt bij zo'n temperatuur, i.t.t. normaal plastic.

TS heeft het ''cellofaan'' van een sigarettenpakje gebruikt.
Hou daar eens een aansteker zo'n 20cm onder en je zult zien dat het dan smelt.
Een aansteker heeft een vlam van ongeveer 1500graden, dus ik denk 20cm daarboven een stuk minder.Aangezien een over toch wel temperaturen bereikt van 250graden denk ik toch dat het wel smelt.

Echt cellofaan smelt minder snel, maar zie je bijna niet meer.

SmokeMe

Belezen gebruiker
De verkopers zijn in loondienst bij iemand die er vergunningen voor heeft.
Verkopers dus, geen dealers.

In alle shops hier hangt een groot bord boven de verkoper waarop duidelijk "dealer" staat, dus je praat onzin
Dat is uit de rest van je posts ook wel op te maken.. want op de meeste hasj zit wel degelijk plastic

Het is sowieso een kleine hoevelheid, dus heel schadelijk zal het wel niet zijn, maar 9 van de 10 keer zit het er toch

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Ik BEN onzin :grin:

Maar die borden zijn voor buitenlandse bezoekers.
Dealer betekend in het Engels handelaar/verkoper.

Maar goed, blijf jij lekker je plastic hasj roken:) Als jij denkt dat het normaal is dat er ( ook al zijn het kleine hoeveelheden) plastic in zit. Het zal er zeker wel eens inzitten, maar mocht ik het tegenkomen in m'n hasj dan rij ik terug naar desbetreffende shop en vraag toch wel even waar the fuck ze mee bezig zijn.

Nou is het hier allemaal kwalitatief gezien vrij goed, dus kan dat er in de randstad meer plastic in je hasj zit.. Maar als je het weet, en je blijft het toch roken vraag ik me toch af of de mens per definitie wel het slimste wezen op deze aarde is.

KoxBox

Badass junkie
Plastic in hasj normaal??? :tearsofjoy: :tearsofjoy: :tearsofjoy:

Komaan waar ben je mee bezig jongeeeeuuuuh! Jajaaaa, ik ben een onwetende Belg en blablablaa, maar zelfs IK weet dat dat gewoon onzin is. Hahahaha serieus een beetje plastic gaan roken, waar gaan we naartoe???

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Wat ben ik toch altijd blij, dat na een post van jou ik weet dat ik niet de enige niet-retard ben hier op dit forum. :stoned:

KoxBox

Badass junkie
Hahahahahaha en van die dealer, had het nog niet gezien. Hahahahahaha ik kom niet meer bij. :tearsofjoy: :tearsofjoy: :tearsofjoy: :tearsofjoy:

Logisch zoals jij al zei PepTalk: Dat is gewoon Engels voor verkoper.
What a douche! :tearsofjoy: :tearsofjoy:

Zelfs in de Miami in Terneuzen zat er geen plastic in de hasj en dat is een schijtshop...
Och, ik kon je toch al niet verdragen SmokeMe...

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Ach ja.. Niet iedereen is perfect he:wink:

Maar hoe kom je erbij dat Miami een kwalitatief uitermate teleurstellende shop is?

Ze hebben er goede en goedkope wiet. :rolleyes:
En een onwaarschijnlijk goede en vriendelijke service! :rolleyes:

Dat is inderdaad wel de plaats waar je evt. wel plastic in je hasj en glas in je wiet kunt verwachten.

High life :rock:

KoxBox

Badass junkie
PepTalk zei:
Ach ja.. Niet iedereen is perfect he:wink:

Maar hoe kom je erbij dat Miami een kwalitatief uitermate teleurstellende shop is?

Ze hebben er goede en goedkope wiet. :rolleyes:
En een onwaarschijnlijk goede en vriendelijke service! :rolleyes:

Dat is inderdaad wel de plaats waar je evt. wel plastic in je hasj en glas in je wiet kunt verwachten.

High life :rock:
Is Aarden niet beter? Of zijn die gewoon duurder?

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Hasj wel, wiet niet.

Maar ik merk in Goes dat er echt een soort 2deling is tussen mensen die de HL helemaal geweldig vinden en niets van de aarde moeten hebben en andersom.

Ik vind de hasj bij de aarde beter, maar hij is iets duurder ( in wiet ook) en je kunt er niet lekker chillen. Je moet de grote markt over en het is heel publiekelijk als je naar binnen gaat ( voor jou geen probleem, voor mij als local wel. M'n oma shopt vaak:wink:)

De highlife heeft een cafe en een lounge waar je kunt chillen.
Vriendelijk personeel ( itt. de Aarde) en redelijk goedkope drankjes.

KoxBox

Badass junkie
PepTalk zei:
Hasj wel, wiet niet.

Maar ik merk in Goes dat er echt een soort 2deling is tussen mensen die de HL helemaal geweldig vinden en niets van de aarde moeten hebben en andersom.

Ik vind de hasj bij de aarde beter, maar hij is iets duurder ( in wiet ook) en je kunt er niet lekker chillen. Je moet de grote markt over en het is heel publiekelijk als je naar binnen gaat ( voor jou geen probleem, voor mij als local wel. M'n oma shopt vaak:wink:)

De highlife heeft een cafe en een lounge waar je kunt chillen.
Vriendelijk personeel ( itt. de Aarde) en redelijk goedkope drankjes.
En high life is tevens een smartshop! :beer:

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Yup:)

Sinds een week of wat zijn er weer walnootjes:) Helemaal super!
Hoef ik niet steeds terug met die niet werkende grow kits van ze :tongueout:

KoxBox

Badass junkie
PepTalk zei:
Yup:)

Sinds een week of wat zijn er weer walnootjes:) Helemaal super!
Hoef ik niet steeds terug met die niet werkende grow kits van ze :tongueout:
Heb er ooit eens een portie paddo's gekocht, Colombianen dacht ik. Vandaar dat ik het nog wist. :grin:

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Das wel lang geleden :openmouth:

Ruim voor het paddoverbod hebben ze ze uit het zichtbare assortiment gehaald.
Voor bekenden waren ze er nog, maar na het verbod was het toch echt over :(

Weet je zeker dat het Colombianen waren? Naar mijn weten verkochten ze alleen cubensis en cyanescens.

KoxBox

Badass junkie
PepTalk zei:
Das wel lang geleden :openmouth:

Ruim voor het paddoverbod hebben ze ze uit het zichtbare assortiment gehaald.
Voor bekenden waren ze er nog, maar na het verbod was het toch echt over :(

Weet je zeker dat het Colombianen waren? Naar mijn weten verkochten ze alleen cubensis en cyanescens.

Maar schatje, het waren Cubensis. Colombianen zijn gewoon een "sub-soort" zoals je mexicanen en cambodianen enz... hebt. :grin:

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Acht ja, ik bedoelde met cubensis, Mexicanen..
Vergeef me deze grote fout op het gebied van determinatie en soort onderkenning:P

Maar zullen we weer een beetje on topic gaan?

''Plastic in je hasj, en dat daadwerkelijk bewust oproken.''

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Tja, dat is waar het om ging voor wij het topic vol chatten.

Maar elke andere reactie dan een lach op die stelling zou onterecht zijn.

Bovenaan