Hasj Brownies

Kaasaap

Experimenterende gebruiker
Hai,

ik was van plan om hasj brownies te gaan bakken, ik heb het twee keer eerder gedaan, en toen duurde het 3 uur voordat het insloeg, werkte het een halfuurtje en was het weer over. Toen hadden we gewoon een brownie-bak mix gekocht, de hasj erin gedonderd en in de oven gezet. Is het beter om de hasj in de boter te verwerken met een bakmix, of kan dit niet? En hoe zorg je dat het iets sneller inslaat? We zijn van plan om 2gram goede hasj te gebruiken, voor 2 of 3 personen.

Alvast bedankt, :wink: kaasaapje

Nick_jeweet

Bewuste gebruiker
ik heb verder gee verstand va dingen bakken enzo

maar ik zou wel meer dan 2 gram doen
met wiet laat ej de thc wel in de boter trekken maar met hasj weet ik dat niet.
(K)
rook gewoon 2 gram in 1 joint :grin: slaat ie meteen en blijft het wel langer sdan een half uur voelen :P
:stoned: :stoned: :stoned:

evil_kermit

Bewuste gebruiker
je moet eens googelen naar koken met baard daar word ergens uitgelegd hoe je best hasj brownies maakt en nog vele andere dingen met hasj en wiet. :wave:

TrippyShit

Badass junkie
wij hadden in totaal 3hasjbrownies op met 1gram per cakeje. 3gram perpersoon dus.. Dit duurde een uurtje en daarna was ik voor flinke tijd helemaal weg. AANRADER!

Kaasaap

Ik hoor hier 1 gram per persoon... Is dat niet een beetje heel erg veel? Wij hadden eerst ook hasjmelk gemaakt met 0.5 gram per persoon en dat was best wel een overdosis... (Bad trip bijna zelfs), Ik zal de machtige baard bekijken :)

Kaasaap

Oke, even samengevat.
2.5 Gram Goede hasj voor 3 personen kopen,
pannetje met kokend water, nog een pannetje met 50gram boter en de 2.5gr hasj erin, 10 minuten laten smelten, dat mengseltje door de brownie bakmix doen, bakken en spacen...
Dit zal wel werken zo hoop ik? :grin:

:wave: :grin:

Kaasaap

Hoi, aardig lange tijd geleden alweer,
ik ben van plan om weer hasjbrownies te gaan maken.
Is 5 gram genoeg voor 7 personen?
Dat was mijn vraag, danku,

:grin:

Kaasaap

Oke, mooi dat het genoeg is ^^
Kleineendje, effe offtopic, ben je nu in 1 dag van 0 naar 100 posts gegaan? Het is wel de bedoeling(denk ik dan) om zinnige antwoorden te geven, dat jij ze wel eens bij je dealer koopt helpt mij weinig in de vraag of het genoeg is :wink:
En brownies bakken > brownies kopen, bakplezier :rock: :grin:

Kaasaap

kleineendje zei:
Kaasaap zei:
Oke, mooi dat het genoeg is ^^
Kleineendje, effe offtopic, ben je nu in 1 dag van 0 naar 100 posts gegaan? Het is wel de bedoeling(denk ik dan) om zinnige antwoorden te geven, dat jij ze wel eens bij je dealer koopt helpt mij weinig in de vraag of het genoeg is :wink:
En brownies bakken > brownies kopen, bakplezier :rock: :grin:
Rot toch op, jij en bakken.

LOL

De Eend.

Je hebt gelijk, in mijn vrije tijd rijd ik liever eendjes over. :rolleyes:

Kaasaap

Moet dat nou... Is ook lekker volwassen, jij zal het zeker ver schoppen. En dat krijg je te horen van een 14 jarige. :rolleyes:

Ik weet wel nog een beetje over bakken, en ik heb nog wel een recept voor brownies wat voor mij goed werkte, wat hoeveelheid kan ik niet veel zeggen behalve dat je het beste iets minder er in kan doen omdat je niet precies weet wat voor werking het op je heeft, dit is bij iedereen verschillend. Je moet ook in je achterhoofd houden dat bij het roken van hasj maar ongeveer 33% van de werkende stoffen vrijkomen, en bij het eten ervan alles.

Benodigdheden:
- Hasj (Hoeveel jij denkt nodig te hebben ik denk dat 1/2 tot 1 gram per persoon genoeg moet zijn)
- 150g boter
- 150g zelfrijzend bakmeel
- 125g witte suiker
- 125g bruine basterd suiker
- 1 zakje vanille suiker
- 200g pure chocolade
- 4 medium eieren

Stap 1:
gooi de hasj bij de boter en verwarm dit op een laag vuurtje. Je moet het vuur niet te hoog zetten wan dan gaat een groot deel van de werkende stoffen de lucht in. Je moet de hasj ongeveer 20 minuten in de boter laten trekken.

Stap 2:
Breek de chcolade repen in stukjes en doe dit al roerende bij de met THC verijkte boter totdat alle chocolade gesmolten is.

Stap 3:
Weeg de witte suiker en de bruine basterd suiker af en doe dit al roerende geleidelijk met het boter/chocolade mengsel. Doe ook het zakje vanille suiker erbij.

Stap 4:
Weeg het zelfrijzende bakmeel af en doe dit ook, al roerende geleidelijk bij de mix. Het zal wat moeilijk roeren maar als je stevig blijft roeren worden de brownies gewoon veel lekkerder.

Stap 5:
Tijd om de eieren erbij te doen. breek ze één voor één open en meng ze door de mix. Het roeren zal hierdoor weer even wat makkelijker gaan.

Stap 6:
Doe het mengsel in een ingevette ovenschaal en stop ze in de voorverwarmde oven van 175 graden voor 20 minuutjes.

stap 7:
Nadat je de brownies uit de oven heb gehaald nog even 20 minuutjes laten afkoelen en smakelijk eten :stoned:

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Welkom op dit forum Dolce Vita,

Let voortaan even op de datum van de laatst geposte reactie in een topic, deze was namelijk al behoorlijk oud.

En we willen geen oude koeien uit de sloot halen natuurlijk!

Verder een goede en duidelijke uitleg en recept, alleen wil ik er 1 dingetje aan toe voegen:

Ik zou na stap 2 het vuur uit zetten alvorens de suiker, eieren ed. er bij te gooien.
Het liefste de boter en chocolade nog even laten stollen zelfs. Is lastiger kneden, maar wel een stuk lekkerder.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
henkdevries zei:
3 uur voordat je iets merkt :cry:
jezus dan ga ik dus nooit aan spacecake beginnen!

Het kan voorkomen ja, maar dan heb je je niet goed ingelezen voordat je het nam.
Wanneer je met een bomvolle maag spacecake gaat eten en een langzame spijsvertering hebt kan het zo lang duren.

Met ( bijna) niks in je maag duurt het bij mij zo'n half uurtje tot max. een uur.

Bovenaan