Handig?

whiterose

Experimenterende gebruiker
Hey,

De laatste tijd zit ik wekelijks aan de XTC. Ik krijg van verschillende mensen (en eigenlijk ook nog best veel junkies) te horen dat ik moet stoppen, dat ik junk ben, dat ik dom bezig ben, dat ik rustig aan moet gaan doen, en nog veel meer. Daar word ik een beetje gek van. Daarom verzwijg ik het nu ook voor ze wanneer ik het gebruik. Ik heb afgelopen nacht gebruikt, Samen met 3 of 4 anderen, en eentje daar van zei weer doe rustig aan. Ik word er echt helemaal gek van. Maar dan vraag ik me eigenlijk wel af, misschien hebben ze wel gelijk? Ik zit er nu echt heel erg over na te denken enzo, waardoor ik soms nogal bot reageer op telefoontjes enzo. Mensen gaan denken dat ik afkickverschijnselen heb enzo.. Maar er zijn nog een paar problemen die daar bovenop komen waardoor ik dus misschien wel chagrijnig ben. Maar dan is mijn vraag: Ik heb nu best wel zin in nog eentje, dus ik vroeg me af zal ik vanavond dan gewoon weer nog een paar gaan droppen, of gaat dat echt te ver..?

:wave:

pepito

Bewuste gebruiker
Lijkt me erg duidelijk en dat weet je zelf ook. eerst is er gebruik. Dan teveel gebruik. Dan het ontkennen van teveel gebruik. Het volgende stadium is het gebruik verbergen en hierover liegen. Dat doe je nu. Stoppen dus, al is het periodiek. Je geeft zelf al aan je er niet meer prettig bij te voelen want je wilt de adviezen/waarschuwingen niet horen. Succes.

( en ja: dat gaat veels te ver) XTC en afkick/downer horen bij elkaar. Dus ook dat valt niet te ontkennen. Serotonine enzo.....

Telefoon

Wijs gebruiker
pak iets van je To do list laat XTC voor 4 keer per jaar of je wil echt als een zombie gaan lopen :wink: als je 2 jaar verder bent zijn je hersnenn nix meer waard en ben je een plant! succes

Harddrugz zijn GEEN GRAPPEN!
ga er verstandig mee om OF gebruik niet! :flushed:

caatje

Badass junkie
Telefoon zei:
pak iets van je To do list laat XTC voor 4 keer per jaar of je wil echt als een zombie gaan lopen
Harddrugz zijn GEEN GRAPPEN!
ga er verstandig mee om OF gebruik niet! :flushed:

helemaal mee eens, geniet maar gebruik met mate

Shiva1982

Belezen gebruiker
Van hoeveel mensen heb jij bevestiging nodig dat je beter ff kan stoppen? Lees je eigen verhaal nog eens, en bedenk dan wat jij zou zeggen als iemand anders je zoiets zei? :wink:

pepito

Bewuste gebruiker
whiterose zei:
Ik kan toch wel eentje nemen dan om het af te leren..?

Of je houd van n grapje, of je snapt t echt niet en wilt eindigen bij Jellinek, Parnassia, Brijder o.i.d......

982

Bewuste gebruiker
ik heb in dezelfde situatie gezeten qua gebruik, alleen pakte ik altijd door.

De reden dat is gestopt ben is omdat ik duidelijk merkte dat ik achteruitging

thunder-droopy

Belezen gebruiker
je helpt zo wel je hersenen goed naar de klote, na gebruik van xtc zeker een paar weken rust houden zodat je lichaam kan bijkomen etc.....

ik zou zo zeggen lees bovenstaande posts eens erg goed door!!!!!
dan kom je zelf wel tot een wijze conclusie zou ik zo zeggen.....

Vince_

Ik snap de reacties van sommigen hier niet, zoals "pak er nog maar eentje :hearteyes: "

Of ben ik de enige die het sarcasme niet opmerkt?

angel-devil

NexxtGen zei:
Het heet zelfdiscipline, probeer het te krijgen anders gaat het de verkeerde kant op

Dit is een hele wijze raad....

Gek genoeg heb ik er gisteren met een vriend over gehad.. die zei wel 4 keer op een avond.. therees pas op!!! en dat ging me ook vervelen.. Niet omdat het confronterend was.. maar meer het feit.. van ik weet wat ik doe en het vervelend is het paar keer te horen.. omdat het mij het gevoel geeft dat degene mij niet vertrouwd!!

Mensen stoppen andere mensen graag in een hokje.. omdat iemand liegt over het gebruik wilt nog niet zeggen dat de persoon verslaafd is
.. Weten al je vrienden dat je gebruik?? bij mij niet.. omdat sommige echt anti-drugs zijn.. Het voor de vriendschap beter is dat ze het niet weten.. maar dat betekend niet omdat ik lieg.. dat ik dan verslaafd ben.. soms kunnen mensen beter van niks weten. wat ze niet weten kan nooit tegen je gebruikt worden...

Mensen zeggen, pas op omdat ze om je geven.. wees blij dat je zulke mensen om je heen hebt
om je weer even terug op aarde te laten komen.. en na te gaan denken: waar ben je mee bezig??? Wat hypocriet is zijn mensen die zeggen: pas op.. maar zelf nog erger bezig zijn dan jezelf..

Jij zelf weet diep van binnen.. of je tever gaat of niet.. wees eerlijk tegenover jezelf ... en als je denkt dat je fout bezig bent, schaam je dan niet om bij je vrienden aan te kloppen. Zie je nu wel... heb je al die tijd al gewaarschuwd...zou je zeker naar je hoofd geslingerd krijgen.. maar een goede vriend zou je daarin verder wel steunen...

Sweet_Shadow

Badass junkie
Tripreporter
pepito zei:
Lijkt me erg duidelijk en dat weet je zelf ook. eerst is er gebruik. Dan teveel gebruik. Dan het ontkennen van teveel gebruik. Het volgende stadium is het gebruik verbergen en hierover liegen. Dat doe je nu. Stoppen dus, al is het periodiek. Je geeft zelf al aan je er niet meer prettig bij te voelen want je wilt de adviezen/waarschuwingen niet horen. Succes.

( en ja: dat gaat veels te ver) XTC en afkick/downer horen bij elkaar. Dus ook dat valt niet te ontkennen. Serotonine enzo.....

Inderdaad, stop hiermee whiterose.

Wekelijks aan de XTC zitten lijkt me geen goed idee, hoe meer/vaker je gebruikt hoe groter de kans op hersenschade (hoe erg deze hersenschade is, weet ik verder niet, maar het lijkt me wel iets om bij stil te staan). Je serotoninepeil heeft sowieso meer tijd nodig om te herstellen dan een week. Je zou er goed aan doen te stoppen of in ieder geval minder vaak te gebruiken.

westside

xtc is in vergelijking met andere harddrugs niet echt verslavend
Maar je hebt wel nadelen met xtc als je het niet gebruikt je voelt dpressie wordt snel agressie en je voelt alsof je geen lol hebt als je het niet gebruikt .
Maar ik raad je aan om een keer in de maand te gebruiken of alleen bij feesten .ik weet niet hoe oud je bent maar je hebt nog een heel leven voor je

richelle

Belezen gebruiker
zelfdicipline en even die grijze hersencellen gebruiken nu je ze nog hebt!
Geef je lichaam even rust, beste is drie maanden ertussen, of anders 1x per mnd of alleen op feesten (Niet elk weekend)
Veel succes, en ps ,wees slim genoeg om je eigen domheden in te zien!
Je kop drie meter int zand steken is geen kunst!

Delirium

Badass junkie
Elke week XTC is leuk, voor eventjes. Daarna begint het bergafwaarts te gaan.

Ik was vorig jaar november ofzo ook begonnen met zo XTC te gebruiken en elk weekend was het weer raak. Op een gegeven moment denk je dat je het niet meer leuk kunt hebben zonder en slik je maar gewoon om je een beetje te vermaken. De euforie is weg, je word alleen vaag en lelijk.

Het is trouwens best makkelijk om er mee te stoppen. Bij mij gebeurde dat ook van de één op de andere dag, maar pas toen ik voor me zelf in zag dat het niet zo door kon gaan. Behandel MDMA met liefde, en gebruik het met mate. Als je er op deze manier mee omgaat verpest je de hele XTC-ervaring voor jezelf: het zal nooit meer zo lekker zijn.

Ik kan nu nog steeds geen lekker XTC-gevoel meer krijgen (heb het in de afgelopen 6 maanden twee keer gebruikt ofzo), dus uiteindelijk heb je jezelf er ook mee; dat je nooit meer optimaal van deze mooie drug kan genieten :openmouth:

dutch-lycan

Bewuste gebruiker
Delirium zei:
Elke week XTC is leuk, voor eventjes. Daarna begint het bergafwaarts te gaan.

Ik was vorig jaar november ofzo ook begonnen met zo XTC te gebruiken en elk weekend was het weer raak. Op een gegeven moment denk je dat je het niet meer leuk kunt hebben zonder en slik je maar gewoon om je een beetje te vermaken. De euforie is weg, je word alleen vaag en lelijk.

Het is trouwens best makkelijk om er mee te stoppen. Bij mij gebeurde dat ook van de één op de andere dag, maar pas toen ik voor me zelf in zag dat het niet zo door kon gaan. Behandel MDMA met liefde, en gebruik het met mate. Als je er op deze manier mee omgaat verpest je de hele XTC-ervaring voor jezelf: het zal nooit meer zo lekker zijn.

Ik kan nu nog steeds geen lekker XTC-gevoel meer krijgen (heb het in de afgelopen 6 maanden twee keer gebruikt ofzo), dus uiteindelijk heb je jezelf er ook mee; dat je nooit meer optimaal van deze mooie drug kan genieten :openmouth:

daar heb je gelijk in hoor ben nu 2 jaar gestopt met xtc maar toen ik het nog deed deed ik echt elk weekend en soms al vanaf woensdags maar ik was langer vertyfd dan dat ik me lekker voelde maar ben nu dus 2 jaar clean en binnenkort ga ik weer eens proberen misschien vrijdag
hopen dat het dan weer lekker is

angel-devil

zoals de eerste keer wordt het nooit meer..
dus ga ook niet opzoek naar dat ene gevoel...

Ga een keertje uit zonder dat spul.. en kijk hoe je daarop gaat.. merk je dat je een saai avondje hebt en je komt er niet in.. staat de hele tijd langs de kant...dan vind ik persoonlijk dat je al tever bent gegaan.. maar jah wie ben ik om dat te zeggen..

aXXis

Hoe kan je je xtc gebruik dan verborgen houden? Je ogen en je kaak verraden je vanzelf wel :grin: Moet er niet aan denken zeg zovaak xtc, die dag erna is altijd een ramp 1e klas. Volgens mij moet je gewoon eerst de problemen oplossen die je hebt in je leven, want je wilt ze nu gewoon vergeten door xtc te gebruiken. En dat is waar vele verslaafden de mist in gaan. Wees blij dat het xtc is, geestelijk en lichamelijk niet verslavend. Met sos had je een groter probleem gehad. Suc6

Delirium

Badass junkie
dutch-lycan zei:
daar heb je gelijk in hoor ben nu 2 jaar gestopt met xtc maar toen ik het nog deed deed ik echt elk weekend en soms al vanaf woensdags maar ik was langer vertyfd dan dat ik me lekker voelde maar ben nu dus 2 jaar clean en binnenkort ga ik weer eens proberen misschien vrijdag
hopen dat het dan weer lekker is

Hoop dat het een beetje bevalt! Ik zou er niet zo heel veel van verwachten. Toen ik drie maanden niks gebruikt had verwachtte ik ook een hoop, maar toen het allemaal uitbleef was ik extra teleurgesteld :(

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
De tegenvaller is groot ook bij mij, nu is het voorbij.
Als je teveel MDMA neemt is het plots niet meer zo leuk als de eerste paar keer.

Heel erg jammer, ik vond het vroeger een wonderdope.

Stonie

whiterose

Ik heb een tijdje (oke 3 weken) niets gebruikt, en ik had opzich wel weer een lekkere klapper. Maar had ook niet zo weinig gebruikt. Ik zit nu niet meer wekelijks aan de pillen, het is nou eigenlijk dagelijks speed geworden en daar wil ik ook sowieso vanaf komen. Ik gebruik XTC alleen voor speciale gelegenheden, zoals feestjes en heel soms als we bij iemand gaan doorhalen ofzo is het leuk. Ik kan merken dat mijn geheugen niet meer is wat het was. Kleine dingetjes zoals naam van broertje&zusje van een vroegere vriendin weet ik allemaal wel nog, maar als ik bijvoorbeeld op woensdag paard rij, weet ik op vrijdag al niet meer op wie ik gereden heb. Dit vind ik echt zonde en gewoon klote, dus ik wil echt even een grote pauze inlasten, al denk ik niet dat het zo eenvoudig gaat worden.. Maar het komt wel goed. :)

@angel-devil:
Jij zei dit: "Wat hypocriet is zijn mensen die zeggen: pas op.. maar zelf nog erger bezig zijn dan jezelf.. "
Dan ben ik hypocriet. Ik ga echt supergoed om met 2 vriendinnen. Zij zitten allebei een klein beetje hier aan toch, maar ik wil niet dat het bij hun zo ver komt als bij mij (bij mij is het ook niet ver) dus ik probeer ze tegen te houden. Ik snap jou stelling, maar dat tegenhouden is toch ook logisch? Het zou juist hypocriet zijn als ik ze mee sleurde dat wereldje in, dat ik alleen maar uit op geld was. Heel soms haal ik nog wat voor ze, echt heel soms.. Maar liever niet natuurlijk. Ik heb ook het gevoel dat ik ze er aan heb geholpen.. Want bij beide was hun 1e x snuiven met mij, en dat geeft mij geen prettig gevoel. Daarom denk ik bij mezelf ik zorg er voor dat ze er niet aan gaan zitten, anders heb ik er voor gezorgd dat ze misschien wel in de goot belanden toch (oké dit is weer erg overdreven, maar je snapt me punt :wink:).

Verder weet ik niet wat ik precies ga doen qua drugs, maar ik ga het dus rustig houden. Ik merk het vanzelf wel hoe het gaat..

Bovenaan