growkid mexican

emnasiah

Experimenterende gebruiker
Heb geeinvesteerd in mijn eerste growkid en ik las dat de temp ongeveer tussen 20-25graden moet bedragen.
Ook dat de kid in het licht moet staan
ik heb namelijk volgende problemen
Mijn ouders mogen het niet weten dat ik dit doe, ik beschikt niet echt over een ruimte die ik kan gebruiken.
Ik heb al een mogelijke oplossing gevonden namelijk:

Ik ben in bezitting van een groot terrarium, daarin zou het gemakkelijker zijn om de temperatuur constand te houden. om hem te verwarmen en te belichten had ik gedacht aan een gloeilamp in de het terrarium te plaatsen.
Zo kan ik het terrarium op zolder plaatsen waar niemand hem ziet staan
ik weet niet of dat lampenverlichting kwaat kan ofzo aan de paddo's
Dus ik vraag het aan jullie is dit een goed idee ?

Alvast bedankt.

hallotje

Bewuste gebruiker
Gebruik een tl buis... de stralen meer uv licht. Ik heb het ook wel stiekem gedaan maar hoeft nu niet meer.

Ik had een grote doos gepakt en daar boven in een tl buis gehangen... Deze tl buis hielt de temp. goed maar moet je wel even meten dat het niet te heet word.

Ze doen het wel beter in indirect zonlicht. De eerste oogst zijn meestal veel paddestoelen maar niet zo groot. De latere oogsten worden grote paddestoelen maar minder. Ik spray ze 2 a 3 drie keer per dag omdat, ze dan veel groter werden ontdekte ik.

hallotje

Bewuste gebruiker
Talec zei:
vraagje aan hallotje; met wat spray je ze dan?

Ik kook een beetje water voor een 1.5 uur ofzo en dan laat ik het afkoelen. Dan doe ik het in en plantenspuit... 2 keer per week maak ik nieuw water ze zeggen dat dit infectie voorkomt....

emnasiah

Experimenterende gebruiker
heb ze gwn op men kamer staan in een hoekje met iets ervoor met de hoop dat men ma het niet ziet.
Tis voor de moment al dag 9 maar nog steeds niets paddo's te zien
alleen het witte spul dat er heel donzig uit ziet :P

hallotje

Bewuste gebruiker
Eerst komen er altijd eerst allemaal witte kleine puntjes... een paar dagen later zie ik dan allemaal kleine pinheads :)... Dat donzigge is goed maar ik heb ook heb wel eens bijna niks gehad aan de oppervlakte en toe kwamen er heel veel uit :sunglasses:

JJJ

Bewuste gebruiker
let erop dat het vochtig blijft. Zit er om de growkit een zak ofzo, om de lucht vochtig te houden? 80-100% is echt nodig, anders droogt het uit.

Verder is er absoluut niet veel licht nodig. Een klein beetje zodat ze weten welke kan ze op moeten groeien is voldoende.

Bovenaan