Gratis GHB

DonnieDark0

Bewuste gebruiker
jahoor....
Als ze echt wat aan GHB willen doen, weet iedereen hier waarschijnlijk welke stof niet zomaar te verkrijgen zou moeten zijn......

Soma

Bewuste gebruiker
Laat die stof maar zoals het is, als je dat ook illegaal maakt dan krijg je gewoon nog meer problemen dan er nu al zijn. Je helpt daarmee GHB de wereld niet uit hoor. Drugsdealers gaan gewoon andere, gevaarlijkere methodes gebruiken om GHB te maken denk ik zo.

De drug is zeer verslavend. Al na een paar keer gebruiken kan iemand er aan gewend raken.

Verslaving en gewenning zijn toch twee verschillende dingen?

Volgens Van Loon doet ghb qua verslavingsgevaar niet onder aan een drug als heroïne.

Gevaren bij het afkicken mss, maar je maakt me niet wijs dat GHB even verslavend is als heroïne. Als dat zo is dan kan ik binnenkort gerust wel een paar keer experimenteren met bruine :wave:

DonnieDark0

Bewuste gebruiker
gevaarlijkere methodes ?? Je hebt toch echt die stof nodig, dat is het enige werkzame deel namelijk.

Beetje lompe tekst inderdaad in dat artikel inderdaad..... ghb en hero vergelijken.

Soma

Bewuste gebruiker
Werkzame deel? Het werkzame deel is toch de GHB zelf? :confused:

En er zijn wel nog andere methodes om GHB te maken hoor.

Flugeltje

Wijs gebruiker
Soma zei:
Werkzame deel? Het werkzame deel is toch de GHB zelf? :confused:

En er zijn wel nog andere methodes om GHB te maken hoor.

Precies. De methode met gbl is de meest gebruikte om ghb te maken in het uitgaanscircuit.
Ghb kan nog anders gefrabriceerd worden... maar dat wil zeggen dat het product duurder gaat worden misschien als gevolg meer criminaliteit ?

paulXTC

Bewuste gebruiker
Straks krijgen drankverslaafden gratis drank, gokverslaafden gratis geld en iemand die niet van 't roken af kan blijven krijgt gratis shag of sigaretten en de sexverslaafden gratis sex!!! Beetje krom he? Maar ja, geef mij de sigaretten dan maar!

J89

Experimenterende gebruiker
paulXTC zei:
Straks krijgen drankverslaafden gratis drank, gokverslaafden gratis geld en iemand die niet van 't roken af kan blijven krijgt gratis shag of sigaretten en de sexverslaafden gratis sex!!! Beetje krom he? Maar ja, geef mij de sigaretten dan maar!

als jij gaat stoppen met roken is je leven niet in gevaar of wel?
als je gaat stoppen na lang en veel ghb gebruik is dat wel zo.
dus misschien dat ze het daarom gratis verstrekken om af te kicken?

en wat denk je, dat je daar aan kan komen; e ik ben verslaafd
en je vervolgens een kwart litertje mee naar huis krijg ofzo?
beetje logisch nadenken he voordat je onzin gaat roepen..

ik vind het helemaal geen slecht idee, het moet uiteraard wel onder streng toezicht gebeuren en alleen in gevallen waar het echt noodzakelijk is.

Spor

Wijs gebruiker
paulXTC zei:

Haha wat een beredenering :P vind niet perse dat ze verslaafde meer moeten geven maarja in het geval van ghb kan dat je dood betekenen in tegenstelling tot heroine of de meeste andere drugs die ik ken eigenlijk... Denk dat als ze zoiets doen dat het onder streng toezicht gaat in een kliniek, denk niet dat ze het mee naar huis krijgen laat staan maandvoorraden

paulXTC

Bewuste gebruiker
Spor zei:
paulXTC zei:

Haha wat een beredenering :P vind niet perse dat ze verslaafde meer moeten geven maarja in het geval van ghb kan dat je dood betekenen in tegenstelling tot heroine of de meeste andere drugs die ik ken eigenlijk... Denk dat als ze zoiets doen dat het onder streng toezicht gaat in een kliniek, denk niet dat ze het mee naar huis krijgen laat staan maandvoorraden

:P Dit was een reply op het bericht http://www.dvhn.nl/nieuws/noorden/stad/article4228589.ece/Verslaafde_aan_ghb_krijgt_drug_op_recept.
Ik vond het wel een grappige blik over hoe sommige erover denken.
Sorry, didn't mean to hurt feelings.

Usha

Belezen gebruiker
Volgens mij zal dit de enigste referentie zijn die men tegenkomt waarbij men verklaart dat men reeds na een aantal keren gebruik verslaafd is en dat er een vergelijking met heroïneverslaving wordt gedaan. Begrijp niet dat zulke mensen die gestudeerd hebben zulke onzin kunnen uitkramen.

Om aan GHB verslaafd te geraken moet men echt enorm veel moeite doen, laat ons zeggen dat je ontwenningsverschijnselen medische aandacht zullen vereisen als je gedurende 3 maanden 24/7 hebt gebruikt. Dan nog werkt GHB op de GABA-receptoren, dezelfde als daar waar benzodiazepines zich aan hechten. Deze parallel kan men wel trekken : vergelijk het met iemand die plots na 3 maanden wil afkicken van de benzos na het 24/7 in zijn bloed te hebben gehad.

Waar halen ze het vandaan...GHB=heroïne...het enigste wat beide stoffen gemeenschappelijk hebben is dat ze "op zich" geen enkele schade aan het lichaam toebrengen. Het is enkel de toediening, onzuiverheden en levenswijze die primair de oorzaak zijn van lichamelijke schade!

Bovenaan