Goa?

Hislordship

Wijs gebruiker
Hallo mede stoners spacers trippers of hoe je jezelf ook wilt noemen :stoned:
Ik had een vraagje over Goa muziek.
Ik heb eigelijk nog nooit goa gehoord en wete ook geen enkele artiest, ik hoorde alleen wel dat goa een beetje trance achtig moet zijn?

Daarom wilde ik vragen aan de echte goa kenners onder ons, of jullie mij opweg wilde helpen door wat artiesten namen te geven over welicht wat nummers hier te posten.

Alvast bedankt! :wave:

Wacky

Badass junkie
Laten we gewoon beginnen bij de allerbekendste.

Infected Mushroom
Astral Projection (in oktober in Belgie te bezoeken)
Hallucinogen
Sphongle

gewoon ff youtube kijken.

Debris

Bewuste gebruiker
Ligt eraan welke stijl ge wilt opgaan in de goa :grin:.
Natuurlijk (zoals in elke muzieksoort) hebben ze dat weer onderverdeeld in verschillende subgenres. De hoofdgenres zijn de Dark, Oldschool, Fullon en Progressive.

Dark:
De duistere kant van goa, voor de wat duistere mannen die niet zo van het blije gehuppel zijn.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=NeijMF6w3dU&feature=related[/youtube]

Oldschool:
Oldschool (mijn favoriete goa trouwens) is de wat blijere kant van goa met veel melodietjes en gehuppel.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=ekEPtG3AfSs&feature=related[/youtube]

Fullon:
De wat strakkere kant van goa, minder melodietjes maar toch blij. Goeie fullon maakt mijn dag toch wel goed hoor.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=RZjdlBTun1Y[/youtube]

Progressive:
Kun je (in mijn ogen) vergelijken met gewone trance wat op de radio komt, maar dan met een psychedelisch kantje. Zeg maar de club versie van goa.
Hier kan ik geen link van geven want dat ken ik helemaal niet.

Funky Monkey

Badass junkie
1200 Micrograms
Ace Ventura
Alien Project
Astrix
Beat Hackers
D-Tek
Eskimo
Electric Universe
Gataka
GMS
Juni Reactor
Kindzadza
Liquid Soul
Lish
Ocelot
Paranormal Attack
Sesto Sento
Skazi
Sub6
System Nipel
Void
Yahel

Allemaal vrij bekend, maar zeker goeie shit. Ik heb de namen die Wacky zei er niet tussen gezet :beer:

Hislordship

Wijs gebruiker
Wow dat zijn nog eens veel namen :grin: allemaal heel erg bedankt voor de snelle en duidelijke reacties deze kan ik zeker gebruiken :stoned:

Adrenochroom

Wijs gebruiker
Rinkadink - Pirate signal
A-Team - Fast Forward

zijn nog steeds mijn fova albums in het goa hokje

space monkeys zijn ook erg vet

Oom Klaas

Badass junkie
Debris zei:
Ligt eraan welke stijl ge wilt opgaan in de goa :grin:.
Natuurlijk (zoals in elke muzieksoort) hebben ze dat weer onderverdeeld in verschillende subgenres. De hoofdgenres zijn de Dark, Oldschool, Fullon en Progressive.

Dark:
De duistere kant van goa, voor de wat duistere mannen die niet zo van het blije gehuppel zijn.

Oldschool:
Oldschool (mijn favoriete goa trouwens) is de wat blijere kant van goa met veel melodietjes en gehuppel.

Fullon:
De wat strakkere kant van goa, minder melodietjes maar toch blij. Goeie fullon maakt mijn dag toch wel goed hoor.

Progressive:
Kun je (in mijn ogen) vergelijken met gewone trance wat op de radio komt, maar dan met een psychedelisch kantje. Zeg maar de club versie van goa.
Hier kan ik geen link van geven want dat ken ik helemaal niet.

Even aangepast.

Hislordship

Wijs gebruiker
I love Cyan - Daylight! :hearteyes:

Zou je mischien een download link kunnen posten? ik kan dat nummer namelijk nergens vinden.
Die van vibe tribe heb ik al gevonden die is ook geweldig.

ilyas

Bewuste gebruiker
Mss een domme vraag, maar nu het toch over goa gaat. Ik ben de enige van heel mijn vriendengroep die deze muziek kan appreciëren. En ik wil echt eens een goa meemaken, maar ik vind er geen. Behalve dan de commerciëlere in "den bosuil". Waar moet ik precies zoeken voor iets meer underground te gaan, hoe kan ik flyers krijgen zodat ik binnenkan op zo'n feesten? (Als dat flyer systeem nog steeds bestaat)

Het lijkt echt onvindbaar :confused:

azgaza

Badass junkie
Bij deze belicht ik nog even de wat extremere kant van dark psy:

[youtube]i7UYWqMx-ds[/youtube]

[youtube]gmNSUDL7lwQ&feature=related[/youtube]

[youtube]lnu4qYkvrqg&feature=related[/youtube]

Alles van Osom, Kindzadza, Psykovsky, Cosmo en Kighko is wel een goed voorbeeld, maar bovestaande nummers zijn zo... vet.

lesyouri

Newbie
hislordship zei:
Hallo mede stoners spacers trippers of hoe je jezelf ook wilt noemen :stoned:
Ik had een vraagje over Goa muziek.
Ik heb eigelijk nog nooit goa gehoord en wete ook geen enkele artiest, ik hoorde alleen wel dat goa een beetje trance achtig moet zijn?

Daarom wilde ik vragen aan de echte goa kenners onder ons, of jullie mij opweg wilde helpen door wat artiesten namen te geven over welicht wat nummers hier te posten.

Alvast bedankt! :wave:

Shut up and dance 12 september den haag kijkduin. Vet goa feest.
Wat ook een aanrader is is goa gil.

Wacky

Badass junkie
lesyouri zei:
Shut up and dance 12 september den haag kijkduin. Vet goa feest.
Wat ook een aanrader is is goa gil.

Ook naar goritz geweest ?
(dacht niet dat er nederlanders waren die ik niet ken :tongueout:)

Nasica

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Ik weet niet of dit mag maar als iemand een speciaal album zoekt van een bovengenoemde artiest kun je mij een PM sturen en zal ik proberen het album voor je te vinden en download klaar te maken voor iemand.

groet,

Nasica

Bovenaan