GMM 2009

Amaranth

Bewuste gebruiker
Ik denk dat er inmiddels wel genoeg namen bekend zijn om een beslissing te kunnen maken voor de meeste mensen: wie gaan er allemaal naar de Graspop Metal Meeting, kortweg Graspop of GMM. Naast de bands die nu bekend zijn (http://www.graspop.be) wordt er door verschillende sites gemeld dat Nightwish, Lamb of God en Death Angel hoogstwaarschijnlijk op Graspop zullen staan (http://ashladan.be/artikels/nightwish-lamb-of-god-en-death-angel-op-graspop-2009).

Ik ga naar Graspop, wordt m'n eerste festival ooit (op de gratis festivals als Bevrijdingsfestival en Appelpop na, waar ik daarvoor nog heen ga) en ik heb er helemaal zin in. Als ik verhalen hoor van vrienden van afgelopen jaar kan ik niet wachten. Line up viel me een klein beetje tegen, maar namen als Disturbed, Blind Guardian, Epica, SLIPKNOT, dat soort dingen spreken me wel aan. Ik ken ook een heleboel niet dus een hoop nieuws te ontdekken!

DrippTone

Badass junkie
Tripreporter
Ik zou dr ook wel heen willen, niet voor de line up die nu staat, want dat is om te huilen. GMM heeft een geniale sfeer. 2 jaar trug ook geweest, vorig jaar niet geweest omdat ik toen naar wacken open air was.

Metal. :rock:

Kigh

Bewuste gebruiker
@Dripptone, Down, nobody else necessary :stoned: .
2 jaar trug had ik m'n kaartje al, line up was priceless en moest ik toch godverdomme een herkansing op de maandag maken, waar mijn overgang vanaf hing. Kaartje verkocht. Kutzooi. :grin:

Ik ben in 06 en 08 op graspop geweest en er waren pro's en con's.
Vooral irriteerde ik mij over het 2 fucking uur in de rij staan om drank bonnen te halen, om vervolgens erachter te komen dat er nog een rij is (met dezelfde lengte) voor eetbonnen. Wat een idioten. Bier smaakt als niks (een of andere belgische shit, can't remember the name), veel te duur, net als het eten daar.
In 06 waren bbq's en gasbranders verboden, werden bij de ingang gecheckt en als je ze bij je had, trugbrengen naar de auto of weggooien. Lekker op een camping. Later gasbranders in verschillende delen tussen de campingspullen naarbinnen genomen.

Maar, ik ben dus ook op Wacken geweest en vond het toen daar een veel lekkerere(?!) sfeer. Er was meer een samen-gevoel dan op graspop. Nonetheless een lekker festival.

Dream theater, slipknot, manson (al gezien, allebij maar helft meegekregen omdat ik allemaal 13jarige kleine chicks om me heen had die helemaal gestoord werden, wist niet wie ze waren, maar ze vonden het blijkbaar vetter dan ik :grin:, nightwish, motley crue
Hatebreed DownBlind Guardian Disturbed

Papa Roach Lacuna Coil W.A.S.P.( :grin: ) Killswitch Engage

Volbeat Anthrax
Epica Mastodon DevilDriver Trivium

Death Angel Lamb Of God
Gojira Sacred Reich

Exodus Eths Parkway Drive Legion Of The Damned God Forbid

Kataklysm Samael Sick Of It All Lääz Rockit Black Stone Cherry

Pestilence Scar Symmetry Dagoba Walls Of Jericho The Gathering

Wolves In The Throne Room Buckcherry Taake Firewind August Burn Red

Jon Olivia's Pain Negura Bunget Keep Of Kalessin
Dikgedrukt: maken het interessant voor me.
Voor de onderstreepte bands alleen al zou ik 135 euro neerleggen!
Black stone cherry waren de shit vorig jaar. Lamb of God wil ik 110% zien, zeker met het nieuwe album en Down, *zucht* down, wat een megavette band zeg!

Ik zal er iig zijn, geen geld voor sziget, geen zin in lang in de auto zitten (+drugsshit) om naar wacken te rijden, graspop it will be!

DrippTone

Badass junkie
Tripreporter
Tjah als wacken niet was uitverkocht. Maargoed, GMM is zo slecht nog niet.
Beter komt er binnenkort een geld overvloed mijn kant op, festival kaarten moeten gekocht worden, leipe shit.

Wacky

Badass junkie
Ben er 8 jaar lang heen geweest, en ze leren nooit. Het wachtrij probleem blijft altijd. Ze blijven altijd moeilijk doen over waar je moet gaan staan op de camping. En nog belachelijk duur ook. Ohja, en de gemiddelde leeftijd is er 16. Eigenlijk is het gewoon een schijt festival, maarja, het was zo lekker dichtbij he......

Beter ga je voor de helft van het geld naar duitse festivals waar je gewoon met je auto de camping op rijd, een aantal dagen van te voren zodat het langzaam vol stroomt zonder wachtrij. Vervolgens kun je lekker je tentje naast de auto opzetten. 1 van die festivals is dus ook mijn inspiratie geweest voor mijn screen name.

Gemini

Badass junkie
Kigh zei:
Vooral irriteerde ik mij over het 2 fucking uur in de rij staan om drank bonnen te halen, om vervolgens erachter te komen dat er nog een rij is (met dezelfde lengte) voor eetbonnen. Wat een idioten. Bier smaakt als niks (een of andere belgische shit, can't remember the name), veel te duur, net als het eten daar.

GMM is niet het enige festival dat met deze problemen kampt. Zulke dingen ontstaan nogal gauw op festivals.

drain bamage

Badass junkie
Gemini zei:
Kigh zei:

GMM is niet het enige festival dat met deze problemen kampt. Zulke dingen ontstaan nogal gauw op festivals.
nou sorry, maar ik heb op lowlands geen 1 keer langer dan 10 minuten te wachten,
op graspop de afgelopen zomer maar liefst 50 minuten, niet relaxed in de brandende zon en als iedereen gaat douwen en je je bands mist :smilingimp:

Kigh

Bewuste gebruiker
@Drain Bamage, op Wacken ook niet.
@Gemini, het wachten in een rij kan ik wel overheen komen, ik had genoeg tijd om te draaien/roken/en was met wat vrienden dus dat was opzich geen probleem. Maar ik vond het vrij onzinnig om een aparte eet en drink rij te maken, terwijl je netzogoed 1 bon voor alles of per loket allebij de bonnen kunt halen. Maarja, dat was dus ook alleen de eerste dag, de dagen erna was het allemaal geen probleem.

DrippTone

Badass junkie
Tripreporter
Tjah Wacken is inderdaad beter dan GMM. En daar zou ik ook heen gaan als het niet zo fakking snel was uitverkocht. Echt WTF, ik kan daar niet bij. Maargoed, verder gaat het toch om de sfeer en ik heb me op beide festivals vermaakt. Licht ook aan met wie je bent. :grin:

Amaranth

Bewuste gebruiker
Sfeer schijnt inderdaad echt geweldig te zijn, dat is ook wat ik van m'n vrienden heb gehoord die afgelopen jaar zijn geweest en dé reden waarom ik ga. Line up kan ook beter imo. Bands die wel de moeite waard zijn voor mij:

Slipknot, Nightwish, Disturbed, Blind Guardian, Epica en Marylin Manson ben ik wel benieuwd naar, geen idee of dat iets wordt. En er zijn altijd nog genoeg nieuwe bands om te ontdekken! Ik hou wel van een moshpit, ook al zou dat niet zo snel af te leiden zijn uit de bands die hier staan, en daar zijn vast nog wel een paar leuke bands voor, die een mooie moshpit weten te creëren.

DrippTone

Badass junkie
Tripreporter
Let maar op, bij KSE komt een dikke huge moshpit. :grin: Maybe devil driver ook.
Ik ga voor Anthrax, nostalgie. Kan het ook niet helpen.

Zie zojuist dat negera bunget ook komt, leipe black metal. Gasten waren ook op wacken afgelopen jaar. :stoned:

KABOEM! :rock:

DrippTone

Badass junkie
Tripreporter
[youtube]<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/G8SM_Hr1Ldk&hl=nl&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/G8SM_Hr1Ldk&hl=nl&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/youtube]
:hearteyes:

Bovenaan