Glasvezel

Sherman

Experimenterende gebruiker
Hallo,

ik heb nu al meerdere malen het idee gehad dat ik glasvezel gesnoven heb, nu heb ik t net afgezocht en jullie site en er wordt beweerd dat dit nooit door drugs heen zit.. Nu wil ik niet betweterig overkomen maar hoe kunnen jullie dat nu zeggen? sowieso heb ik mn drugs wel eens laten testen via t cad en was 30% rest, er werd me verteld dat dit van alles kon zijn. en t lijkt me lastig om glasvezel eruit te pikken zonder grondig onderzoek aangezien het geen werkzame stof is.

De dealer waar ik vroeger regelmatig kocht was een sadist en was ziek, en zou er waarschijnlijk meer lol aan overhouden andere mensen kapot te maken dan dat hij wat euros mis zou lopen door mensen die niet meer terug komen.

Ik heb als test zelf eens een glasvezel stok genomen en heb hier heel wat zaagsel van gemaakt en t is absoluut niet te zien, t glinsterde niet eens, en t rook ook nergens naar.

laten we ervan uitgaan dat ik dit meng met andere poeder of t gewoon zo zou opsnuiven, wat zouden de gevolgen zijn?
wat ik zelf vermoed:

heftige geirriteerde luchtwegen en misschien dat t zelfs onder/in je ogen komt via je lucht/traanbuisjes.

grotere splinters (absoluut niet t geval bij mijn test) zouden de maagwand of longen open kunnen halen

maar hoe zit t met t fijne poeder? zou dit in je bloed terecht kunnen komen evt via een wond in de maagwand?
en zo ja, hoe zou t er weer uit kunnen komen?

alvast bedankt voor jullie antwoord

caatje

Badass junkie
Jij maakt het wel mee he? Eerst vermoedelijk hars in je speed en nu glasvezel. Is het niet zo dat je teveel speed gebruikt en nu erg paranoia bent? :wave: Je weet dat je dealer een sadist is en toch bleef je bij hem/haar kopen. :confused:

Immo

Badass junkie
Het is geloof ik gewoon een mythe dat er glasvezel door je drugs heen kan zitten. Tja en als je het niet vertrouwd gooi je het gewoon weg? Zo duur is speed nou ook weer niet.

Sherman

Immo zei:
Het is geloof ik gewoon een mythe dat er glasvezel door je drugs heen kan zitten. Tja en als je het niet vertrouwd gooi je het gewoon weg? Zo duur is speed nou ook weer niet.

en wat als ik nou gewoon dat zaagsel door de drugs heen gooi en volgende week zaterdag verkoop ik ff 10 pakketjes hier en daar om eens te zien hoe andere mensen erop reageren, dan is t al meteen geen mythe meer.. en dit zal vast wel eerder gebeurd zijn..

maar goed, de vraag was daarom ook niet of t wel niet gebeurd maar wat er zou gebeuren ..

Immo

Badass junkie
Sherman zei:
Immo zei:

en wat als ik nou gewoon dat zaagsel door de drugs heen gooi en volgende week zaterdag verkoop ik ff 10 pakketjes hier en daar om eens te zien hoe andere mensen erop reageren, dan is t al meteen geen mythe meer.. en dit zal vast wel eerder gebeurd zijn..

maar goed, de vraag was daarom ook niet of t wel niet gebeurd maar wat er zou gebeuren ..

Naja het zal vast wel eens gebeurd zijn/gebeuren maar het ging er meer om dat veel mensen denken dat glasvezel een middel is dat "veel" gebruikt word om speed mee te verschijden. En dat schijnt niet zo te zijn, zelf weet ik het ook niet 100% zeker. Speed word vaak versneden met cafeïne omdat het effect van cafeïne lichtelijk op het effect van speed lijkt. Het lijkt me eerlijk gezegt sterk dat je speed die je hebt is versneden met glasvezel, maarja alles is mogelijk. Overigens denk ik niet dat glasvezel "erg" schadelijk voor je is als je het snuift, Ik denk dat je er hooguit een bloedneus van zal oplopen.

Immo

Badass junkie
Ik heb even een beetje op internet zitten zoeken over drugs en glasvezel dit ben ik tegengekomen hoe betrouwbaar het is weet ik niet. De bron is drugsinfoteam.nl

Vraag:
Ik heb 3 jaar lang iedere dag heel veel geblowd (minstens een gram per dag). Toen ik voor het eerst met harddrugs begon had ik een paar keer xtc gedaan ik had daarna verder nergens last van. Een paar maanden later had ik in 10 dagen tijd 4 keer wat ik d8 MDMA gebruikt een vriend van mij had het later naar de jellinek gebracht om het te testen en het bleek een mix van mdma, speed, glasvezel en ammoniak te zijn. Mijn 1e vraag is dan ook is die glasvezel schadelijk? Ongeveer een maand later heb een ongeveer 2 maanden lang ieder weekend 1 keer speed gebruikt. Al sinds te "MDMA periode" heb ik vrij regelmatig (ongeveer om de 2a3,4 dagen) last van gekriebel/licht gesteek bij m'n hart weet jij misschien wat dat veroorzaakt heeft en of ik me zorgen moet maken?

Antwoord:
Je code was: speed Beste vraagsteller, Merkwaardige bevinding : glasvezel en ammonia in je XTC-pil. Ik heb het eens nagevraagd bij onze expert, maar die had er nog nooit van gehoord. De laatste 10 jaar, was hij nog nooit zo'n rare versnijding tegengekomen. Glasvezel slikken lijkt mij, althans in grote hoeveelheden, ongezond. Ik denk dat jij maar een heel klein beetje hebt binnengekregen. Maak je dus geen zorgen, het zal geen (blijvende) schade aangericht hebben. Klachten rond of in de hartstreek, zijn wel heel bekend als een van bijwerkingen van XTC. Meestal is dit het gevalg, van een ontregelde spierspanning in je borstspieren. Maar het is van hieruit echt niet te bepalen of het je hart zelf is. Ik adviseer je daarom, om toch je huisarts te vragen om je hart te onderzoeken. XTC heeft namelijk ook een negatieve invloed op de hartfunctie. Je kunt dus niet voorzichtig genoeg zijn. Met vriendelijke groet, Roelof de Wit, verslavingsarts

Vraag:
Hoi, Hoe kan je er zelf achter te komen (dus niet naar een test punt) of er geen glasvezel in je xtc zit? want heb gehoord dat dit welleens gebeurd... Alvast bedankt

Antwoord:
Je code was: glasvezel Beste vraagsteller, Ik heb nog nooit gehoord dat er glasvezel in XTC zat. Groet, Martin Sijes

Sherman

Ik beweer ook niet dat glasvezel als veel gebruikt middel wordt gebruikt om coke/speed mee te versnijden, daar heb je suikers voor (zoals manitol) en bakmeel (wat overigens niks met normaal meel en bakken te maken heeft) .. is het nou zo moeilijk om gewoon de vraag te lezen ..

ok laat ik het nog eens proberen:

Wat als ik nu naar de schuur ga en een gram zaagsel maak van glasvezel en ik t puur opsnuif ..
hoe schadelijk zou dit zijn, om eerlijk te zijn kan ik me er nog niet eens bij voorstellen dat ik er een bloednuis van zou krijgen evt. wel als t ruwe stukken gemalen glas was.. maar wat ik me dus afvraag, kan dit fijne glasvezel poeder in je bloed komen evt via een wond in je maagwand?

Frisko

Badass junkie
Sherman zei:
Ik beweer ook niet dat glasvezel als veel gebruikt middel wordt gebruikt om coke/speed mee te versnijden, daar heb je suikers voor (zoals manitol) en bakmeel (wat overigens niks met normaal meel en bakken te maken heeft) .. is het nou zo moeilijk om gewoon de vraag te lezen ..

ok laat ik het nog eens proberen:

Wat als ik nu naar de schuur ga en een gram zaagsel maak van glasvezel en ik t puur opsnuif ..
hoe schadelijk zou dit zijn, om eerlijk te zijn kan ik me er nog niet eens bij voorstellen dat ik er een bloednuis van zou krijgen evt. wel als t ruwe stukken gemalen glas was.. maar wat ik me dus afvraag, kan dit fijne glasvezel poeder in je bloed komen evt via een wond in je maagwand?
hier een topic over glasvezel in drugs van een ander forum!!
miss kan dit je verder helpen...

http://www.drugs-forum.co.uk/forum/arch ... 14285.html :rock: :)

Frisko

Badass junkie
hier 2 interessante posten :

ropstah24-12-2005, 13:39
Een XTC-pil (als die alleen MDMA als werkzame stof bevat) en zuiver MDMA-poeder zijn dus twee verschillende verschijningsvormen van dezelfde drug! De Nederlandse drugsmarkt is tegenwoordig redelijk zuiver; pillen bevatten vaak alleen maar MDMA als werkzame stof en poeder is bijna nooit versneden met andere stoffen. Wel kan de dosis MDMA in pillen erg variëren (sommige pillen bevatten bijna niets en andere drie keer een normale dosis), daarom blijft het erg belangrijk om je XTC te laten testen.
Echt gevaarlijke stoffen zoals rattengif, waspoeder of glasvezel zien we in Nederland NIET in de pillen/poeders!

Bron: http://www.unitydrugs.nl/drugsdb_xtc.html

Glasvezel komen ze dus niet tegen in Nederland door de XTC pillen of poeders. Wij leveren dan ook gewoon kwaliteit :grin:

Maar de tekst hierboven impliceert volgens mij wel dat het elders dus wél voorkomt.

Ctraltdel27-12-2005, 09:43
Ik heb het even nagevraagd (ik werk namelijk bij Unity). Het is zowel in NL als in het buitenland nog nooit aangetroffen. Er staat expliciet NL op de site van Unity omdat ze in het buitenland niet zoiets als DIMS hebben. Dit is het systeem waarmee het drugsgebruik en de samenstelling van drugs vastgelegd wordt. Alleen België kent ook zo'n systeem.

Tevens heb ik navraag gedaan bij een vriendin van mij over de opname van glasvezel. Zij geeft aan dat zelfs bij het eten van zichtbaar glas (zoals vorige week in de krant stond bij babyvoeding) het vaak over zulke kleine hoeveelheden gaat dat er geen merkbaar effect is. Het wordt net als andere afvalstoffen uitgescheiden. Ze gaf aan dat de hoeveelheid die in een pilletje zit niet een effect kan hebben.

--------------------------------------------------------------------------------

speeseend

Wijs gebruiker
Immo zei:
Ik heb even een beetje op internet zitten zoeken over drugs en glasvezel dit ben ik tegengekomen hoe betrouwbaar het is weet ik niet. De bron is drugsinfoteam.nl

...

Eén ding weet ik wel; de Brijder Haarlem (waar deze mensen in het dagelijks leven werkzaam zijn, is erg vooruitstrevend. Ze hebben inmiddels een jarenlange kennis opgebouwd, op diverse vlakken van de verslavingszorg. Hun ''spreekuur partydrugs'' op vrijdagmiddag bestaat bijvoorbeeld al een flinke tijd en gaan dit nu ook landelijk op poten zetten, geloof ik.

Gr.,

Eend

EDIT:

Roelof is de Man :wink:

_Kat_

Bewuste gebruiker
Sherman zei:

Wow. Dat is een donkere manier van denken. :P Je gaat ervan uit dat er mensen zijn geweest die glasvezel door drugs heen hebben gegooid, simpelweg om voor eens en altijd te bewijzen dat het wel degelijk gebeurt. En dit omdat jij je dit kunt bedenken. En als jij het kan bedenken, dan zal er vast wel iemand op deze wereld rondlopen die er net ziek genoeg voor is om van gedachtes over te gaan naar daden.

Verder heb ik er wel over gelezen enzo maar het lijkt me toch echt niet zo dat er mensen zijn die andere mensen letterlijk kapot maken dmv glasvezel in je pep te gooien. Waarom zou iemand dit doen? Zat goede versnijdingsmiddelen te vinden, waarom zou iemand dan moeite doen om glasvezel bij elkaar te gaan sparen om het vervolgens in z'n drugs te doen, als er veel schadelijkere stoffen te vinden zijn? (Mocht je dealer werkelijk zo ziek zijn.) :openmouth:

Tenzij er werkelijk mensen rondlopen met gewelddadige fantasieën over het vernietigen van andermans neus dmv glasvezels. En zo kan ik nog wel even doorgaan (volgens mij is het te merken dat ik voor het eerst in maanden een dagje niet heb geblowed).

Angramar Temenos

Badass junkie
Waarom in godsnaam glasvezel? Gooi er een idiote dosis tripmiddelen in, iedereen een ongelovelijke bad trip bezorgen, lijkt me toch een stuk gemener en minder strafbaar :).

Sherman

Angramar Temenos zei:
Waarom in godsnaam glasvezel? Gooi er een idiote dosis tripmiddelen in, iedereen een ongelovelijke bad trip bezorgen, lijkt me toch een stuk gemener en minder strafbaar :).

mja maar ook dat zou niks nieuws zijn, ipv een idiote hoeveelheid tripmiddelen heb je aan een paar mg atropine genoeg, ook dit wordt regelmatig in poedervormige drugs terug gevonden, aangezien het me nogal lastig versnijden lijkt (10 mg of hoger kan al dodelijk zijn) is dit gewoon ook achteraf met de hand toegevoegd aan de gram.. er zijn gewoon mensen die dat voor de lol doen..

maar goed, wat betreft glas poeder..

ik ga er maar gewoon vanuit dat t niet zomaar in je bloed kan komen afgaande van die posts ook op t andere forum (overigens was die thread uit 2005 ook van mij en t kan zelfs zijn dat ik m ook al eens op dit forum had gevraagd)..

wat andere eerder al vermelde in mn threads over dat ik misschien teveel gebruik en ik gewoon te para ben heb ik ook in mn directe omgeving vaak genoeg gehoord .. tis alleen zo moeilijk om andere mensen te geloven als je para bent.. toen ik vroeger die dealer eens aansprak over dat ik last van steken had in mn lichaam zei hij dat ik te veel gebruikte/te lang wakker was en dat die steken kwamen omdat mn zenuwstelsel overgevoelig was geraakt ik heb eigenlijk nog nooit van iemand met die klachten gehoord maar goed, mn vrienden gebruikten/gebruiken sowieso een stuk minder van die troep als ik

anyways, bedankt voor jullie antwoord :beer:

Angramar Temenos

Badass junkie
Sherman zei:
Angramar Temenos zei:

mja maar ook dat zou niks nieuws zijn, ipv een idiote hoeveelheid tripmiddelen heb je aan een paar mg atropine genoeg, ook dit wordt regelmatig in poedervormige drugs terug gevonden, aangezien het me nogal lastig versnijden lijkt (10 mg of hoger kan al dodelijk zijn) is dit gewoon ook achteraf met de hand toegevoegd aan de gram.. er zijn gewoon mensen die dat voor de lol doen..

maar goed, wat betreft glas poeder..

ik ga er maar gewoon vanuit dat t niet zomaar in je bloed kan komen afgaande van die posts ook op t andere forum (overigens was die thread uit 2005 ook van mij en t kan zelfs zijn dat ik m ook al eens op dit forum had gevraagd)..

wat andere eerder al vermelde in mn threads over dat ik misschien teveel gebruik en ik gewoon te para ben heb ik ook in mn directe omgeving vaak genoeg gehoord .. tis alleen zo moeilijk om andere mensen te geloven als je para bent.. toen ik vroeger die dealer eens aansprak over dat ik last van steken had in mn lichaam zei hij dat ik te veel gebruikte/te lang wakker was en dat die steken kwamen omdat mn zenuwstelsel overgevoelig was geraakt ik heb eigenlijk nog nooit van iemand met die klachten gehoord maar goed, mn vrienden gebruikten/gebruiken sowieso een stuk minder van die troep als ik

anyways, bedankt voor jullie antwoord :beer:

Flikker er pure LSDkristallen doorheen :grin:. 500 microgram per snuif of zo.. :tearsofjoy:

Aan 200 mics heb je al een trip, dus paar lijnen zo, en je wordt een dagje geknald naar la la land, omdat het zo onverwachts kwam en waarch op een druk feest, zit je dus al gauw tegen de ergste badtrip van je leven te kijken.

Immo

Badass junkie
Angramar Temenos zei:
Flikker er pure LSDkristallen doorheen :grin:. 500 microgram per snuif of zo.. :tearsofjoy:

Aan 200 mics heb je al een trip, dus paar lijnen zo, en je wordt een dagje geknald naar la la land, omdat het zo onverwachts kwam en waarch op een druk feest, zit je dus al gauw tegen de ergste badtrip van je leven te kijken.

Duur grapje

Angramar Temenos

Badass junkie
Als je *ECHT* er alleen op uit bent om speedgebruikers te naaien en je niet op de winst let zo erg, kan ik me voorstellen dat een dealer eerder dat een paar keer zou doen... een trip van 1000 mics op een feest.. :tearsofjoy: hel in het kwadraat.

tomz0r

Badass junkie
Angramar Temenos zei:
Als je *ECHT* er alleen op uit bent om speedgebruikers te naaien en je niet op de winst let zo erg, kan ik me voorstellen dat een dealer eerder dat een paar keer zou doen... een trip van 1000 mics op een feest.. :tearsofjoy: hel in het kwadraat.

Kan je je dan niet even ergens laten controleren of zo? Als je om zoiets kan lachen zit er volgens mij iets niet helemaal goed.

Angramar Temenos

Badass junkie
tomz0r zei:
Angramar Temenos zei:

Kan je je dan niet even ergens laten controleren of zo? Als je om zoiets kan lachen zit er volgens mij iets niet helemaal goed.

Uhm, lach ik erom? Ik zou, als ik dealde dit soort shit niet doen, ik speculeer alleen wat een misselijke dealer zou kunnen flikken.. Als ik zou gaan dealen zou ik niet eens gaan versnijden, ben ik te veel een idealistische hippie voor :stoned:

Sherman

_Kat_ zei:
Sherman zei:

Wow. Dat is een donkere manier van denken. :P Je gaat ervan uit dat er mensen zijn geweest die glasvezel door drugs heen hebben gegooid, simpelweg om voor eens en altijd te bewijzen dat het wel degelijk gebeurt.

Het was niet zo zeer dat mensen t gaan doen om de reden te bewijzen dat het wel of geen mythe is..

wat ik bedoel te zeggen, je hoort er regelmatig over en t lijkt mij sterk dat er dan geen figuren zijn die t eens gaan proberen.. misschien omdat het hun zieke geest een kick geeft of puur uit nieuwsgierigheid of wat voor reden dan ook .. Als je op t journaal te zien krijgt dat er een vrouw om het leven is gekomen of mensen zwaar gewond zijn geraakt omdat er mensen zijn die t leuk vonden bakstenen van een viaduct op de snelweg te gooien krijgt de politie ook de volgende dag tal van meldingen van soortgelijke akties.. grote dealers of degene die de drugs maken zullen het waarschijnlijk gewoon suikers of bakmeel o.i.d. gebruiken maar al die andere vage kleinere dealers tot van die schooiers die op straat aan jan en alleman wat proberen te slijten ik kan me gewoon niet voorstellen dat er niet zulke types tussen zitten.. en nogmaals ik weet niet precies hoe er bij drugs tests gewerkt wordt maar naar mn eigen ervaring wordt er alleen op werkzame middelen getest en wordt er bij de simpelste tests alleen aangegeven of er wel of geen speed/mdma of whatever in zit en bij de wat uitgebreidere komt het percentage erbij en evt. andere werkzame stoffen die bij eerder onderzoek aan t licht kwam en wordt de rest afgedaan als restant wat meestal niet te achter halen is of waar misschien nog niet op getest wordt en men er dan verder maar vanuit gaat dat t onschuldig versnij middel moet zijn

ik heb zelf wel eens met een kameraad wat speed waarvan ik t vermoeden had dat er glas doorheen zat in een glas gegooit t ff wat laten oplossen en vervolgens gingen we met onze vingers over de bodem en we voelde t beide wat prikkelen ..
of t destijds hersenspinsels waren omdat we misschien beide para waren (al had hij toen niet gebruikt) of we ook echt iets voelde weet ik niet maar we voelde t iig allebei, daarnaast kan iedereen aan glas / glasvezel komen dus t kost ook nog eens niks of weinig aan geld/moeite t eens te proberen..

overigens heb ik zelf vroeger eens bijna een week lang bloed geplast/gescheten waar dit door kwam heb ik nooit laten onderzoeken. gebruikte in die tijd sowieso veels te veel dus ik schuif t niet gelijk af op glas, maar t zet je wel aan t denken als je vaak genoeg over gemalen glas/glas vezel heb gehoord..

maar goed, nogmaals ik gebruik nu ongeveer zo'n 15 jaar (niet altijd constant) en regelmatig doken er weer verhalen op en je maakt mij eigenlijk niet wijs dat dit altijd op bullshit gebaseerd was en t de laatst 25 jaar (of whatever) nog nooit is voorgekomen zelfs al hebben labs nooit pakketjes gekregen waar t in zat.. er gaat genoeg troep rond die ze nooit in handen zullen krijgen ik heb zelf ook nog t een en ander liggen dat ik graag zou laten testen maar ik heb hier (nog) geen inlever punten in de buurt en jammer genoeg kan je niet gewoon iets opsturen ergens naar toe volgens mij zou er dan heel wat meer aan t licht komen dan nu bekend is

speeseend

Wijs gebruiker
Angramar Temenos zei:
Angramar Temenos zei:

Uhm, lach ik erom? Ik zou, als ik dealde dit soort shit niet doen, ik speculeer alleen wat een misselijke dealer zou kunnen flikken.. Als ik zou gaan dealen zou ik niet eens gaan versnijden, ben ik te veel een idealistische hippie voor :stoned:

Volgens mij zie ik het lol-mannetje :tearsofjoy: dus blijkbaar vind je het wel amusant.

Je inlevingsvermogen is in ieder geval niet op een positieve manier, vind ik. De manieren om mensen maar aan het (bad) trippen te krijgen is in mijn beleving gewoon ziekelijk.

Maar ja, je geeft zelf aan dat je zoiets nooit zou gaan doen vanwege idealistische overwegingen. Laten we hopen dat je die instelling vast blijft houden als...

Gr.,

Eend

nicolai

Wijs gebruiker
gast maak je niet zo druk zeg...pfff, take a deep breath. en als je je wel druk blijft maken om drugs neem dan gewoon geen drugs meer, maar nu begin je ook al andere mensen mee te slepen in jou paranoia. kijk nou eens naar die arme exceptionalinsight :(

Immo

Badass junkie
Sherman zei:
grote dealers of degene die de drugs maken zullen het waarschijnlijk gewoon suikers of bakmeel o.i.d. gebruiken maar al die andere vage kleinere dealers tot van die schooiers die op straat aan jan en alleman wat proberen te slijten ik kan me gewoon niet voorstellen dat er niet zulke types tussen zitten.

Probeer daarom niet via dit soort kleine dealers aan je drugs te komen. Ik zou zelf niet snel drugs kopen van iemand die ik niet vertrouw.

_Kat_

Bewuste gebruiker
Inderdaad. Ik heb het eens geprobeerd, en werd toen ook vies hard genaaid dus dat doe ik ook nooit weer. (Ik was stoned en kocht pep van 2 crack junks... Ja, dat is werkelijk het stomste wat je maar kan doen maja dat maakt niet uit als je trek hebt en stoned bent.) Eigenlijk zouden we allemaal actief die straatdealers aan moeten geven, kwestie van de straten veilig maken voor gebruikers en niet-gebruikers. :grin:

Bovenaan