gidsje voor buitenlanders

noob-jan

Newbie
kijk, ik had dus een ideetje, om een soort van tourgidsje voor buitenlanders te maken, over de gevaren (subsidie dus), hoe nederlanders roken, hoe men een tipje draait (doen ze niet in het buitenland), wat de beste condities zijn om te roken en de betere plekjes. maar dan vraag ik me wel af of er een markt en intresse voor is. duss... als je ideeen heb of een mening over het idee in het algemeen, zou je mij heel blij maken.

noob-jan

Newbie
ff als toevoeging, dit zou een mogelijke intro kunnen zijn:

weed in holland, do it the Dutch way

Dear toerist,

we know why you´ve come to Holland, ofcourse we do. because there´s is just one reason to come here: marihuana. but many of you don´t know the difference between white widow and purple haze. how to make your own, the Dutch way. that´s why we wrote this. A simple guide through the Dutch world of the coffeeshop.

Marten!

Bewuste gebruiker
Het idee is prima moet ik zeggen, al weet ik niet of ze er op zitten te wachten eerst een handboek te lezen voordat ze aan de wiet gaan. Ik denk dat ze liever gewoon hun, om het even welke, wiet willen kopen en roken en daarna naar the redlight district willen gaan.

Als ik in een shop zit met touristen zie ik ze trouwens vrijwel altijd gewoon draaien volgens mij :confused:

buzzrider

Wijs gebruiker
noob-jan zei:
ff als toevoeging, dit zou een mogelijke intro kunnen zijn:

weed in holland, do it the Dutch way

Dear toerist,

we know why you´ve come to Holland, ofcourse we do. because there´s is just one reason to come here: marihuana. but many of you don´t know the difference between white widow and purple haze. how to make your own, the Dutch way. that´s why we wrote this. A simple guide through the Dutch world of the coffeeshop.
no offence, maar ik zou dan wel iets doen aan de grammatica.

leuk idee trouwens, maar ik denk ook niet dat hier een significante afzetmarkt voor is

Psy High

Belezen gebruiker
Er is een (beperkte) markt voor, maar die is al ver verzadigd denk ik.

Er zijn al een tiental coffeeshopgidsen met wat randinformatie (zoals hoe draai je een tipje of tulpjoint, wat is de wet, cannahistory..). Ik zie niet direct een verschil met wat jij wilt maken.

Tenzij je met iets echt vernieuwends kan komen, vrees ik voor de rendabiliteit van je idee.

eelco_jeweet

Belezen gebruiker
powned!

Mirrorball

Bewuste gebruiker
Ik betwijfel zéér of hier markt voor is. Ik denk niet dat een toerist de moeite wil doen om voor een klein flyertje een paar euro neer te leggen, wat ze in de coffeeshop ook gewoon kunnen leren. Je zou het gratis kunnen meegeven als de toerist een wietje koopt, maar er echt een prijs voor vragen?
Daar zal niemand akkoord mee gaan..
Als je echt benieuwd bent naar of er markt voor is moet je natuurlijk eigenlijk gewoon amsterdam in gaan en het aan toeristen vragen.
Ik zou iig wel een uitgebreid marktonderzoek doen als je dit product wilt realiseren..

Bovenaan