GHB lichaamlijke bijwerkingen op termijn

Swim heeft laatst (na een bloedonderzoek) bij de dokter de raad gekregen te stoppen met wat hij aan het doen is,nl GHB en XTC combineren .Swim en zijn vriendin gebruikten enkel in het weekend(één dag en één nacht) GHB en XTC.In totaal ongeveer 3 pilletjes en +- 12 ml GHB per persoon.
Volgens de dokter gaat je lever er stuk van ,swim gaat nu homeopatische middelen nemen en hopen dat de plekjes op zijn lever verdwijnen.Ook swim zijn vriendin had dezelfde symptomen ,zij nam evenveel als Swim .
Beiden gebruikten deze combi ongeveer een jaar,het zal wel persoon afhankelijk zijn maar het is toch verontrustend dat bij beide personen dezelfde symptomen werden vastgesteld.
Beiden klaagden over tijdelijke krampen in de buikstreek en gingen hiervoor naar de dokter.
Ook werd hun verteld dat hun tandvlees erg teruggetrokken door het gebruik van de GHB !
Een ander verhaaltje dat waar gebeurd is....
SWIN heeft per ongeluk op een feestje uit een flesje gedronken waar zuivere GHB in was,niemand weet hoeveel SWIN binnen had...20 ml of meer.Direkt geprobeerd om over te geven maar dit lukte niet,2 liter melk gedronken en wat fruitsap om alles toch wat te verdunnen en te ontgiften voor zover het mogelijk was. Het gevolg was dat SWIN out ging na eenhalf uur en dat voor de eerst 7 volgende uren hij niet meer wakker te krijgen was!
Pols en ademhaling waren echter wel normaal.Bij het ontwaken was SWIN eerst erg moe en had een zwaar hoofd,daarna was hij twee dagen erg moe/lusteloos en had last van bewegingsstoornissen. Nu twee weken later is alles terug normaal maar de zin in sex is nog steeds ver te zoeken,en ook heeft hij last van plotselinge moeheid die een halfuurtje of wat aanhoud en na effe te rusten toch weer weggaat.
Een gouden raad :zet nooit GHB ergens in een 'Sprite' flesje ergens waar iedereen er bij kan,het leek of er gewoon een flesje spuitwater op het aanrecht stond(tijdens een privefeestje) en zo heeft SWIN dus dat spul binnegenomen. Erg stom maar da's altijd met zulke ongevallen.
SWIN vraagt zich af hoelang de nawerkingen nog gaan duren van dit voorval,niemand schijnt hier een deftig antwoord op te hebben ,gewoon om dat blijbaar niemand zo'n dosis uberhaupt zou overleven laat staan tot zich nemen in normale toestand!!
SWIN is een occasionele gebruiker die aan het spul zeker niet verslaafd is en normaal gezien met een dosis van 3,5ml ruim op een goed gevoel uitkomt.Dit wou SWIY toch effe vertellen omdat zulke dingen toch tot nadenken stemmen bij het gebruik van deze zogenaamde 'gezonde' drug !

Flugeltje

Wijs gebruiker
Heb eens iemand in dornken toestand 50 ml zien achter over kappen, hij leeft ook nog altijd.

Er zijn veel verhaaltjes rond ghb.

En als je zo zwaar out gaat van ghb is je pols en ademhaling niet meer normaal, alles is gedempt.
Swim gaat na 1.5 uur out, terwijl het na 1 uur al piekt.

Ik vind je verhaal maar vaag, maar wat wil je er nu mee zeggen ?

Atropa

Bewuste gebruiker
Meer dan 10 ml GHB en ik garandeer je dat je hart echt nog met grote moeite z'n slagen kan maken. De ademhaling zal moeten vechten voor wat die waard is.

Vanaf 20 ml is het toch echt over en sluiten.

Atropa zei:
Meer dan 10 ml GHB en ik garandeer je dat je hart echt nog met grote moeite z'n slagen kan maken. De ademhaling zal moeten vechten voor wat die waard is.

Vanaf 20 ml is het toch echt over en sluiten.

SWIM heeft een sporthart en dat sloeg op die moment +- 58 slagen per minuut,anders heeft hij ook dit ritme.
Dat is wat SWIN en anderen hebben gecontroleerd ,echte feiten geen fictie,maar dat doet er niet toe,SWIM wil gewoon waarschuwen voor dit spul .

P10TR

Newbie
Kijk uit met de combinatie GHB/XTC en homeopathische middelen ! Zeker St. Janskruid en Valeriaan zijn een sleche combi als je ook GHB gebruikt.

Atropa

Bewuste gebruiker
cyberkieken zei:
SWIM heeft een sporthart en dat sloeg op die moment +- 58 slagen per minuut,anders heeft hij ook dit ritme.
Dat is wat SWIN en anderen hebben gecontroleerd ,echte feiten geen fictie,maar dat doet er niet toe,SWIM wil gewoon waarschuwen voor dit spul .

Het spul heeft hij geen ervaring mee. Dat gebruik je namelijk niet in achterlijke overkill doseringen.

Xtc is overigens veel toxischer voor de lever. En elke week Xtc is gewoon vragen om cardiovasculaire problemen en ook neureologisch. Bovendien zijn Xtc en Ghb op een aantal vlakken tegenpolen en versluieren ze elkaar effecten waardoor er opgestapeld wordt en je systeem uiteindelijk zich een slag in de rondte werkt om alles af te breken.

Als je het dan toch zo graag wilt doen; 200 miligram MDMA + 5.5 ml GHB of 1.75 ml GBL hoogstends eens in de 3 maanden.

Achterlijke overkill doseringen ?
SWIM bedoelde 12 ml op een ganse nacht (+- 12 uur) en dat met doseringen van 3ml tegelijk,niet allemaal ineens natuurlijk !!
SWIM is gestopt met combineren en neemt enkel nog XTC .

J0rrit

Badass junkie
cyberkieken zei:
SWIM bedoelde 12 ml op een ganse nacht (+- 12 uur) en dat met doseringen van 3ml tegelijk,niet allemaal ineens natuurlijk !!

Onzin. Voor deze GHB had ik 50 % ( geteste ) pure GHB en gebruikte daarvan zon 5 buisjes van ongeveer 5 ml op een avond van 10 tot 4.

Flugeltje

Wijs gebruiker
cyberkieken zei:
AAh laat maar zitten stelletje apen :wave:

Heb je heel die tekst voor niets getypt...

cyberkieken zei:

Als je 12ml ghb gebruikt zal het je lever niet kapot maken. Xtc maakt die lever kapot en die combi heeft er niets mee te maken, aap

Ga toch eerst eens na wat xtc en ghb doet met je lichaam voor je hier de wijsneus komt uithangen

J0rrit

Badass junkie
Flugeltje zei:
cyberkieken zei:
AAh laat maar zitten stelletje apen :wave:

Heb je heel die tekst voor niets getypt...

cyberkieken zei:

Als je 12ml ghb gebruikt zal het je lever niet kapot maken. Xtc maakt die lever kapot en die combi heeft er niets mee te maken, aap

Ga toch eerst eens na wat xtc en ghb doet met je lichaam voor je hier de wijsneus komt uithangen

You'r damn right, ghb is een lichaamseigenstof waardoor de afbraak ervan dus niet schadelijk is omdat je lichaam daarop ingesteld is! ( met uitzondering van extreem hoge doseringen dan misschien )

Flugeltje

Wijs gebruiker
Angramar Temenos zei:
Ik ga zowiezo geen shit gebruiken waar ik een overdose bij kan krijgen, nee dankje..

Dat kan bij alles.

Ghb heeft onterecht zo'n slechte reputatie. Wanneer je verstandig gebruikt, goed doseert is er helemaal niets aan de hand.
Het bewijs is er wanneer men gaat zien naar het aantal doden door overdosis van ghb

Atropa

Bewuste gebruiker
cyberkieken zei:

Okay. Dat is heel wat anders. Waar ik op doelde was dat drinken uit dat flesje waar hij een zware overkill dosering kreeg.

SWIM wil gewoon waarschuwen voor dit spul.

Een fles GHB zet je opvallend herkenbaar in een afgesloten kast ofzo. Dan trek je de gewenste dosis met een spuitje op en spuit je het in een glas. Vervolgens giet je er ot de rand van het glas frisdrank bij en drink je het weg.

Wat is daar moelijk aan? Eerst een glas frisdrank en dan op gevoel er klakkeloos wat bijgieten of nog erger direct uit de suppliers/gemeenschappelijke fles drinken hoort eigenlijk afgestraft te worden met een permanente diskwalificatie voor het leven. G is voor jullie behoorlijk solidair geweest gelukkig.

In een club heb je vooraf eenheden afgemeten thuis, ballonetje opensnijden en hats in je drinken. Kan niets gebeuren. Je moet er alleen even moeite voor doen.

flugellover

Belezen gebruiker
heb van donderdag tot zondag samen met vriend half liter er doorgedaan buiten 1 flugeltje daar wacht ik nog wel even mee want ben nog aan het wakker worden gistere was het zo ver ...eerst deed ik cola dopje bij beetje cola... uurtje later nog eentje... en dan de genadeslag nog 1 dus ik denk bijna gans flugel heb er ook nog wat naastgekapt want was dopje boven glas hehe dit in een uurtje of 3 gistere ben ik met moeite thuis gekomen... je kent het wel wankel en winkel naar men bed :)gegaan mijn vriendin vond het al raar normaal word ik direct wakker ff en trug ff weg... ik weet nog wat er allemaal gebeurt...maar hier weet ik niets meer van .....maar ze zei dat ik aan het stuipen was, kreeg me niet wakker heeft water in men gezicht gedaan enz... beetje suiker naar mij binnegekapt..en ze zei dat ze men hart bijna niet meer voelde kloppen en was naar adem aant snakken weet je ben nog aant herstellen dat was me wel een zwaar nockje men ogen nog ingevalle enz :tongueout: maar was de afgelopen dagen wel paar x ff nock geweest maar dan was alles normaal :tongueout: beter nu ff rustig aan doen zeker :)beetje herstellen voel me zombie en stijf hehe :tongueout: maar bij deze bewijs je dat je niet zo snel dood bent :tongueout: maar ben wel jonge van 1 m 78 en weeg over de 100 kg dus :confused: mss bij deze dosering was iemand anders wel kapot e :tongueout:

J0rrit

Badass junkie
KUt ik werd vanmorgen wakker na weer een avondje ghb ( donderdag avond, vrijdag avond, zaterdag hele dag, zondag hele dag ) en voelde me echt beroerd, had in me ghb slaap me hele bed ondergezweet, overal spierpijn, buikpijn en het leek echt alosf me hart een tijdje normaal klopte en dan weer tijdje heel versnelt, heb dit soort bijwerkingen nog nooit gehad na of tijdens ghb-gebruik.

Moet ik me zorgen maken over de GHB of is dit de o zo bekende ghb-afkick? ( kan me niet voorstellen na dit gebruik ),

Gr.

flugellover

Belezen gebruiker
J0rrit zei:
KUt ik werd vanmorgen wakker na weer een avondje ghb ( donderdag avond, vrijdag avond, zaterdag hele dag, zondag hele dag ) en voelde me echt beroerd, had in me ghb slaap me hele bed ondergezweet, overal spierpijn, buikpijn en het leek echt alosf me hart een tijdje normaal klopte en dan weer tijdje heel versnelt, heb dit soort bijwerkingen nog nooit gehad na of tijdens ghb-gebruik.

Moet ik me zorgen maken over de GHB of is dit de o zo bekende ghb-afkick? ( kan me niet voorstellen na dit gebruik ),

Gr.

mss beetje te zwaar gegaan en dat je lichaam uiterste aan het geven was ...
buikpijn wrs ni veel gegeten en vloei op liggen kappe ?mss ff gwn niets doen en beetje bekomen ik weet 1 ding we waren ongeveer het zelfde aant gaan hehe :tongueout: respect :tongueout:

gtje

Bewuste gebruiker
flugel met al het respect voor je ... maar je doet of ghb helemaal neit zo erg is ... je moedigt het nog net niet aan en voor ene keerjte 5 ml weg werken is niet erg nee maar er is nog zo weingi onderzoek naar gedaan!!! ik denk niet dat deze drugs zo onschuldig is als het lijkt , maar denk ook dat het niet zo schuldig is als dat er soms beweerd word

ik zou graag jouw bronnen willen lezen waar jij uit afleid dat ghb weinig schade toe brengt aan het lichaam bij wekelijks gebruik .... officiele bronnen want jantje ken zoveel zeggen !!!

nou ben ik doordat ik me zwaar verdiep in cannabizz me bewust dat je nooit bronnen zult treffen zoals het trimbos want volgens die motherf*ckers kun je al dood gaan aan een vitamine c pil ( figuurlijk gesproken )... maar moet duzz wel bronnen zien zoals je vaak vind uit universitieten zoals in wageningen die zijn objectief en belicthen de goeden en de mindere goede kanten van een drugs

ik ben erg benieuwd

greetzzz gtje

J0rrit

Badass junkie
gtje zei:
flugel met al het respect voor je ... maar je doet of ghb helemaal neit zo erg is ... je moedigt het nog net niet aan en voor ene keerjte 5 ml weg werken is niet erg nee maar er is nog zo weingi onderzoek naar gedaan!!! ik denk niet dat deze drugs zo onschuldig is als het lijkt , maar denk ook dat het niet zo schuldig is als dat er soms beweerd word

ik zou graag jouw bronnen willen lezen waar jij uit afleid dat ghb weinig schade toe brengt aan het lichaam bij wekelijks gebruik .... officiele bronnen want jantje ken zoveel zeggen !!!

nou ben ik doordat ik me zwaar verdiep in cannabizz me bewust dat je nooit bronnen zult treffen zoals het trimbos want volgens die motherf*ckers kun je al dood gaan aan een vitamine c pil ( figuurlijk gesproken )... maar moet duzz wel bronnen zien zoals je vaak vind uit universitieten zoals in wageningen die zijn objectief en belicthen de goeden en de mindere goede kanten van een drugs

ik ben erg benieuwd

greetzzz gtje

Goede post, ik dacht vanmorgen dus precies hetzelfde: Volgens mij is ghb inderdaad toch niet zo onschuldig als ik altijd al dacht. Was ook echt heel slapjes en had een vervallen en beetje bleek gezicht ook nog eens. Heb nog nooit een kater gehad of iets wat daarop lijkt de dag na ghb gebruik maar hier dacht ik toch even dat er iets heel fout zat zo voelde ik me toch wel eventjes,

Gr,

Flugeltje

Wijs gebruiker
gtje zei:

ik ben erg benieuwd

greetzzz gtje

Zwaar misbruik is nooit gezond, je lichaam krijgt veel te veel natrium te verwerken.
Aan de andere kant is er nog geen enkel onderzoek geweest dat kan bewijzen dat ghb gebruik schade aanbrengt aan de organen. Zelfs bij misbruik van ghb is de schade na gebruik nihil.
Toch doe je er goed aan om niet elke dag ghb te nemen omdat je ander je lichaam zwaar gaat belasten

J0rrit

Badass junkie
Wat zijn dan de gevolgen van té veel natrium? Of de gevolgen van té veel OH-?

Nog een paar vragen waar ik mee zit:

Als de PH=7, dat betekent niet dat er helemaal géén GBL meer inzit? Zo nee, hoe weet ik wanneer er helemaal geen GBL meer inzit ook al is de PH=7?
Betekent dat wel dat er geen OH- meer inzit ( wss wel )? Zo niet, hoe weet ik of er geen OH- meer inzit ( als dit uberhaupt van belang is te weten als PH=7?)
Hoe weet ik of er géén GBL meer inzit maar alléén GHB is?
Als de verhoudingen precies kloppen heb je uitsluitend GHB + water?
Als de verhoudingen niet kloppen en de PH dus niet neutraal is kan er achteraf een base ( oh-??? ) of een zuur ( HCL ) worden toegevoegd, waardoor de GHB dus eigenlijk verdund wordt? En bij toevoeging van HCL onstaat H2O en NaCl, hierdoor wordt het dan verdund ook want je gooit iets erbij en er ontstaat NIET meer gbh, als de GHB dus overdreven zout smaakt zal dat wss komen door latere toevoeging van een zuur?
Wat zijn precies de reactievergelijkingen voor het maken van GHB? GBL + NaOH is de enige oplossing? Kan je er niet iets anders bij gooien dan NaOH?

Hoe kan ik weten wat die ronddrijvende witte kristallejes zijn in me GHB? Heb hier gelezen dat dat pas is vanaf 66 % ofzo, ik heb dat elke keer rond de 40-50 %? Wat is het dan wss?

Flugeltje

Wijs gebruiker
Jorrit, ik zou eens goed navraag gaan doen naar die chemicus. Vragen of je het eens mag zien hoe hij het maakt. Want je hebt volgens mij nog veel te veel vragen, kan ook vanalles zijn wat hij ermee doet.

J0rrit

Badass junkie
Flugeltje zei:
Jorrit, ik zou eens goed navraag gaan doen naar die chemicus. Vragen of je het eens mag zien hoe hij het maakt. Want je hebt volgens mij nog veel te veel vragen, kan ook vanalles zijn wat hij ermee doet.

Ja ik heb idd nog veel te vrageb, nja hij is wat dat betreft een beetje een aparte tuub zeg maar, hij gaat me niks uitleggen denk ik. Iemand hier die er echt verstand van heeft die antwoord op mijn vragen heeft misschien?

flugellover

Belezen gebruiker
zeg niet dat het niet schadelijk is ,natuurlijk.. maar je moet er niet mee overdrijven...
ik ga soms weekend hard maar laat men lichaam altijd herstellen als iedereen dat zou doen..
zie ik geen problemen en als je je slecht voelt stop dan een tijd of voor altijd die keuze hangt af van persoon tot persoon .....ik weet dat het schadelijk is vriend van me had zijn sluitkleppen vvan keel kapot gedaan maar die dronk wel een jaar aan stuk... 1 flugel elke dag en die kapte het gwn zo binne mss was de ph te hoog ik weet het ook niet ....gewoon niet mee overdrijven als je teveel drinkt is ook schadelijk teveel eet ook teveel vitamine is ook schadelijk maar als je niet kan zeggen... voor jezelf...nu stop ik ff dan is het beter dat je er af blijft!

Overcome

Belezen gebruiker
Vanacht best veel GHB gehad, maar vanochtend, toen de zon op begon te komen, 3ml bij gepakt, vervolgens steeds waziger geworden, toen werd ik 2 uur later wakker, blijkt dat ik van alles heb gedaan, in mezelf brabbelen, op de grond kruipen, en weet ik veel wat, maar ik kan me er echt helemaal geen reet meer van herinerren... en dat van 3ml, dat bewijst wel weer hoe belangrijk het is om goed te doseren, en niet te snel bij te pakken, ik heb toch aardig ervaring met G, maar dit was voor het eerst dat ik echt een stuk helemaal vergeten was... Hoe zou dat eigenlijk kunnen? gewoon pech gehad... verkeerd gevallen ofzo?

Bovenaan