GHB, helse nacht!!!

Neo-Shulginist

Badass junkie
Natuurlijk wel 😁
Heb ik toch nooit gezegd??
Okee, nee, misschien niet. Maar ik vond eerlijk gezegd wel dat je een beetje om de hete brij heen draaide door het op eigen houtje te willen doen, geen hulp willen zoeken, en nog blijft vasthouden dat je in de toekomst ook nog GHB wil gebruiken (maar dan zonder de afhankelijkheid). Op zich is dat prima. Als je vindt dat je nog meer voordelen ondervindt aan gebruik van GHB dan nadelen. Maar nu je het hebt over een voormalige benzo-verslaving zie ik wel een duidelijker patroon, waarvan ik het slim vindt om dat ook nog mee te wegen.

Brakka Mang

Badass junkie
Paracetamol kan helpen bij hoofdpijn en stijve spieren; wat vaak voorkomt als afkickverschijnsel. Die hoofdpijn krijg je echter van de hoge bloeddruk als gevolg van het afkicken; dus de hoofdpijn is eigenlijk een teken dat je te snel aan het afbouwen bent.

Daarnaast zeg je dat je al twee nachten niet hebt geslapen. Let daar goed op, want te lang wakker blijven kan ook gevaarlijk zijn en psychotische klachten uitlokken. Wacht niet te lang met het zoeken van hulp. Afkicken van GHB is gewoon best wel heftig, zeker als het te snel gaat. En het is perfect mogelijk om de afkickverschijnselen te verminderen met de juiste professionele begeleiding. Dus ik zou dat altijd aanraden boven op eigen houtje in één keer stoppen met GHB. Al was het maar omdat de kans op terugval groter is wanneer je zo'n last hebt van afkickverschijnselen (waaronder impulsiviteit en sterk schommelende emoties).
De hoofdpijn komt niet perse door hoge bloeddruk, vaak is het een 'stressband' die ontstaat doordat je centrale zenuwstelsel niet meer onderdrukt wordt en je lichaam een stress reactie geeft op de ontwenning

Brakka Mang

Badass junkie
Zal nog wel enkele dagen nodig hebben om op
kracht te komen, inhumaan is het om zonder medicatie af te kicken!! Ik raad dit niemand aan, vind nu van mijzelf dat ik toch zware risico’s heb gepakt en eigenlijk verder hadden moeten gaan.
dacht gisteravond de ambulance te bellen zo heftig was het!
Hoop dat ik hier ook andere mee kan helpen 😄
Bedankt voor jullie steun allemaal!
Afkicken van langdurig ghb gebruik zonder hulpmiddelen if afbouw doen mensen om die reden dan ook maar 1 keer 😜

Brakka Mang

Badass junkie
Ja dat maakt alles zo hard!!
slaap is zo belangrijk voor het lichaam, als dit afgelopen is ga ik dit veel harder soigneren.
Dit zijn de valkuilen van GHB waar jullie allemaal al zo vaak voor hebben gewaarschuwd, ook ik zei tegen mezelf: NOOIT meer, maar dan maak je weer iets mee… we kennen het allemaal.
Het kan een hele mooie drug zijn maar je moet er mee omkunnen.
Maar dan maak je weer iets mee.....en dan verval je weer in oude patronen als je geen tools of energie steekt in behandelingen o.i.d. om die te doorbreken. Ik lees het meer terug en gezien je leeftijd wil ik je echt meegevwn dat het steeds zwaarder wordt. Des te langer je doorgaat met roofbouw plegen op je lichaam wn receptoren des te groter de kans dat het onherstelbaar beschadigd en je om die reden dan hooked bent for life aan middelen of anti depressiva of i.d. als je hier niet wat aan of mee gaat doen.😉

Bovenaan