GHB detox(3e keer) tips

Kuug80

Newbie
Over 2 weken start ik voor de derde keer een detox om van mijn ghb verslaving af te komen.
Na mijn 1e detox ben ik na 5 maanden teruggevallen.
De 2e detox ben ik vrijwel direct op het moment dat ik op 0 stond naar huis gegaan en weer doorgegaan met waar ik gebleven was op het moment voor de detox.

Ik ben nu vastberaden om te gaan slagen. Alles glipt uit mn handen. Mn kind, mn werk mijn hele leven staat op zn kop.
Hebben jullie tips om te slagen en niet meer terug te vallen. Mijn vrienden gebruiken geen ghb.
Ik wil alles aanpakken om te slagen.

Enorm bedankt voor je reactie!!

Newamsterdam

Experimenterende gebruiker
pff heftig man. Ik heb nog nooit g gebruikt, heb er altijd beetje respect voor op de een of andere manier.
Ik kan je geen tips geven maar veel succes!! Geloof in jezelf, denk aan je kind 🙌🏻

Brakka Mang

Badass junkie
Over 2 weken start ik voor de derde keer een detox om van mijn ghb verslaving af te komen.
De 2e detox ben ik vrijwel direct op het moment dat ik op 0 stond naar huis gegaan en weer doorgegaan met waar ik gebleven was op het moment voor de detox.

Ik ben nu vastberaden om te gaan slagen. Alles glipt uit mn handen. Mn kind, mn werk mijn hele leven staat op zn kop.
Hebben jullie tips om te slagen en niet meer terug te vallen. Mijn vrienden gebruiken geen ghb.

Dat hen je zelf in de hand....ga je 12 stappen kliniek

Pleuny

Bewuste gebruiker

Je moet het middel meer gaan haten dan liefhebben . De haat naar het middel moet het overnemen , ik heb hetzelfde probleem alleen detox ik zelf thuis gewoon met medicatie . Ga echt niet weer afbouwen onzin terwijl je gewoon op lyrica en baclofen kunt overstappen.

Hoi kuug.
Ik heb zelf wel ghb een tijd misbruikt maar ben (thank god) nooit lichamelijk verslaafd geraakt.
Heb wel ambulante zorg gehad bij verslavings zorg.
Uiteraard ook een paar keer teruggevallen.
Wat bij mij altijd hielp is om te terug te gaan naar het moment dat je weer bent gaan gebruiken.
Wat waren je gedachtes? Wat heeft jou er toe doen zetten dat je weer wat bent gaan halen?
Uiteraard trek maar wat heeft die trek zo getriggerd?
Als je dat weet kan je daar op voorbereiden voor de volgende keer.
Niet meer naar bepaalde vrienden groepen toegaan, alcohol laten staan, iemand opbellen als je trek hebt.
Dat zijn allemaal opties die je hebt om een terugval te minimaliseren.
Uiteraard zijn deze opties voor iedereen anders.
weet ook dat trek altijd maar tijdelijk is en erover praten (desnoods hier) kan enorm helpen.
Zijn meetings niks voor je?
Daar leer je mensen kennen die in hetzelfde schuitje zitten.
Soms zijn er mensen bij die echt al jaren clean zijn, Bron van info en ervaring.
Bovendien krijg je vaak ook een lijstje met telefoon nummers die je kan bellen als je echt enorme trek hebt.
Zij kunnen dan met je over de situatie praten.
Helaas heb ik niet het gouden antwoord omdat die simpelweg niet bestaat.

Sterkte in ieder geval

LucidLucy

Verslaafde in herstel
12 stappen kliniek na de detox en daarna meetings pakken.

De drugs is niet het probleem, maar de oplossing voor je onderliggende problemen. Als je de drugs wegneemt, is er in feite nog niets veranderd. De zucht naar middelengebruik gaat onverminderd door.

Tackle de onderliggende problemen, en het verlangen om te gebruiken zal wegnemen. De leegte die achterblijft zal opgevuld worden.

Maar daarvoor moet je wel je herstel onderhouden. Op wilskracht clean blijven is rete zwaar. Dat wens ik niemand toe.

Succes en sterkte met afbouwen!

De Zandman

DF-koning
Maar daarvoor moet je wel je herstel onderhouden. Op wilskracht clean blijven is rete zwaar. Dat wens ik niemand toe.
Opm.
Je herstel onderhouden. Wat bedoel je hiermee, in die zin van hoe doe je dat?
Toen ik stopte met zuipen, na de detox opname die daarvoor nodig was, ging ik 2 jaren lang naar de AA.
Ik ben geen gespreksgroepen mens, omdat ik geen behoefte heb aan het moeten aanhoren van allerlei soorten problemen van anderen die aldus op een gegeven moment mijn problemen gaan worden, maar de avonden bij de AA hadden toch iets speciaals.
Dat was geen groepstherapie, nee, dat ging over drank, en over de 12 stappen om die drank te kunnen laten staan.
I.i.g. gebeurde daar iets wat het voor mij mogelijk maakte om in te zien, dat drank en ik een slechte combinatie zijn. En hiernaar te handelen.
Maar nu, vele jaren later ben ik nog altijd clean. Op wilskracht. En zolang ik bepaalde situaties uit de weg blijf gaan, heb ik er geen echte moeite meer mee. Nee. Ik denk dat je niet je hele verdere leven naar gesprekken moet blijven gaan....
Vandaar dat ik benieuwd ben naar wat er verstaan wordt onder "herstel onderhouden".

LucidLucy

Verslaafde in herstel
Voor mij houd dat 5 zaken in:
- meetings pakken (CA en NA)
- stappenwerk doen
- service doen
- sponsor
- hogere macht (basically komt dit neer op niet teveel mijn eigen wil volgen. Als ik advies vraag aan 2 mensen is dat al een groter iets dan ikzelf. Als ik die adviezen meeneem, ben ik vaak beter af dan alles in m'n eigen hoofd op willen lossen)

Ik snap je punt over problemen van een ander. Ik ga dan op zoek naar een groep waar het wat meer over oplossingen gaat. En een wat minder over 'mijn kat deed lelijk'- en 'mn schoonmoeder is onaardig' gehalte heeft.

Klinkt misschien een beetje grof zo. Maar ik kom naar die meetings voor steun en oplossingen. Niet voor klaagzang.

Veelal komen al die 5 zaken neer op verbinding, niet alles alleen willen doen en bepalen, mindfulness en eerlijk zelfonderzoek. En dan in de actie.

Maar je bent er bekend mee zie ik. Persoonlijk heb ik nog niet echt hele goede ervaringen met de AA opgedaan. Maar ook dat zal per groep verschillen denk ik.

Ik had gisteren nog zo'n momentje...
Ik fietste naar huis, zag ponypack 1. 50m verder nummer 2. En weer 50m verder nummer 3. Ik was toen al aan het omkeren. Maar besloot toen toch maar m'n sponsor te bellen. Zodoende toch nog clean 😊

Rodge

Belezen gebruiker
Ik heb, helaas, geen tips voor je. Zou willen dat ik dat wel had want ik heb zojuist mijn 10de ghb detox achter de rug gehad. Ik maak dan wel af en toe een geintje dat ik mijn 10 rittenkaart heb vol gemaakt, maar het baart mij eerlijk gezegd echt wel zorgen. Naast mijn chronische (van kinds af aan) slaapproblemen, is er ook niets meer waar ik wat van heb. Ghb gaf mij ook geen lekker gevoel meer. Het enige waar ik wat van had was coke.

In de tijden dat ik clean was tussen alle detoxen door, en er was bv een verjaardag waar iedereen dronk dan irriteerde ik me kapot. Door de ghb verslaving heb ik ook geen effect meer van alcohol. Ik kan een liter vodka achterover slaan en dan voel ik me nog steeds broodnuchter, waardoor ik mij aan andere die drinken, waaronder bv ook mijn vrouw, kapot ga ergeren omdat je gewoon op een ander level zit qua gesprekken en humor. Ik kan daar dan ook echt stront sacherijnig worden en merk dat ik dan ook steeds meer op de avond zelf buiten gesloten wordt, maar ook snel niet meer uitgenodigd wordt. Niet dat ik dat nou perse heel erg vind, maar je raakt wat betreft festiviteiten wel erg buitengesloten merk ik.

Dan merk je pas hoe veel sociale contacten draaien om bv drank. En natuurlijk zitten erbij die dan ook een snuif nemen, maar ik word van coke alleen niet gezelliger. Ik heb er echt een downer zoals ghb bij nodig. Ik had al eens phenibut geprobeerd en dat werkte ook, en deze keer had ik zoiets van...als ik eerst een geruime tijd wacht dan kan ik dat wel doen. Ik had van phenibut niet de neiging om het te pas en te onpas tot mij te nemen, maar dat is nu ook niet meer te bestellen (en dit is geen vraag naar een source moderators).

Dus ik wens je nogmaals heel veel sterkte, en ik hoop dat het jou makkelijker af gaat als mij. Ik wilde je hiermee ook zeker niet demotiveren, slechts mijn eigen struggelingen delen en van mij af schrijven.

GABA-B Bonanza

Bewuste gebruiker
Je moet het middel meer gaan haten dan liefhebben . De haat naar het middel moet het overnemen , ik heb hetzelfde probleem alleen detox ik zelf thuis gewoon met medicatie . Ga echt niet weer afbouwen onzin terwijl je gewoon op lyrica en baclofen kunt overstappen.
Yes voor mij ook beste methode. Taperen eist teveel zelfcontrole in thuissituatie en dan altijd alarm zetten om de 2 uur pfffff hoe kunnen sommige mensen het. Net als ik stop gebruik ik ook nog redelijk wat diazepam.
Het is echt ongelofelijk hoe beide middelen alle afkick verschijnselen meteen wegnemen!

Wat zijn jouw dosissen van lyrica en baclo, en hoeveel dagen houd je aan?

Laatst bewerkt:

Exjunk

Newbie
De vraag is.. waarom ben je teruggevallen allebei die keren? Wat trok je zo enorm aan om weer te gebruiken? Was het een vlucht of was het die roes? Of een stem in je hoofd die zei dat 1 keer geen kwaad kon? Wil je echt stoppen?
Heb je ook therapie naast een detox? Weet je waarom je gebruikt?
Je zegt dat niemand die je kent GHB gebruikt... Je gebruikt dus altijd alleen. Wat levert het je op?

Exjunk

Newbie
12 stappen kliniek na de detox en daarna meetings pakken.

De drugs is niet het probleem, maar de oplossing voor je onderliggende problemen. Als je de drugs wegneemt, is er in feite nog niets veranderd. De zucht naar middelengebruik gaat onverminderd door.

Tackle de onderliggende problemen, en het verlangen om te gebruiken zal wegnemen. De leegte die achterblijft zal opgevuld worden.

Succes en sterkte met afbouwen!
Ik weet niet of de topicstarter de 12 stappen al geprobeerd heeft maar de 12 stappen is niet voor iedereen.
12 stappen gaat uit van dat je hulpeloos en ziek bent. Verslaving is een ziekte etc. En op zich ben ik het daar ook wel mee eens maar op die manier had ik nooit kunnen stoppen. Wat mij namelijk heeft geholpen is heel erg de controle terug nemen. Ik ben baas over mezelf. Ik wil zo niet meer leven. Ik wil niet dat mijn kinderen me op een gegeven moment dood in mijn flat vinden en mij herinneren als junk. Het mag dan een ziekte zijn maar ik moet daadwerkelijk weer GHB gaan gebruiken om verslaafd te blijven. Hoe moeilijk het ook is, hoe erg mijn hoofd me ook overhaalt, zolang ik niet gebruik ben ik gestopt. En ja dat is af en toe een hel. Maar het word steeds makkelijker. Elke keer als ik weer wilde gebruiken bedacht ik me wat daarna zou gebeuren. Dat ik terug zou vallen en alles zou verliezen. Dus ik ging niet meer gebruiken. Ook niet 1 keer. De laatste keer is meer dan 5 jaar geleden. En ik denk er misschien nog 1 keer per maand aan maar nooit met een verlangen om weer te gaan gebruiken.

lisanne

Newbie
Ik ben na een lange weg eindelijk 1 jaar clean van de g. Het blijft moeilijk maar waar een wil is, is zeker een weg. Ik ga zo'n 1x in de maand naar een meeting. Het blijft ontzettend moeilijk. Ik kan je alleen maar veel kracht en succes wensen.

Drss

Newbie
Ik weet niet of de topicstarter de 12 stappen al geprobeerd heeft maar de 12 stappen is niet voor iedereen.
12 stappen gaat uit van dat je hulpeloos en ziek bent. Verslaving is een ziekte etc. En op zich ben ik het daar ook wel mee eens maar op die manier had ik nooit kunnen stoppen. Wat mij namelijk heeft geholpen is heel erg de controle terug nemen. Ik ben baas over mezelf. Ik wil zo niet meer leven. Ik wil niet dat mijn kinderen me op een gegeven moment dood in mijn flat vinden en mij herinneren als junk. Het mag dan een ziekte zijn maar ik moet daadwerkelijk weer GHB gaan gebruiken om verslaafd te blijven. Hoe moeilijk het ook is, hoe erg mijn hoofd me ook overhaalt, zolang ik niet gebruik ben ik gestopt. En ja dat is af en toe een hel. Maar het word steeds makkelijker. Elke keer als ik weer wilde gebruiken bedacht ik me wat daarna zou gebeuren. Dat ik terug zou vallen en alles zou verliezen. Dus ik ging niet meer gebruiken. Ook niet 1 keer. De laatste keer is meer dan 5 jaar geleden. En ik denk er misschien nog 1 keer per maand aan maar nooit met een verlangen om weer te gaan gebruiken.
“Ik moet daadwerkelijk weer gaan gebruiken om verslaafd te blijven”??!! Tijd voor stap één. Zonder dat je gebruikt, ben je ook verslaafd.

Bovenaan